Zijn inmiddels geen dure binnenkatten meer...zijn eerder veel geld aan de dierenarts kostende oude lijken die niemand meer wil hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:45 schreef MsMessy het volgende:
Mensen die denken dat hun dure binnenkatten niet gechipt hoeven worden, totdat er een ontsnapt of wordt gecatnapt. Altijd chippen!
En dan moet ik toch denken aan dat topic een paar maanden geleden waarbij de oude zieke kat van een Fok!ker weggelopen was en achteraf zo'n twee weken in het asiel heeft gezeten. Onder andere omdat het beestje geen chip had.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Zijn inmiddels geen dure binnenkatten meer...zijn eerder veel geld aan de dierenarts kostende oude lijken die niemand meer wil hebben.
Was niet persoonlijk bedoelt hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Zijn inmiddels geen dure binnenkatten meer...zijn eerder veel geld aan de dierenarts kostende oude lijken die niemand meer wil hebben.
Ik heb nog meegemaakt dat een 19 jaar oude kat in het asiel kwam als zwerver, 3 dagen daar gezeten voordat de eigenaar wist dat hij bij ons zat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dan moet ik toch denken aan dat topic een paar maanden geleden waarbij de oude zieke kat van een Fok!ker weggelopen was en achteraf zo'n twee weken in het asiel heeft gezeten. Onder andere omdat het beestje geen chip had.
Ik ga die van mij ook checken. Van de oudste twijfel ik opeens of ik mijn verhuizing wel over heb laten schrijven.
Dan hebben ze geen stamboom, want een stamboom wordt alleen uitgegeven bij registratie.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:45 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Was niet persoonlijk bedoelt hoorMaar ik hoor regelmatig mensen die een raskat in huis halen en dan het beest niet laten chippen of inenten en dan vraag ik me altijd weer af waarom niet, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Bij katten is er niet zoals bij honden één overkoepelende organisatie voor fokkers. Bij honden komt geloof ik iemand van de raad van beheer het nest chippen ?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan hebben ze geen stamboom, want een stamboom wordt alleen uitgegeven bij registratie.
Het rare is dat het bij katten mag om 1 in het nest wel een stamboom voor aan te vragen en voor de rest niet. Bij honden mag dat niet, het hele nest wordt geregistreerd en wil je stambomen aanvragen dan moeten alle pups geregistreerd zijn.
Heej!quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:59 schreef Watuntrik het volgende:
Mijn tot nog toe grootste nut van Chips in de Cats is die Smartflap.Geweldig kattenluik, kost wat maar dan heb je ook wat.. En vooral wat ik nu ook niet meer heb
geen vreemde katten meer tijdens mijn afwezigheid binnen die de keukenkastjes onder pissen..
En de Cats hoeven geen halsbandjes meer met dure lelijke sencors die toch alleen maar gevaarlijk zijn of kwijt geraken..
Hey pleegmama Catquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heej!Hoe is het met de cats?
En ik moet nog steeds checken of mijn poezels goed geregistreerd staan.
Projectje voor vandaag. Edit: alle 3 upto date en goed geregistreerd.
Ik ben ook fan van de Sureflap. Mijn katten komen dan wel niet buiten maar ik heb er drie in de binnendeuren zitten zodat mijn eigen katten vrij toegang hebben tot hun privé-ruimtes waar de opvangers niet mogen komen, namelijk de bovenverdieping en de kelder. Ik heb er ook eentje in de deur naar de bijkeuken, wanneer ik daar eten neerzet doe ik de deur dicht en kan iedereen in- en uit lopen naar het eten behalve Maya. Maya is op dieet en voor haar blijft het luik dicht.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:59 schreef Watuntrik het volgende:
Mijn tot nog toe grootste nut van Chips in de Cats is die Smartflap.Geweldig kattenluik, kost wat maar dan heb je ook wat.. En vooral wat ik nu ook niet meer heb
geen vreemde katten meer tijdens mijn afwezigheid binnen die de keukenkastjes onder pissen..
En de Cats hoeven geen halsbandjes meer met dure lelijke sencors die toch alleen maar gevaarlijk zijn of kwijt geraken..
De kat is nog niet te volgen op afstand. Helaas.quote:
Ik zou het persoonlijk denk ik niet doen, bij NDG moet je voor elke wijziging betalen en ze zouden zo ook te vinden moeten zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 17:10 schreef Waterweg het volgende:
Mijne net even nagekeken, en ze staan alleen bij BackHome Asiel, via chipnummer.nl aangemeld.
Is het de moeite en het geld waard om ze ook bij NDG te registreren?
En verder ideaal inderdaad voor de luikjes. Ze hebben allebei een bandje om (zodat de omgeving weet dat ze ze moeten laten gaan) maar het luik werkt met de chip. Een van de 2 is zelfs al 2 keer d'r bandje verloren..dus ik ben blij dat ze met d'r chip gewoon naar binnen kon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |