Wel, ik zie dat bijna niemand echt informatieve informatie plaatst + uitleg enz. maar slechts foto's die iedereen weleens gezien heeftquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:40 schreef sciter het volgende:
Goed topic, gevuld door WW2-autisten, dat betekent betrouwbare informatie.
Niet doen.quote:
Er waren vóór het uitbreken van WW2 zo'n 190 a 200 miljoen Russen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:08 schreef Melting het volgende:
Natuurlijk zijn van de geallieerden de Amerikanen en Engelsen het meest bekend geworden, maar ik heb me enorm verbaasd over de hoeveelheid soldaten en artilerie uit Rusland..... Zij bleven maar manschappen aanvoeren uit het oosten. Wat een prestatie....
Heeft niet zo heel veel met de Russen zelf te maken overigens. Iedereen kan wennen aan elke levens omstandigheid, alleen de Russen waren er een stuk beter op voorbereid dan de Duitsers. Zo zorgde de Russische militaire leiders voor een goede winteruitrusting, terwijl de Duitsers slecht voorzien waren. Reden hiervoor was dat de Duitsers te laat begonnen waren aan het offensief. Ze hadden de oorlog onderschat en gingen er vanuit het 'klusje' wel in 6 maanden geklaard te hebben. Ook negeerde Hitler de adviezen van zijn Generaals en Veldmaarschalken en ging ervan uit dat de Duitsers geen winteruitrusting nodig hadden, want het waren toch zulke taaie 'Deutsche Männer'.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 02:47 schreef sciter het volgende:
En het feit dat Russen het best gedijen rond -30 graden celsius wil ook nog weleens helpen.
Neequote:Op zondag 1 april 2012 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
Zet je er wel even een bronvermelding bij?
Ik zet trouwens zelf alle berichten / links / informatie / video / opmaak enz. op. Het is niet zo dat er een website is waarvan ik alles kopieer en plak. Dus ik heb zelf alles wel gecontroleerdquote:Op zondag 1 april 2012 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
Sommige mensen moet je gewoon vertrouwen.quote:Op zondag 1 april 2012 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
quote:Op zondag 1 april 2012 02:44 schreef sciter het volgende:
[..]
Sommige mensen moet je gewoon vertrouwen.
Jaquote:Op zondag 1 april 2012 08:58 schreef Melting het volgende:
Ik ben enorm gefascineerd door de 2e wereldoorlog. Als ik in de zomer op vakantie ga, ga ik meestal wat dingen bezoeken. Zo heb ik al vele concentratiekampen gezien, en komende zomer heb ik een korte vakantie richting Kehlsteinhaus gepland.
Hebben jullie ook die fascinatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |