SPOILER: selectiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================
2002 Mario Cipollini (ITA) Acqua e Sapone-Cantina Tollo
2003 Andreas Klier (GER) Team Telekom
2004 Tom Boonen (BEL) Quick Step-Davitamon
2005 Nico Mattan (BEL) Davitamon-Lotto
2006 Thor Hushovd (NOR) Crédit Agricole
2007 Marcus Burghardt (GER) T-Mobile Team
2008 Óscar Freire (ESP) Rabobank
2009 Edvald Boasson Hagen (NOR) Team Columbia-High Road
2010 Bernhard Eisel (AUT) Team HTC-Columbia
2011 Tom Boonen (BEL) Quick StepSPOILER: SelectiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E3prijs is aankomende VRIJDAG. De regel is dat er geen twee WT-koersen achter elkaar georganiseerd mogen worden. E3prijs wilde hun WT-status hebben en besloten naar de vrijdag te verkassen. Afijn een week voor de hoogmis deze twee koersen.
Zo'n handaflossing, die ze wel vaker doen, is best kansloos.quote:
quote:1 - Boonen
2 - Freire
3 - Eisel
4 - Duque
5 - Vanmarcke
6 - Degenkolb
7 - Pichot
8 - Ballan
9 - Turgot
10 - Breschel
ook illegaalquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:00 schreef marcodej het volgende:
Terpstra in de achtergrond.
[..]
Zo'n handaflossing, die ze wel vaker doen, is best kansloos.
Cancellara had ook wel top 5 kunnen sprinten denk ik.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Spurt na een blijkbaar toch slopende koers en Boonen en Freire komen boven drijven, alleen Hushovd ontbrak nog.
Het verbaasde me toch wel, omdat Boonen al twee keer een krachttoer had laten zien, maar hij was dan nog sterker dan ik verwacht had.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Spurt na een blijkbaar toch slopende koers en Boonen en Freire komen boven drijven, alleen Hushovd ontbrak nog.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:04 schreef marcodej het volgende:
Terpstra in deze vorm gaat nog wel een factor zijn in de RVV.
Dat lijkt me wel (pech en ziekte buiten beschouwing gelaten).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:04 schreef marcodej het volgende:
Terpstra in deze vorm gaat nog wel een factor zijn in de RVV.
De koers heeft wel een nieuwe naam dit jaar.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:07 schreef Drebbelman het volgende:
Jammer voor Cancellara, wat heeft die veel krachten moeten verspillen om vervolgens een koers te creëren waar hij niet aan te pas komt. Hij leek me wel een van de sterksten vandaag.
edit: Danny Nelissen liet overigens bij de utizending van Catalunya weer zijn ware commentator-kennis horen toen hij hoorde dat Boonen de E3 gewonnen had:
'Mooi, hij zat er al vaak dichtbij, en nu heeft hij dan eindelijk de klassieker ook eens gewonnen.'
Gewoon slecht. Waren iig geen bijzondere redenen vooraf.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb de laatste 35 kilometer kunnen zien, leuke koers wel, hoewel ik het altijd jammer vind als de groten nooit de kaarten echt op tafel gooien (behalve wat korte sprintjes heuvelop), maar daarvoor zaten blijkbaar de omstandigheden niet mee. Goed dat Boonen dan nog wint, beter dat dan iemand die de hele race onzichtbaar is geweest.
Wat is er met Gilbert gebeurd, ik hoorde op Sporza met geen woord over hem reppen, en zag een filmpje op Sporza van de Taaienberg waar hij als een dronkenlap omhoog leek te laveren. Weet iemand wat de reden is?
twitter:EisengaL twitterde op vrijdag 23-03-2012 om 17:46:34Update Barredo: broken radius of the right arm, operation scheduled for later this evening... @RaboCycling reageer retweet
Als je het nog eens terugkijkt, is de plaats waar Cance wisselde echt hoogst ongelukkig, vlak na het uitkomen van die bocht. Barredo wel erg veel pech zo.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:49 schreef Pino112 het volgende:
twitter:EisengaL twitterde op vrijdag 23-03-2012 om 17:46:34Update Barredo: broken radius of the right arm, operation scheduled for later this evening... @RaboCycling reageer retweet
Alleen was het vandaag 9 van de 10 keer Kwiatkowski. Arme Pool. Totaal niet genoemd, terwijl hij zo sterk reed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze slim zijn bij OPQS, dan gooien ze binnenkort met veel geld om Trentin te houden, want dat zou wel eens een hele sterke kunnen worden.
quote:1. BOONEN Tom OMEGA PHARMA-QUICKSTEP 04:51:59
2. FREIRE GOMEZ Oscar KATUSHA TEAM
3. EISEL Bernard SKY PROCYCLING
4. DUQUE Leonardo Fabio COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE
5. VANMARCKE Sep GARMIN-BARRACUDA
6. DEGENKOLB John PROJECT 1T4I
7. LADAGNOUS Matthieu FDJ-BIG MAT
8. PICHOT Alexandre TEAM EUROPCAR
9. BALLAN Alessandro BMC RACING TEAM
10. TURGOT Sébastien TEAM EUROPCAR
11. BRESCHEL Matti RABOBANK CYCLING TEAM
12. KEUKELEIRE Jens GREENEDGE CYCLING TEAM
13. MORKOV Michael TEAM SAXO BANK
14. SAGAN Peter LIQUIGAS-CANNONDALE
15. IGLINSKIY Maxim ASTANA PRO TEAM
16. BOASSON HAGEN Edvald SKY PROCYCLING
17. MONDORY Lloyd AG2R LA MONDIALE
18. MARCATO Marco VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
19. LEUKEMANS Bjorn VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
20. VAN HECKE Preben TOPSPORT VLAANDEREN - MERCATOR
21. MURAVYEV Dmitriy ASTANA PRO TEAM
22. CANCELLARA Fabian RADIOSHACK-NISSAN
23. VAN WINDEN Dennis RABOBANK CYCLING TEAM
24. LANGEVELD Sebastian GREENEDGE CYCLING TEAM
25. TERPSTRA Niki OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
26. VAN AVERMAET Greg BMC RACING TEAM
27. POZZATO Filippo FARNESE VINI - SELLE ITALIA
28. PAOLINI Luca KATUSHA TEAM
29. HONDO Danilo LAMPRE - ISD
30. IZAGUIRRE INSAUSTI Gorka EUSKALTEL - EUSKADI
31. OSS Daniel LIQUIGAS-CANNONDALE
32. LASTRAS GARCIA Pablo MOVISTAR TEAM
33. CHAVANEL Sylvain OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
34. CLAUDE Mathieu TEAM EUROPCAR
35. FLORENCIO CABRE Xavier KATUSHA TEAM
36. BOOM Lars RABOBANK CYCLING TEAM
37. STAMSNIJDER Tom PROJECT 1T4I
38. KOREN Kristijan LIQUIGAS-CANNONDALE
39. LARSSON Gustav VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
40. SCHÄR Michael BMC RACING TEAM
41. KWIATKOWSKI Michal OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
42. MAZZANTI Luca FARNESE VINI - SELLE ITALIA
43. KROON Karsten TEAM SAXO BANK
44. VANDENBERGH Stijn OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
45. DEVOLDER Stijn VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
46. TOSATTO Matteo TEAM SAXO BANK :00:10
47. HOSTE Leif ACCENT JOBS - WILLEMS VERANDA´S :00:25
48. STANNARD Ian SKY PROCYCLING :00:53
49. CAPPELLE Andy ACCENT JOBS - WILLEMS VERANDA´S :05:38
50. VEILLEUX David TEAM EUROPCAR
51. MOL Wouter VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
52. RAST Grégory RADIOSHACK-NISSAN
53. VAN EMDEN Jos RABOBANK CYCLING TEAM
54. JACOBS Pieter TOPSPORT VLAANDEREN - MERCATOR
55. ASCANI Luca FARNESE VINI - SELLE ITALIA
56. VIGANO Davide LAMPRE - ISD
57. VISCONTI Giovanni MOVISTAR TEAM
58. GALLOPIN Tony RADIOSHACK-NISSAN
59. BENNATI Daniele RADIOSHACK-NISSAN
60. DOCKX Gert LOTTO BELISOL TEAM
61. FOUCHARD Julien COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE
62. SARAMOTINS Aleksejs COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE
63. TJALLINGII Maarten RABOBANK CYCLING TEAM
64. ROJAS GIL Jose Joaquin MOVISTAR TEAM
65. VENTOSO ALBERDI Francisco José MOVISTAR TEAM
66. SPILAK Simon KATUSHA TEAM
67. VOECKLER Thomas TEAM EUROPCAR
68. BAZAYEV Assan ASTANA PRO TEAM
69. LUND Anders TEAM SAXO BANK
70. GAUDIN Damien TEAM EUROPCAR
71. KLOSTERGAARD LARSEN Kasper TEAM SAXO BANK
72. HULSMANS Kevin FARNESE VINI - SELLE ITALIA
73. GATTO Oscar FARNESE VINI - SELLE ITALIA :06:36
74. BELLEMAKERS Dirk LANDBOUWKREDIET - EUPHONY :09:16
75. HOVELIJNCK Kurt LANDBOUWKREDIET - EUPHONY
76. DA DALTO Mauro LIQUIGAS-CANNONDALE
77. SOUPE Geoffrey FDJ-BIG MAT
78. COOKE Baden GREENEDGE CYCLING TEAM
79. BARBE Koen LANDBOUWKREDIET - EUPHONY
80. KING Edward LIQUIGAS-CANNONDALE
81. ISAICHEV Vladimir KATUSHA TEAM
82. VAN KEIRSBULCK Guillaume OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
83. GARCIA AMBROA Ricardo EUSKALTEL - EUSKADI
84. BODNAR Maciej LIQUIGAS-CANNONDALE
85. MARYCZ Jaroslaw TEAM SAXO BANK
86. ROLLIN Dominique FDJ-BIG MAT
87. KONOVALOVAS Ignatas MOVISTAR TEAM
88. ERVITI OLLO Imanol MOVISTAR TEAM
89. VANLANDSCHOOT James ACCENT JOBS - WILLEMS VERANDA´S
90. TRENTIN Matteo OMEGA PHARMA-QUICKSTEP
91. IZAGUIRRE INSAUSTI Jon EUSKALTEL - EUSKADI
92. BURGHARDT Marcus BMC RACING TEAM
93. HAUSSLER Heinrich GARMIN-BARRACUDA
94. KRISTOFF Alexander KATUSHA TEAM
95. VINTHER Troels Ronning TEAM SAXO BANK
96. WILLEMS Frederik LOTTO BELISOL TEAM
97. KNEES Christian SKY PROCYCLING
98. VANDOUSSELAERE Sven TOPSPORT VLAANDEREN - MERCATOR
99. VEUCHELEN Frederik VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM
100. GAZVODA Gregor AG2R LA MONDIALE
101. BOLE Grega LAMPRE - ISD
102. TUFT Svein GREENEDGE CYCLING TEAM
103. REYNES MIMO Vicente LOTTO BELISOL TEAM
104. POPOVYCH Yaroslav RADIOSHACK-NISSAN
105. BELLETTI Manuel AG2R LA MONDIALE
106. KLIER Andreas GARMIN-BARRACUDA
Toch maar mooi drie Nederlanders bij de eerste 25.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen was het vandaag 9 van de 10 keer Kwiatkowski. Arme Pool. Totaal niet genoemd, terwijl hij zo sterk reed.
De uitslag:
[..]
Tsja. Ze leken even goed te zitten, maar uiteindelijk blijft het toch wel magertjes. Vooral Boom viel me tegen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:56 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Toch maar mooi drie Nederlanders bij de eerste 25.
Boom kan leuke proloogjes rijden, maar voor het echte werk komt ie gewoon te kort.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja. Ze leken even goed te zitten, maar uiteindelijk blijft het toch wel magertjes. Vooral Boom viel me tegen.
Breschel is 1 plaats naar achter gezet?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen was het vandaag 9 van de 10 keer Kwiatkowski. Arme Pool. Totaal niet genoemd, terwijl hij zo sterk reed.
De uitslag:
[..]
Voor het Vlaamse werk lijkt ie toch wat te kort te komen. Als ie een grote vis wil pakken moet het Parijs-Roubaix worden. Kan hij ook denk ik, vind nog steeds de klasse er vanaf druipen als ie goed is. Als je daarbij nog wat etappes en prologen in grote en kleine ronden pakt, dan heb je een mooie carriere.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Boom kan leuke proloogjes rijden, maar voor het echte werk komt ie gewoon te kort.
Wat zonde is. Net als Chavanel, kan ook hij a la Devolder een RVV winnen (of een korte uitslag rijden.)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:00 schreef Ereinion het volgende:
Terpstra leek me in de finale wel heel sterk, maar zal in de echte grote koersen waarschijnlijk in dienst rijden van Boonen en Chavanel, hij heeft echter al een leuke prijs binnen.
Zoiets zou ik van Langeveld zeggen, Terpstra vind ik toch nog een niveau lager.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat zonde is. Net als Chavanel, kan ook hij a la Devolder een RVV winnen (of een korte uitslag rijden.)
twitter:velonews twitterde op vrijdag 23-03-2012 om 18:13:26Freire says he didn't know the Harelbeke finish, sprinted only last 100m, could have won if he'd known the run-in better.... reageer retweet
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:17 schreef marcodej het volgende:
twitter:velonews twitterde op vrijdag 23-03-2012 om 18:13:26Freire says he didn't know the Harelbeke finish, sprinted only last 100m, could have won if he'd known the run-in better.... reageer retweet
Volgens mij werd van Boom toch meer verwacht dan alleen in PR starten als 1 van de favorieten..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Voor het Vlaamse werk lijkt ie toch wat te kort te komen. Als ie een grote vis wil pakken moet het Parijs-Roubaix worden. Kan hij ook denk ik, vind nog steeds de klasse er vanaf druipen als ie goed is. Als je daarbij nog wat etappes en prologen in grote en kleine ronden pakt, dan heb je een mooie carriere.
Heerlijkquote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:17 schreef marcodej het volgende:
Ik schaar hem bij PR niet tot de favorieten...eerlijk gezegd zie ik hem geen top 5 rijden...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij werd van Boom toch meer verwacht dan alleen in PR starten als 1 van de favorieten..
behoorde vorig jaar al tot de besten in koers hoor.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik schaar hem bij PR niet tot de favorieten...eerlijk gezegd zie ik hem geen top 5 rijden...
Vorig jaar was ie gewoon goed. Hij had vorig jaar zelfs kunnen winnen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik schaar hem bij PR niet tot de favorieten...eerlijk gezegd zie ik hem geen top 5 rijden...
Noem eens 5 renners dan die een grotere kans maken dan Boom? Ik kom tot Boonen, Hushovd, Cancelara. Maar de groep daarna doet Boom toch niet voor onder?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar meer dan Boom?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met een koersverloop zoals vorig jaar (een afwachtende koers met outsiders in de hoofdrol), kan ik er een stuk of 15-20 noemen die dan wel "kunnen" winnen.
Wat heeft Boom, buiten een 12e plaats, in een 250km+ klassieker laten zien?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar meer dan Boom?
Ben eerst benieuwd wie een grotere kans zou hebbenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat heeft Boom, buiten een 12e plaats, in een 250km+ klassieker laten zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |