Aangezien ik het topic heb gestart zal ik ook even vertellen wat er nu verder is gebeurt....
Vorige week is er politie bij ons aan de deur gekomen. Ze wilde mijn teef inbeslag nemen, want ze zou een hond bijna dood gebeten hebben. Ze moest een test onder gaan en afhankelijk daarvan zou ik der terug krijgen of zou ze worden ingeslapen.
Ik was op mijn werk en nadat mijn vrouw mij had gebeld en ik de betreffende agent gesproken had, zou ik me die avond melden op het bureau met mijn teef.
Die avond heb ik der eerst naar een maat van mij gebracht (andere woonplaats) en ben me vervolgens met mijn reu bij het bureau gaan melden. Tot mijn grote ongenoegen werd er niet gevraagt, naar mijn kant van het verhaal, maar namen ze gelijk mijn reu inbeslag. Vervolgens werd pas het eerder gedaande verslag erbij gehaald.
Toen bleek dat meneer had gezegd dat zijn hond door een teef was gebeten, kreeg ik alsnog mijn reu niet terug. Hij moest door de test heen en ik moest alsnog mijn teef komen brengen. Mijn kant van het verhaal deed er niet toe want zijn hond had gaten in zijn nek.... Heb ze toen gezegt, dat ze mij dan maar samen met mijn hond moesten opsluiten, want ik zou niet zonder hond vertrekken! Na bijna 3 uur praten als brugman, kreeg ik hem uiteindelijk wel terug met als voorwaarde dat ik me de ochtend erop met beide honden zou melden voor de test. Prima doen we.
De volgende ochtend ben ik eerst met beide gaan fietsen en lopen, ze waren lekker afgemat, toen ik bij de test aankwam. Ik heb me werkelijk waar rot gelachen, zelfs de MAG test (vereiste test om volgens de ras vereniging te mogen fokken) is lastiger om door te komen.... Zo kwamen met een pop op een stok aan om te kijken of ze die zouden aanvallen, mijn teef ging het "gezicht" likken en mijn reu piste er tegen. Toen kwamen ze met een pastic hond aan, waar een blaf geluid uitkwam. Mijn honden keken mij aan van WTF???! en bleven netjes bij me zitten. Als laatste kwamen ze aan met een herder, die volgens hun zeggen de meeste stabiele was die ze hadden. Nou dat hebben we geweten..... Mijn reu kreeg een snauw toen die in de buurt kwam, waarna die weer bij mij kwam zitten met zo'n uitdrukking van: nou dan niet. Mijn teef wou ff snuffelen en werd vervolgens in der achterpoot gebeten...., waarna ze hem een snauw gaf en terwijl hij nog beet had terug naar mij liep. Ze zijn 5 minuten bezig geweest om hun herder te laten lossen, zonder dat mijn teef er zelfs naar omkeek. Ik kon het niet laten te vragen hoe die herder ooit door die test was gekomen!
Toen vroeg degene die de test af nam, wat er nu werkelijk was gebeurt, want hij kon zich eigenlijk niet voorstellen dat het verhaal zoals hij te horen had gekregen klopte. Ik heb mijn kant van het verhaal gedaan en verzocht of ook de hond die de mijne in eerste instantie gebeten had ook de test zou mogen/moeten doen. Na wat overleg en een paar telefoontjes, vertelde hij me dat die hond nu ook door de test moet.
Gisteren zag ik die eikel plus hond lopen, hond netjes kort aangelijnd en met mijlkorf. Vind het jammer voor zijn hond, maar ben stiekem wel heel erg blij.
Aantekening die gemaakt was over mijn honden zijn weg en ik heb geen korf of aanlijn verplichting kregen. Kreeg zelfs een compliment over de opvoeding van mijn honden!