Oi Aussie, mag eerst even de AUS$ weer terug naar de 2 euro dan?quote:Op woensdag 11 april 2012 08:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Opzouten jij. Ik wil in Juli / Aug op vakantie naar Japan ja
Wij gaan morgen naar Guam op vakantie. En reken maar dat ik daar met een grote grijns Yennen in Dollars ga omwisselen.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Opzouten jij. Ik wil in Juli / Aug op vakantie naar Japan ja
Een groot deel van mijn geld staat nog in Nederland. Durf het niet hierheen te halenquote:Op woensdag 11 april 2012 08:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Oi Aussie, mag eerst even de AUS$ weer terug naar de 2 euro dan?
Ik schrik me daar constant de tandjes als ik iets omreken naar euri
Ik heb even een hele domme vraag, maar als je een koerswinst of -verlies op die euros die je overseas aanhoud maakt, is dat dan voor Oz tax een taxable capital gain (of loss)?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een groot deel van mijn geld staat nog in Nederland. Durf het niet hierheen te halenDe spaarrente hier is echt ziek (5%), maar ik voel me gewoon genaaid door de wisselkoers
Dom antwoord: geen ideequote:Op woensdag 11 april 2012 09:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb even een hele domme vraag, maar als je een koerswinst of -verlies op die euros die je overseas aanhoud maakt, is dat dan voor Oz tax een taxable capital gain (of loss)?
Dat vermoedde ik al. Misschien moet ik het binnenkort toch een keer uitzoekenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dom antwoord: geen ideeMoet dit soort zaken toch gaan uitzoeken, want ik heb behoorlijk wat geld wat in Nederland aan inflatie staat te verdampen (1.8% rente
). Kan het over een week ofzo ook in Shell pompen natuurlijk
Hoezo? Geen goed idee?quote:
Met alle respect voor de technici en wetenschappers die geweldig zijn, maar de hoofdkantoren worden bevolkt door een stel dove korte termijn witte voetjes autisten in het kwadraat.quote:
Petrobras danmaar?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met alle respect voor de technici en wetenschappers die geweldig zijn, maar de hoofdkantoren worden bevolkt door een stel dove korte termijn witte voetjes autisten in het kwadraat.
De kosten die ze de afgelopen jaren bespaard hebben, krijgen ze over een jaar of vijf dubbel terug.
Als ik daar een autist mee kwets, bied ik overigens mijn welgemeende excuses aan.
Je koopt met Shell op termijn vooral een technische dienstverlener, want daar zit hun kracht en waarde. Politiek hebben ze echter niks meer in de melk te brokkelen.
/niet zo'n fan van de organisatie Shell
ja lekker bij Friesland Bank bijvoorbeeld, wel 5%quote:Op woensdag 11 april 2012 09:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al. Misschien moet ik het binnenkort toch een keer uitzoeken
1.8% kan wel beter hoor: Banken met hoge rente-topic #41
Don't get me started about Shell
een negatieve operationele marge, wow.quote:The first-quarter operating margin for the devices and services business was probably minus 3 percent based on the non- IFRS accounting standard, Espoo, Finland-based Nokia said in a statement today. The company had predicted around breakeven with a range of 2 percentage points in either direction. Second- quarter figures will be similar to or below those for the current quarter, it said.
Ik had juist de indruk dat ze niet zo kortzichtig bezig waren bij RDS. Ze hebben dacht ik veel investeringen gedaan die pas op MT en LT wat gaan opleveren (zoals die Pearl-fabriek). Als ze te zeer gericht waren op de KT zou ik verwachten dat de kapitaaluitgaven zouden teruglopen en dat ze hun kasstroom zouden aanwenden voor eigen aandeleninkoopprogramma's.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met alle respect voor de technici en wetenschappers die geweldig zijn, maar de hoofdkantoren worden bevolkt door een stel dove korte termijn witte voetjes autisten in het kwadraat.
De kosten die ze de afgelopen jaren bespaard hebben, krijgen ze over een jaar of vijf dubbel terug.
Als ik daar een autist mee kwets, bied ik overigens mijn welgemeende excuses aan.
Je koopt met Shell op termijn vooral een technische dienstverlener, want daar zit hun kracht en waarde. Politiek hebben ze echter niks meer in de melk te brokkelen.
/niet zo'n fan van de organisatie Shell
Ik heb het over andere zaken, maar die kan ik hier beter niet uit de doeken doenquote:Op woensdag 11 april 2012 15:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik had juist de indruk dat ze niet zo kortzichtig bezig waren bij RDS. Ze hebben dacht ik veel investeringen gedaan die pas op MT en LT wat gaan opleveren (zoals die Pearl-fabriek). Als ze te zeer gericht waren op de KT zou ik verwachten dat de kapitaaluitgaven zouden teruglopen en dat ze hun kasstroom zouden aanwenden voor eigen aandeleninkoopprogramma's.
Veel beter. Zeg nou zelf: Obama of Sarkozy of Rutte, wie zou je kiezenquote:Je hebt volgens mij wel eens gedoeld op de politieke backing die zou ontbreken bij Shell. Zou het probleem zijn dat het een Brits-Nederlandse organisatie is en dus niet duidelijk is welk land de 'economische diplomatie' voor zijn rekening moet nemen? Is het bij een Total of een Exxon beter geregeld, denk je?
Dat heeft Shell dan verkeerd aangepakt als ze afhankelijk zijn van het politieke gewicht van Nederland in de wereld in geval van nood.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Veel beter. Zeg nou zelf: Obama of Sarkozy of Rutte, wie zou je kiezen
Cameron cheerlead wel voor BP.
Was er net te laat bij, hebben net de ¤24,xx aangetikt zelfs. Wel bizar om te zien hoe snel de paniek toeslaat bij beleggers, Shell heeft alleen melding gemaakt bij de kustwacht dat er een olievlek te zien was maar er zijn geen aanwijzingen dat het van Shell afkomstig is. En toch bijna 5% eraf op een gegeven moment...quote:Op donderdag 12 april 2012 12:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
RDS ruim 3,5% omlaag op geruchten over een olielek in de golf van Mexico. Place you bets
Ach, is maar een miljard of 8 beurswaardequote:Op donderdag 12 april 2012 12:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Was er net te laat bij, hebben net de ¤24,xx aangetikt zelfs. Wel bizar om te zien hoe snel de paniek toeslaat bij beleggers, Shell heeft alleen melding gemaakt bij de kustwacht dat er een olievlek te zien was maar er zijn geen aanwijzingen dat het van Shell afkomstig is. En toch bijna 5% eraf op een gegeven moment...
Oh ik dacht dat het vanwege Rutte was.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
RDS ruim 3,5% omlaag op geruchten over een olielek in de golf van Mexico. Place you bets
Ik was al even bang dat mijn comments op FOK! 8 mrd van de beurswaarde van RDS afgeschraapt hadden.....quote:Op donderdag 12 april 2012 12:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het vanwege Rutte was.
weer onder de 25quote:Op donderdag 12 april 2012 12:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Was er net te laat bij, hebben net de ¤24,xx aangetikt zelfs. Wel bizar om te zien hoe snel de paniek toeslaat bij beleggers, Shell heeft alleen melding gemaakt bij de kustwacht dat er een olievlek te zien was maar er zijn geen aanwijzingen dat het van Shell afkomstig is. En toch bijna 5% eraf op een gegeven moment...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |