quote:
Ah, coyotes, die heb ik in Indiana ook nog gezien. Fietste ik terug naar huis, loopt er plots een hele magere hond naast me op de stoep. Bleek een coyote te zijn. Midden op de universiteitscampus!quote:Op donderdag 12 april 2012 08:21 schreef Individual het volgende:
Hier in de stad niet meer dan vossen, eekhoorns, eksters en duiven. Op het platteland heb ik adders gezien, maar die zijn zeldzaam en als ze je bijten kan je hoofdpijn krijgen. Niet zo exotisch dus.
Toen in nog in Albuquerque woonde waren het ook kolibris, roadrunners, coyotes, black widow spinnen, schorpioenen, ratelslangen en weet ik nog wat meer.. Altijd je schoenen checken voor dat je ze aan doet.
Nee, serieus! En je vraagt ze af hoe ze binnen komen én waar ze zo snel weer heen verdwijnen, het zijn toch slakken??! En zulks! Hele sporen over m'n laptoptas heen en zulks. Bah!quote:
Niet echt vrolijke plaatjes..quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, coyotes, die heb ik in Indiana ook nog gezien. Fietste ik terug naar huis, loopt er plots een hele magere hond naast me op de stoep. Bleek een coyote te zijn. Midden op de universiteitscampus!
Meest dreigende zijn de brown recluse spiders. Gelukkig nooit mee in aanraking gekomen, maar google er maar eens op om te zien hoe een beet van zo'n beestje er uit ziet.
Hmmmm, goed idee.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:14 schreef Fogel het volgende:
Vangen, villen, op de BBQ en een mooi hoofddeksel van de huid maken?
Bariloche is de bekendste wintersportplaats in Zuid Amerika, dus ook hier had ik ze niet verwachtquote:Op donderdag 12 april 2012 09:16 schreef wonderer het volgende:
Van suikerwater gaan kolibri's doodDat levert namelijk te weinig voedingswaarde, waardoor ze voor de winter niet genoeg vetreserves kunnen opbouwen. Dus als je ze wil voeren, kun je beter officieel kolibri-voer halen.
Tot zover deze natuurles![]()
In New Hampshire kwam er trouwens ook wel eens een kolibri langs, dat verwacht je niet echt in een staat waar in de winter een halve meter sneeuw ligtwel leuk
Ah kennen jullie die serie met Lorne Green nog? The new wilderness heette die toch? Over hoe dieren zich aanpassen en toch een plekje in de stad vinden. Of verraad ik m'n leeftijd nou?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:44 schreef Shivo het volgende:
Er is een Houston een groot park waar wij ons hondje (van nog geen vier kilo) graag uitlaten. Daar werd ik aangesproken door een agent op de fiets dat ik toch vooral de hond aangelijnd moest houden, omdat de coyotes in het park regelmatig een hond te pakken nemen. Heb er pas een keer een gezien. Zelfde park heeft schildpadden en slangen, herten, gordeldieren (amarillos). Een ander park in de buurt zit tjokvol aligators en brown recluse spiders. Rondom ons huis hebben geckos, cicades, kakkerlakken en wasberen. Onderweg naar mijn werk kom ik vaak een visarend tegen. Midden in de stad! Mooi hoor.
Binnen?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, serieus! En je vraagt ze af hoe ze binnen komen én waar ze zo snel weer heen verdwijnen, het zijn toch slakken??! En zulks! Hele sporen over m'n laptoptas heen en zulks. Bah!
Ik ben net weer van het strand terug gekomen met een paar sandfly beten, die kunnen leiden tot Leishmaniasis. Een buurvrouw had een paar jaar geleden wonden die almaar groter werden, in plaats van kleiner. En ze had geen idee wat het was. Dus terug naar de dokter gestuurd met de vermelding dat ze net op een bepaald strand was geweest, et voila...quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, coyotes, die heb ik in Indiana ook nog gezien. Fietste ik terug naar huis, loopt er plots een hele magere hond naast me op de stoep. Bleek een coyote te zijn. Midden op de universiteitscampus!
Meest dreigende zijn de brown recluse spiders. Gelukkig nooit mee in aanraking gekomen, maar google er maar eens op om te zien hoe een beet van zo'n beestje er uit ziet.
Dat had ik ookquote:Op donderdag 12 april 2012 18:50 schreef popolon het volgende:
Toen ik voor het eerst bijna tegen een kolibrie aanliep dook ik als een angsthaas weg. Ik dacht eerst dat 't een uit de kluiten gewassen wesp was.
Spam me nog eens op mijn werkadres, dan doe ik dat morgen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:07 schreef flipsen het volgende:
Heeft iedereen hier overigens al een poging gewaagd om dat ticket naar Buenos Aires in de wacht te slepen? Zie sig... De nummer 2 in de verkiezing komt akelig dichtbij
Oh ja, dank je, het is inmiddels inderdaad de 13e. En 2550 of 2551, dat weet ik even niet (want vaak gaat het Thaise jaar ook al vooruit op ons oud & nieuw; gewoon, om het nog wat simpeler te maken).quote:Op donderdag 12 april 2012 18:52 schreef elvy het volgende:
Gelukkig nieuwjaar dus geloof ik Gaoxing?
Gebruiken jullie brommertaxi's enzo normaal wel? Dat is hier sowieso eigenlijk vooral iets voor als je een deathwish hebt.
Ik heb gestemdquote:Op donderdag 12 april 2012 19:07 schreef flipsen het volgende:
Heeft iedereen hier overigens al een poging gewaagd om dat ticket naar Buenos Aires in de wacht te slepen? Zie sig... De nummer 2 in de verkiezing komt akelig dichtbij
Het jaar 2555 om precies te zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 19:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh ja, dank je, het is inmiddels inderdaad de 13e. En 2550 of 2551, dat weet ik even niet (want vaak gaat het Thaise jaar ook al vooruit op ons oud & nieuw; gewoon, om het nog wat simpeler te maken).
En ja, brommertaxi's zijn samen met massages en sommige gerechten volgens mij onder de dingen die ik het meeste zal missen als we hier weggaan. Maar wel op tamelijk beperkte schaal: alleen in kleinere straten, rechtoe-rechtaan, en zeker niet op de echt drukke wegen. Het liefst ook met chauffeurs die ik ken, en ik ben wel eens gaan lopen omdat ik twijfelde aan de nuchterheid van de betreffende chauffeur.
Ik bedacht laatst dat ik echt geintegreerd was toen ik op een brommertaxi met rok aan, dus schrijlings, met in 1 hand de boodschappen en met de andere hand druk sms'end zat
Zowel nat als gepoederd met een talkpoeder/geurtje/water-mengsel. Erg gezellig, eigenlijk. Jongste heeft een tof waterpistool van z'n zakgeld gekocht, en onderweg naar huis zijn we een aantal keer ingesmeerd/natgegooid. Allemaal gezellig en vriendelijk. Ik heb er nooit echt zin in, maar eigenlijk is het , buiten de echte toeristengebieden in BKK, best leuk. Hub is wel altijd de lul, trouwens. Die schijnt met z'n bijna 2 m een uitdaging te vormen. Jongste was tot op de draad nat, en oudste hield zich dit jaar wat afzijdig, maar was wel te spreken over de gratis popcorn en suikerspinnen die we onderweg vondenquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:09 schreef breaky het volgende:
[..]
Het jaar 2555 om precies te zijnAl nat geworden?
En begrijp ik het goed dat je dagen geteld zijn in Bangkok?
Vandaag heb ik flink meegefeest en me prima vermaakt. Iets teveel gedronken dat wel, en gelukkig dat ik schone kleren had meegenomen. Ik moest ietwat met dubble tong nog gasten daarna helpen inchecken in het hotel. Ik denk dat ze het wel begrepen met al dat gefeest in de stad (hotel is centraal gelegen).quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zowel nat als gepoederd met een talkpoeder/geurtje/water-mengsel. Erg gezellig, eigenlijk. Jongste heeft een tof waterpistool van z'n zakgeld gekocht, en onderweg naar huis zijn we een aantal keer ingesmeerd/natgegooid. Allemaal gezellig en vriendelijk. Ik heb er nooit echt zin in, maar eigenlijk is het , buiten de echte toeristengebieden in BKK, best leuk. Hub is wel altijd de lul, trouwens. Die schijnt met z'n bijna 2 m een uitdaging te vormen. Jongste was tot op de draad nat, en oudste hield zich dit jaar wat afzijdig, maar was wel te spreken over de gratis popcorn en suikerspinnen die we onderweg vonden
En Google weet kennelijk meer dan ik over de toekomst. Ik heb nog geen ticket in m'n handen, zeg maar...
Yupquote:
hoe lang duurt dit feest?quote:Op zondag 15 april 2012 08:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yup
Ik moest net echt even boodschappen doen, ging met de tuktuk, we moesten stoppen voor het stoplicht en ja.... precies binnen bereik van een tuinslangWe zijn er maar uitgesprongen en verder gaan lopen.
Volgens mij is het een Geuzennaam geworden.quote:Op zondag 15 april 2012 11:46 schreef ElizabethR het volgende:
Falang is toch een negatief bedoeld woord in Thailand?
Ik zag het al (wiki is vaak een goede 'vertaalmachine'), maar het is een vervoegd werkwoord en geen op zichzelf staande naam. Het is een van die woorden die geen fatsoenlijke vertaling hebben voor zover ik weet.quote:Op zondag 15 april 2012 12:38 schreef Igen het volgende:
Wikipedia komt met 'reappropriation', waar ook 'farang' als een van de voorbeelden genoemd wordt.
Hmmm ik probeer er al een tijdje een antwoord op te schrijven, maar het ligt niet erg zwart-wit, en ik vind het moeilijk uitleggen. Het is natuurlijk zowieso een naam om 'hullie' van 'ons' te onderscheiden en in die zin niet helemaal jofel. Aan de andere kant heb ik daar niet zo'n probleem mee en gebruik ik het zelf ook, en vele 'farang' met mij. Over en weer schunnigheden roepen zal ongetwijfeld gebeuren, evenals in andere landen waar toeristen de taal zeer hoogstwaarschijnlijk niet spreken, en er ook nog eens heel anders -en tamelijk onaangepast- uitzien. Ik schaam me regelmatig plaatsvervangend voor de manier waarop toeristen zich laten gaan hier in de stad.quote:Op zondag 15 april 2012 11:46 schreef ElizabethR het volgende:
Falang is toch een negatief bedoeld woord in Thailand? Ze zijn daar toch zo racistisch als wat ten opzichte van buitenlanders? Tenminste, dat heb ik altijd begrepen. Brommertaxichauffeurs die over en weer schunnigheden roepen over de bij hun op de taxi zittende 'Falang'? Of zit ik er nu helemaal naast?
Farang is plat Noors voor diarreequote:Op maandag 16 april 2012 14:23 schreef breaky het volgende:
Het is in mijn ogen een wat positiever woord dan bijvoorbeeld "allochtoon". Geen scheldwoord maar gewoon een aanduiding dat je een (blanke) buitenlander bent (Thai: Farang; Lao: Falang)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |