SPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2] - (10.0) - [1962] - The Longest Day / Ken Annakin
3] - (10.0) - [2006] - Letters from Iwo Jima / Clint Eastwood
4] - (10.0) - [1968] - Where Eagles Dare / Brian G. Hutton
5] - (9.5) - [1998] - Saving Private Ryan / Steven Spielberg
6] - (9.2) - [1957] - The Bridge on the River Kwai / David Lean
7] - (9.2) - [1961] - The Guns of Navarone / J. Lee Thompson
8] - (9.2) - [1943] - Casablanca / Michael Curtiz
9] - (9.1) - [1984] - Das Boot / Wolfgang PetersenSPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10] - (9.1) - [1952] - Stalag 17 / Billy Wilder
11] - (9.1) - [1965] - The Hill / Sidney Lumet
12] - (9.0) - [1944] - Thirthy Seconds Over Tokyo / Mervyn LeRoy
13] - (8.9) - [1945] - They Were Expendable / John Ford
14] - (8.8) - [1970] - Kelly's Heroes / Brian G. Hutton
15] - (8.6) - [1980] - The Big Red One / Samuel Fuller
16] - (8.5) - [1962] - Battle of the Bulge / Ken AnnakinSPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17] - (8.5) - [1970] - Tora! Tora! Tora! / Richard Fleischer
18] - (8.5) - [1993] - Schindler's List / Steven Spielberg
19] - (8.3) - [1959] - Hunde, wollt ihr ewig leben? / Frank Wisbar
20] - (8.2) - [1949] - Battleground / William A. Wellman
___________________________________________________________________________________Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2012 03:06 schreef computerprobleem het volgende:
TOP 20 WW2 OORLOGSFILMS VAN COMPUTERPROBLEEM
___________________________________________________________________________________
1] - (10.0) - [1963] - The Great Escape / John Sturges
[ afbeelding ]SPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2] - (10.0) - [1962] - The Longest Day / Ken Annakin
3] - (10.0) - [2006] - Letters from Iwo Jima / Clint Eastwood
4] - (10.0) - [1968] - Where Eagles Dare / Brian G. Hutton
5] - (9.5) - [1998] - Saving Private Ryan / Steven Spielberg
6] - (9.2) - [1957] - The Bridge on the River Kwai / David Lean
7] - (9.2) - [1961] - The Guns of Navarone / J. Lee Thompson
8] - (9.2) - [1943] - Casablanca / Michael Curtiz
9] - (9.1) - [1984] - Das Boot / Wolfgang Petersen
[ afbeelding ]SPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10] - (9.1) - [1952] - Stalag 17 / Billy Wilder
11] - (9.1) - [1965] - The Hill / Sidney Lumet
12] - (9.0) - [1944] - Thirthy Seconds Over Tokyo / Mervyn LeRoy
13] - (8.9) - [1945] - They Were Expendable / John Ford
14] - (8.8) - [1970] - Kelly's Heroes / Brian G. Hutton
15] - (8.6) - [1980] - The Big Red One / Samuel Fuller
16] - (8.5) - [1962] - Battle of the Bulge / Ken Annakin
[ afbeelding ]Waar is The Pianist ?SPOILER: Klik hier voor meer informatie over deze film!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17] - (8.5) - [1970] - Tora! Tora! Tora! / Richard Fleischer
18] - (8.5) - [1993] - Schindler's List / Steven Spielberg
19] - (8.3) - [1959] - Hunde, wollt ihr ewig leben? / Frank Wisbar
20] - (8.2) - [1949] - Battleground / William A. Wellman
___________________________________________________________________________________
Paardelul !!!![]()
The Great Escape is ook een van mijn favorieten, ik neem aan dat je Escape From Sobibor wel eens hebt gezien, maar dat vind ik ook een mooie film.![]()
Die staat niet in mijn top 20 van oorlogsfilmsquote:.
Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Kloptquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:53 schreef King-Ernie het volgende:
The Great Escape is ook een van mijn favorieten, ik neem aan dat je Escape From Sobibor wel eens hebt gezien, maar dat vind ik ook een mooie film..
Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Vrijdag 04 mei 2012 - Dodenherdenking
Wel 2 minuten stil zijn hé.
- niet doen -
[ Bericht 83% gewijzigd door smegmanus op 04-05-2012 15:02:58 ]fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Hallo!
Super toll das da ein topic für meine krieg ist gemacht!
Dankeshön!
Auf Wiedersehen,
Herr. Hitler
Niet zeuren, anders blijf ik je topic volpleuren!![]()
Je sluit een brief niet met je voornaam af, wat ben jij voor een faalhaas.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:22 schreef Warmaster88 het volgende:
Hallo!
Super toll das da ein topic für meine krieg ist gemacht!
Dankeshön!
Auf Wiedersehen,
Herr. Hitler [ afbeelding ]
In WW2 zou jij 'ZFFFTTTTTT... OSTFRONT!' opgestuurd zijn.
Hallo,quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Je sluit een brief niet met je voornaam af, wat ben jij voor een faalhaas.
In WW2 zou jij 'ZFFFTTTTTT... OSTFRONT!' opgestuurd zijn.
Aber wir sind nicht mehr ins der zweite weltkrieg.
And Hitler ist nicht meine vornahme!![]()
Gruss Gott!
Herr. Hitler
Niet zeuren, anders blijf ik je topic volpleuren!![]()
Anders druk je perongeluk op quote ipv edit..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet zeuren, anders blijf ik je topic volpleuren!![]()
Inderdaad, maak een TRGoogle | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Kick!
Het is bijna weer juni en juni is een onvergetelijke maand als we het over de Tweede Wereldoorlog hebben!
Op 6 juni 2012 is het precies 68 jaar geleden dat Operation Overlord startte!
Ik zal een aantal nieuwe films verloten die betrekking hebben met deze gebeurtenis. Je kunt dan denken aan films als 'The Longest Day' en 'Saving Private Ryan'. Misschien zelfs een blu-ray box van 'Band of Brothers'.
Houd dit topic dus in de gaten. Je hoeft er niets voor te doen. Iedereen die na deze post een bericht heeft geplaatst (en het liefst ook hier en daar mee praat over WW2 films/gebeurtenissen) maakt automatisch kans op één van de prijzen.
Alsof de grootste operatie ooit, Barbarossa, niet veel belangrijker is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:45 schreef computerprobleem het volgende:
Kick!
Het is bijna weer juni en juni is een onvergetelijke maand als we het over de Tweede Wereldoorlog hebben!
Op 6 juni 2012 is het precies 68 jaar geleden dat Operation Overlord startte!
Ik zal een aantal nieuwe films verloten die betrekking hebben met deze gebeurtenis. Je kunt dan denken aan films als 'The Longest Day' en 'Saving Private Ryan'. Misschien zelfs een blu-ray box van 'Band of Brothers'.
Houd dit topic dus in de gaten. Je hoeft er niets voor te doen. Iedereen die na deze post een bericht heeft geplaatst (en het liefst ook hier en daar mee praat over WW2 films/gebeurtenissen) maakt automatisch kans op één van de prijzen.
Marslied van de dag:
(Nee, ik ben geen nazi en geen racist. Ik ben gewoon gek)![]()
We hebben het niet over Barbarossaquote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:50 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Alsof de grootste operatie ooit, Barbarossa, niet veel belangrijker is.
Marslied van de dag:
(Nee, ik ben geen nazi en geen racist. Ik ben gewoon gek).
En Barbarossa belangrijker? Zeker niet. Barbarossa was een Duits offensief aan het Oost-Front. Het ging dus niet om een Geallieerd offensief. Barbarossa was het begin van de dood van minstens 35 miljoen mensen (Sovjet alleen al ca. 25 miljoen - wat tot nu toe bekend is - ).
Barbarossa was wel grootser en zorgde inderdaad voor véél en véél meer doden, chaos en onrust. Maar met Operation Overlord werd een 2e front geopend en hierdoor kreeg Nazi-Duitsland het moeilijker, wat eigenlijk het definitieve einde van Het Derde Rijk inluidde..Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Barbarossa heeft toch wel de meeste impact gemaakt op de hele oorlog. Zonder Operatie Barbarossa was er nooit een Operatie Overlord geweest.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
We hebben het niet over Barbarossa.
En Barbarossa belangrijker? Zeker niet. Barbarossa was een Duits offensief aan het Oost-Front. Het ging dus niet om een Geallieerd offensief. Barbarossa was het begin van de dood van minstens 35 miljoen mensen (Sovjet alleen al ca. 25 miljoen - wat tot nu toe bekend is - ).
Barbarossa was wel grootser en zorgde inderdaad voor véél en véél meer doden, chaos en onrust. Maar met Operation Overlord werd een 2e front geopend en hierdoor kreeg Nazi-Duitsland het moeilijker, wat eigenlijk het definitieve einde van Het Derde Rijk inluidde..![]()
Zo hoor je niet te oordelen over historische gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:54 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Barbarossa heeft toch wel de meeste impact gemaakt op de hele oorlog. Zonder Operatie Barbarossa was er nooit een Operatie Overlord geweest.
Want ik kan ook zeggen:
'Zonder Adolf Hitler was er nooit een Tweede Wereldoorlog geweest.'
Dan wis ik daarmee alle slachtoffers, veldslagen en gebeurtenissen uit die hebben plaatsgevonden in Europa & Noord-Afrika in de periode september 1939 - mei 1945. (En eigenlijk ook alles wat gebeurt is tussen 1933 - 1939).Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Nee goed, misschien heb ik dat verkeerd gezegd. Maar de situatie aan het oostfront is veel bepalender geweest voor de uitkomst van de oorlog dan de situatie aan het westfront na 6 juni. Zonder de inval van Frankrijk en Italië was Duitsland ook door de Soviet-Unie verslagen, zij het met veel meer verliezen. Daarmee wil ik niet de de invloed van de Geallieerden bagatelliseren. Immers waren het de Britten die het de Duitsers heel moeilijk hebben gemaakt in de lucht, op zee en in Afrika, en waren het de Amerikanen die de Britten en de Russen gigantisch veel steun hebben geboden in de vorm van voertuigen, munitie en uitrustingen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Zo hoor je niet te oordelen over historische gebeurtenissen.
Want ik kan ook zeggen:
'Zonder Adolf Hitler was er nooit een Tweede Wereldoorlog geweest.'
Dan wis ik daarmee alle slachtoffers, veldslagen en gebeurtenissen uit die hebben plaatsgevonden in Europa & Noord-Afrika in de periode september 1939 - mei 1945. (En eigenlijk ook alles wat gebeurt is tussen 1933 - 1939).![]()
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen héquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:05 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Nee goed, misschien heb ik dat verkeerd gezegd. Maar de situatie aan het oostfront is veel bepalender geweest voor de uitkomst van de oorlog dan de situatie aan het westfront na 6 juni. Zonder de inval van Frankrijk en Italië was Duitsland ook door de Soviet-Unie verslagen, zij het met veel meer verliezen. Daarmee wil ik niet de de invloed van de Geallieerden bagatelliseren. Immers waren het de Britten die het de Duitsers heel moeilijk hebben gemaakt in de lucht, op zee en in Afrika, en waren het de Amerikanen die de Britten en de Russen gigantisch veel steun hebben geboden in de vorm van voertuigen, munitie en uitrustingen..
'Ze zouden ook wel door de Sovjet-Unie verslagen zijn...'
MAAR...
'De Britten (Westerse Geallieerden) hebben het de Duitsers wel ERG moeilijk gemaakt in de lucht...'
EN
'De Amerikanen (weer, Westerse Geallieerden) hebben de Britten en de RUSSEN GIGANTISCH veel steun gegeven in de vorm van voertuigen, munitie en uitrustingen.'.
Ik denk niet dat Duitsland verslagen zou zijn als ze het alleen moesten opnemen tegen de Sovjet-Unie (dus zonder de Geallieerden). Je vergeet namelijk dat de Westerse Geallieerden het de Duitsers ook moeilijk maakten aan het 'Zuid-Front' (Italië).
Er zaten meer dan 1,5 miljoen Duitse militairen aan het West-Front, 0,7 miljoen in de Balkan, 0,1 miljoen in het Noorden (Denemarken en Noorwegen), en nog eens honderdenduizenden in Italië / Noord-Afrika (denk wel rond 0,6 - 1 miljoen, aangezien er alleen in Noord-Afrika ca. 200,000 GEVANGEN zijn genomen).
Dan heb je het al gauw over minstens 3 miljoen extra Duitse troepen + natuurlijk miljoenen bondgenoten van de Duitsers die elders vochten i.p.v. tegen de Russen (Italianen tot 1943, Hongarije en Roemenië ook nog).
Veel essentieel materiaal had aan het Oost-Front gebruikt kunnen worden (b.v. V1 en V2 raketten, de velen verloren vliegtuigen tijdens the Battle of Britain en overige operaties aan het West-Front, de Duitse marine, de duizenden tanks die aan het West en Zuid-Front verloren zijn gegaan, de kundigheid van Duitse generaals/veldmaarschalken zoals Erwin Rommel die voornamelijk in het Westen & Zuiden actief waren, etc.).
Dat zou echt wel een groot verschil gemaakt hebben hoor. Plus het feit dat de VS de SU niet gesteund zou hebben met wapens & munitie. Dat alleen al zou de SU fataal geworden zijn..
Zonder de hulp van de US niet nee, maar dat zei ik ook niet. Ik heb overigens wel rekening gehouden met het zuidfront Italië. Na het lezen van cijfers als 3 miljoen soldaten moet ik echter eerlijk bekennen dat ik inderdaad wel ga twijfelenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:15 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen hé.
'Ze zouden ook wel door de Sovjet-Unie verslagen zijn...'
MAAR...
'De Britten (Westerse Geallieerden) hebben het de Duitsers wel ERG moeilijk gemaakt in de lucht...'
EN
'De Amerikanen (weer, Westerse Geallieerden) hebben de Britten en de RUSSEN GIGANTISCH veel steun gegeven in de vorm van voertuigen, munitie en uitrustingen.'.
Ik denk niet dat Duitsland verslagen zou zijn als ze het alleen moesten opnemen tegen de Sovjet-Unie (dus zonder de Geallieerden). Je vergeet namelijk dat de Westerse Geallieerden het de Duitsers ook moeilijk maakten aan het 'Zuid-Front' (Italië).
Er zaten meer dan 1,5 miljoen Duitse militairen aan het West-Front, 0,7 miljoen in de Balkan, 0,1 miljoen in het Noorden (Denemarken en Noorwegen), en nog eens honderdenduizenden in Italië / Noord-Afrika (denk wel rond 0,6 - 1 miljoen, aangezien er alleen in Noord-Afrika ca. 200,000 GEVANGEN zijn genomen).
Dan heb je het al gauw over minstens 3 miljoen extra Duitse troepen + natuurlijk miljoenen bondgenoten van de Duitsers die elders vochten i.p.v. tegen de Russen (Italianen tot 1943, Hongarije en Roemenië ook nog).
Veel essentieel materiaal had aan het Oost-Front gebruikt kunnen worden (b.v. V1 en V2 raketten, de velen verloren vliegtuigen tijdens the Battle of Britain en overige operaties aan het West-Front, de Duitse marine, de duizenden tanks die aan het West en Zuid-Front verloren zijn gegaan, de kundigheid van Duitse generaals/veldmaarschalken zoals Erwin Rommel die voornamelijk in het Westen & Zuiden actief waren, etc.).
Dat zou echt wel een groot verschil gemaakt hebben hoor. Plus het feit dat de VS de SU niet gesteund zou hebben met wapens & munitie. Dat alleen al zou de SU fataal geworden zijn..
.
Het feit is natuurlijk wel dat verreweg de meeste verliezen aan het Oostfront geleden zijn, maar met zoveel extra mankracht zou men natuurlijk veel meer bewegingsvrijheid hebben, samen met het feit dat een nog sterkere Luftwaffe (zonder de verliezen in Engeland) een nog steeds geldende overmacht van Russische grondtroepen deels teniet zou doen.
Door de weersomstandigheden aan het eind van 1941 had het (denk ik) qua aanvalsmogelijkheden weinig uitgemaakt of de Duitsers zoveel extra manschappen zouden hebben, gezien deze in hun situatie onmogelijk zouden kunnen aanvallen. Ook betwijfel ik of het had gezorgd voor een snellere opmars naar Moskou, hoewel ik daar eigenlijk geen uitspraak over kan doen zonder te weten in hoeverre deze troepen gemotoriseerd zouden zijn.
Nu ik er nog meer over ga nadenken wordt het inderdaad wel heel moeilijk voor de ruskies. Met die extra troepen hadden de Duitsers bij Stalingrad ervoor kunnen zorgen dat omcirkeling van de stad onmogelijk zou zijn, waardoor de slag om Koers waarschijnlijk nooit had plaatsgevonden.
De meest waarschijnlijke manier waarop het alsnog fout had kunnen aflopen zou door figuren als Hitler en Goering zijn. Hun incompetentie is niet te onderschatten.
Goed, bij een complete 1v1 oorlog (MET passieve steun van de US, daar heb ik altijd rekening mee gehouden) zouden de Duitsers toch wel veel kans van slagen hebben ja. Ik zat met mijn gedachten toch te veel bij de situatie van na 1943. Maar ik blijf erbij dat de slagen aan het Oostfront uiteindelijk toch het zwaarst meewegen, en dat als er een land aangewezen zou moeten worden om het in haar eentje tegen Duitsland en haar bondgenoten op te nemen de Soviet-Unie toch de meest voor de hand liggende kandidaat is.
(nu terug naar wat er echt is gebeurd, ik lul teveel)
Ik ben de Amerikanen, Canadezen en de Britten natuurlijk heel dankbaar dat ze alsnog een tweede front hebben geopend. Anders waren de Russen misschien over ons heen gerold.![]()
Het is vandaag 6 juni 2012. Precies 68 jaar geleden ging Operation Overlord van start.
In Normandië landden Geallieerden troepen en boven bezet Frank werden paratroopers gedropt.
Voor vandaag zijn er 2 films die aangeraden worden. Beide kunnen inmiddels als klassiekers beschouwd worden.
The Longest Day (1962)
Saving Private Ryan (1998)
Tijdens Operation Overlord sneuvelden er ca. 40,000 Geallieerden militairen. 20,000 Zijn er als vermist gemeld, een realistisch nummer van het aantal doden is 60,000. Twintigduizend Franse burgers vonden de dood tijdens deze campagne. Het is nog altijd onduidelijk hoeveel Duitse soldaten zijn gesneuveld tijdens Operation Overlord.
Laten we vandaag stilstaan en dankbaar zijn voor de velen offers die zij hebben gebracht voor onze vrijheid.
[ Bericht 6% gewijzigd door computerprobleem op 06-06-2012 03:19:12 ]Google | Wikipedia | Go2War2 | IMDb | Clint Eastwood Forum | YouTube | Pawn Stars | LiveLeak | eBay | Amazon (UK) | Amazon (US) | Zavvi | BBC | 9GAG | Gabriel Iglesias | AD | Blu-Ray.com |![]()
Ik heb gehoord dat dit de place to be isMijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
Waffen ssMijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
Maar in lord of the rings zijn er veel meer lui doodgegaan toch ?Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
PORNO PORNO KOEKJESquote:Op zondag 25 maart 2012 05:41 schreef computerprobleem het volgende:
Voor de moderators & admins:
[i]Dit topic staat niet in C&H omdat het niet persé een heel serieus topic moet zijn en er niet echt een vast onderwerp is.![]()
Wat gebeurt er 7 juni dan?Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same![]()
nationaal hoedjes dragen tijdens het fappen dagquote:Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
Wat is het nou jongens?!Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same![]()
Volspammen nieuwdeel aanmaken met verneukte tt en op ?Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX![]()
Dan heb je nog wel ff te gaanquote:Op woensdag 6 juni 2012 03:12 schreef smitjew het volgende:
Volspammen nieuwdeel aanmaken met verneukte tt en op ?
Oeps, combo breaker
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Heb toch geen leven
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
Forum Opties Forumhop: Hop naar: