abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109360881

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_109361158
Sinds het weekend heb ik niet meer gepost

afgelopen maandag schreef Laura in haar logboek:

quote:
19-3-2012

I've already been fourteen days in what is for me still really cold Holland. But in these fourteen days, I haven't exactly been sitting still. The Hiswa (a big boat show in Holland), De Laatste show in Belgium, and Gotschalk in Germany are already behind me, and last Saturday I gave a presentation in Drimmelen--for now the last one. Everything went very well and I got a lot of positive reactions. The Hiswa was especially busy. It was nice to tell my story to people who were really listening and interested in my story. But after six days of telling the same story and answering a lot of questions, I was happy to do nothing for one day. The talk shows in Germany, Belgium and Holland were also really nice. What I liked most were all the positive reactions,and not having to convince people anymore that I could do it because I have already done it. It's something I still can't really realize. Even though the past fourteen days were really nice, it tired me out a whole lot more than sailing does. I'm really happy to have a week off now so I can go visit some family before I head back home to Guppy, which is still bravely waiting for me in Bonaire. When I'm there, I will continue writing my book and hopefully soon be able to set sail to New Zealand.

Laura
hoogtepunten uit het vorige deel:

Laura in De Laatste Show

Laura @ Gottschalk Live
pi_109361168
Toch nog een nieuw Laura-deel, wat leuk!

Er moet wat opzienbarends gebeuren, zodat de discussie weer eens oplaait :P
pi_109361273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Toch nog een nieuw Laura-deel, wat leuk!
In het begin heb ik deze topicreeks grotendeels in leven gehouden, pas toen de reis begon werd het een groot succes en ik laat Laura nu niet vallen. Elke moderator staat natuurlijk vrij deze reeks naar een ander subforum te sturen.
pi_109361406
Leuk te zien dat je wel een sarcastische kant hebt, gezien de TT, BW :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109361531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Leuk te zien dat je wel een sarcastische kant hebt, gezien de TT, BW :P
:D
"Language Phenomenal" uit het gastenboek.

Toch diep respect om live op de ether te gaan. Ik denk dat ik zelf ook dicht zou klappen als ik voor een miljoenenpubliek in een vreemde taal mijn verhaal mag doen.
pi_109361776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:
Sinds het weekend heb ik niet meer gepost

afgelopen maandag schreef Laura in haar logboek:

[..]

hoogtepunten uit het vorige deel:

Laura in De Laatste Show

Laura @ Gottschalk Live
Dus ze is 14 dagen druk geweest met 6 dagen dezelfde dingen vertellen in 5 optredens..
Dus nu heeft ze een week rust nodig en daarna gaat ze naar Bonaire..
Geen woord meer over haar studie, dus.

Leuk, maar iets dat leven in de bouwerij brengt zou dit topic echt laten herleven.. Bv. als zou blijken dat ze gefraudeerd heeft en niet alleen aan boord was dus, of als ze weer eens wegloopt, een nieuwe ogenschijnlijk onverantwoorde stunt wil uithalen, of met Svetan trouwt, ofzo...
pi_109361869
Laura heeft al aangegeven dat ze haar Havo afmaakt op Bonaire. Dit kan makkelijk aangezien Bonaire een gemeente van Nederland is.
pi_109362210
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft al aangegeven dat ze haar Havo afmaakt op Bonaire. Dit kan makkelijk aangezien Bonaire een gemeente van Nederland is.
Dat zou betekenen dat ze zich weer in Nederland in de GBA inschrijft (in Bonaire dus).
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109363596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat ze zich weer in Nederland in de GBA inschrijft (in Bonaire dus).
Krijgt ze geen studievisum, zoals Mauro?
pi_109364168
quote:
Dat is ook alweer een tijdje geleden, toch?
pi_109364761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Krijgt ze geen studievisum, zoals Mauro?
Waarom zou ze een studievisum krijgen? Ze heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit.
pi_109416829
quote:
Ik dacht dat haar prioriteit nu lag om nogmaals de Pacific over te motorboten naar Nieuw-Zeeland? En dat is geen provincie van Nederland... Bovendien kun je op minderjarige leeftijd niet emigreren, dus dat gaat nog tegenvallen.
pi_109416867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 05:32 schreef Tayu het volgende:
Ik dacht dat haar prioriteit nu lag om nogmaals de Pacific over te motorboten naar Nieuw-Zeeland? En dat is geen provincie van Nederland...
Ze geeft nogal conflicterende berichten (big surprise..) over wat haar 1e prioriteit is.
quote:
Bovendien kun je op minderjarige leeftijd niet emigreren, dus dat gaat nog tegenvallen.
Voor zover ik weet, is ze al uitgeschreven uit de GBA en is ze dus feitelijk al geemigreerd.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:41:44 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_109429125
Volgens mij is Laura altijd vrij transparant geweest over haar 1e prioriteit; namelijk "lekker losbandig leven".
En hoe ze dat in vult verder, daar is ze minder eenduidig in. Voorlopig weer even uitrusten in ieder geval.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_109438905
Deze was nog niet gepost geloof ik
pi_109440642
Zo, even "lekker" fel tegen een hele normale vraag ageren, sjesus. Wat een arrogant en antisociaal antwoord tegen die oudere man. Het zit kennelijk diep.
De hakken diep in het zand zetten en de schuld volledig bij anderen neerleggen.
En weer grappig dat ze niet in het middelpunt wil staan, maar dat die paar 100 (?) mensen wel voor haar zijn gekomen. Ook hiervoor had ze gewoon Nee kunnen zeggen. Het voordeel van wel komen opdagen is kennelijk toch belangrijker voor haar dan de nadelen van het niet verschijnen.
pi_109440710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo, even "lekker" fel tegen een hele normale vraag ageren, sjesus. Wat een arrogant en antisociaal antwoord tegen die oudere man. Het zit kennelijk diep.
En weer grappig dat ze niet in het middelpunt wil staan, maar dat die paar 100 (?) mensen wel voor haar zijn gekomen. Ook hiervoor had ze gewoon Nee kunnen zeggen. Het voordeel van wel komen opdagen is kennelijk toch belangrijker voor haar dan de nadelen van het niet verschijnen.
:@ dat vind ik juist zo leuk aan haar. Lekker kortaf en steken onder tafel
pi_109440898
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:24 schreef BabeWatcher het volgende:
:@ dat vind ik juist zo leuk aan haar. Lekker kortaf en steken onder tafel
Ik vind het respectloos. Die man heeft haar niks misdaan, en toch wordt ie afgesnauwd. Door een 16-jarig huppelkutje. Ook hier blijkt maar weer dat de opvoeding danig tekort is geschoten.
pi_109441195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat moet het meest opviel was weer die tegenspraak met zichzelf: ze vond het helemaal niet belangrijk om als jongste de wereld rond te varen, maar ze heeft er wel een hele strijd over gevoerd. Tot en met het snijden van zichzelf en weglopen toe.
En wat doet ze hier nog? Ze moest toch zonodig naar NZ?
pi_109445938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 06:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze geeft nogal conflicterende berichten (big surprise..) over wat haar 1e prioriteit is.

[..]

Voor zover ik weet, is ze al uitgeschreven uit de GBA en is ze dus feitelijk al geemigreerd.
Een uitschrijving staat niet gelijk aan een inschrijving. Anders zouden er geen daklozen bestaan.
pi_109446390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:02 schreef Tayu het volgende:
Een uitschrijving staat niet gelijk aan een inschrijving. Anders zouden er geen daklozen bestaan.
Een uitschrijving uit de Nederlandse GBA betekent niet dat ze zichzelf ergens anders heeft ingeschreven idd. Maar als je een bepaalde tijd niet in Nederland woont, moet je je uitschrijven, of je nu meerderjarig of minderjarig bent. Dan komt er iets als "vertrokken naar het buitenland" (als je geen nieuw adres opgeeft) als opmerking bij te staan, zodat Nederland weet dat je niet in Nederland ingeschreven staat.
Waar je dan verder woont, is voor Nederland niet van belang. In sommige landen is geen meldingsplicht. Ik heb bv in Engeland en Ierland gewoond en heb me daar niet ingeschreven. Had geen voordeel voor mij, dus ik heb me de moeite bespaard.
Voor zover ik weet, heeft Laura zich nog niet ingeschreven in NZ (als dat daar moet, geen idee). Geen idee hoe NZ omgaat met minderjarige onderdanen die zomaar in het land willen gaan wonen, terwijl ze totaal geen band heeft met het land, zonder ouders of wat dan ook.
We zullen het zien..
pi_109446740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een uitschrijving uit de Nederlandse GBA betekent niet dat ze zichzelf ergens anders heeft ingeschreven idd. Maar als je een bepaalde tijd niet in Nederland woont, moet je je uitschrijven, of je nu meerderjarig of minderjarig bent. Dan komt er iets als "vertrokken naar het buitenland" (als je geen nieuw adres opgeeft) als opmerking bij te staan, zodat Nederland weet dat je niet in Nederland ingeschreven staat.
Waar je dan verder woont, is voor Nederland niet van belang. In sommige landen is geen meldingsplicht. Ik heb bv in Engeland en Ierland gewoond en heb me daar niet ingeschreven. Had geen voordeel voor mij, dus ik heb me de moeite bespaard.
Voor zover ik weet, heeft Laura zich nog niet ingeschreven in NZ (als dat daar moet, geen idee). Geen idee hoe NZ omgaat met minderjarige onderdanen die zomaar in het land willen gaan wonen, terwijl ze totaal geen band heeft met het land, zonder ouders of wat dan ook.
We zullen het zien..
Dat geldt allemaal voor volwassenen. Voor minderjarigen, is dat toch net even anders. Je kunt namelijk niet zomaar even op eigen houtje besluiten dat je niet meer minderjarig bent. Dat is ze nog altijd, en haar ouders zijn beide Nederlanders. Op dit moment, kan ze enkel emigreren als één van haar ouders gaat emigreren, maar niet op eigen initiatief.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:19:21 #24
11102 knep
Mountainfreak
pi_109446870
Wanneer kwam ze nu in de Playboy?
pi_109447505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:17 schreef Tayu het volgende:
Dat geldt allemaal voor volwassenen. Voor minderjarigen, is dat toch net even anders. Je kunt namelijk niet zomaar even op eigen houtje besluiten dat je niet meer minderjarig bent. Dat is ze nog altijd, en haar ouders zijn beide Nederlanders. Op dit moment, kan ze enkel emigreren als één van haar ouders gaat emigreren, maar niet op eigen initiatief.
Volgens de wet mag een 16-jarige zelfstandig zichzelf uitschrijven uit de Nederlandse GBA. Bij kinderen jonger dan dat moet de wettelijke voogd toestemming geven. Ik kan me voorstellen dat haar vader dat zonder problemen gedaan heeft. Ze kan dus gewoon emigreren.
En haar moeder is Duitse trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')