SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeft ook niet, dit topic staat niet in C&Hquote:Op dinsdag 3 april 2012 01:24 schreef Nibb-it het volgende:
Wat is nou je bedoeling met dit topic? Vooralsnog zie ik enkel wat gekopieerde stukjes tekst en wat linkjes van Wiki. Zo breng je niet echt een discussie op gang.
Ik kan nou ook niet zeggen dat het recente verleden van de westerse naties zo glorieus is. In feite zijn die geen haar beter of waren die misschien zelfs slechter en daarom vind ik dat de Japanners er alle recht op hebben om trots te zijn op hun recente verleden. Wat er bijvoorbeeld in China is gebeurd valt in het niet bij de uitroeiing van de Indianen.quote:Op maandag 2 april 2012 18:18 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het 'grappige' is dat Japanse jongeren het nog steeds zien als een glorieus moment (bijna iedereen in Japan eigenlijk). Ze worden niet onderwezen alsof het de schuld van de Japanners was of dat zij fout zaten. Sterker nog; Japan wordt daar in een slachtoffer rol geplaatst.
Het verschil tussen Indonesië en Nederland is dat Indonesië officieel ''Dutch East Indies'' of ''Nederlands-Indië'' heette tijdens de Nederlandse heerschappij.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef PoisonPrince het volgende:
[..]
Ik kan nou ook niet zeggen dat het recente verleden van de westerse naties zo glorieus is. In feite zijn die geen haar beter of waren die misschien zelfs slechter en daarom vind ik dat de Japanners er alle recht op hebben om trots te zijn op hun recente verleden. Wat er bijvoorbeeld in China is gebeurd valt in het niet bij de uitroeiing van de Indianen.
En al die trotse Nederlanders dan, die er trots op zijn dat hun voorouders lekker onderdrukten in Indonesië?De politionele acties daar in Indonesië getuigen van hypocrisie tot op het bot. Lekker weer proberen te onderdrukken nadat het vaderland een deel was van het Duitse Rijk. En na de oorlog ook nog eens janken van hoe erg het wel niet was in Nederland.
Waarom noemen we de verovering van Nederland door de Duitsers eigenlijk de bezetting van Nederland? Terwijl Nederland als staatkundige eenheid niet eens meer bestond in Europa. Dat betekend dus dat je eigenlijk ook Nederlands-Indië kunt zien als de bezetting van het Indonesisch archipel door de Nederlanders. En dan voelen veel Nederlanders zich ook nog eens beter dan bijvoorbeeld hun oosterburen vanwege het verleden.'Ja die Duitser dat waren me toch slechte joh...' Net of die Nederlanders in Indonesië zo goed waren. Terwijl ze daar in feite onderdrukten en het land aan het uitmelken waren.
Officieel of niet, jij snapt wel wat ik bedoel. Dat de geallieerden altijd als de 'good guys' gezien worden terwijl zijzelf net zo verrot en bedorven waren door de geschiedenis heen, maar daar kijkt natuurlijk niemand naar.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:09 schreef sciter het volgende:
[..]
Het verschil tussen Indonesië en Nederland is dat Indonesië officieel ''Dutch East Indies'' of ''Nederlands-Indië'' heette tijdens de Nederlandse heerschappij.
Tijdens de bezetting van de Duitsers heette Nederland nog gewoon Nederland, het is niet officieel een provincie oid van Duitsland geworden.
Vandaar het verschil in termgebruik.
Het kan ook te gek.quote:
Binnen met rondleiding +-5xquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:36 schreef Melting het volgende:
Ik wil Fort Eben Emael dit jaar eigenlijk nog wel eens bezoeken. Is iemand van hier er al geweest?
Is dit vrij te bezoeken? Ik bedoel..... als je entree betaald, mag je dan zelf rondlopen, of moet dit altijd met gids? En is het mogelijk om eventueel bij andere groepen aan te sluiten, of moet ik dan zelf met een groep komen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:46 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Binnen met rondleiding +-5x
Rondom wat vaker.
Maar ik woon dan ook op 10 minuten afstand rijden.
Ik zeg doen!Zeer interessant/indrukwekkend!
Als je niet zelf een groep hebt kun je het beste gewoon naar de open-deur-dagen gaan op zaterdag en zondag(datums moet je even kijken op de website van fort eben emael). Daar kun je gewoon mee met de rondleiding die de gidsen geven. Je hebt verschillende rondleidingen,maar voor de eerste keer zou ik gewoon de standaard rondleiding meepakkenquote:Op woensdag 11 april 2012 06:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Is dit vrij te bezoeken? Ik bedoel..... als je entree betaald, mag je dan zelf rondlopen, of moet dit altijd met gids? En is het mogelijk om eventueel bij andere groepen aan te sluiten, of moet ik dan zelf met een groep komen?
En dat voor een stom ,klein, eilandje inderdaad.quote:Per vierkante kilometer zijn er dus zo'n 2400 slachtoffers gevallen!
Thanks.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:26 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Als je niet zelf een groep hebt kun je het beste gewoon naar de open-deur-dagen gaan op zaterdag en zondag(datums moet je even kijken op de website van fort eben emael). Daar kun je gewoon mee met de rondleiding die de gidsen geven. Je hebt verschillende rondleidingen,maar voor de eerste keer zou ik gewoon de standaard rondleiding meepakken![]()
Op de begane grond in het fort mag je overal zelf rondlopen ,zijn tentoonstellingen,etc,etc. Wil je verder het fort in kun je alleen met een gids. Duurt volgens mij iets van 2,5 uur.
Maar een stuk of 8xquote:Op woensdag 11 april 2012 11:32 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
En dat voor een stom ,klein, eilandje inderdaad.
Heb je de film Letters from iwo jima al eens gezien?
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Maar een stuk of 8x.
Een van mijn favoriete oorlogsfilms
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |