abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110169923
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Opzouten jij. Ik wil in Juli / Aug op vakantie naar Japan ja :D
Oi Aussie, mag eerst even de AUS$ weer terug naar de 2 euro dan? ;)
Ik schrik me daar constant de tandjes als ik iets omreken naar euri
pi_110170064
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Opzouten jij. Ik wil in Juli / Aug op vakantie naar Japan ja :D
Wij gaan morgen naar Guam op vakantie. En reken maar dat ik daar met een grote grijns Yennen in Dollars ga omwisselen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 april 2012 @ 09:12:53 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_110170393
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Oi Aussie, mag eerst even de AUS$ weer terug naar de 2 euro dan? ;)
Ik schrik me daar constant de tandjes als ik iets omreken naar euri
Een groot deel van mijn geld staat nog in Nederland. Durf het niet hierheen te halen ;( De spaarrente hier is echt ziek (5%), maar ik voel me gewoon genaaid door de wisselkoers ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110170427
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Een groot deel van mijn geld staat nog in Nederland. Durf het niet hierheen te halen ;( De spaarrente hier is echt ziek (5%), maar ik voel me gewoon genaaid door de wisselkoers ;(
Ik heb even een hele domme vraag, maar als je een koerswinst of -verlies op die euros die je overseas aanhoud maakt, is dat dan voor Oz tax een taxable capital gain (of loss)?
  woensdag 11 april 2012 @ 09:18:36 #181
77130 star_gazer
pi_110170506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb even een hele domme vraag, maar als je een koerswinst of -verlies op die euros die je overseas aanhoud maakt, is dat dan voor Oz tax een taxable capital gain (of loss)?
Dom antwoord: geen idee :') Moet dit soort zaken toch gaan uitzoeken, want ik heb behoorlijk wat geld wat in Nederland aan inflatie staat te verdampen (1.8% rente :')). Kan het over een week ofzo ook in Shell pompen natuurlijk :7
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_110170578
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dom antwoord: geen idee :') Moet dit soort zaken toch gaan uitzoeken, want ik heb behoorlijk wat geld wat in Nederland aan inflatie staat te verdampen (1.8% rente :')). Kan het over een week ofzo ook in Shell pompen natuurlijk :7
Dat vermoedde ik al. Misschien moet ik het binnenkort toch een keer uitzoeken :)
1.8% kan wel beter hoor: Banken met hoge rente-topic #41

Don't get me started about Shell :X
  woensdag 11 april 2012 @ 09:36:27 #183
77130 star_gazer
pi_110170901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoezo? Geen goed idee?
-
pi_110171335
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Hoezo? Geen goed idee?
Met alle respect voor de technici en wetenschappers die geweldig zijn, maar de hoofdkantoren worden bevolkt door een stel dove korte termijn witte voetjes autisten in het kwadraat.
De kosten die ze de afgelopen jaren bespaard hebben, krijgen ze over een jaar of vijf dubbel terug.

Als ik daar een autist mee kwets, bied ik overigens mijn welgemeende excuses aan.

Je koopt met Shell op termijn vooral een technische dienstverlener, want daar zit hun kracht en waarde. Politiek hebben ze echter niks meer in de melk te brokkelen.

/niet zo'n fan van de organisatie Shell ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 09:57:04 #185
77130 star_gazer
pi_110171452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Met alle respect voor de technici en wetenschappers die geweldig zijn, maar de hoofdkantoren worden bevolkt door een stel dove korte termijn witte voetjes autisten in het kwadraat.
De kosten die ze de afgelopen jaren bespaard hebben, krijgen ze over een jaar of vijf dubbel terug.

Als ik daar een autist mee kwets, bied ik overigens mijn welgemeende excuses aan.

Je koopt met Shell op termijn vooral een technische dienstverlener, want daar zit hun kracht en waarde. Politiek hebben ze echter niks meer in de melk te brokkelen.

Petrobras danmaar? :D :P
-
pi_110171746
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Petrobras danmaar? :D :P
Doe maar, die ken ik tenminste niet zo goed :D
(ignorence is vaak bliss in beleggingsland ;) )
  woensdag 11 april 2012 @ 14:17:58 #187
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110180874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al. Misschien moet ik het binnenkort toch een keer uitzoeken :)
1.8% kan wel beter hoor: Banken met hoge rente-topic #41

ja lekker bij Friesland Bank bijvoorbeeld, wel 5% ^O^

spaarrekeningen met flink hoge rentes vertrouw ik nooit zo, en ook wel enigzins terecht :')
pi_110182829
Hebben een N, we hebben een O, we hebben een K, een I en een A

Wat does that spell?

Van kwaad naar erger

quote:
The first-quarter operating margin for the devices and services business was probably minus 3 percent based on the non- IFRS accounting standard, Espoo, Finland-based Nokia said in a statement today. The company had predicted around breakeven with a range of 2 percentage points in either direction. Second- quarter figures will be similar to or below those for the current quarter, it said.
een negatieve operationele marge, wow.
  woensdag 11 april 2012 @ 15:24:13 #189
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110183814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik had juist de indruk dat ze niet zo kortzichtig bezig waren bij RDS. Ze hebben dacht ik veel investeringen gedaan die pas op MT en LT wat gaan opleveren (zoals die Pearl-fabriek). Als ze te zeer gericht waren op de KT zou ik verwachten dat de kapitaaluitgaven zouden teruglopen en dat ze hun kasstroom zouden aanwenden voor eigen aandeleninkoopprogramma's.

Je hebt volgens mij wel eens gedoeld op de politieke backing die zou ontbreken bij Shell. Zou het probleem zijn dat het een Brits-Nederlandse organisatie is en dus niet duidelijk is welk land de 'economische diplomatie' voor zijn rekening moet nemen? Is het bij een Total of een Exxon beter geregeld, denk je?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110185129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:24 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik had juist de indruk dat ze niet zo kortzichtig bezig waren bij RDS. Ze hebben dacht ik veel investeringen gedaan die pas op MT en LT wat gaan opleveren (zoals die Pearl-fabriek). Als ze te zeer gericht waren op de KT zou ik verwachten dat de kapitaaluitgaven zouden teruglopen en dat ze hun kasstroom zouden aanwenden voor eigen aandeleninkoopprogramma's.
Ik heb het over andere zaken, maar die kan ik hier beter niet uit de doeken doen ;)

quote:
Je hebt volgens mij wel eens gedoeld op de politieke backing die zou ontbreken bij Shell. Zou het probleem zijn dat het een Brits-Nederlandse organisatie is en dus niet duidelijk is welk land de 'economische diplomatie' voor zijn rekening moet nemen? Is het bij een Total of een Exxon beter geregeld, denk je?
Veel beter. Zeg nou zelf: Obama of Sarkozy of Rutte, wie zou je kiezen ;)
Cameron cheerlead wel voor BP.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:37:42 #191
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110190330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Veel beter. Zeg nou zelf: Obama of Sarkozy of Rutte, wie zou je kiezen ;)
Cameron cheerlead wel voor BP.
Dat heeft Shell dan verkeerd aangepakt als ze afhankelijk zijn van het politieke gewicht van Nederland in de wereld in geval van nood.

Ik zou overigens voor de Chinezen kiezen. Die kennen veel minder beperkingen in wat ze een land met olie en gasreserves kunnen bieden (zowel in positieve als negatieve zin). De Nationale Oliemaatschappij CNOOC laat dan ook een spectaculaire performance zien over de laatste jaren :P

[ Bericht 25% gewijzigd door JimmyJames op 11-04-2012 17:43:06 ]
pi_110223810
RDS ruim 3,5% omlaag op geruchten over een olielek in de golf van Mexico. Place you bets :)
pi_110223847
Ik heb er net al een paar opgepikt :) Is toch om lekker op de plank te leggen, als ze verder dalen op dit gerucht pik ik er weer een paar op.
pi_110224084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
RDS ruim 3,5% omlaag op geruchten over een olielek in de golf van Mexico. Place you bets :)
Was er net te laat bij, hebben net de ¤24,xx aangetikt zelfs. Wel bizar om te zien hoe snel de paniek toeslaat bij beleggers, Shell heeft alleen melding gemaakt bij de kustwacht dat er een olievlek te zien was maar er zijn geen aanwijzingen dat het van Shell afkomstig is. En toch bijna 5% eraf op een gegeven moment...
pi_110224173
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:12 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Was er net te laat bij, hebben net de ¤24,xx aangetikt zelfs. Wel bizar om te zien hoe snel de paniek toeslaat bij beleggers, Shell heeft alleen melding gemaakt bij de kustwacht dat er een olievlek te zien was maar er zijn geen aanwijzingen dat het van Shell afkomstig is. En toch bijna 5% eraf op een gegeven moment...
Ach, is maar een miljard of 8 beurswaarde ;)

Geeft wel aan hoe hypernerveus de markten nu zijn.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:15:09 #196
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110224212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh ik dacht dat het vanwege Rutte was.
pi_110224368
quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat het vanwege Rutte was.
Ik was al even bang dat mijn comments op FOK! 8 mrd van de beurswaarde van RDS afgeschraapt hadden..... :D

in dat geval had ik het nog eens dunnetjes overgedaan
pi_110225176
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:12 schreef Bananenman het volgende:

[..]

weer onder de 25 :)

geweldig vaag bericht trouwens: http://finance.yahoo.com/(...)otted-100824444.html
pi_110225440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

weer onder de 25 :)
Zit ze live te monitoren, gaat weer de goede kant op idd :9
pi_110229310
Het is toch wel opmerkelijk hoeveel beurswaarde er kan verdampen op basis van onduidelijke waarnemingen. Vermoedelijk is het nooit voorgekomen maar dit soort scenario's zijn vrij gemakkelijk na te bootsen door middel van gericht bedrijfsterrorisme. Gedekte longterm puts kopen, bom strategisch plaatsen op een plant en je hebt de poppen aan het dansen. Dat loont volgens mij veel meer dan het overvallen van geldtransportbusjes wat ik vanochtend weer eens zag op het journaal.
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')