abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110524926
Alle pilots hebben we nu wel gehad voor dit seizoen en weer is het een jaar zonder echte grote nieuwe hits.
Ik denk dat alleen American Horror Story het voor de maatstaven van een kabelzender het verdomd goed heeft gedaan, maar een gescripte serie die een echte hit is hebben we dit jaar weer niet gezien.

Als ik het zo doorgaat is FOX de volgende zender, na NBC en The CW, die het heel moeilijk gaat krijgen. Veel gescripte series die een tijdslot van een uur hebben gaan het volgende seizoen niet halen en de series die momenteel nog rechtop staan, zie ik volgend seizoen niet groeien in de ratings. Glee heeft zijn beste tijd al gehad, Touch trekt niet de massa kijkers waar ze op FOX hadden gehoopt en ondertussen zit Touch al tegen de matige resultaten aan.

Wat betreft de comedy's is New Girl nog een goedlopende serie, maar ik zou al verbaasd zijn als er meer dan 3 of 4 seizoenen van komen. De rest, op een paar animatieseries na, doet het allesbehalve goed.

De vermoeidheid bij de kijker is ieder jaar wel goed te merken, want bij het begin van een seizoen van 20+ afleveringen nemen de ratings vergeleken met voorgaande seizoen toe, maar halverwege begint dat toch weer snel in te zakken.

Ik begin dan ook steeds meer een voorkeur te krijgen voor 13-afleverige seizoenen, in plaats van 20 of meer afleveringen waar het verhaal al snel begint in te zakken of toch fillers zijn.
Dan toch maar de kabel manier, kwaliteit over kwantiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-04-2012 12:27:38 ]
pi_110526194
mooi gesproken :)
heb toch al een voorkeur voor kabel-series maar vind het ook bij de meeste series over 22 afleveringen al zo dat er veel onzin tussenzit waar later niets van terug komt. Kortom: kwaliteit over kwaliteit zoals je al zei ^O^

denk dat kijkers het ook zat worden dat series soms al na 3 afleveringen stoppen en regelmatig na 1 seizoen al niet terugkeren. Wat heeft het voor zin om iets te volgen waar het verhaal niet afgemaakt wordt.
pi_110526417
New girl dropt al bijna elke week ; en Glee zit onder de 2.5 rating dus ik gok dat volgend jaar best eens het einde van Glee kan zijn ; helemaal gezien hoofdpersonages er dan uit zijn. Zelfs House doet het zeer slecht in het laatste seizoen. Enige scripted die overal nog een beetje stabiel uitkomt qua scripted is Bones. En dat is nou net de serie die ze dit seizoen het ene naar het andere tijdslot schuiven met grote breaks. Maar ook Bones zie ik na volgend jaar niet lang meer doorgaan.

Ik stem op zich ook wel voor 13-15 afleveringen per seizoen. En dan ook minder breaks! Want ik denk dat die vooral veroorzaken dat er steeds kijkers afhaken. Series die elke week een nieuwe afl hebben worden tenminste stabiel bekeken.

Daarnaast kijken steeds meer mensen series via internet en dvd, dus dat zorgt al voor minder kijkcijfers. En er zijn weinig programma's die nog echt nieuw en innorvatief zijn tegenwoordig.
pi_110528008
Meh, er zijn momenteel gewoon geen goede series. Paar jaar geleden had je nog series als Lost, Prison Break etc. Dat heb je nu gewoon niet. Allemaal bagger op een paar na. De meeste serie die ik kijk zijn series met 4-5 seizoenen achter de rug, alle nieuwe zijn allemaal net niet series
pi_110545300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:33 schreef Mr.Silencer het volgende:
Alle pilots hebben we nu wel gehad voor dit seizoen en weer is het een jaar zonder echte grote nieuwe hits.
Ik denk dat alleen American Horror Story het voor de maatstaven van een kabelzender het verdomd goed heeft gedaan, maar een gescripte serie die een echte hit is hebben we dit jaar weer niet gezien.
Person of Interest doet het érg goed. Enige hit samen met Once Upon a Time.

quote:
De vermoeidheid bij de kijker is ieder jaar wel goed te merken, want bij het begin van een seizoen van 20+ afleveringen nemen de ratings vergeleken met voorgaande seizoen toe, maar halverwege begint dat toch weer snel in te zakken.
Bijzonder genoeg merkt CBS daar helemaal niks van. Blijkbaar weten zij toch zo goed te schedulen en te promoten dat breaks weinig effect hebben.
Daarnaast zal ook zeker meespelen dat men tijdens de wintermaanden nou eenmaal vaker TV kijkt dan tijdens de lente en zomer.
De belangrijkste oorzaak van afname in kijkcijfers is natuurlijk DVR en internet, niemand kijkt meer live, tenminste niet om aan de eisen van Nielsen te voldoen. Men neemt het op, kijkt het later en spoelt de reclames door --> je telt niet mee.

quote:
Ik begin dan ook steeds meer een voorkeur te krijgen voor 13-afleverige seizoenen, in plaats van 20 of meer afleveringen waar het verhaal al snel begint in te zakken of toch fillers zijn.
Dan toch maar de kabel manier, kwaliteit over kwantiteit.
Over de kwestie van kwaliteit > kwantiteit.. Tja, dat werkt nou eenmaal niet op network television.
Als men naar 13 afleveringen per seizoen wil, zal er een enorm grote toename moeten zijn in series.
Denk ook niet dat de acteurs er erg blij mee zijn als ze na 13 afleveringen geen vast werk meer hebben.

Wat New Girl betreft: de scheduling is erg grillig geweest. De eerste 12 afleveringen zijn ongelooflijk rommelig uitgezonden. De afleveringen sindsdien zijn gewoon stabiel in de ratings.
pi_110545794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:04 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Person of Interest doet het érg goed. Enige hit samen met Once Upon a Time.

[..]

Bijzonder genoeg merkt CBS daar helemaal niks van. Blijkbaar weten zij toch zo goed te schedulen en te promoten dat breaks weinig effect hebben.
Daarnaast zal ook zeker meespelen dat men tijdens de wintermaanden nou eenmaal vaker TV kijkt dan tijdens de lente en zomer.
De belangrijkste oorzaak van afname in kijkcijfers is natuurlijk DVR en internet, niemand kijkt meer live, tenminste niet om aan de eisen van Nielsen te voldoen. Men neemt het op, kijkt het later en spoelt de reclames door --> je telt niet mee.

[..]

Over de kwestie van kwaliteit > kwantiteit.. Tja, dat werkt nou eenmaal niet op network television.
Als men naar 13 afleveringen per seizoen wil, zal er een enorm grote toename moeten zijn in series.
Denk ook niet dat de acteurs er erg blij mee zijn als ze na 13 afleveringen geen vast werk meer hebben.

Wat New Girl betreft: de scheduling is erg grillig geweest. De eerste 12 afleveringen zijn ongelooflijk rommelig uitgezonden. De afleveringen sindsdien zijn gewoon stabiel in de ratings.
Een serie vind ik meer pas een hit als ze toch rond een 4.0 rating scoren. PoI en OUaT zitten meer rond de 3.0 rating, op zich (heel) goed, maar de scores van bepaalde series van enkele jaren terug wordt nog maar moeilijk gehaald. The Big Bang Theory en Modern Family zijn pas echte voorbeelden van hits.

CBS is vergeleken met de andere zenders een uitzondering, het blijft de grootste zender en blijkbaar weten ze hoe de kijkers vast moeten houden voor een groot deel van de series. Al zijn natuurlijk niet alle series bij hun immuun ervoor.

Het volledig overstappen naar 13-afleveringen zou er natuurlijk voor zorgen dat er meer series zouden moeten komen, want dan ook weer meer geld voor sets en dergelijke zou kosten. Niet iets waar de studiobazen op zitten te wachten, maar ondertussen boeken ze maar weinig successen en gaat een zeer groot deel van de nieuwe series toch weer de afvalbak in en goede dvd/blu-ray verkoopcijfers hoeven ze dan ook niet te verwachten. Daarnaast zijn de bazen natuurlijk ook gebaat bij syndication deals, waar je toch al snel 4 seizoenen (88 afleveringen) voor moet hebben.

Maar mijn voorkeur voor series zie ik toch geleidelijk veranderen.

