abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2012 @ 20:01:08 #61
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
  maandag 2 april 2012 @ 03:34:10 #62
344644 computerprobleem
pi_109792242
WAT GEBEURDE ER VANDAAG IN DE TWEEDE WERELDOORLOG? -- 2 APRIL

'Der Fuehrer's Face' - Amerikaans Oorlogslied / WW2 lied van de dag!

'The McKenzie Break (1970)' - Britse Oorlogsfilm / WW2 oorlogsfilm van de dag!

________________________________________________________________________________

2 April 1940
De voorzitter van de Egyptische Wafda partij eist dat Britse soldaten het land verlaten zodra de oorlog is afgelopen en dat alle geschilpunten met Cairo geregeld worden.

2 April 1940
Hitler stelt operatie Weserübung (aanval op Denemarken en Noorwegen) vast op 9 april.

Duitse tanks in Denemarken - 9 April 1940.

2 April 1945
Lochem, Wehl en Zevenaar bevrijd.

___________________________________________________________________________________
  maandag 2 april 2012 @ 15:37:44 #63
344644 computerprobleem
pi_109808298
Het duitse geheime wapen.

Ура для россии
  maandag 2 april 2012 @ 16:21:14 #65
344644 computerprobleem
pi_109808506
Ik ga vragen of dit topic verplaatst mag worden :S.
Niemand hier post serieus man :S.
pi_109808725
Het staat niet voor niets in onzin.
Ура для россии
pi_109811529
Ik moet wel zeggen dat kwa design al het Duitse materieel er ultra bazig uitzag, zeker in vergelijking met de geallieerden met hun pauper uniformen en slechte pauper tanks. Alleen keizerlijk Japan overklast de Duisters op sommige fronten kwa design in mijn optiek.

Een paar voorbeelden.

IJN Musahi

IJN Yamoto

IJN Nagato

IJN Mutsu

Vanaf 2:40 wordt de rauwe vernietigende kracht van hun slagschepen getoond! _O_ Eigenlijk zou er zware metal onder het filmpje moeten staan. :9

O+ Ziet er zo indrukwekkend uit!
  maandag 2 april 2012 @ 17:47:28 #68
120423 Melting
on Radio 49!
pi_109812021
quote:
8s.gif Op maandag 2 april 2012 16:21 schreef computerprobleem het volgende:
Ik wel. :Y
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
  maandag 2 april 2012 @ 18:18:29 #69
344644 computerprobleem
pi_109813259
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:32 schreef PoisonPrince het volgende:
Ik moet wel zeggen dat kwa design al het Duitse materieel er ultra bazig uitzag, zeker in vergelijking met de geallieerden met hun pauper uniformen en slechte pauper tanks. Alleen keizerlijk Japan overklast de Duisters op sommige fronten kwa design in mijn optiek.

Een paar voorbeelden.

[...]

Het 'grappige' is dat Japanse jongeren het nog steeds zien als een glorieus moment (bijna iedereen in Japan eigenlijk). Ze worden niet onderwezen alsof het de schuld van de Japanners was of dat zij fout zaten. Sterker nog; Japan wordt daar in een slachtoffer rol geplaatst.

:P
  maandag 2 april 2012 @ 19:56:57 #70
261627 sciter
The world is my playground.
pi_109817789
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:56 schreef computerprobleem het volgende:
WAT GEBEURDE ER VANDAAG IN DE TWEEDE WERELDOORLOG? -- 1 APRIL

1 April 1944
Het Duitse slagschip Tirpitz is in het Altenfjord in Noorwegen door vliegtuigen van de Britse vliegkampschepen Victorious en Furious beschadigd. De Tirpitz is 14 maal geraakt en voor maanden uitgeschakeld.

[ afbeelding ]De Tirpitz was een Duits slagschip van de Bismarck-klasse. Na velen aanpassingen en verbeteringen zou dit slagschip nog zwaarder en krachtiger worden dan het slagschip de Bismarck.

___________________________________________________________________________________
Nu heb je COD 1 voor mij verpest :'(

Ik altijd maar denken dat Cpt. Foley en Cpt. Price dat hebben gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ik het er toch over heb, ik kan mij herinneren dat ik na het uitspelen van COD 1 als 10 jarig jongentje het gevoel had iets bereikt te hebben. Toch een van de betere games.
pi_109817963
quote:
8s.gif Op maandag 2 april 2012 16:21 schreef computerprobleem het volgende:
Mijn post van Dick Winters is toch wel serieus?
Laat ik het zo vragen, weet jij wie Dick Winters is/was?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 2 april 2012 @ 20:12:06 #72
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109818724
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
De broer van Cock Winters?
Paardelul !!!
pi_109819512
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:12 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

De broer van Cock Winters?
Jammer.
quote:
Major Richard "Dick" D. Winters (January 21, 1918 – January 2, 2011)[1] was a United States Army officer and decorated war veteran. He commanded Company "E", 2nd Battalion, 506th Parachute Infantry Regiment, 101st Airborne Division, during World War II.
Winters parachuted into Normandy in the early hours of D-Day, and fought across France, Belgium, the Netherlands, and eventually into Germany. Later in the war, Winters rose to command the 2nd Battalion. Following the end of hostilities Winters was discharged from the army and returned to civilian life, working in New Jersey.
In 1951, during the Korean War, Winters was recalled to the Army from the inactive list and briefly served as a regimental planning and training officer on staff at Fort Dix, New Jersey. Although issued orders for deployment, he was not sent to Korea. After his discharge he worked at a few different jobs before founding his own company and selling farming products.
Winters was featured in a number of books and was portrayed in the 2001 HBO mini-series Band of Brothers by Damian Lewis. He was a regular guest lecturer at the United States Military Academy at West Point. He retired in 1997. He was the last of the Easy Company commanders to pass away.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 2 april 2012 @ 20:26:27 #74
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109819550
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:25 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Jammer.

[..]

no shit :')
Paardelul !!!
  maandag 2 april 2012 @ 22:16:31 #75
344644 computerprobleem
pi_109827786
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Mijn post van Dick Winters is toch wel serieus?
Ja, dat weet ik.
Ik post al dagen informatie over WW2 en de meesten weten dat ik er veel van/over weet en er veel tijd aan besteed, en dan kom jij zo'n vraag stellen? :') :') :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:00:10 #76
261627 sciter
pi_109832980
Kunnen we in Oktober ook een Oktoberrevolutie-topic maken om het begin van een grootse tijd te vieren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:41:14 #77
344644 computerprobleem
pi_109834122
Dat kan, maar dat moet je wel eerst vragen aan Yvonne of een andere admin, aangezien niet iedereen het ziet als 'het begin van een grootse tijd'. Het communisme is niet bij iedereen geliefd ;).

En je moet ook oppassen dat het geen 'verheelijkingstopic' wordt. Oké, soms maak ik topics over Kim Jong-Il en familie, maar dat is dan minder serieus (dit topic is b.v. serieus bedoelt).

Dit topic staat trouwens niet vast aan een bepaalde maand/periode in de Tweede Wereldoorlog. Het is de bedoeling dat dit topic door blijft lopen (dus dat er ook nieuwe delen komen, al hebben we geen haast natuurlijk ;) ).

Even een overzicht voor 3 April maken :).
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:19:35 #78
344644 computerprobleem
pi_109834724
WAT GEBEURDE ER VANDAAG IN DE TWEEDE WERELDOORLOG? -- 3 APRIL

'Tu Es Partout' - Populair Frans lied ten tijde van de Tweede Wereldoorlog / WW2 lied van de dag!

'A Man Escaped (1956)' - Franse Oorlogsfilm / WW2 oorlogsfilm van de dag!

3 April 1940
Air Marshal Charles Portal wordt benoemd als C-in-C of RAF Bomber Command. Hij volgt Air Chief Marshal Sir Edgar Ludlow-Hewitt op, die inspector general van de RAF wordt.

Sir Charles Portal was de Chief of the Air Staff van 25 oktober 1940 tot 1 januari 1946.

3 April 1941
Pro-naziregime wordt in Irak geïnstalleerd.

De Asmogendheden zijn lichtblauw gekleurd op bovenstaande kaart.

3 April 1942
Amerikaanse bommenwerpers voeren bombardementen uit op Tangoon (Birma) en Port Blair (Andamanen).

3 April 1943
Jan Dieters, één van de leiders van de CPN, gearresteerd.

3 April 1945
Hengelo, Delden en Borne bevrijd.

dinsdag 3 april 2012 @ 01:24:28 #79
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_109834782
Wat is nou je bedoeling met dit topic? Vooralsnog zie ik enkel wat gekopieerde stukjes tekst en wat linkjes van Wiki. Zo breng je niet echt een discussie op gang.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:25:32 #80
344644 computerprobleem
pi_109834795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:24 schreef Nibb-it het volgende:
Wat is nou je bedoeling met dit topic? Vooralsnog zie ik enkel wat gekopieerde stukjes tekst en wat linkjes van Wiki. Zo breng je niet echt een discussie op gang.
Hoeft ook niet, dit topic staat niet in C&H :).
  dinsdag 3 april 2012 @ 06:37:10 #81
120423 Melting
on Radio 49!
pi_109836651
Op 3 April 1944 ging Operatie Tungsten ook van start. Dit was een aanval op het Duitse slagschip Tirpitz.

Dit even omdat je dat jaar miste in je overzicht. :)

Interessant om dit topic te volgen trouwens. ^O^
Ain't it funny how it is
pi_109842902
quote:
8s.gif Op maandag 2 april 2012 18:18 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Het 'grappige' is dat Japanse jongeren het nog steeds zien als een glorieus moment (bijna iedereen in Japan eigenlijk). Ze worden niet onderwezen alsof het de schuld van de Japanners was of dat zij fout zaten. Sterker nog; Japan wordt daar in een slachtoffer rol geplaatst.

:P
Ik kan nou ook niet zeggen dat het recente verleden van de westerse naties zo glorieus is. In feite zijn die geen haar beter of waren die misschien zelfs slechter en daarom vind ik dat de Japanners er alle recht op hebben om trots te zijn op hun recente verleden. Wat er bijvoorbeeld in China is gebeurd valt in het niet bij de uitroeiing van de Indianen.

En al die trotse Nederlanders dan, die er trots op zijn dat hun voorouders lekker onderdrukten in Indonesië? :') De politionele acties daar in Indonesië getuigen van hypocrisie tot op het bot. Lekker weer proberen te onderdrukken nadat het vaderland een deel was van het Duitse Rijk. En na de oorlog ook nog eens janken van hoe erg het wel niet was in Nederland.

Waarom noemen we de verovering van Nederland door de Duitsers eigenlijk de bezetting van Nederland? Terwijl Nederland als staatkundige eenheid niet eens meer bestond in Europa. Dat betekend dus dat je eigenlijk ook Nederlands-Indië kunt zien als de bezetting van het Indonesisch archipel door de Nederlanders. En dan voelen veel Nederlanders zich ook nog eens beter dan bijvoorbeeld hun oosterburen vanwege het verleden. :') 'Ja die Duitser dat waren me toch slechte joh...' Net of die Nederlanders in Indonesië zo goed waren. Terwijl ze daar in feite onderdrukten en het land aan het uitmelken waren.

Japan heeft onder valse motieven eigenlijk voor de bevrijding gezorgd in Zuid-Oost Azië. De kolonialen die daar zaten, waar de Japanners tegen vochten waren geen haar beter. Alleen maar omdat ze aan het langste eind hebben getrokken worden zij weggezet als de schuldigen. Terwijl het de schuld is van alle partijen. Maarja, de overwinnaars schrijven de geschiedenis.

Daarnaast had Hitler als de grootste staatsman aller tijden de geschiedenis in kunnen gaan, als hij niet zo gestoord/wreed/agressief in zijn buitenlandse politiek had geweest, en joden niets had aangedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door PoisonPrince op 03-04-2012 17:19:21 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:09:42 #83
261627 sciter
pi_109876028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef PoisonPrince het volgende:

[..]

Ik kan nou ook niet zeggen dat het recente verleden van de westerse naties zo glorieus is. In feite zijn die geen haar beter of waren die misschien zelfs slechter en daarom vind ik dat de Japanners er alle recht op hebben om trots te zijn op hun recente verleden. Wat er bijvoorbeeld in China is gebeurd valt in het niet bij de uitroeiing van de Indianen.

En al die trotse Nederlanders dan, die er trots op zijn dat hun voorouders lekker onderdrukten in Indonesië? :') De politionele acties daar in Indonesië getuigen van hypocrisie tot op het bot. Lekker weer proberen te onderdrukken nadat het vaderland een deel was van het Duitse Rijk. En na de oorlog ook nog eens janken van hoe erg het wel niet was in Nederland.

