FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Zeeland wil weghelften scheiden
woidvrijdag 23 maart 2012 @ 08:38
quote:
Zeeland wil weghelften scheiden
Laatste update: 23 maart 2012 06:56 info
AMSTERDAM - Als het aan de provincie Zeeland ligt, worden de weghelften van alle provinciale wegen in de provincie binnenkort gescheiden.

Foto: ANP
Op deze wegen moet een middenberm of vangrail komen. Zo moet het aantal verkeersslachtoffers drastisch omlaag gaan, schrijft Trouw vrijdag.
De operatie moet volgend jaar beginnen en wordt gecombineerd met groot onderhoud aan het asfalt.
Zeeland denkt de kosten te kunnen betalen uit het dividend van de Zeeuwse energiemaatschappij Delta, waar de provincie grootaandeelhouder van is.
Kosten
Hoeveel de plannen precies gaan kosten, is nog onduidelijk. De provincie denkt vooral dat het aankopen van grond een duur prijskaartje heeft.
De ANWB steunt het plan van de provincie maar is wel bang voor boze automobilisten die door de maatregel niet meer kunnen inhalen. Volgens Zeeland is dat het wel waard 'als het aantal slachtoffers hierdoor daalt'.
Zeeland telt in totaal zo'n vierhonderd kilometer aan provinciale wegen. Landelijk staan provinciale wegen bekend als gevaarlijk. Veertig procent van alle verkeersdoden valt hier. Momenteel telt Nederland slechts vier provinciale wegen met gescheiden weghelften.
klik

let op mn woorden, er komt een tijd dat autorijden verboden gaat worden, want het zou wel eens kunnen leiden tot een dodelijk ongeluk
Ulxvrijdag 23 maart 2012 @ 08:41
Wat is het probleem precies?
Ferdovrijdag 23 maart 2012 @ 08:48
Gewoon een doorgetrokken streep trekken over die wegen en handhaving is geen optie? Het lijkt me in elk geval wel een stuk goedkoper.
AlfredJKwak5vrijdag 23 maart 2012 @ 08:51
Handhaving en dergelijke zijn geen optie in Zeeland. Er vallen inderdaad veel ongelukken op die provinciale wegen daar. Een scheiding zal zeker een goede oplossing zijn maar zoals wordt opgemerkt is zal er ook kwaad bloed gezet worden. Als er een vrachtwagen voor je rijdt op die wegen dan vormt zich nu al een flinke staart van langzaam rijdende auto`s.

Mijn advies: een afscheidng en alles 2-baans maken. Het kost wat maar dan kunnen ze in Zeeland voorlopig wel vooruit de komende jaren.
bonkevrijdag 23 maart 2012 @ 08:55
leuk voor ondersteunde diensten zoals brandweer en ambulance
Speculariumvrijdag 23 maart 2012 @ 08:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:41 schreef Ulx het volgende:
Wat is het probleem precies?
Deze.

Overal zit er een stukje gras of vangrail tussen behalve in Zeeland (en Friesland waarschijnlijk).
Augustus_Thijsvrijdag 23 maart 2012 @ 09:00
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Deze.

Overal zit er een stukje gras of vangrail tussen behalve in Zeeland (en Friesland waarschijnlijk).
Ehm ze bedoelen hier volgens mij gewoon de N-wegen hoor. Die tweebaanswegen hebben er over het algemeen helemaal geen stukje gras of vangrail tussen zitten.
MuRKievrijdag 23 maart 2012 @ 09:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:48 schreef Ferdo het volgende:
Gewoon een doorgetrokken streep trekken over die wegen en handhaving is geen optie? Het lijkt me in elk geval wel een stuk goedkoper.
Dan kun je nog steeds op de verkeerde weghelft belanden wanneer je de macht over het stuur verliest.

Ik vind het een goed plan, en het probleem met inhalen kunnen ze oplossen door er een tweebaans weg van te maken ^O^
Synthercellvrijdag 23 maart 2012 @ 09:04
Het land zit in een recessie maar niet kwa asfalt.
RichardHammondvrijdag 23 maart 2012 @ 09:17
Goede maatregel. Deden ze dat hier ook maar op de provinciale weg, zou veel doden schelen. Nu is het een doorgetrokken streep, maar toch halen mensen in. Met alle gevolgen van dien. En 24/7 handhaving is niet te doen op zo'n lange weg.
Verbodsbordvrijdag 23 maart 2012 @ 09:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:55 schreef bonke het volgende:
leuk voor ondersteunde diensten zoals brandweer en ambulance
Dit inderdaad ja :{
Beter zouden ze er gewoon twee-baanswegen van maken dan ja.
woidvrijdag 23 maart 2012 @ 09:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:17 schreef RichardHammond het volgende:
Goede maatregel. Deden ze dat hier ook maar op de provinciale weg, zou veel doden schelen. Nu is het een doorgetrokken streep, maar toch halen mensen in. Met alle gevolgen van dien. En 24/7 handhaving is niet te doen op zo'n lange weg.
ja.. en dan een trekker voor je neus.
iedereen met 40kmh er achteraan
RemcoDelftvrijdag 23 maart 2012 @ 09:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:41 schreef Ulx het volgende:
Wat is het probleem precies?
^^ Dit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:48 schreef Ferdo het volgende:
Gewoon een doorgetrokken streep trekken over die wegen en handhaving is geen optie? Het lijkt me in elk geval wel een stuk goedkoper.
Steeds meer mensen negeren doorgetrokken strepen. Het feit dat overgegaan wordt op dubbele strepen helpt daar ook niet bij.
Waarom perse inhalen voor de paar minuten dat je daar rijdt?
Franknfurtervrijdag 23 maart 2012 @ 09:43
Gedachte erachter is goed, maar het plan rammelt natuurlijk van alle kanten. En die kanten zijn ondertussen al benoemd in dit topic.
Zelvavrijdag 23 maart 2012 @ 09:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:41 schreef Ulx het volgende:
Wat is het probleem precies?
Jij vindt het geen enkel probleem om kilometers achter een tractor te rijden?
Prof_Hoaxvrijdag 23 maart 2012 @ 09:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:55 schreef bonke het volgende:
leuk voor ondersteunde diensten zoals brandweer en ambulance
Dit dus. We komen nu al amper snel op plaats van bestemming omdat meerendeel van de automobilisten zich belangrijker waant dan een colone aan zwaailichten achter zich :')
Gunnervrijdag 23 maart 2012 @ 09:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Steeds meer mensen negeren doorgetrokken strepen.
Vooral motorrijders.
Zelvavrijdag 23 maart 2012 @ 09:53
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:51 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dit dus. We komen nu al amper snel op plaats van bestemming omdat meerendeel van de automobilisten zich belangrijker waant dan een colone aan zwaailichten achter zich :')
Ja maar, dat is helemaal niet erg. Dan worden er gewoon borden geplaatst of automobilisten als ze een zwaailicht horen zoveel mogelijk rechts willen gaan rijden.

SPOILER
:')
Prof_Hoaxvrijdag 23 maart 2012 @ 09:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij vindt het geen enkel probleem om kilometers achter een tractor te rijden?
Waar denk je dat B-wegen voor zijn. En tractor verboden.. hier in zeeuwsvlaanderen kunnen alle tractors B-wegen en andere routes nemen om de banen te ontwijken. Gaat prima hoor :)
Maar het deel van ondersteunende diensten die er niet langs komen baart me wel zorgen... vaak genoeg dat een ambulance centraal staat en van dorp-naar dorp dekking moet verzorgen, en als hij dan op de N-wegen niet kan inhalen, met ingecalculeerd de onbeschoftheid en associaliteit van sommige automoblisten voorzie ik daar toch wat problemen...
Prof_Hoaxvrijdag 23 maart 2012 @ 09:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja maar, dat is helemaal niet erg. Dan worden er gewoon borden geplaatst of automobilisten als ze een zwaailicht horen zoveel mogelijk rechts willen gaan rijden.

SPOILER
:')
Hehehe, ik kan je vertellen dat wij meermaals aan een rotonde vol in de ankers moeten, met zwaailicht en sirene stil staan (brandweer, grote vrachtwagen dus kan je niet zo makkelijk ergens tussendoor jassen) te wachten omdat mensen vinden dat ze maar gewoon voorrang hebben :')

maak even mental picture... brandweer auto, zwaailicht sirene, moet wachten aan een rotonde / afslag... :') dat is toch te triest voor woorden... ik ben niet voor America, maar daar is nog respect te vinden voor ambu/brandweer/leger en andere dingen... ;(

SPOILER
gelukkig zijn er genoeg mensen die ontzettend behulpzaam en alert zijn ^O^ maar twee van dit soort mensen onderweg naar een incident en het scheelt je 1 a 2 minuten :')
Verder, elk plan om dodelijke slachtoffers te minderen op de wegen is bij voorbaad al goed om naar te kijken, maar als het betekend dat er meer nadelen dan voordelen aan zitten, of risico's met zich meebrengt, moet het natuurlijk niet doorgaan.
SicSicSicsvrijdag 23 maart 2012 @ 10:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:38 schreef woid het volgende:
let op mn woorden, er komt een tijd dat autorijden verboden gaat worden, want het zou wel eens kunnen leiden tot een dodelijk ongeluk
Let op mijn woorden! :') Orakel! :P

Er komt vast een tijd dat autorijden verboden gaat worden. Als we allemaal op onze anit-materie scootertje door de tijdzones tuffen. ^O^
Ulxvrijdag 23 maart 2012 @ 10:00
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
met zwaailicht en sirene stil
Dan moet je die aanzetten.
Dennis101vrijdag 23 maart 2012 @ 10:00
Ongeveer over de hele N57 die door Zeeland loopt kan je al niet inhalen. Dat is echt een drama als je achter een oud opa'tje zit, een toerende toerist, vrachtwagen en ga zo maar door. Dus wat zie je dan? Dat iedereen lekker gaat zitten bumperkleven en totaal niet zit op te letten. Persoonlijk ben ik er geen voorstander dat alles wordt gescheiden, ik snap de gedacht erachter, maar betwijfel of het heel veel zal helpen.
Zelvavrijdag 23 maart 2012 @ 10:07
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
Verder, elk plan om dodelijke slachtoffers te minderen op de wegen is bij voorbaad al goed om naar te kijken
Ik weet een veel beter plan, gewoon alles tweebaans maken. Iedereen kan veilig inhalen. Opgelost.
Beelzebufovrijdag 23 maart 2012 @ 10:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:48 schreef Ferdo het volgende:
Gewoon een doorgetrokken streep trekken over die wegen en handhaving is geen optie? Het lijkt me in elk geval wel een stuk goedkoper.
Een doorgetrokken streep met ingegoten spijkers (punt omhog, uiteraard). Is het inhalen zó afgelopen!
TweeGrolschvrijdag 23 maart 2012 @ 10:18
Zorg gewoon dat al die bejaarden harder gaan rijden of verboden worden van de wegen. Hoeven mensen ook niet in te halen.
Pietverdrietvrijdag 23 maart 2012 @ 10:21
Driebaans wegen van maken met om de paar kilometer wisselende inhaalstrook, 2, 3 Kilometer de ene weghelft die mag inhalen op de middenweg, en daarna weer de andere 2, 3 kilometer
woidvrijdag 23 maart 2012 @ 10:43
3 baans wegen net als vroeger..., degene met de grootste ballen blijft inhalen...
woidvrijdag 23 maart 2012 @ 10:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Let op mijn woorden! :') Orakel! :P

Er komt vast een tijd dat autorijden verboden gaat worden. Als we allemaal op onze anit-materie scootertje door de tijdzones tuffen. ^O^
zeikwijf
SicSicSicsvrijdag 23 maart 2012 @ 10:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:43 schreef woid het volgende:
3 baans wegen net als vroeger..., degene met de grootste ballen blijft inhalen...
Ja daar behaal je natuurlijk wel een enorme afname in verkeersdoden mee... Uiteindelijk. Als alle petmans golfjes op elkaar geklapt zijn. Tot die tijd wordt het alleen maar een grotere bende! :P
SicSicSicsvrijdag 23 maart 2012 @ 10:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:43 schreef woid het volgende:
zeikwijf
Boehoe, autorijden gaat verboden worden! ;(
Boehoe, 40k/u achter een trekker zitten! ;(

En dan noem je mij een zeikwijf? :D
fruityloopvrijdag 23 maart 2012 @ 10:46
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Dit inderdaad ja :{
Beter zouden ze er gewoon twee-baanswegen van maken dan ja.
En als je huis daardoor aan de kant moet, zeg jij dankjewel voor de vergoeding en pak je je boeltje op? Veel van die wegen lopen over dijken, of worden geflankeerd door huizen/boerderijen etc etc, die kan je niet zo even verbreden.
woidvrijdag 23 maart 2012 @ 11:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Boehoe, autorijden gaat verboden worden! ;(
Boehoe, 40k/u achter een trekker zitten! ;(

En dan noem je mij een zeikwijf? :D
yep
Pietverdrietvrijdag 23 maart 2012 @ 11:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:43 schreef woid het volgende:
3 baans wegen net als vroeger..., degene met de grootste ballen blijft inhalen...
Ik bedoel het zo
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ----------------------------------------------- - - - - - - - - - - -
--------------------------------------------////- - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - ///---------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blaadjesvrijdag 23 maart 2012 @ 17:29
Ach deze journalist heeft de klok horen luiden ....
Toevallig zit mijn vader in de directie bij de provincie zeeland en geloof me dit gaat echt niet gebeuren. 400km weg. Reken maar 1 miljoen per km voor dit geintje. En dat met de huidige bezuinigingen. Nee hoor gaat niet gebeuren.
Id is overigens wel goed. En voor de mensen die schreeuwen waar moet de ziekenwagen enz dan langs, daar wordt natuurlijk rekening mee gehouden.
En die andere zeikerds die roepen....boehoe dan kan ik soms maar 70 km/u. Onthaast eens een beetje. Wat maakt dat nou uit....nee alles moet snel snel snel(Dat zijn waarschijnlijk ook die mensen die die ernstige ongelukken veroorzaken).
PKRChampvrijdag 23 maart 2012 @ 21:02
Dom idee, je zou maar achter zo`n trage slak zitten die niet weet waar het gaspedaal zit.
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 21:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:00 schreef Dennis101 het volgende:
Ongeveer over de hele N57 die door Zeeland loopt kan je al niet inhalen. Dat is echt een drama als je achter een oud opa'tje zit, een toerende toerist, vrachtwagen en ga zo maar door. Dus wat zie je dan? Dat iedereen lekker gaat zitten bumperkleven en totaal niet zit op te letten. Persoonlijk ben ik er geen voorstander dat alles wordt gescheiden, ik snap de gedacht erachter, maar betwijfel of het heel veel zal helpen.
Die scheiding van n-wegen is een prima idee. het probleem met de N57 is dat hij niet dubbelbaans is. Gezien de drukte zou dat zeker wel mogen. Volgens mij is het ook ooit het idee geweest om over de oosterscheldkering een snelweg te leggen, net als over de zeelandbrug.
Pilesvrijdag 23 maart 2012 @ 21:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die scheiding van n-wegen is een prima idee. het probleem met de N57 is dat hij niet dubbelbaans is. Gezien de drukte zou dat zeker wel mogen. Volgens mij is het ook ooit het idee geweest om over de oosterscheldkering een snelweg te leggen, net als over de zeelandbrug.
Nog steeds zonde dat ze dat niet gedaan hebben nu de N57 zo'n beetje overal opnieuw is aangelegd (Voorne-Putten, Walcheren, stukje Schouwen-Duiveland). Weer zo'n halve oplossing nu -O-


Maar voor bijvoorbeeld de N61 zou dit een prima idee zijn :Y
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 21:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Nog steeds zonde dat ze dat niet gedaan hebben nu de N57 zo'n beetje overal opnieuw is aangelegd (Voorne-Putten, Walcheren, stukje Schouwen-Duiveland). Weer zo'n halve oplossing nu -O-

Maar voor bijvoorbeeld de N61 zou dit een prima idee zijn :Y
Expres emt zo veel mogelijk rotondes. Weet je waarom? Omdat anders al het vrachtverkeer via de tunnel naar rotterdam zou gaan rijden.
DS4vrijdag 23 maart 2012 @ 21:46
Nog meer redenen om Zeeland te mijden zijn volgens mij niet nodig.
Fredo55vrijdag 23 maart 2012 @ 21:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Driebaans wegen van maken met om de paar kilometer wisselende inhaalstrook, 2, 3 Kilometer de ene weghelft die mag inhalen op de middenweg, en daarna weer de andere 2, 3 kilometer
Zulke wegen heb je veel in Luxemburg, vond ik erg prettig rijden.
Van mij mogen ze dat hier ook wel doen.
Eerst maar eens de trekkers van de N-wegen halen hier in Zeeland, want dat is echt drama.
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 22:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 21:46 schreef DS4 het volgende:
Nog meer redenen om Zeeland te mijden zijn volgens mij niet nodig.
Afgezien van de lage criminaliteit, meeste zonuren, milder klimaat, prachtige natuur en vanwege het tourisme in de zomer uitstekende faciliteiten is het echt een kutprovincie... ;)
DS4vrijdag 23 maart 2012 @ 22:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:04 schreef Spanky78 het volgende:

Afgezien van de lage criminaliteit, meeste zonuren, milder klimaat, prachtige natuur en vanwege het tourisme in de zomer uitstekende faciliteiten is het echt een kutprovincie... ;)
Het is een openluchtmuseum.
Revolution-NLvrijdag 23 maart 2012 @ 22:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vooral motorrijders.
Niet zo heel gek vind je. Waar je met een auto 15 seconden nodig heb om van 80 naar 120 te acceleren en zeker 4 meter asfalt nodig heb om in te halen heb je bij een motor 2 seconden nodig om van 80 naar 120 te acceleren en heb je maar 1 meter asfalt nodig

Een doorgetrokken streep slaat werkelijkwaar nergens op voor motorrijders.

Zelf op één rijbbaan kan je inhalen op de motor, als je langs een auto kan lopen kan je er immers ook op de motor langs :P
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 22:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een openluchtmuseum.
Venetie is een openlucht museum.
knepvrijdag 23 maart 2012 @ 22:10
Wat een onzin, al dat geld weer om het laagst aantal verkeersdoden (misschien wel) ter wereld te verminderen..
Revolution-NLvrijdag 23 maart 2012 @ 22:12
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:10 schreef knep het volgende:
Wat een onzin, al dat geld weer om het laagst aantal verkeersdoden (misschien wel) ter wereld te verminderen..
Ja want dat scheelt weer 2 doden per jaar!
Als ze al dat geld wat ze in het verkeer stoppen nu eens spenderen aan de kanker bestreiding oid....

Hij lijkt bijna een dwangmatige obsessie te worden van onze overheid.
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 22:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet zo heel gek vind je. Waar je met een auto 15 seconden nodig heb om van 80 naar 120 te acceleren en zeker 4 meter asfalt nodig heb om in te halen heb je bij een motor 2 seconden nodig om van 80 naar 120 te acceleren en heb je maar 1 meter asfalt nodig

Een doorgetrokken streep slaat werkelijkwaar nergens op voor motorrijders.

Zelf op één rijbbaan kan je inhalen op de motor, als je langs een auto kan lopen kan je er immers ook op de motor langs :P
Tsja. En elk mooi weekend rijden zich weer een paar mooiweerrijders zich te pletter op een boom in een bocht. lekker even iemand inhalen met die snelle motor...
Revolution-NLvrijdag 23 maart 2012 @ 22:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja. En elk mooi weekend rijden zich weer een paar mooiweerrijders zich te pletter op een boom in een bocht. lekker even iemand inhalen met die snelle motor...
Ken de feiten aub. De meeste ongevallen komen doordat automobilisten motorrijders over het hoofd zien en ze gewoon aanrijden.

Daarnaast heb je een aantal eenzijdige ongelukken die meestal plaatsvinden bij het bochten werk (oorzaak is vaak diesel en andere rotzooi op de weg). Ongelukken met inhalende motorrijders zijn er echt amper.

Inhalen met de motor is echt zo gepiept. Even voor je beeldvorming 0-200kmph gaat met een beetje motor onder de 10 seconden.

Inhaal verboden zijn er omdat de gemiddelde 130pk burgerbak bijna 500 meter nodig heeft om fatsoenlijk in te kunnen halen, veel mensen kunnen over zo lange tijd de afstand niet in schatten.

Met de motor is dit niet van toepassing :)
knepvrijdag 23 maart 2012 @ 22:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja want dat scheelt weer 2 doden per jaar!
Als ze al dat geld wat ze in het verkeer stoppen nu eens spenderen aan de kanker bestreiding oid....

Hij lijkt bijna een dwangmatige obsessie te worden van onze overheid.
Helemaal mee eens :).
Ondertussen in België, om de hoek in Zeeland, rijdt de jeugd zich te pletter in gepimpte Ford Focusjes.

/edit: http://www.autofans.be/co(...)ersdoden-west-europa
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 22:30
In belgie leren ze ook niet rijden. Dat scheelt nogal. Zijn jongeren sowieso al gevaarlijker in het verkeer ivm gebrek aan ervaring, zelfoverschatting, groepsdruk en alcoholgebruik... in Beldie is het nog een tikkie slechter wat dat betreft.
Life2.0vrijdag 23 maart 2012 @ 23:09
Je kunt niet te hard rijden als er een stuk metaal links van je zit?

Dat heeft toch geen enkele koekblikker ooit tegen gehouden?
Spanky78vrijdag 23 maart 2012 @ 23:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 23:09 schreef Life2.0 het volgende:
Je kunt niet te hard rijden als er een stuk metaal links van je zit?

Dat heeft toch geen enkele koekblikker ooit tegen gehouden?
Wel van het frontaal botsen op een tegenligger die wel gewoon rijdt.
Life2.0vrijdag 23 maart 2012 @ 23:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 23:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wel van het frontaal botsen op een tegenligger die wel gewoon rijdt.
Want een stukje ijzer wordt een ondoordringbare barriere?

En mensen die voor of achter je rijden (daar vallen immers de gewonden)?
Pilesvrijdag 23 maart 2012 @ 23:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 23:41 schreef Life2.0 het volgende:
Want een stukje ijzer wordt een ondoordringbare barriere?
Ik zou denken dat het zoiets wordt: http://g.co/maps/9995c
quote:
En mensen die voor of achter je rijden (daar vallen immers de gewonden)?
De impact en schade (materiele en menselijke) is bij frontaal natuurlijk vele malen groter.
DS4zaterdag 24 maart 2012 @ 00:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:07 schreef Spanky78 het volgende:

Venetie is een openlucht museum.
Ook.
Bolkesteijnzaterdag 24 maart 2012 @ 00:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Driebaans wegen van maken met om de paar kilometer wisselende inhaalstrook, 2, 3 Kilometer de ene weghelft die mag inhalen op de middenweg, en daarna weer de andere 2, 3 kilometer
De N50 hanteert een dergelijk principe. Werkt prima.
Guus Muisarmzaterdag 24 maart 2012 @ 00:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:41 schreef Ulx het volgende:
Wat is het probleem precies?
Tractors en invalide wagens (die 45 km/u dingen) lijkt me.
Pileszaterdag 24 maart 2012 @ 00:55
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:54 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Tractors en invalide wagens (die 45 km/u dingen) lijkt me.
Ik mag hopen dat zo'n weg dan wel als autoweg uitgevoerd wordt, als ie dat nog niet is :)