Daarnaast zitten de kabelzenders de afgelopen jaren toch steeds meer van de netwerkzenders weg te plukken en ik verwacht de komende tijd niet dat dit minder zal worden.
De netwerkzenders zullen zich op ten duur diep in de vingers snijden als zij hier geen oplossing voor gaan vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-04-2012 21:36:07 ]
pi_110545908
Het komende vijfde seizoen van Damages is tevens het laatste seizoen.
Niet dat het een verrassing is.

Ik zie ook net dat The Firm uit het NBC overzicht is verdwenen.
Dus voor de mensen die het nog niet wisten, sorry, maar een tweede seizoen zal er niet komen.
pi_110546011
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 21:28 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Een serie vind ik meer pas een hit als ze toch rond een 4.0 rating scoren. PoI en OUaT zitten meer rond de 3.0 rating, op zich (heel) goed, maar de scores van bepaalde series van enkele jaren terug wordt nog maar moeilijk gehaald. The Big Bang Theory en Modern Family zijn pas echte voorbeelden van hits.
Tegenwoordig zijn er nog maar zeer weinig series die zo kunnen scoren. Zelfs grote hits als Grey's Anatomy zijn de afgelopen jaren sterk gedaald. >4.0 is gewoon bijna niet meer te halen, zeker niet met Live+SD ratings. In de DVR ratings is te zien dat er wel degelijk veel shows nog winst boeken, maar daar wordt niet veel naar gekeken door de netwerken, het wordt slechts gebruikt als marketing.
Zegt ook wel genoeg trouwens dat de grote hits van dit moment comedies en reality shows zijn.
Nu blijkt Modern Family wel erg goed te zijn (zelf nog nooit gezien), maar trash TV is tegenwoordig helaas de TV die scoort (NBC's geweldige comedies Community en Parks & Recreation scoren schandalig slecht ivm de kwaliteit van de show).

Cable is op dit moment voor veel mensen makkelijker, veel series worden in syndication uitgezonden, waardoor het veel makkelijker is om bij wijze van spreke 3 seizoenen achter te lopen, maar wel elke dag minimaal 1 episode kunnen zien.

Denk ook zeker dat de networks er mee zitten, maar een oplossing bedenken is nog niet zo makkelijk.. Daarnaast zal ook zeker de meetmethode meespelen. De Nielsen boxes zijn lang niet meer toereikend om het bereik van een show te meten, zeker niet met online kijken van shows. Men kan niet meer verwachten dat iedereen braaf thuis blijft om de show te kijken, inclusief reclames, wanneer het makkelijker is het op te nemen en het op een goed moment terug te kijken zonder reclames.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:03:07 #84
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110547621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Meh, er zijn momenteel gewoon geen goede series. Paar jaar geleden had je nog series als Lost, Prison Break etc. Dat heb je nu gewoon niet. Allemaal bagger op een paar na. De meeste serie die ik kijk zijn series met 4-5 seizoenen achter de rug, alle nieuwe zijn allemaal net niet series
Welke zijn dat?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:10:46 #85
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_110547833
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welke zijn dat?
-Californication
-Weeds
-30 Rock
-Always sunny in
-Burn Notice

M'n lijstje gaat nog wel door maar ben te lui om te tikken nu :')
pi_110549772
The new girl = new girl ?

-edit- ja dus *O*

[ Bericht 54% gewijzigd door Class op 20-04-2012 02:25:49 ]
pi_110596346
After being canceled after its second season, and then uncanceled and renewed for a 10 episode third season, The Life & Times Of Tim has been canceled by HBO once again after its third season. Its last episode was February 17.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_110689313
Ook hier maar even:

JWFRINGE twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:02:40 Monday!!! This week should be a verrrry good week... Go Fringe. reageer retweet
JWFRINGE twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:06:27 @kurtblaine_ We will get news this week. We feel really positive. reageer retweet
F(r)ingers crossed!
pi_110705654
quote:
Top 15 lopende series van de grootste zenders die momenteel de meeste kans hebben om gecanceld te worden (kans van hoog naar laag)
01(01). Bent (NBC)
02(---). Best Friends Forever (NBC)
03(---). NYC 22 (CBS)
04(02). Ringer (CW)
05(03). Awake (NBC)
06(04). Body of Proof (ABC)
07(05). A Gifted Man (CBS)
08(06). Harry's Law (NBC)
09(13). Missing (ABC)
10(07). The River (ABC)
11(08). Cougar Town (ABC)
12(09). Are You There, Chelsea? (NBC)
13(10). Unforgettable (CBS)
14(11). Alcatraz (FOX)
15(12). The Finder (FOX)
---------------------------------------------------------

Nummer 1 t/m 15 worden zo goed als zeker gecanceld

GCB, The Secret Circle, Fringe, Hart of Dixie, Nikita, CSI: Miami, Up All Night en Whitney liggen op dichte afstand van nummer 15.
Dit ruimt wel lekker op zo!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 24-04-2012 01:45:47 ]
pi_110708534
Ik dacht de kans groter dat CSI New York gecancelled wordt dan CSI Miami. Nu NYC22 het zo slecht doet zie ik nog wel een redelijke kans voor een laatste seizoen, mogelijk 13 afleveringen, zodat ze vervolgens in februari/maart een nieuwe serie kunnen introduceren op zondag.
pi_110712260
CSI NY en CSI Miami zijn een beetje uitverteld. Horatio en Mac zijn een beetje voorspelbaar en saai geworden. Juist die cast wisselingen maken de gewone CSI nu weer leuk, er komt weer wat spanning in omdat je de karakters en hun achtergronden nog niet zo goed kent, terwijl je als kijker voelt dat daar nog wat te vertellen is. Misschien beide series vernieuwen qua cast of een nieuwe CSI maken in een andere stad met enkele karakters die verhuizen. Bijvoorbeeld CSI Seattle (daar komen nu de nieuwe karakters in CSI vandaan...) en dan laat je Calleigh verhuizen om dat team te gaan leiden en aan te vullen daar. Zo kun je ook wat meer bruggen bouwen tussen de verschillende steden. Dat is ook altijd leuk voor de kijkcijfers. Seattle is een boeiende stad met vlakbij Boeing fabriek, vulkanen en een TwinPeaks-natuurpark om de hoek. Er is water, de Canadese grens is vlakbij etc. Sponsoring door Starbucks en Microsoft en zo is daar wel wat van te maken qua setting.
pi_110755031
ABC Family Greenlights A Second Season Of The Hit Drama Series 'The Lying Game'

Burbank, CA (April 24, 2012) – ABC Family announced today the pick-up of a second season of the original drama series “The Lying Game.” The new season will begin production this summer for a winter premiere.

http://tvbythenumbers.zap(...)e-lying-game/130688/
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
  woensdag 25 april 2012 @ 07:50:07 #93
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_110756087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Goede grap, als je een beetje om je heen kijkt zie je dat er genoeg kwaliteitsseries zijn. Lost of Prison Break heeft daar echter nooit toe behoort.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_110848343
Fringe krijgt een laatste 5e seizoen van 13 afleveringen!
http://tvline.com/2012/04/26/fringe-renewed-for-season-5/
pi_110848621
*O*
  vrijdag 27 april 2012 @ 02:34:55 #96
194233 Friday12
Originele kloon
pi_110848885
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:42 schreef Goofoyou het volgende:
Fringe krijgt een laatste 5e seizoen van 13 afleveringen!
http://tvline.com/2012/04/26/fringe-renewed-for-season-5/
hopelijk een goed einde :)
pi_110851449
Is er iets bekend over blue mountain State? Of is die gecancelled?
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:34:49 #98
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_110851582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef Akilla het volgende:
Is er iets bekend over blue mountain State? Of is die gecancelled?
Al gecancelled inderdaad
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_110852650
quote:
6s.gif Op woensdag 25 april 2012 07:50 schreef feeling_sinister het volgende:

[..]

Goede grap, als je een beetje om je heen kijkt zie je dat er genoeg kwaliteitsseries zijn. Lost of Prison Break heeft daar echter nooit toe behoort.
Grappig dat Lost altijd als een van de beste series werd gezien tot het afgelopen was.
Spoilers!
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:13:36 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_110852748
Er is nog niets bekend over The Good Wife toch? Zondag wordt de laatste ep van dit seizoen alweer uitgezonden.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')