abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2012 @ 21:59:34 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109333683
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109333709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 21:57 schreef LieLie het volgende:

[..]

Zei ik onbewust wat raars? :P
Nee :+ maar die van mij komt morgenavond pas weer thuis ;(
Ja doei.
pi_109333793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 21:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee :+ maar die van mij komt morgenavond pas weer thuis ;(
Die van mij eigenlijk ook :P
Als hij straks terug is slaap ik al zo'n beetje, morgenvroeg als hij weggaat ben ik ook nog niet zo wakker en dan komt ie dus morgenavond laat weer thuis :+
pi_109333909
Grrrr, ben er klaar mee. Ik probeer al de hele avond iets in mijn site aan te passen, maar het lukt niet. Ik kan dat soort dingen ook niet makkelijk loslaten :')
pi_109334590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:02 schreef An24 het volgende:
Grrrr, ben er klaar mee. Ik probeer al de hele avond iets in mijn site aan te passen, maar het lukt niet. Ik kan dat soort dingen ook niet makkelijk loslaten :')
Dat zou de nerd in mij ook wakker maken :P
pi_109335084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:13 schreef LieLie het volgende:

[..]

Dat zou de nerd in mij ook wakker maken :P
Mjah, ik ben niet eens een nerd, maar ik vind dan dat ik dat moet kunnen. Gelukkig ist alsnog gelukt, dus ik kan rustig slapen.
pi_109335447
Ik heb ook bakjes! Al heb ik de laatste 2 weken 2 bakjes geruïneerd door ze in de magnetron te zetten, met lange, witte mozzarella-achtige slierten door het eten als gevolg o|O
pi_109335938
Lijstje

O: havermout, kokos, dadels, banaan
T: koffie verkeerd, halve appel, rijstwafel pindakaas
L: meergranenbroodje geitenkaas, roggebrood pindakaas
T: halve komkommer met wat hummus
D: omelet van 2 eieren met 150 gr spinazie, halve courgette, uitje. 2x kleine getoaste bh.
S: ruim een uur boksen
T: bak yoghurt met handje cornflakes en wat gedroogd fruit
Be someone that makes you happy
pi_109335992
Ik ga morgen weer aan de havermout met pindakaas en whey vanille denk ik hehehhe :@ heb er nu al zin in.
pi_109336548
Ik ga nu slapen en morgen ochtend even een half uurtje bewegen op de sportschool. Dan heb ik iig een reden om m'n bed uit te komen en kom ik op tijd en fris op college *)!
Worry is a misuse of imagination
pi_109336709
Ik ben benieuwd naar de samengestelde lunches voor XM en naar het vegakookboek :)
pi_109336998
Gisteren nieuwe bakjes gekocht bij de Action hopelijk zijn ze ook een beetje lekbestendig.
pi_109337111
Ik heb gewoon geen tijd voor jullie..of om over mijn eten na te denken :@ Zit zelfs zomaar door de weeks aan een glas wijn omdat ik niet thuis was om op tijd mijn melatonine te nemen (slaapspul) wegens 2x college :') Er komen nog eens 5 dagen aan waarin in geen invloed heb op mijn voedsel helaas, al heb ik bij de kok gepleit voor meer groente dan vorig jaar. Wat niet moeilijk moet zijn aangezien het toen gewoonweg afwezig was :X En ergens volgende week gaan we weer eens aan een ritme denken en zo..

Oh en als je je afvraagt waarom dan: www.vivariumbeurs.nl Daar zit ik de komende dagen :+ als hoofd standhouders en informatie.. :s)
pi_109337218
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren nieuwe bakjes gekocht bij de Action hopelijk zijn ze ook een beetje lekbestendig.
Ikea is altijd wel fijn met bakjes..
pi_109337553
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef conleche het volgende:
:D Lief. Maar vinden jullie m'n shirt ook mooi? :P Ik heb er ook nog een besteld in een grotere maat omdat ik niet altijd zin heb in strak. Was maar 14,95. Dus dat kon wel vond ik. Niet vaak meer dat ik verliefd ben op een kledingstuk.

Oke. Nu echt, ietwat verlaat, aan de administratie. ;( :')

edit: en ik ben dus echt dol op de Sugababes. :@ vind dat by far de leukste meidengroep
leuk shirtje!! waar is ie van?
pi_109337676
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Ikea is altijd wel fijn met bakjes..
De Ikea zit hier helaas nergens in de buurt, maar mocht ik er ooit komen zal ik het onthouden :)
Altijd wel handig.
pi_109337887
Ahwww, sterkte Sun!
pi_109337912
Ik ben vaak 1.88. Met hakken. Dat wel. En dat is mooi *)
pi_109337965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:04 schreef An24 het volgende:
Ahwww, sterkte Sun!
Ach.. stiekem is het heel leuk allemaal, behalve het werken er voor.. ;) Zit op hete kolen nu om te gaan helpen met de opbouw.

impressie van vorig jaar: *O*
pi_109337988
Ik moet slapen :W Lig al in bed :P
pi_109338060
Nu slapen :W tot ooit :+
pi_109338146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ach.. stiekem is het heel leuk allemaal, behalve het werken er voor.. ;) Zit op hete kolen nu om te gaan helpen met de opbouw.

impressie van vorig jaar: *O*
Okay! Ik had al geen idee. Niet iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dar jou werk wel leuk is.
pi_109338260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Okay! Ik had al geen idee. Niet iets voor mij, maar ik kan me voorstellen dar jou werk wel leuk is.
Ik had ooit een aquarium (meerdere) en paludarium, maar nu geen tijd meer voor door de drukte van de beurs :+ :+ Mijn vriend heeft er ook niets mee (al vond hij het aqua leuk hoor) maar is een van de actiefste leden van het kernteam :P

Ohja, slapen!!
pi_109338538
Hmm.
Vriend heeft een humeur omdat ik de telefoon niet opnam en hij wilde weten waar ik de schuurmachine gelaten had.
Voor drie kwartier.
Nou wil ik eigenlijk zeggen dat hij niet verstopt was en dat het van weinig inventiviteit getuigt dat ie in die tijd niet bemerkt heeft dat ie op plek Y lag. Maar ik doe het niet. Hmm
pi_109341520
Sunny, voor dit soort weken is het verstandig een goede kom met salade te maken :)
Kun je dan vaak goed in dagporties verpakken en meenemen.

Hoe steviger de dingen, des te houdbaarder. Dus iets met spinazie, paprika, sjalot, komkommer, knoflook, pijnboompitten... Makkelijk 5 dagen lekker te houden! :Y

Krijg je in ieder geval je groente binnen. ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')