abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125387342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 00:39 schreef Thorgard het volgende:

[..]

Alsof mensen die anderen vermoorden beschaafd zijn....

Onkruid wied je niet door het af te knippen..... ook de wortel moet eruit
Onkruid is ook maar relatief. Dus onbedoeld goed gekozen woord.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:29:13 #152
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_125388256
Hahaha wat een flauwekul: hij heeft iemand vermoord, dat is zo erg! Kom, we gaan hem ook vermoorden dan, want we zijn zooo tegen moord, dat we het zelf gaan doen! 8)7
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_125388795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:29 schreef Draganta het volgende:
Hahaha wat een flauwekul: hij heeft iemand vermoord, dat is zo erg! Kom, we gaan hem ook vermoorden dan, want we zijn zooo tegen moord, dat we het zelf gaan doen! 8)7
Erger nog. Voorstanders zijn in mijn ogen lafaards die hun vuile handen aan het schone overhemd van het collectief proberen af te vegen.

Als je iemand dood wil mag je het zelf doen. Niet mij mede verantwoordelijk maken.

Nogmaals, grenzeloze lafaards
pi_125389109
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Erger nog. Voorstanders zijn in mijn ogen lafaards die hun vuile handen aan het schone overhemd van het collectief proberen af te vegen.

Als je iemand dood wil mag je het zelf doen. Niet mij mede verantwoordelijk maken.

Nogmaals, grenzeloze lafaards
Ergens een eiland omheinen en daar de zwaarste gevallen op zetten, zodat ze zichzelf met de resources die er zijn moeten behelpen en ze daar lekker heen laten doen? Is dat een optie?

Het gaat er mij niet zozeer om hoe het aangepakt wordt, maar dat er een probleem kan ontstaan als de helft van de gevangenissen gaat sluiten, en hoe we dat dan op gaan lossen. De doodstraf is daarvoor een optie, in een kuil zetten wat 1 van de posters schreef ook.

Ik zou graag lezen wat de hard ik-ben-tegen-de-doodstraf roepers dan als optie zien, want tot dusver hoor lees ik alleen maar dat ze het mensonterend vinden.

Is het dan wel mens erend voor de slachtoffers van de zwaarste gevallen (Dutroux, Menno B. e.d.) wat die gedaan hebben?

En om iemand die een discussie wil houden een grenzeloze lafaard te noemen gaat me wat ver, geef liever je eigen mening ipv een ander uit te schelden.
pi_125389140
Heb ik iets gemist? Komen moordenaars vrij?
pi_125389557
"Het is niet dat hij de kapper niet meer kan betalen. Volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws is Dutroux inmiddels de rijkste gedetineerde van de gevangenis in Nijvel. Het fortuin verdient hij op de beurs.

Vanuit de gevangenis geeft hij zijn zoon opdrachten. Volgens de krant laat hij het grootste deel van het geld ook op de rekening van zijn zoon storten waardoor de slachtoffers en nabestaanden er geen beslag op kunnen laten leggen. Zij hebben nog steeds geen cent gekregen van door de rechter toegekende schadevergoedingen."

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ektronisch-toezicht/

Hoe pijnlijk voor de slachtoffers en hun familie...
Terwijl Dutroux zijn toekomst rooskleurig kan vooruitzien kunnen zij het verleden zo niet afsluiten.
pi_125391198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:04 schreef NomanIW het volgende:
Heb ik iets gemist? Komen moordenaars vrij?
Kun je me een link geven waar ik dat beweer?
En ja, ook moordenaars die levenslang hebben gekregen kunnnen vrijkomen:

"Zelfs al zou Dutroux vervroegd in vrijheid worden gesteld (iets wat toch nog moeilijk denkbaar is gezien de sociale onrust die dat met zich mee zou brengen) dan zou hij onmiddellijk worden opgenomen in een psychiatrische afdeling van een penitentiare inrichting. Aangezien de rechter heeft bepaald dat die internering tien jaar moet duren betekent dit dat Dutroux nog tot minstens 2022 'weggeborgen' zal zijn. Daarna is direct ontslag niet evident, het is afhankelijk van de diagnoses van de psychiaters. Gevaar voor recidive (herhaling van de delicten) is het eerste waarnaar wordt gekeken.
Momenteel wijst alles erop dat Dutroux geen berouw betoont, een belangrijk item in de beoordeling van zijn geestesgesteldheid bij internering.
Marc Dutroux zal in 2022 66 jaar oud zijn. "

Bron: Mens en samenleving

[ Bericht 51% gewijzigd door Thorgard op 17-04-2013 14:13:15 ]
pi_125391809
Doodstraf is goed voor het milieu mits groen uitgevoerd
Aai nooit een brandende hond.
pi_125438538
Alleen als Gerdi Verbeet de beul wil zijn.
pi_125438846
Die man die de bejaarde vrouw van ver in de 70 met 75 messteken om het leven heeft gebracht mag nooit meer vrij komen mede ook omdat dit zijn tweede keer was en dat is al 1 teveel .

Maar geen doodstraf nee
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_125441643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:01 schreef Thorgard het volgende:

[..]

Kun je me een link geven waar ik dat beweer?
En ja, ook moordenaars die levenslang hebben gekregen kunnnen vrijkomen:

"Zelfs al zou Dutroux vervroegd in vrijheid worden gesteld (iets wat toch nog moeilijk denkbaar is gezien de sociale onrust die dat met zich mee zou brengen) dan zou hij onmiddellijk worden opgenomen in een psychiatrische afdeling van een penitentiare inrichting. Aangezien de rechter heeft bepaald dat die internering tien jaar moet duren betekent dit dat Dutroux nog tot minstens 2022 'weggeborgen' zal zijn. Daarna is direct ontslag niet evident, het is afhankelijk van de diagnoses van de psychiaters. Gevaar voor recidive (herhaling van de delicten) is het eerste waarnaar wordt gekeken.
Momenteel wijst alles erop dat Dutroux geen berouw betoont, een belangrijk item in de beoordeling van zijn geestesgesteldheid bij internering.
Marc Dutroux zal in 2022 66 jaar oud zijn. "

Bron: Mens en samenleving
Je begint over problemen als de helft van de cellen sluit, in je vorige reactie... Waarom staat dat er dan? Volstrekte nonsens dus. Okee... Wat is dan het probleem in de situatie die wij realiteit noemen?

Als je geen relevant antwoord kunt produceren laat dan maar hoor.
pi_125441702
De doodstraf, daar komen ze makkelijk mee weg. Levenslang en met dwangvoeding als ze weigeren te eten. Is een gepastere straf
🐱
  donderdag 18 april 2013 @ 15:15:06 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_125441763
Het probleem wat ik heb met de doodstaf is dat het niet is terug te draaien. En het komt wel eens voor dat iemand achteraf onschuldig blijkt te zijn. Aangezien de wet wordt uitgevoerd door rechters die ook maar mensen zijn. En fouten maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_125441884
Wat ik overigens een optie vind is een systeem als het huidige. Niets is perfect.

Maar de doodstraf maakt van het collectief een moordenaar en besmet de hele overheid ermee. Dus gewoon nee. Dat geweldsmonopolie is al meer dan genoeg.
  donderdag 18 april 2013 @ 15:20:47 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_125441969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef NomanIW het volgende:
Wat ik overigens een optie vind is een systeem als het huidige. Niets is perfect.

Maar de doodstraf maakt van het collectief een moordenaar en besmet de hele overheid ermee. Dus gewoon nee. Dat geweldsmonopolie is al meer dan genoeg.
Precies. Oog om oog en tand om tand klinkt emotioneel goed. Maar kan in de praktijk vreselijke gevolgen hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_125442048
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Nee, gewoon nee.
Redenen hebben velen hier al gegeven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 18 april 2013 @ 16:24:37 #167
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_125444463
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen doodstraf, wel vaker levenslang. Verkrachting, moord etc. -> levenslang, gg
Gr gr. de KLB Keizer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')