Terugbijten was ook het advies wat ik van ouders kreeg. Echter alle professionals zeiden dat je dat niet moest doen, omdat je dan aan het kind aangeeft, dat het ok is om zoiets te doen.quote:
Wij hurken op ooghoogte voor Roy en reageren daar heel kalm en rustig op.quote:
Is het proberen waard toch. Volgens mij ben je daar na een paar ochtendjes achter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijkenquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
hier ook..quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijkenna 3 minuten kom ik weer binnen en gaat het iets soepeler dan wanneer ze meteen uit bed moet. Maar echt ontspannen zijn schoolochtenden hier helaas nooit
Kleren van tevoren klaar leggen, kan idd wat schelen. Het televisietruukje was hier ook populair. Gewoon Bumba, Brandweerman Sam of Chuggington aan en dan kijkt hij zo geboeid, dat het aankleden makkelijker gaat. Alleen zo stom, dat de televisieprogramma makers eens in de zoveel tijd moeten bedenken het programma en de tijden om te gooien. Was hij net gewend, dat hij Chuggington kon kijken tijdens het aankleden en daarna konden wij op tijd de deur uit, hebben de programma makers het naar achteren verschoven. Toen moest ik de strijd aan, dat hij het niet meer kon kijken omdat ik dan niet op tijd bij de creche en zijn school was.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:54 schreef octopussy het volgende:
Ik doe het op een heel onpedagogisch verantwoorde manier: Naar beneden, Dora aanzetten en snel aankleden terwijl ze staat te kijken (of op het verschoonkussen op de bank).
Mart begon ook vrij laat deze en die te vervangen voor woorden. En nu is het heel rap gegaan. Hij praat en weet goed duidelijk te maken wat hij wilt. Voor ons is het redelijk verstaanbaar, voor vreemde niet altijd!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraagje aan de ouders van de net 2 jaar oude kindjes.
Hoeveel praat jouw kind? En hoeveel daarvan is ook echt verstaanbaar voor een buitenstaander? Met behulp van Google vind ik veel verschillende lijsten en antwoorden op deze vraag. Als iemand een linkje heeft naar een betrouwbare site dan zie ik die ook graag.
E. kent al best veel woordjes maar ze lijkt de meeste een keer of drie te gebruiken en daarna op te slaan in haar geheugen; zonder het woord opnieuw te gebruiken. Alles is vervolgens deze, deze, of die. Liefst in befehlvorm: DEZEDEZEDIE!
Sinds afgelopen weekend zijn we een klein offensief gestart; ik begrijp dezedezedie niet meer. Als je wilt puzzelen dan vraag je maar om een puzzel.
Hoe denken jullie daar over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |