Onkruid is ook maar relatief. Dus onbedoeld goed gekozen woord.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:39 schreef Thorgard het volgende:
[..]
Alsof mensen die anderen vermoorden beschaafd zijn....
Onkruid wied je niet door het af te knippen..... ook de wortel moet eruit
Erger nog. Voorstanders zijn in mijn ogen lafaards die hun vuile handen aan het schone overhemd van het collectief proberen af te vegen.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:29 schreef Draganta het volgende:
Hahaha wat een flauwekul: hij heeft iemand vermoord, dat is zo erg! Kom, we gaan hem ook vermoorden dan, want we zijn zooo tegen moord, dat we het zelf gaan doen!
Ergens een eiland omheinen en daar de zwaarste gevallen op zetten, zodat ze zichzelf met de resources die er zijn moeten behelpen en ze daar lekker heen laten doen? Is dat een optie?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Erger nog. Voorstanders zijn in mijn ogen lafaards die hun vuile handen aan het schone overhemd van het collectief proberen af te vegen.
Als je iemand dood wil mag je het zelf doen. Niet mij mede verantwoordelijk maken.
Nogmaals, grenzeloze lafaards
Kun je me een link geven waar ik dat beweer?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef NomanIW het volgende:
Heb ik iets gemist? Komen moordenaars vrij?
Je begint over problemen als de helft van de cellen sluit, in je vorige reactie... Waarom staat dat er dan? Volstrekte nonsens dus. Okee... Wat is dan het probleem in de situatie die wij realiteit noemen?quote:Op woensdag 17 april 2013 12:01 schreef Thorgard het volgende:
[..]
Kun je me een link geven waar ik dat beweer?
En ja, ook moordenaars die levenslang hebben gekregen kunnnen vrijkomen:
"Zelfs al zou Dutroux vervroegd in vrijheid worden gesteld (iets wat toch nog moeilijk denkbaar is gezien de sociale onrust die dat met zich mee zou brengen) dan zou hij onmiddellijk worden opgenomen in een psychiatrische afdeling van een penitentiare inrichting. Aangezien de rechter heeft bepaald dat die internering tien jaar moet duren betekent dit dat Dutroux nog tot minstens 2022 'weggeborgen' zal zijn. Daarna is direct ontslag niet evident, het is afhankelijk van de diagnoses van de psychiaters. Gevaar voor recidive (herhaling van de delicten) is het eerste waarnaar wordt gekeken.
Momenteel wijst alles erop dat Dutroux geen berouw betoont, een belangrijk item in de beoordeling van zijn geestesgesteldheid bij internering.
Marc Dutroux zal in 2022 66 jaar oud zijn. "
Bron: Mens en samenleving
Precies. Oog om oog en tand om tand klinkt emotioneel goed. Maar kan in de praktijk vreselijke gevolgen hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef NomanIW het volgende:
Wat ik overigens een optie vind is een systeem als het huidige. Niets is perfect.
Maar de doodstraf maakt van het collectief een moordenaar en besmet de hele overheid ermee. Dus gewoon nee. Dat geweldsmonopolie is al meer dan genoeg.
Redenen hebben velen hier al gegeven.quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen doodstraf, wel vaker levenslang. Verkrachting, moord etc. -> levenslang, gg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |