abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:32:01 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109354327
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:35:51 #2
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109354442
Laatste 2 posts:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:07 schreef FReemdeling het volgende:
Twee weken geleden maakte ik het uit met mijn ex.. Gedurende die 2 weken van alles geprobeerd en kwam die negatieve spiraal niet uit. Nog steeds zit ik in die negatieve spiraal, maar voel dat het tij langzaamaan weer keert. Ben weer wat positiever aan het worden.

Het leven is soms hard... Het komt wel goed!
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:30 schreef Mickeys het volgende:

Hoe lang hadden jullie wat samen? En de reden waarom je het verbrak? Het gaat je in ieder geval duidelijk niet in de koude kleren zitten

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Alles kriebelt. Ik hoor de eierstokken om me heen ook klapperen. De natuur wil dat er voortgeplant gaat worden deze week. ^O^

dus.. -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:31 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Tsk... Je hebt denk ik behoefte aan een rebound
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_109354501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:35 schreef Mickeys het volgende:
Laatste 2 posts:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee geen rebound. Liefde. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:39:04 #4
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109354531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee geen rebound. Liefde. O+
En dat vergelijk jij met rammelende eierstokken? hahaha.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:40:22 #5
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_109354564
Uit het oude topic;
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Hoe lang hadden jullie wat samen? En de reden waarom je het verbrak? Het gaat je in ieder geval duidelijk niet in de koude kleren zitten
Op één dag na 6 maanden. Best kort, maar het gaat me zeker niet gemakkelijk af.
De reden dat ik het verbrak is omdat zij niet eerlijk alles vertelde wat er speelde. Ze zit nogal met zichzelf in de knoop en ik had niet echt het gevoel dat ik haar daarbij kon helpen helaas.
pi_109354615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

En dat vergelijk jij met rammelende eierstokken? hahaha.
Ik ben in een bijzonder epische bui vandaag. :')

@FReemdeling welkom hier, het is niet vreemd om er na twee weken nog flink mee te zitten hoor. Wat heb je er al aan gedaan om je beter te voelen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:46:04 #7
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109354740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:40 schreef FReemdeling het volgende:
Uit het oude topic;

[..]

Op één dag na 6 maanden. Best kort, maar het gaat me zeker niet gemakkelijk af.
De reden dat ik het verbrak is omdat zij niet eerlijk alles vertelde wat er speelde. Ze zit nogal met zichzelf in de knoop en ik had niet echt het gevoel dat ik haar daarbij kon helpen helaas.
Iemand die niet eerlijk is in een relatie, hoe erg zo iemand ook in de knoop zit met zichzelf, valt m.i. niet goed te praten. En ook een relatie van 6 maanden kan heel intens zijn en dan doet een breuk altijd zeer. Maar ook jij gaat er komen hoor.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:49:17 #8
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_109354848
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:42 schreef Skv het volgende:

@FReemdeling welkom hier, het is niet vreemd om er na twee weken nog flink mee te zitten hoor. Wat heb je er al aan gedaan om je beter te voelen?
Thanks! Ik weet dat het niet vreemd is, maar een rotgevoel is het wel. Ben gewoon mijn ding wezen doen, naar mijn opleiding geweest, veel muziek geluisterd en dergelijken. Maar het wilde niet echt vlotten. Afgelopen vrijdag weer een avondje naar de kroeg geweest en wat gedronken. Sindsdien voel ik me heel langzaamaan wel weer beter. Ik probeer haar te vergeten door haar te verwijderen van FB en andere social media en uit mijn telefoon. Toch dringt het gevoel van het moeten contacten. Ik probeer gewoon boven mezelf uit te stijgen en het niet te doen en vooral de positieve dingen blijven herinneren. Ook het een en ander van me afschrijven heeft wel wat geholpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:46 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Iemand die niet eerlijk is in een relatie, hoe erg zo iemand ook in de knoop zit met zichzelf, valt m.i. niet goed te praten. En ook een relatie van 6 maanden kan heel intens zijn en dan doet een breuk altijd zeer. Maar ook jij gaat er komen hoor.
Valt ook niet goed te praten. Heb mijn best gedaan, maar als je niks kan doen en ze wil geen hulp zoeken houdt het op he. De relatie was inderdaad heel intens en het doet zeer. Het leven gaat door en ik moet vooral positief blijven, dan kom ik er zeker wel :)!
pi_109357121
Ik heb net een felicitatie gehad van m'n ex en dat hij wil praten... Godver..
XO till we overdose
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:05:47 #10
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109357213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:02 schreef ovoxo het volgende:
Ik heb net een felicitatie gehad van m'n ex en dat hij wil praten... Godver..
Gefeliciteerd meis met je verjaardag! en dat 2e, niet doen als jij er niet aan toe bent
pi_109357288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:05 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Gefeliciteerd meis met je verjaardag! en dat 2e, niet doen als jij er niet aan toe bent
Bedankt! O+ maar alles is zo chaotisch weer nu, ik krijg weer zo'n stomp in m'n maag... Ik weet niet wat ik moet doen ;(
XO till we overdose
pi_109357431
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:08 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Bedankt! O+ maar alles is zo chaotisch weer nu, ik krijg weer zo'n stomp in m'n maag... Ik weet niet wat ik moet doen ;(
Weigeren imho. Anders blijft hij zout in je wonden gooien.
pi_109357593
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:14 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Weigeren imho. Anders blijft hij zout in je wonden gooien.
Hij zei dat we wel praten onder bepaalde voorwaarden en dat ik er niet te veel van moet verwachten :') . Ik denk er wel even over na...
XO till we overdose
pi_109359858
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:19 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Hij zei dat we wel praten onder bepaalde voorwaarden en dat ik er niet te veel van moet verwachten :') . Ik denk er wel even over na...
Tjah dan vraag ik me af waarom hij uberhaupt wil praten. Zijn er zaken voor jou onbesproken?
pi_109359941
Ow god gaat hij nog voorwaarden stellen ook! Na al dat gekut met jouw gevoelens (jij zit hier onderhand ook al weer 3 maanden) zou ik het niet doen. Besides, hij heeft een vriendin, jouw gevoel speelt weer op en je begint weer bij begin af aan met verwerken..

Maar ga op je eigen gevoel af hoor ahah.

Met mij gaat het eigenlijk prima, maar vind dit topic zo gezellig dus ik blijf even hangen. Heb vast binnenkort wel weer een dippie en dan kom ik klagen. Hoop ook wel op wat lente/zomerliefde, ben er wel al aan toe haha.Die relatie was toch al maanden aan het doodbloeden en ik vergat waarom ik het in eerste instantie uitgemaakt had. Gelukkig komen de redenen weer naar boven en kan ik dat naast de goede dingen neerleggen en mn conclusie trekken.
pi_109363577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Tjah dan vraag ik me af waarom hij uberhaupt wil praten. Zijn er zaken voor jou onbesproken?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Ik ga straks met hem praten, ben echt benieuwd.. Ben zo zenuwachtig :')
XO till we overdose
pi_109364131
Ja dat verhaaltje van voorwaarden stellen aan contact heb ik ook meegemaakt. Mee oppassen en zorgen dat je niet in een "spelletje" terechtkomt.

Ik heb nu sinds bijna 2 weken het gevoel dat ik gewoon niet single kan zijn. Ik hoef m'n ex inmiddels niet meer terug ofzo, en ik zie inmiddels ook wel hoeveel er mis was met haar en hoeveel leukere personen er rondlopen, maar ik heb zoveel behoefte aan een relatie... aan het niet alleen zijn.
Beetje jammer weer dit. Gaat toch weer wat minder nu laatste dagen, terwijl ik vorige week zo'n goede week had.
pi_109364576
Jep ik ken het. Gewoon een kwestie van wennen I guess. Hoe meer je op zoek gaat, hoe minder snel je echt iemand vindt waar je gek op bent. Don't settle for less! :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:35:28 #19
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_109366404
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Ik ga straks met hem praten, ben echt benieuwd.. Ben zo zenuwachtig :')
Straks als in deze avond? Sterkte meis en laat je niet van de wijs brengen. Jij zelf bent het allerbelangrijkste wat er is en bovendien, het is JOUW verjaardag!
pi_109366549
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:35 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Straks als in deze avond? Sterkte meis en laat je niet van de wijs brengen. Jij zelf bent het allerbelangrijkste wat er is en bovendien, het is JOUW verjaardag!
Ja, hij komt op haar verjaardag langs om op zijn voorwaarden te praten :') x 100
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:41:06 #21
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_109366649
ovoxo: Die gast had wat mij betreft lekker nog minimaal een dagje kunnen wachten :') Straks is jouw verjaardag verpest. Regel 1: Jouw verjaardag is JOUW dag, niemand mag die verpesten ^O^
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_109367184
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:19 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Waarom zou ie dan in godsnaam met je willen praten? of hebben jullie nog niet afgeronde zaken lopen?
pi_109369375
We hadden nog wat onafgeronde dingen ja, heel veel zelfs. Heb net 1,5 uur met hem gepraat en het ging opzich wel goed. Hij wil later ooit nog een keer face to face praten over alles wat er gebeurd is. Bedankt iedereen voor de steun O+
XO till we overdose
pi_109369449
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:38 schreef ovoxo het volgende:
We hadden nog wat onafgeronde dingen ja, heel veel zelfs. Heb net 1,5 uur met hem gepraat en het ging opzich wel goed. Hij wil later ooit nog een keer face to face praten over alles wat er gebeurd is. Bedankt iedereen voor de steun O+
Hoezo dan? Het had nu toch afgerond kunnen worden? Ik weet niet precies wat er allemaal gespeelt heeft maar zo blijf je aan de gang met die jongen...
pi_109369650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:40 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hoezo dan? Het had nu toch afgerond kunnen worden? Ik weet niet precies wat er allemaal gespeelt heeft maar zo blijf je aan de gang met die jongen...
Heel veel dingen zijn nog steeds niet afgerond want hij wil het in het echt bespreken. Ergens voel ik me opgelucht, dat we toch even hebben kunnen praten en dan kan ik dit tijdelijk allemaal achter me laten. Ooit ga ik weer de confrontatie met hem aan, maar goed daar kies ik zelf voor :p
XO till we overdose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')