Blij zijn met ADHD, altijd al geweten dat het raar volk was.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:01 schreef beelz het volgende:
Ik ben blij met mijn adhd maar daar hou ik over het algemeen ook mijn kop wel over dicht.ADHD
op de normale werkvloeren.. zoals kantoor werk... horeca en call-center en de rest van mijn lijstje, was ik binnen een half jaar tot een jaar wel weer klaar mee... verveelde ik me... raakte motivatie kwijt om te werkenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:21 schreef hlmllp het volgende:
Wat dolfina chica doet is wel echt werk voor adhd-ers. "Normale" mensen worden gek in zo een werkomgeving, maar adhd-ers voelen zich juist thuis. Kantoorwerk lijkt me echt een mismatch.
Weinig tijd en ruimte om te verslappen is volgens mij idd een pre voor adhd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:41 schreef Bas242 het volgende:
Ik (adhd) werk nu zo'n 5 jaar op een kantoor en dat bevalt prima. Het werkt inderdaad om veel afwisseling te zoeken in je werk. Heb het er vooral over met je leidinggevende zodat ook hij/zij weet hoe en wat. Het kan geen kwaad daar af en toe over te praten.
Loop af en toe een rondje, zoek uitdagingen op, en gebruik de mogelijkheden die het biedt! (snel schakelen etc)
Hoe ga je hier mee om? Ik bedoel: heb je hier oplossingen voor? (zowel voor de stemmingswisselingen als de beschreven viciueze cirkel). Ik loop hier zelf namelijk ook tegen aan en heb nog geen oplossing gevonden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:41 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ik persoonlijk kamp alleen ook met stemmingswisselingen en die zijn soms dusdanig dat ik het niet kan opbrengen er elke dag te staan. En dat is wel een vereiste voor dergelijke banen. Ik merk dat in mijn huidige werk ook. En dan kom je toch al snel in het vicieuze cirkeltje van teleurstellen, teleurgesteld zijn, je slecht gaan voelen en je uiteindelijk gaan afkeren van cq afzetten tegen, etc. En dat moet je dan weer net niet hebben.
Zelfde cv ongeveer opgebouwd en ook in de zorg de uitdaging gevonden om te willen blijven. Bijkomend voordeel vind ik ook nog dat als een woning begint te vervelen dat je binnen de zorg makkelijk met je papieren naar een totaal ander type woning kan gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:15 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik ben een ADD'er.. kantoor werk, horeca werk, call-center werk, winkel, kappersvak... ik hield het niet langer vol dan een jaar per werkgever... Dan ging ik weer op zoek..
Ik werk nu als PGB begeleider, met kids van 4/12jaar met .... lol.... ADHD... Auti's... PDD-NOS
Dit doe ik nu bijna 5 jaar en dit is zo wisselt werk, dat het me blijft aantrekken om te gaan... ik heb het onverwachtse nodig..
Dus deels snap ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |