abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110087026
Jemig Vicky, da's echt k*t!
pi_110087031
Hoe reageer je op zoiets?
pi_110087307
Oy Vicky :X Wat Sorbo zegt, hoe reageer je dan? Helpt straffen?
Ik probeerde m'n peuter gister nog te straffen door haar op de trap te zetten, maar ze huppelde erheen en zei tegen de hond "Dag J, ik ga even op de trap zitten! :W ". Faal.

Wij zijn bij mijn moeder, en Willow mag in het grote bed slapen (want er is hier maar een babybedje, en je moet wat :P ). Had ze vanmorgen om een uur of 6 bedacht dat ze klaar was met slapen, is ze in het donker de kamer uitgegaan, de trap af naar beneden, en is ze daar maar gaan zitten. Maar het was erg donker, dus ging ze huilen. Dan word je echt wakker met een "Huh? Ik hoor gehuil, maar waarvandaan? :? " :')
Maar goed. Ben allang blij dat ze veilig beneden is gekomen...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_110087574
Yak Simmu. Ik zal het even voor mezelf in gedachten houden voor als de baby er is. Mijn hoop is wel, dat Jair de luieremmer niet zo makkelijk leegplukt omdat die een speciale sluiting heeft. Niet zo makkelijk hopelijk als de andere vuilnisbakken. Laatst plukte hij snoepje uit de gewone vuilnisbak. Gelukkig waren ze apart ingepakt in papier. En hij heeft er gelukkig geen last van gehad.

Spring balen van de school. Wij moeten Jair nog inschrijven. Voor zover ik weet zijn er geen wachttijden bij onze school, alleen voor de naschoolse opvang en die zijn gelijk ook best lang.

Vicky wat erg met het bijten van Tess. Hoe heb je erop gereageerd? Jair wil nog weleens in de hand van een kind bijten als dat kind iets van hem afgepakt heeft of hij iets wil hebben, dat een ander kind in de hand heeft.

Innepin, kan me voorstellen, dat je bent geschrokken. Was dit uberhaupt de eerste keer, dat ze alleen de trap af ging?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_110088461
Ik heb haar bij.kop en kont beetgepakt en op de gang gezet. Daar heeft ze even mogen.nadenken. Toen even heel duidelijk gemaakt dat bijten niet mag. Toen moest ze sorry zeggen enzo.
Mijn schoonmoeder zei: terugbijten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110090390
Dat is schrikken Innepin :o Gelukkig dat het wel goed gegaan is.

Gauw dr eigen arm in dr mond stoppen als ze wilde bijten deed mijn moeder bij mn zus.. Terugbijten zou ik nooit doen, net zoiets als terugslaan dan...
pi_110093747
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 10:42 schreef Vicky het volgende:
Mijn schoonmoeder zei: terugbijten..
Terugbijten was ook het advies wat ik van ouders kreeg. Echter alle professionals zeiden dat je dat niet moest doen, omdat je dan aan het kind aangeeft, dat het ok is om zoiets te doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 april 2012 @ 16:41:35 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_110099319
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 08:36 schreef Sorbootje het volgende:
Hoe reageer je op zoiets?
Wij hurken op ooghoogte voor Roy en reageren daar heel kalm en rustig op.
Geven kort aan dat dat pijn doet en niet mag.
En gaan dan weg (bv naar de keuken)voor een paar minuten, daarna doet hij het niet meer.

Roy bijt hier voornamelijk in de avonduren, vlak voor dat hij naar bed gaat, we vermoeden uit vermoeidheid, zeker niet met de gedachten om één van ons pijn te doen.
Vandaar dat we niet boos reageren.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_110103202
Hier is de zin "ik ga nooit meer met je spelen" heel populair.
En dan met zo'n bloedserieus gezicht he... en het volgende moment is het weer helemaal ok en spelen ze gezellig samen.
Fake it till you make it...
pi_110126371
Lijkt me een goede reactie van zowel Bar als Vicky. Passend bij het kind zeg maar. Heb het idee dat je bij Tess de teugels vrij strak moet houden, of niet?

Isabeau bijt gelukkig nooit, die gaat vooral krijsen en schreeuwen als ze boos is. Lost het verbaal op zeg maar. Maar da's ook niet altijd een pretje hoor.

's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
pi_110126450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
Is het proberen waard toch. Volgens mij ben je daar na een paar ochtendjes achter.

Hier werkt stickertjes plakken goed om op de wc te gaan. Ze doet niets op de wc hoor en uiteindelijk wil ze haar luier weer om, maar de stap om toch een aantal keer per dag even op de wc te gaan zitten is gemaakt :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_110126563
Sorbootje wij hebben het hier ook vaak gehad, dat mijn geduld opraakte omdat de tijd verder tikte. Het is misschien niet zo leuk, maar zou iets vroeger opstaan misschien helpen, dat er meer tijd is, jij dus ontspannener bent en Isabeau wat meer tijd kunt geven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110126657
Bij Tess moet je idd de teugels heel strak aahouden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110126674
Op tijd opstaan vind ik zélf geen probleem, maar door mijn werktijden ligt ze 's avonds niet voor 8 uur in bed en de nacht is dan te kort voor haar.
pi_110126865
Wat bij ons op werkdagen nog wel helpt is 's avonds haar kleding samen al te pakken, dat scheelt de strijd 's ochtends en meestal wil ze dan wel beter mee werken
pi_110126914
Ik zou eens kunnen proberen of dat verschil maakt. Ik heb alleen het idee dat het niet zozeer om het aankleden gaat, maar dat ze gewoon nog even lekker een uurtje op de bank wil hangen onder een dekentje (wil ik overigens zelf ook wel :D )
pi_110127046
misschien helpt het als je een rijtje picto's ophangt met de propere volgorde sorbo?

hier gisterochtend ons dynamisch duo van zolder geplukt (traphekje naar zolder dichtgetimmerd middels ijzerdraad), toen gisteravond ook ff op stel en sprong het raam aldaar vastgezet middels ijzerdraad :X en vanochtend kwamen ze ook al met zn tweeen zelf naar beneden ;(

wellicht dat ravi maar een tijdje gaat slapen in een campingbedje. tis way te lollig daar op hun kamer 's avonds. gisteravond keten tot 10 uur, met om 3 uur 's nachts gedoe. ik wil onderhand wel eens een nacht doorslapen :O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:09:31 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_110128922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijken *) na 3 minuten kom ik weer binnen en gaat het iets soepeler dan wanneer ze meteen uit bed moet. Maar echt ontspannen zijn schoolochtenden hier helaas nooit :{
pi_110129424
Ha! Dat geeft de burger moed :P

Isabeau weet niet hoe snel ze d'r bed uit moet komen. "Hoef niet meer te slapen he mama?" Vanmorgen konden B. en ik 't nog samen doen, maar B. slaapt vannacht weer eens in een hotel, dus ik verheug me nu al op morgenochtend. :')
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:38:23 #295
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_110129870
Oh en 's avonds alvast het kleding gevecht houden inderdaad. Dat scheelt. Heb je 's morgens geen gegil over "die stomme broehoek" en geen zoektocht in de wasmand naar de "roze rok want die draait zo mooi als ik dans" ;)

Oh en ze heeft hier al eens in haar pyjama in de lift gestaan onder het mom van 'tsja als je je niet aan kleedt, ga je zo maar mee' Maar dat maakte weinig indruk omdat ze die dag haar leukste hello kitty-pyjama aanhad dus daar kon ze best in naar school :')
pi_110129936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijken *) na 3 minuten kom ik weer binnen en gaat het iets soepeler dan wanneer ze meteen uit bed moet. Maar echt ontspannen zijn schoolochtenden hier helaas nooit :{
hier ook..
ik moet 10000x zeggen dat Amber op moet schieten, aan moet kleden, tanden moet poetsen :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110130487
Ik doe het op een heel onpedagogisch verantwoorde manier: Naar beneden, Dora aanzetten en snel aankleden terwijl ze staat te kijken (of op het verschoonkussen op de bank). Om eerlijk te zijn ben ik wel blij dat Steef het tegenwoordig op de dagen doet dat Hannah naar het KDV gaat. Die krijgt het sowieso beter voor elkaar om de kinderen snel aan te kleden. Ik ben meer van het tutten en geinen :P Ik leg dan wel de kleren de avond van te voren klaar, maar dat is meer zodat ze niet in een oude pyjamabroek en een te kleine gebreide trui met twee verschillende sokken naar de juffies en kindjes gaat.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:26:48 #298
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_110135906
Ik heb een vraagje aan de ouders van de net 2 jaar oude kindjes.

Hoeveel praat jouw kind? En hoeveel daarvan is ook echt verstaanbaar voor een buitenstaander? Met behulp van Google vind ik veel verschillende lijsten en antwoorden op deze vraag. Als iemand een linkje heeft naar een betrouwbare site dan zie ik die ook graag. :)

E. kent al best veel woordjes maar ze lijkt de meeste een keer of drie te gebruiken en daarna op te slaan in haar geheugen; zonder het woord opnieuw te gebruiken. Alles is vervolgens deze, deze, of die. Liefst in befehlvorm: DEZEDEZEDIE!
Sinds afgelopen weekend zijn we een klein offensief gestart; ik begrijp dezedezedie niet meer. Als je wilt puzzelen dan vraag je maar om een puzzel. :@
Hoe denken jullie daar over?
A grand adventure has begun.
pi_110135923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:54 schreef octopussy het volgende:
Ik doe het op een heel onpedagogisch verantwoorde manier: Naar beneden, Dora aanzetten en snel aankleden terwijl ze staat te kijken (of op het verschoonkussen op de bank).
Kleren van tevoren klaar leggen, kan idd wat schelen. Het televisietruukje was hier ook populair. Gewoon Bumba, Brandweerman Sam of Chuggington aan en dan kijkt hij zo geboeid, dat het aankleden makkelijker gaat. Alleen zo stom, dat de televisieprogramma makers eens in de zoveel tijd moeten bedenken het programma en de tijden om te gooien. Was hij net gewend, dat hij Chuggington kon kijken tijdens het aankleden en daarna konden wij op tijd de deur uit, hebben de programma makers het naar achteren verschoven. Toen moest ik de strijd aan, dat hij het niet meer kon kijken omdat ik dan niet op tijd bij de creche en zijn school was.

Als het ontbijt ontzettend in de lengte werd getrokken en hij niet veel binnen kreeg, smeerde ik ook weleens een broodje en nam dat mee in de auto, daar wilde hij dan nog weleens wat brood opsmikkelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110136553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraagje aan de ouders van de net 2 jaar oude kindjes.

Hoeveel praat jouw kind? En hoeveel daarvan is ook echt verstaanbaar voor een buitenstaander? Met behulp van Google vind ik veel verschillende lijsten en antwoorden op deze vraag. Als iemand een linkje heeft naar een betrouwbare site dan zie ik die ook graag. :)

E. kent al best veel woordjes maar ze lijkt de meeste een keer of drie te gebruiken en daarna op te slaan in haar geheugen; zonder het woord opnieuw te gebruiken. Alles is vervolgens deze, deze, of die. Liefst in befehlvorm: DEZEDEZEDIE!
Sinds afgelopen weekend zijn we een klein offensief gestart; ik begrijp dezedezedie niet meer. Als je wilt puzzelen dan vraag je maar om een puzzel. :@
Hoe denken jullie daar over?
Mart begon ook vrij laat deze en die te vervangen voor woorden. En nu is het heel rap gegaan. Hij praat en weet goed duidelijk te maken wat hij wilt. Voor ons is het redelijk verstaanbaar, voor vreemde niet altijd!
Dus niet teveel zorgen maken, druk op leggen of wat dan ook. Het komt vanzelf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')