abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109281413
Hoi,

Na een paar jaar aan het werk te zijn merk ik dat ik het lastig vind om mezelf geboeid te houden op het werk.
Ik heb inmiddels 3 banen gehad, allemaal ongeveer anderhalf jaar, Na deze tijd begint het te kriebelen of dit wel is wat ik wil. Mijn vorige baan heb ik opgezegd omdat ik door wilde groeien en
heb nu een functie als assistent manager. In mijn andere banen heb ik gemerkt dat ik het kantoorwerk toch wel erg leuk vind en ben dan nu (na anderhalf jaar wederom) bezig met een kantoorbaan. Ik ben officieel binnenhuisarchitect, dus veel op kantoor maar wel erg creatief.
Nu zit ik zelf te twijfelen of ik wel 40 uur per week opgesloten kan zitten op een kantoor met administratief werk.
En of ik door mijn concentratieproblemen niet teveel fouten ga maken...

Om een lang verhaal kort te maken....ik wil eigenlijk weten wat andere mensen met adhd/add voor werk doen, tegen welke problemen jullie aanlopen en of jullie ook zo snel uitgekeken zijn op een baan.

Ik ben benieuwd en hoop dat er veel reacties komen!
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
  maandag 19 maart 2012 @ 19:01:10 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_109282591
Ik heb precies hetzelfde, na een jaar/anderhalf jaar ben ik er flauw van en wil ik wat anders doen. Niets aan te doen ben ik bang, ik heb er wel mee leren leven in ieder geval.
Moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik het wel leuk vind, ik hou van verandering. Hierdoor heb ik dan ook al heel veel verschillende banen gehad, van vijververkoper tot systeembeheerder en van laborant tot militair.

Ik ben gelukkig niet zo iemand die gaat lopen zwaaien met adhd als excuus, ik heb een hekel aan mensen die dat doen. Ik ben blij met mijn adhd maar daar hou ik over het algemeen ook mijn kop wel over dicht.
*O* ADHD *O*
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_109283310
Dat heb ik ook mar heb geen adhd :{
pi_109293314
Dat sowieso. Het is geen excuus voor iets maar wel iets waar ik tegenaan loop.
En ook op je cv is het niet denderend en een vast contract komt er zo ook niet van.

Benieuwd of er nog meer reacties komen...
pi_109293639
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:01 schreef beelz het volgende:
Ik ben blij met mijn adhd maar daar hou ik over het algemeen ook mijn kop wel over dicht.
*O* ADHD *O*
Blij zijn met ADHD, altijd al geweten dat het raar volk was. :')
pi_109669489
Ik heb daar niet zo last van werk nu 5 jaar bij het zelfde bedrijf de eerste 4 jaar stond k in de Werkplaats en nu sins 1 jaar doe k kantoor werk.(met vallen en op staan en af en toe flink doorbijten omdat het werk even minder ofzo).
Wat k ervaar is zolang er maar een uitdaging is vin k het leuk en hou m'n hoofd er dan goed bij.
En als het saai of een toning project is, dan zoek k er een uitdaging in of doe het dmv een spel van te maken. Dat je plezier hebt en als nog je werk doet.
Wat betreft fouten dat is af en toe een obstakel al heb ik nu wel geleerd een stuk tekst lezen of controleren dan heb k een pen in mijn hand die k de hele tijd open en dicht draai.(het werkt echt controleer mezelf veel beter). En met post e.d. verwerken heb k meestal kauwgum in mijn mond zolang k maar extra bezig ben gaat mijn werk ook veel beter.

En 40 uur op het kantoor is ook goed te doen gewoon tussen door even naar een andere computer lopen, glas water pakken naar de wc e.d.

Ik ben gelukkig niet zo iemand die gaat lopen zwaaien met adhd als excuus, ik heb een hekel aan mensen die dat doen. Ik ben blij met mijn adhd maar daar hou ik over het algemeen ook mijn kop wel over dicht.
ADHD

Helemaal mee eens na 5 jaar daar te werken weet nog niemand dat ik het heb.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:15:57 #7
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109670023
Ik ben een ADD'er.. kantoor werk, horeca werk, call-center werk, winkel, kappersvak... ik hield het niet langer vol dan een jaar per werkgever... Dan ging ik weer op zoek..

Ik werk nu als PGB begeleider, met kids van 4/12jaar met .... lol.... ADHD... Auti's... PDD-NOS
Dit doe ik nu bijna 5 jaar en dit is zo wisselt werk, dat het me blijft aantrekken om te gaan... ik heb het onverwachtse nodig..

Dus deels snap ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed :D
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109681717
Wat dolfina chica doet is wel echt werk voor adhd-ers. "Normale" mensen worden gek in zo een werkomgeving, maar adhd-ers voelen zich juist thuis. Kantoorwerk lijkt me echt een mismatch.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 01:54:39 #9
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109682098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 01:21 schreef hlmllp het volgende:
Wat dolfina chica doet is wel echt werk voor adhd-ers. "Normale" mensen worden gek in zo een werkomgeving, maar adhd-ers voelen zich juist thuis. Kantoorwerk lijkt me echt een mismatch.
op de normale werkvloeren.. zoals kantoor werk... horeca en call-center en de rest van mijn lijstje, was ik binnen een half jaar tot een jaar wel weer klaar mee... verveelde ik me... raakte motivatie kwijt om te werken
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:05:30 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109683543
Ik herken het verhaal heel erg TS, al weet ik niet of dit samen hangt met ADHD, ik denk persoonlijk dat het jusit meer ligt aan de werkzaamheden. Ik heb 7 jaar parttime als postbode gewerkt en mij daar geen seconde verveeld, ik zit nu 2 jaar op een kantoor en doe dat geregeld. Inmiddels is het bij mij binnen mijn functie wel gelukt met projecten naar mij toe te trekken en wat andere taken op mij te nemen dat het een stuk beter gaat.

Ik denk dat het gewoon persoons afhankelijk is of iets je boeit of niet. Misschien eens compleet iets anders overwegen? Van kantoorwerk de overstap naar de zorg bijvoorbeeld, na het volgen van een duale opleiding. Het is even doorbijten maar als je er daarna gelukkiger van wordt, waarom niet :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110299690
Ik had niet meer verwacht dat er serieuze reacties zouden komen.
Leuk om jullie reactie's te horen.
Ik zat inderdaad wel te denken aan ander werk maar dan wordt het ook omscholen en wie weet vind ik
dat dan ook weer saai...

Het is allemaal wat...
pi_110306618
Ik heb ADD, en voel me heel goed thuis bij de Post. Lekker hard werken, daar kan ik mijn energie in kwijt en daar word mijn hoofd rustig van. Ik heb ook in de verpleging gewerkt (en dat wil ik weer gaan doen) dat vind ik ook heerlijk want daar zit je ook geen minuut stil.

Ik had op kantoren precies hetzelfde als jij, de ene baan na de andere omdat ik me kapot ging vervelen en behoorlijk ging ADD dagdromen.

Mijn tip is dus: zoek een actieve, afwisselende baan ;)
pi_110307098
Ik heb hetzelfde probleem. Heb nu wel een baan waar genoeg druk achter zit en waar veel gebeurt en ik merk wel dat dat helpt, alleen is het daar weer te chaotisch en gebeurt er net effe te veel :')

Erg vermoeiend allemaal, want je kunt niks fatsoenlijks opbouwen.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110309746
Ik (adhd) werk nu zo'n 5 jaar op een kantoor en dat bevalt prima. Het werkt inderdaad om veel afwisseling te zoeken in je werk. Heb het er vooral over met je leidinggevende zodat ook hij/zij weet hoe en wat. Het kan geen kwaad daar af en toe over te praten.
Loop af en toe een rondje, zoek uitdagingen op, en gebruik de mogelijkheden die het biedt! (snel schakelen etc)
pi_110312628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:41 schreef Bas242 het volgende:
Ik (adhd) werk nu zo'n 5 jaar op een kantoor en dat bevalt prima. Het werkt inderdaad om veel afwisseling te zoeken in je werk. Heb het er vooral over met je leidinggevende zodat ook hij/zij weet hoe en wat. Het kan geen kwaad daar af en toe over te praten.
Loop af en toe een rondje, zoek uitdagingen op, en gebruik de mogelijkheden die het biedt! (snel schakelen etc)
Weinig tijd en ruimte om te verslappen is volgens mij idd een pre voor adhd.

Ik persoonlijk kamp alleen ook met stemmingswisselingen en die zijn soms dusdanig dat ik het niet kan opbrengen er elke dag te staan. En dat is wel een vereiste voor dergelijke banen. Ik merk dat in mijn huidige werk ook. En dan kom je toch al snel in het vicieuze cirkeltje van teleurstellen, teleurgesteld zijn, je slecht gaan voelen en je uiteindelijk gaan afkeren van cq afzetten tegen, etc. En dat moet je dan weer net niet hebben.

Maar ik heb inderdaad geleerd dat druk enorm helpt. Denk dat veel adhd'ers ook wel het gegeven herkennen dat zaken pas echt gebeuren wanneer het MOET, MOET, MOET en er geen enkel ontkomen aan is.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110317145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:41 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

Ik persoonlijk kamp alleen ook met stemmingswisselingen en die zijn soms dusdanig dat ik het niet kan opbrengen er elke dag te staan. En dat is wel een vereiste voor dergelijke banen. Ik merk dat in mijn huidige werk ook. En dan kom je toch al snel in het vicieuze cirkeltje van teleurstellen, teleurgesteld zijn, je slecht gaan voelen en je uiteindelijk gaan afkeren van cq afzetten tegen, etc. En dat moet je dan weer net niet hebben.
Hoe ga je hier mee om? Ik bedoel: heb je hier oplossingen voor? (zowel voor de stemmingswisselingen als de beschreven viciueze cirkel). Ik loop hier zelf namelijk ook tegen aan en heb nog geen oplossing gevonden.

BTW. ik heb geen AD(H)D.
pi_110319923
quote:
4s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:15 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik ben een ADD'er.. kantoor werk, horeca werk, call-center werk, winkel, kappersvak... ik hield het niet langer vol dan een jaar per werkgever... Dan ging ik weer op zoek..

Ik werk nu als PGB begeleider, met kids van 4/12jaar met .... lol.... ADHD... Auti's... PDD-NOS
Dit doe ik nu bijna 5 jaar en dit is zo wisselt werk, dat het me blijft aantrekken om te gaan... ik heb het onverwachtse nodig..

Dus deels snap ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed :D
Zelfde cv ongeveer opgebouwd en ook in de zorg de uitdaging gevonden om te willen blijven. Bijkomend voordeel vind ik ook nog dat als een woning begint te vervelen dat je binnen de zorg makkelijk met je papieren naar een totaal ander type woning kan gaan.
Daar kom je dus ook weer veel uitdagingen tegen.
Liefde en infectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')