Kloptquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Slechtste voorbeeld ever, ik heb niet eens een handleiding bij mijn oven
- Neequote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:09 schreef Svyatagor het volgende:
Iedereen die een beetje kan spelen, heeft onbewust wel enig idee van theorie. Je weet wat een octaaf is, net als het verschil tussen majeur en mineur. Op een gegeven moment zie je ook wel de verhoudingen tussen akkoordreeksen, zeker als je dingen gaat transponeren. Je hoeft in de auto ook niet alles te weten van aerodynamica om te snappen dat het gevolgen heeft voor je verbruik. Qua uit de lucht gegrepen analogieën.
Het is deze:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:58 schreef The_Dean het volgende:
Wat was ook alweer het volledige typenummer van de Ibanez stefan?
Dean, ik weet dat je je graag profileert als powerchord-rammende amateur, maar ik weet vrijwel zeker dat je wel het verschil hoort tussen een octaaf en, zeg, een kwint. Je hoort toch ook het verschil tussen een A en een D akkoord?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef The_Dean het volgende:
Octaaf weet ik wat het is, maar zou het niet kunnen horen. Net als de rest.
Nee, dat is het niet hoor, dat profileren, maar ik ben daar gewoon erg slecht in. Als je ze na elkaar zou spelen hoor ik zeker verschil, maar kan bij een los akkoord niet horen of je nou een A of D zou spelen. Nouja, wel dat de D hoger is, maar misschien niet of het dan direct een D is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dean, ik weet dat je je graag profileert als powerchord-rammende amateur, maar ik weet vrijwel zeker dat je wel het verschil hoort tussen een octaaf en, zeg, een kwint. Je hoort toch ook het verschil tussen een A en een D akkoord?
Blijft een gaaf ding, bijna zonde om door te verkopen. En dan heb ik nog niet eens gespeeldquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het is deze:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_rga42bk_new.htm
Ibanez RGA42 BK
Ik zou je serieus niet kunnen vertellen wat een kwint is, ben ik nu ongeschikt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dean, ik weet dat je je graag profileert als powerchord-rammende amateur, maar ik weet vrijwel zeker dat je wel het verschil hoort tussen een octaaf en, zeg, een kwint. Je hoort toch ook het verschil tussen een A en een D akkoord?
De kwint is de 2e toon in een powerchord.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou je serieus niet kunnen vertellen wat een kwint is, ben ik nu ongeschikt?Ik weet wel wat een octaaf is, maar buiten de klank en akkoordgrepen weet ik ook niet wat het verschil tussen majeur en mineur is...
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
De kwint is de 2e toon in een powerchord.
Die bestaat uit de grondtoon, de kwint en de octaaf
Zo weer wat geleerd, met meneer Kasper
Vandaar ook natuurlijk dat het dan A5, E5 en zo heet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
De kwint is de 2e toon in een powerchord.
Die bestaat uit de grondtoon, de kwint en de octaaf
Zo weer wat geleerd, met meneer Kasper
Nee, niet helemaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vandaar ook natuurlijk dat het dan A5, E5 en zo heet.
Ik roep ook maar watquote:
Strakke gitaar is dat, had hem bijna gekocht omdat de rga42t bk overal was uitverkocht maar heb me toch laten overhalen om de rga42t fmz te halen, ziet er in het echt toch wel mooi uit dat roodquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het is deze:
http://www.th
omann.de/nl/ibanez_rga42bk_new.htm
Ibanez RGA42 BK
Ah ok, dat is wat anders. Lang niet iedereen kan in één keer horen wel akkoord het is, de meeste mensen hebben die relativiteit nodig - 'deze is hoger / lager dan de vorige'. Mensen met een absoluut gehoor kunnen dat wel, maar dat is lang niet iedereen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet hoor, dat profileren, maar ik ben daar gewoon erg slecht in. Als je ze na elkaar zou spelen hoor ik zeker verschil, maar kan bij een los akkoord niet horen of je nou een A of D zou spelen. Nouja, wel dat de D hoger is, maar misschien niet of het dan direct een D is.
En majeur/mineur al helemaal niet. Nouja, zoals ik zei, als je ze na elkaar speelt misschien.
En hoogteverschillen als octaven hoor ik wel, maar denk niet dat ik dan direct hoor of het een/twee/halve octaaf hoger/lager is.
Je weet wel wat een kwint is, alleen niet dat die noot in een akkoord zo heetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou je serieus niet kunnen vertellen wat een kwint is, ben ik nu ongeschikt?Ik weet wel wat een octaaf is, maar buiten de klank en akkoordgrepen weet ik ook niet wat het verschil tussen majeur en mineur is...
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:49 schreef stefanhaan het volgende:
Als het een 7 snarige was had Ik hem er wel voor willen ruilen![]()
Wil nu echt alleen nog een 7 snarige erbij
die ziet er ook lekker uit ja en ibanezquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:53 schreef genakt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze wil ik en dan ombouwen met emg 707's mjah eerst op vakantie
Ok danquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:49 schreef stefanhaan het volgende:
Als het een 7 snarige was had Ik hem er wel voor willen ruilen![]()
Wil nu echt alleen nog een 7 snarige erbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |