abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109395281
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_109395576
Taart :9
Be someone that makes you happy
pi_109395828
Zooooo, een extra S:-je gehad vandaag! In de brandende zon in te dikke winterkleren met een onhandig grote doos van bijna 1 bij 1 meter en een paar kilo zwaar én een fiets in de hand een uur gelopen/gestruikeld van mijn werk naar het postkantoor.. Pfoe!

Máár: wel met een grijns van oor tot oor vanwege Coco! :D Wat een verrukkelijk nieuws zeg! O+ Ik ben ontzettend blij voor je, Co! We blijven duimen. Duimen, duimen, duimen tot Coco-jr. helemaal gezond en vrolijk kraaiend luier na luier volpoept! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_109395893
Ik heb nog helemaal niet bijgelezen, en zit nog steeds op het werk.

Maar, Coco *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik had de hele tijd al zo'n gevoel, maar wou het niet zeggen. Wat fijn zeg! *O* *O* *O* *O* *O*
pi_109396239
Van mij mogen het nog 3 topics taart zijn voor Coco ;)

Zo, Jillian zit er weer op. De bicycle crunches zijn toch wel echt mijn persoonlijke hel ;( maar het gaat al beter dan 5 dagen geleden! *)
Ja doei.
pi_109396324
Buikspieroefeningen zijn ook kut. :') Vandaag een aantal in m'n training opgenomen voor onderste abs.. de pijn. ;(
pi_109396746
Ach je kan ook op standje pannekoek de sportschool inrennen en het verkeerde schema pakken, waardoor je in 3 dagen twee keer je benen traint.

Goede nieuws is dat het gewicht zwaarder ging dan vorige keer.

Ben benieuwd hoe het hardlopen morgen gaat :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109397494
*O* *O* *O* *O* voor Coco! :*

khad al een beetje voorgevoel, daarom vond ik dat je sneller een dok moest bellen en sneller een echo moest krijgen

Nu zitten blijven waar je zit mini!
pi_109398286
Lijstjestijd!
O: ei, mini broodjekip, mini zoet broodje, koffie, jus
T: vliegtuigbroodje
L: 150 gr bulgur salade, 250 gr yoghurt met verse ananas en grapefruit
T: appel, croissant, vliegtuigbroodje
D: Klein stukje tortilla en wat salade

B: Hele dag heen en weer lopen.
pi_109398288
Oooh Coco!!!! Ik ben echt heel blij voor je O+ *O* *O*
pi_109398553
Cocopops!! *O*

4 taartjes in de oven :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109399396
Okay, in het nieuwe topic ook *O* *O* *O* *O* voor Coco.

Wat grappig dat meer mensen een goed voorgevoel hadden. (Ik ook overigens)

vandaag rook ik voor het eerst de lente weer *O*

En ik ben heel moe, want de darmen beginnen al tegen te stribbelen. Na de gastroscopie maandag ga ik weer even compleet detoxen O+
pi_109399628
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:50 schreef An24 het volgende:
Okay, in het nieuwe topic ook *O* *O* *O* *O* voor Coco.

Wat grappig dat meer mensen een goed voorgevoel hadden. (Ik ook overigens)

vandaag rook ik voor het eerst de lente weer *O*

En ik ben heel moe, want de darmen beginnen al tegen te stribbelen. Na de gastroscopie maandag ga ik weer even compleet detoxen O+
Hoezo stribbelen ze tegen?
En detoxen? /nosy
pi_109399839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoezo stribbelen ze tegen?
En detoxen? /nosy
Mjah, eerst verstopping, nu diaree en veel lawaai. En ik ben gewoon erg moe, dus ik denk dat ik nu minder voedingsstoffen opneem of zo. (In de lijn van de verwachting volgens de internist). En naar de behandeling maandag gewoon helemaal even geen brood en suikers meer, zodat het weer rustig wordt.
pi_109399973
Naamtopic :D O+

Wat betreft dat voorgevoel: ik heb dat echt van heel veel mensen gehoord. Heel typisch!

Mar, dat hebben meerdere mensen me aangeraden. Maar ik ben én stijfkoppig/eigenwijs, plus na het telefoontje maandag met het zhuis hebben we het bewust wat later gedaan, omdat we met eerder testen misschien nog 'niks' hadden gezien, ook geen hartje dus. Nu gelukkig wel O+
Al is de voornaamste reden voor het niet bellen mijn enorme eigenwijsheid :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
An, moet je nu nog iets doen voor die scopie? Qua voorbereidend werk?

MI, wat voor taartjes? :9
  donderdag 22 maart 2012 @ 20:06:27 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109400436
Ja daarom Coco! O+

2 voor twaalf zo.

Tof dat je vliegtuig hebt kunnen halen Perr!

Soms heb je van die rare stoelgangdagen, tis soms niet anders.. Merk dat vooral bij spinazie,weet ik zeker dat ik de eerste 2 dagen niet hoef :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109400453
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

Wat betreft dat voorgevoel: ik heb dat echt van heel veel mensen gehoord. Heel typisch!

Mar, dat hebben meerdere mensen me aangeraden. Maar ik ben én stijfkoppig/eigenwijs, plus na het telefoontje maandag met het zhuis hebben we het bewust wat later gedaan, omdat we met eerder testen misschien nog 'niks' hadden gezien, ook geen hartje dus. Nu gelukkig wel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Leuk toch als voorgevoelens kloppen? O+

Mjah, ik moet dus de hele week weer eten zoals ik deed voordat ik met gluten en tarwe ging minderen. Eigenlijk zou ik ook met de supplementen moeten stoppen, maar daar pas ik voor, omdat ik geen vaatdoekje wil zijn de hele week. Ze doen ook een biopte dus de hoeveelheid gluten meerderen zou voldoende moeten zijn. En ik mag na 18:00 niets meer eten zondag. Gelukkig ben ik maandag om 09:10 uur al aan de beurt :')

Edit: we zijn nu ook beiden zwanger, ik alleen van vocht :P ;) En een boel pijn links onder in de buik, dus van mij mag het klaar zijn.
pi_109400727
Oh ja, dat was het. Juist géén rekening houden met je darmen. En vanaf 18u niet meer eten is idd best te doen als je zo vroeg al mag. Fijn :)
pi_109400788
Lol @ samen zwanger :D Hopelijk beval jij wat sneller dan ik dan ;)
pi_109400984
Oh jeetje An mijn lampje is aan... je bent dus jezelf aan het martelen :%

Citroen merengue en framboos Coco :9 de eerste is al uit de oven, de 2e staat er nog 5 minuten in en ik heb de restant eiwitten onderin de oven gemikt.

Nu opruimen /slagveld
pi_109401036
Nog een *O* voor Coco, gewoon, omdat het kan!

Ben net thuis, hebben fietsen gekeken. Denk dat ik een keuze gemaakt heb!

pi_109401086
Coco: :D ik ook!

Mi: Ja, inderdaad. Ik hoopte ervan te kunnen genieten...lekkere dingen eten etc...maar ik word onmiddellijk gestraft :+
pi_109401196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER

Achteraf is altijd makkelijk praten ook ;). Als het wel misgegaan was, hadden er vast ook mensen gezegd dat ze al zo'n voorgevoel hadden...

Desalwelteplus had ik ook nog hoop voor jullie, maar vooral omdat alle krampen en bloedverlies verdwenen, en ze in het ziekenhuis ook niet meteen aan een miskraam dachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 maart 2012 @ 20:26:49 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109401605
Lijstje:

O: yoghurt met banaan, muesli en honing
T: appel
T: punt appelkruimelvlaai
T: bth pindakaas
L: twee bth kaas
T: vies bekertje chocomelk (nieuwe automaat, dus moest even uitgeprobeerd worden :'))
T: ijshoorn met bolletje mango en bolletje citroen
T: zo'n klein bakje huzarenslaatje
D: frittata met boerenkool en artisjokken, best lekker, vooral de artisjokken :9
T: beker warme anijsmelk

Dit was mijn minste dag, deze week, denk ik, maar overall ben ik toch wel tevreden, want ik ben wel bewuster aan het eten nu :).
Niet meer actief op Fok!
pi_109401824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:15 schreef Ml-etje het volgende:
Citroen merengue en framboos Coco :9 de eerste is al uit de oven, de 2e staat er nog 5 minuten in en ik heb de restant eiwitten onderin de oven gemikt.
Zo, dat klinkt lekker! Foto? Gewoon, omdat het kan? Nom! :9

Phaidra, klopt. Bij de 'vorige' miskraam zeiden ze daar ook al dat het écht als een miskraam klonk (daar was eerlijk gezegd ook echt geen twijfel over mogelijk). Had overigens ook een lieve gyn. Ik voelde me een beetje een domme stresskip enzo, maar zij had juist zoiets van 'ik kan het me heel goed voorstellen' enzo. :)

Ik heb een schaap gekregen van Martijn O+ Niet zacht en knuffelig, want paasdecoratie, maar wel cute en schattig O+

Lie, mooie fiets! Wat zijn de specs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')