abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109482833
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_109482841
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Nog geen zon hier :(. Wil hardlopen in het zonnetje.
Zeemist. :( Wilde in het zonnetje les 4 gaan doen en nu is het gewoon helemaal grijs en koud en bluh. }:|
pi_109482847
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109482858
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of die ouders zijn wereldvreemd of ze moeten nu al onder toezicht geplaatst worden van kinderbescherming. ;(
pi_109482870
Naja,laat ik hopen dat ze vernoemd worden naar familieleden anders is het wel een beetje bijzonder ja....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 09:25:47 #6
70532 loveli
N
pi_109482894
Vernoemd naar z'n opa?

Bah, wakker. Had tot 12 willen slapen.
crap in = crap out
  zondag 25 maart 2012 @ 09:33:47 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109482945
Hoi!

Ik wil vanavond dit maken: http://ohsheglows.com/201(...)-power-goddess-bowl/
Maar ik kom er niet uit wat speltberries zijn. Het lijken wel noten :?.

Oh, dat wordt niet vanavond, zie ik, want die speltberries (als ik ze al kan vinden) moeten een nacht weken, maar ik wil het wel een kéér maken binnenkort!
Niet meer actief op Fok!
pi_109482965
spelt is een graan (dinkel), en speltberries is de/het hele graan. LIjkt me vrijwel onvindbaar in NL. Ik zou bijvoorbeeld bulghur gebruiken, of hele boekweit als je het kunt vinden. Bulghur lijkt me goed te doen, en ook lekker daarin!
  zondag 25 maart 2012 @ 09:42:26 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483030
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:37 schreef Jagärtrut het volgende:
spelt is een graan (dinkel), en speltberries is de/het hele graan. LIjkt me vrijwel onvindbaar in NL. Ik zou bijvoorbeeld bulghur gebruiken, of hele boekweit als je het kunt vinden. Bulghur lijkt me goed te doen, en ook lekker daarin!
OK, thanks. Ik kan bulghur (ook op andere manieren gespeld) alleen niet vinden op albert.nl, dus ik vermoed dat de AH het niet heeft ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_109483053
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

OK, thanks. Ik kan bulghur (ook op andere manieren gespeld) alleen niet vinden op albert.nl, dus ik vermoed dat de AH het niet heeft ;(.
niet? dat zou bij de rijst enzo moeten staan..
pi_109483056
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoi!

Ik wil vanavond dit maken: http://ohsheglows.com/201(...)-power-goddess-bowl/
Maar ik kom er niet uit wat speltberries zijn. Het lijken wel noten :?.

Oh, dat wordt niet vanavond, zie ik, want die speltberries (als ik ze al kan vinden) moeten een nacht weken, maar ik wil het wel een kéér maken binnenkort!
Speltrijst. Ook verkrijgbaar bij de beter gesorteerde natuurvoedingswinkel! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_109483072
Oe!

58 kilo!

SPOILER
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 25 maart 2012 @ 09:54:28 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483167
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Speltrijst. Ook verkrijgbaar bij de beter gesorteerde natuurvoedingswinkel! :Y
Speltberries = speltrijst of is dat een suggestie? :). Zou Marqt het hebben? En ik zie dat het net als gewone rijst bereid wordt, klopt dat? Want dan is het wel een suggestie voor vanavond.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 maart 2012 @ 09:56:59 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109483197
Gister:

T: creatine + sap + glutamine, glas water
O: 6x eiwit, 2x eigeel, 2x toast, 2x plak york ham, eetlepel lijnzaad
L: 3 bruine boterhammen met kip, ham en pindakaas, koffie
T: koffie, bekertje lipton ice tea
D: 450g T-bone steak met gepofte aardappel en een minieme hoeveelheid groente, aangevuld met een klein bakje pepersaus
T: klein stukje perentaart, whiskey-7up, water
T: sap + glutamine
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109483210
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik laat de speltberries altijd gewoon weg! Gebruik ik alleen quinoa.
Be someone that makes you happy
  zondag 25 maart 2012 @ 10:01:45 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483248
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:58 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik laat de speltberries altijd gewoon weg! Gebruik ik alleen quinoa.
Oh, jij hebt dit wel eens gemaakt? :).

Er moet ook een dressing met tahini en nutritional gist in :'). Geen idee wat dat laatste is en waar ik deze dingen kan krijgen :'). Ingewikkeld hoor. Eigenlijk zou M. straks naar de AH, terwijl ik hardloop, zodat we vanmiddag lekker naar het strand kunnen, maar met al deze dingen ga ik liever zelf ook mee, dan kunnen we ook nog even langs de Marqt, want daar hebben ze het miss wel...
Niet meer actief op Fok!
pi_109483343
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, jij hebt dit wel eens gemaakt? :).

Er moet ook een dressing met tahini en nutritional gist in :'). Geen idee wat dat laatste is en waar ik deze dingen kan krijgen :'). Ingewikkeld hoor. Eigenlijk zou M. straks naar de AH, terwijl ik hardloop, zodat we vanmiddag lekker naar het strand kunnen, maar met al deze dingen ga ik liever zelf ook mee, dan kunnen we ook nog even langs de Marqt, want daar hebben ze het miss wel...
:Y Nutritional yeast is edelgist, gistvlokken, die verkopen ze bij de biologische winkel/natuurwinkel. Tahin (sesampasta) kan je daar ook kopen, misschien ook wel bij Marqt. Mijn ervaring is dat Marqt meer biologische versies heeft van 'gewone' producten en dat de biologische winkel de wat apartere voedingsmiddelen verkoopt.
Die dressing is wel heel lekker erbij, maar als ik dingen niet kan halen/vinden, dan verzin ik altijd gewoon wat anders of laat het weg! De gist is geen noodzaak vind ik, de tahin wel!
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 10:10:36 #18
70532 loveli
N
pi_109483376
nutritional gist -marmite?
crap in = crap out
  zondag 25 maart 2012 @ 10:10:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483381
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:08 schreef Nallie het volgende:

[..]

:Y Nutritional yeast is edelgist, gistvlokken, die verkopen ze bij de biologische winkel/natuurwinkel. Tahin (sesampasta) kan je daar ook kopen, misschien ook wel bij Marqt. Mijn ervaring is dat Marqt meer biologische versies heeft van 'gewone' producten en dat de biologische winkel de wat apartere voedingsmiddelen verkoopt.
Die dressing is wel heel lekker erbij, maar als ik dingen niet kan halen/vinden, dan verzin ik altijd gewoon wat anders of laat het weg! De gist is geen noodzaak vind ik, de tahin wel!
Hm, OK. Ik ga het recept op mijn 'binnenkort-eten'-lijstje zetten, maar ik denk dat het vandaag iets te veel gedoe wordt om dit allemaal te regelen :). Ga nu even iets anders zoeken met limoen :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_109483408
Mijn marqt heeft het niet, je kan beter naar een ekoplaza of biomarkt gaan denk ik. Ah verkoopt bulgur van lassie!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109483413
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
nutritional gist -marmite?
Nou zo smaakt t niet ;) het wordt gebruikt om gerechten een wat meer hartige/kazige smaak te geven.
pi_109483424
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:12 schreef Novem het volgende:
Mijn marqt heeft het niet, je kan beter naar een ekoplaza of biomarkt gaan denk ik. Ah verkoopt bulgur van lassie!
En ook quinoa!
pi_109483435
Les 4 zit er weer op! Vandaag extra geconcentreerd op voorvoetlanding en ik moet zeggen dat het een stuk makkelijker loopt. :Y

Vik; Er beginnen stukjes blauw tussen de wolken door te komen.. Als je nog even wacht is er zon. ;)
pi_109483462
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:08 schreef Nallie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat Marqt meer biologische versies heeft van 'gewone' producten en dat de biologische winkel de wat apartere voedingsmiddelen verkoopt.
Dat idd!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:15:19 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483465
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:13 schreef ElDinosaur het volgende:
Les 4 zit er weer op! Vandaag extra geconcentreerd op voorvoetlanding en ik moet zeggen dat het een stuk makkelijker loopt. :Y

Vik; Er beginnen stukjes blauw tussen de wolken door te komen.. Als je nog even wacht is er zon. ;)
*O*. Ik ga over ruim een uur (nu Brinta aan het wegwerken).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:16:09 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483476
Er is wel een Ekoplaza in het centrum, dat is een betere keuze dan Marqt? (of moet ik een kleinere winkel hebben?)
Niet meer actief op Fok!
pi_109483517
Voor aparte dingen kan je idd beter naar ekoplaza! Marqt meer voor de gewone dingen maar dan bio/ fairtrade etc
pi_109483545
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:16 schreef Viking84 het volgende:
Er is wel een Ekoplaza in het centrum, dat is een betere keuze dan Marqt? (of moet ik een kleinere winkel hebben?)
Ekoplaza heeft sowieso tahin en ik denk ook gist!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:19:17 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483555
Ok, dan ga ik daar gewoon naartoe!
Niet meer actief op Fok!
pi_109483598
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:19 schreef Viking84 het volgende:
Ok, dan ga ik daar gewoon naartoe!
Gist staat bij die van mij achter de kassa, moet je even naar vragen!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:25:47 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483719
Hmm, de Ekoplaza zit niet waar ik dacht dat 'ie zou zitten. Maar op die plek zit wel een biosupermarkt, alleen geen idee welke :'). We gaan het wel ontdekken :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_109483732
Mogge!

O: havermout
T: cappuccino, druiven
L: omelet spinazie, karnemelk
T: cappuccino, appel
D: kip, broccolipaprikasperziebonen roerbak
T: kwark met kiwi
pi_109483758
Naar de sportschool :W
  zondag 25 maart 2012 @ 10:33:21 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109483905
Lijstje voor vandaag:

O: Brinta met een banaan
S: 10 km hardlopen
T: eiwitshake
L: twee boterhammen, twee gekookte eitjes
T: appel/peer
D: http://ohsheglows.com/201(...)-power-goddess-bowl/ en als het niet lukt om alle ingrediënten te vinden: http://www.jamieoliver.co(...)parmigiana-aubergine
T: blikje cola (dat is dan de enige zonde van vandaag :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_109483988
Morning!

Gadsamme ik voel me helemaal niet lekker. Keelpijn/hoofdpijn/ meer van dat. Net wel 3 heerlijke boterhammen gegeten :9 van de markt gisteren.
pi_109484027
Morning :W
Gisteren weer taart en hapjes afgeslagen, kost eigenlijk geen moeite.
Vanaf morgen ook weer lekker sporten.
pi_109484147
Ik ben twee dagen ziek geweest en nu twijfel ik of ik naar de sportschool ga. Ik denk dat ik thuis wat oefeningen ga doen en hoepelen, en dan 4 km naar de natuurwinkel loop, heb ik mijn beweging wel gehad :)
pi_109484277
Klinkt als een goed plan cookie :Y.

Sarabi ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109484359
klinkt inderdaad als een goed plan, creepy.

Oh, ik kijk zo naar morgen uit. Heerlijk de hele dag niets doen. Ik wil vandaag al hardlopen, zodat ik morgen niet meer hoef..Het enige wat ik ga doen is boodschappen halen, en uitgebreid koken, want ik leef al 2 weken op het meest minimale....

Als ik m'n paper optijd af heb ga ik zelfs al schoonmaken vandaag.....
pi_109484420
Goedemorgen! Gister weer een dagje getraind op de boot, wat was het lekker weer! Bijna geen spierpijn door de lichte wind :) heb me zelfs ingesmeerd en dat was nodig ook. Heb toch wel wat kleur gekregen al, ook niet zo raar als je van 9 tot 6 op het water bent.. Ging wel weer lekker!
Vandaag dagje aan de studie..
  zondag 25 maart 2012 @ 10:58:58 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109484427
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:
klinkt inderdaad als een goed plan, creepy.

Oh, ik kijk zo naar morgen uit. Heerlijk de hele dag niets doen. Ik wil vandaag al hardlopen, zodat ik morgen niet meer hoef..Het enige wat ik ga doen is boodschappen halen, en uitgebreid koken, want ik leef al 2 weken op het meest minimale....

Als ik m'n paper optijd af heb ga ik zelfs al schoonmaken vandaag.....
:D Zie jij hardlopen nog steeds als iets wat je 'moet' doen? :D. Ik kan me echt verheugen op een extra rondje hardlopen als ik op een doordeweekse dag vrij ben. Hoop rond Pasen èn op zaterdag èn op Pasen een flink stuk te lopen en daar heb ik nu al zin in *O* (27,5 km in 3 dagen :'))
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:59:37 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109484442
Hm, ik moet misschien ook maar wat zonnebrandcreme opsmeren zo, maar ik ben bang dat het van m'n voorhoofd in m'n ogen loopt als ik ga zweten :?.
Niet meer actief op Fok!
pi_109484467
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:59 schreef Viking84 het volgende:
Hm, ik moet misschien ook maar wat zonnebrandcreme opsmeren zo, maar ik ben bang dat het van m'n voorhoofd in m'n ogen loopt als ik ga zweten :?.
Daar zijn je wenkbrauwen voor :P
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 11:00:56 #44
70532 loveli
N
pi_109484474
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:00 schreef Probability het volgende:

[..]

*like*
crap in = crap out
  zondag 25 maart 2012 @ 11:02:00 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109484496
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:00 schreef Probability het volgende:

[..]

Goed punt :').
Niet meer actief op Fok!
pi_109484504
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D Zie jij hardlopen nog steeds als iets wat je 'moet' doen? :D. Ik kan me echt verheugen op een extra rondje hardlopen als ik op een doordeweekse dag vrij ben. Hoop rond Pasen èn op zaterdag èn op Pasen een flink stuk te lopen en daar heb ik nu al zin in *O* (27,5 km in 3 dagen :'))
ja. hardlopen zal nooit m'n favoriete bezigheid zijn. Als ik er mee bezig ben is het okay, en als ik terug kom is het fijn, maar ik kan er altijd tegenop zien.

Uiteindelijk is de enige sport die ik echt leuk vind volleybal. Ik denk dat ik dat weer ga proberen op te pakken in september, als ik hopelijk ook wat minder reis.
pi_109484512
Mijn enkel is toch wel blauw :o En ik baal want ik wilde vandaag sporten.. Misschien loop ik wel naar de sportschool om te melden dat ik niet kan sporten en dan kan ik gelijk vragen wanneer de fysio er is *)
pi_109484592
Weet iemand een lowbudget lingerie winkel a la H&M? Mijn tetten zijn gegroeid dus ik pas m'n BH's niet meer zo goed.. En de H&M verkoopt geen 70D. Misschien dat ik van een ander merk wel gewoon 70C pas. Wat een gedoe!
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 11:07:23 #49
70532 loveli
N
pi_109484602
Chaggo wegens slaapgebrek. Onderdruk de neiging om van m'n wakker zijn gebruik temaken en de stofzuiger uit te laten.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 25 maart 2012 @ 11:09:06 #50
70532 loveli
N
pi_109484642
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:07 schreef Probability het volgende:
Weet iemand een lowbudget lingerie winkel a la H&M? Mijn tetten zijn gegroeid dus ik pas m'n BH's niet meer zo goed.. En de H&M verkoopt geen 70D. Misschien dat ik van een ander merk wel gewoon 70C pas. Wat een gedoe!
Ik zweer bij ebay, oude collectie van goede merken voor een of twee tientjes. En DM.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')