Waarom noemen we de verovering van Nederland door de Duitsers eigenlijk de bezetting van Nederland? Terwijl Nederland als staatkundige eenheid niet eens meer bestond in Europa. Dat betekend dus dat je eigenlijk ook Nederlands-Indië kunt zien als de bezetting van het Indonesisch archipel door de Nederlanders. En dan voelen veel Nederlanders zich ook nog eens beter dan bijvoorbeeld hun oosterburen vanwege het verleden. :') 'Ja die Duitser dat waren me toch slechte joh...' Net of die Nederlanders in Indonesië zo goed waren. Terwijl ze daar in feite onderdrukten en het land aan het uitmelken waren.

Het verschil tussen Indonesië en Nederland is dat Indonesië officieel ''Dutch East Indies'' of ''Nederlands-Indië'' heette tijdens de Nederlandse heerschappij.

Tijdens de bezetting van de Duitsers heette Nederland nog gewoon Nederland, het is niet officieel een provincie oid van Duitsland geworden.

Vandaar het verschil in termgebruik.
pi_109877845
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:09 schreef sciter het volgende:

[..]

Het verschil tussen Indonesië en Nederland is dat Indonesië officieel ''Dutch East Indies'' of ''Nederlands-Indië'' heette tijdens de Nederlandse heerschappij.

Tijdens de bezetting van de Duitsers heette Nederland nog gewoon Nederland, het is niet officieel een provincie oid van Duitsland geworden.

Vandaar het verschil in termgebruik.
Officieel of niet, jij snapt wel wat ik bedoel. Dat de geallieerden altijd als de 'good guys' gezien worden terwijl zijzelf net zo verrot en bedorven waren door de geschiedenis heen, maar daar kijkt natuurlijk niemand naar.
  maandag 9 april 2012 @ 12:17:32 #85
120423 Melting
on Radio 49!
pi_110090769
Ik mis de updates. ;(
Was wel interessant. :Y
Ain't it funny how it is
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:06:22 #86
344644 computerprobleem
pi_110137620
WAT GEBEURDE ER VANDAAG IN DE TWEEDE WERELDOORLOG? -- 10 APRIL

'Red Army Choir: Partisan Song' - Sovjet-Unie Oorlogslied / WW2 lied van de dag!

'Force 10 From Navarone (1978)' - Britse Oorlogsfilm / WW2 oorlogsfilm van de dag!

10 April 1940
De geallieerden waarschuwen de regering voor een op handen zijnde Duitse inval. De Belgische regering verklaart de neutraliteit te zullen handhaven.

Fort Eben-Emael was een belangrijke Belgische verdedigingsfort. Dit fort werd voor een lange tijd beschouwd als het sterkste fort ter wereld. In mei 1940 slaagden Duitse luchtlandingstroepen er echter in om het fort met minimale verliezen in te nemen.

10 April 1941
De Verenigde Staten bezetten Groenland.

10 April 1942
Start van de Bataan-dodenmars: meer dan 5000 Amerikaanse krijgsgevangenen komen om.

De Bataan-dodenmars was het transport van meer dan 76,000 Amerikaanse en Filipijnse krijgsgevangenen tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Japanners waren meedogenloos tijdens deze 128 kilometer lange mars. Duizenden gevangenen kwamen om het leven door misbruik, ondervoeding en uitputting.

10 April 1945
Candese troepen veroveren Deventer; de Duitsers blazen de IJsselbruggen op.

10 April 1945
Generaal Blaskowitz benoemd tot bevelhebber "Festung Holland".

Generaal Johannes Blaskowitz was een Duits generaal tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op 5 februari 1948 pleegde hij zelfmoord, nog vóórdat hij berecht kont worden.

10 April 1945
Emmen bevrijd door de Poolse 1e Pantserdivisie.

dinsdag 10 april 2012 @ 20:25:31 #87
372577 OegaBoegaBoogie
Inheemse bosneger
pi_110152210
Tongring
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:27:02 #88
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_110152307
quote:
Het kan ook te gek.
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:36:10 #89
372577 OegaBoegaBoogie
Inheemse bosneger
pi_110152936
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:27 schreef Kakpizza het volgende:

[..]

Het kan ook te gek.
:Y
Tongring
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:36:58 #90
120423 Melting
on Radio 49!
pi_110157480
Ik wil Fort Eben Emael dit jaar eigenlijk nog wel eens bezoeken. Is iemand van hier er al geweest?
Ain't it funny how it is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')