Past het voorschrijven van zulke kleding wel of niet in de joods-christelijke en humanistische traditie en moeten we dit dan wel of niet willen met z'n allen?quote:De Internationale Beachvolleybalbond heeft beslist om de bikiniverplichting op te heffen. Deze olympische sport wordt steeds populairder, maar werd wat geremd in landen waar sport en religie niet hand in hand gaan. De meerderheid van de speelsters zou echter goed voelen in de huidige minibikini-outfit die ze als hun 'werkkleding' zien.
© ANP.
De 'dresscode' in het beachvolleybal is nu nog heel strikt: de minuscule bikinibroekjes mogen maximaal zeven centimeter breed zijn aan de heupen. Binnenkort mogen ook shorts met een lengte tot drie centimeter boven de knie gedragen worden. Ook voor het topje worden de regels versoepeld. Zo zullen meer verhullende topjes en zelfs een bovenstuk met mouwen - meer een T-shirtje - toegelaten worden.
zeikwijfquote:Op maandag 26 maart 2012 16:19 schreef Tinkepink het volgende:
Logisch. Vond het ook echt een achterlijke kleidingregel
quote:Op maandag 26 maart 2012 16:19 schreef Tinkepink het volgende:
Logisch. Vond het ook echt een achterlijke kleidingregel
Omdat jij te traag bent geweest om er daar een janktopic over te openen, rukker.quote:
Meh, zal op 2 april wel weer heringevoert gaan worden.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:18 schreef sorcees het volgende:
En alweer gaat er een culturele traditie verloren.
Nee, het gaat niet om mannen maar om moslims, dat staat toch duidelijk vermeld.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:23 schreef Ulx het volgende:
Maar om er verder even serieus over door te lullen, en er een niet al te groot ruktopic voor Galgenrad van te maken:
Het zijn waarschijnlijk mannen die deze regels verzinnen.
mwah... meer stof is meer ruimte voor reclamequote:Op maandag 26 maart 2012 16:35 schreef Tja..1986 het volgende:
In iedere sport zijn er kledingvoorschriften. En ja, die worden ook wel eens aangepast. Ik denk dat dit in de praktijk niet veel verandert. De sponsors zullen wel gewoon voor de kleine kleding blijven gaan omdat daar een deel van het succes van de sport zit.
je bent toch niet verplicht de sport te doen?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
ik vind het wel terecht, het gaat ook zo ook helemaal niet om de sport ofzo
Dat zijn geen kledingvoorschriften die vrouwen dwingen in bikini te gaan spelen omdat een stel rukkers dat geil vinden.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je bent toch niet verplicht de sport te doen?
Als je kijkt naar bijv. golf heb je ook kledingvoorschriften dat niks met de sport te maken heeft..
Sowieso niet toch?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Dan kan je altijd nog normale volleybal spelen, dat is juist het hele ding bij beach...quote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zijn geen kledingvoorschriften die vrouwen dwingen in bikini te gaan spelen omdat een stel rukkers dat geil vinden.
Sowieso gaat het niet om de sport. Als het daar wel om ging dan werd er exclusief mannen-volleybal gekeken.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
De nieuwe regels zijn dan ook geen richtlijnen.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:57 schreef Marlan het volgende:
Tits n ass is de enige reden waarom ik beachvolleybal kijk. Goed dat de meeste dames de nieuwe richtlijnen compleet negeren.
Nou volleybal is toevallig wel mijn sport, en in de zomer doe ik ook aan beachvolleybal. Maar op een lager niveau was het sowieso al niet verplichtquote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je bent toch niet verplicht de sport te doen?
Als je kijkt naar bijv. golf heb je ook kledingvoorschriften dat niks met de sport te maken heeft..
het gaat niet om rukkers maar onze religiefanatici zijn er weer op tegen.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zijn geen kledingvoorschriften die vrouwen dwingen in bikini te gaan spelen omdat een stel rukkers dat geil vinden.
gaan al die vrouwen zekers badpakken aan doen en die shitquote:Op maandag 26 maart 2012 22:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou volleybal is toevallig wel mijn sport, en in de zomer doe ik ook aan beachvolleybal. Maar op een lager niveau was het sowieso al niet verplicht
nee meestal gewoon een hemdje of t-shirt en bikinibroekje of sportbroekjequote:Op maandag 26 maart 2012 23:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
gaan al die vrouwen zekers badpakken aan doen en die shit
Is toch raar... ben je op het strand, ga je met kleren rondlopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:35 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
nee meestal gewoon een hemdje of t-shirt en bikinibroekje of sportbroekje
In NL niet als het windkracht 6 is en 20 gradenquote:Op maandag 26 maart 2012 23:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Is toch raar... ben je op het strand, ga je met kleren rondlopen.
true... ze zouden dat soort wedstrijden alleen moeten doen wanneer het lekker weer isquote:Op maandag 26 maart 2012 23:41 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
In NL niet als het windkracht 6 is en 20 graden
Dat sowiesoquote:Op maandag 26 maart 2012 23:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
true... ze zouden dat soort wedstrijden alleen moeten doen wanneer het lekker weer is
jamaar je moet het geloof respecterenquote:Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef Nuchterheid het volgende:
En wederom wordt er weer veel te veel rekening gehouden met de religie van een ander
De evolutie filtert de menselijke zwakte genaamd religie er nog wel uit. Geef het een jaartje of 100quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
jamaar je moet het geloof respecteren![]()
echt... wtf.. onze gebruiken respecteren zit er niet meer in... want tja dat is geen geloof
tja.. ik heb er op dit moment een hard hoofd in, als je kijkt naar de geschiedenis komt er telkens weer een nieuw geloof...quote:Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
De evolutie filtert de menselijke zwakte genaamd religie er nog wel uit. Geef het een jaartje of 100
Ik vind het hoe dan ook niet goed dat mannen vrouwen verplichten wat voor kleding aan te trekken. Dit is gewoon een soort Boerka van de sport natuurlijk. Alleen wat kleiner. Maar het zijn nog steeds mannen die bepalen hoe vrouwen eruit moeten zien zonder dat ze daar zelf over mogen beslissen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef Nuchterheid het volgende:
En wederom wordt er weer veel te veel rekening gehouden met de religie van een ander
Deze post doet me aan die missverkiezingen met zesjarige kinderen denken.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja het is toch wat, beetje rekening houden met de ander. Verschrikkelijk inderdaad. Wat een idioterie! Je gaat toch geen rekening houden met anderen? Dat is echt zo 1997! Tegenwoordig moet je helemaal met niemand meer rekening houden, je hufterig gedragen, gewoon keihard voor jezelf gaan en wat de rest vindt doet er allemaal geen flikker meer toe!!!!!1einzquote:Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef Nuchterheid het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |