abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:18:51 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109709745
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:38 schreef BeffJeck het volgende:
Vanuit het hondengedrag te zien is het een normale reactie van jouw hond. Maar je bent wel aansprakelijk! Jouw hond brengt schade toe aan een andere hond.

Ik maakt het hier wekelijks mee. Telkens honden die niet luisteren maar wel loslopen. Tegenwoordig geef ik de aanstormende hond een rotschop. Iets wat tegen mijn natuur ingaat. Maar hiermee neem ik mijn honden in bescherming. Ik ben veel te bang dat mijn honden een andere hond doodbijten en als vals worden aangemerkt.
Dus als ik op de weg rijd en iemand springt voor mij en ik rijd hem aan ben ik de lul? Rot toch op men, je moet je hond gewoon aanlijnen als je er geen controle over hebt

Af en toe heb ik twee "loges" die erg goed getrained zijn, doen wedstrijden ed maar naar mij luisteren ze voor geen meter, dus bij mij gewoon aan een touwtje
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:24:42 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109710097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus als ik op de weg rijd en iemand springt voor mij en ik rijd hem aan ben ik de lul? Rot toch op men, je moet je hond gewoon aanlijnen als je er geen controle over hebt

Af en toe heb ik twee "loges" die erg goed getrained zijn, doen wedstrijden ed maar naar mij luisteren ze voor geen meter, dus bij mij gewoon aan een touwtje
Hallo, hond/mens :') Volgens de wet is een hond een voorwerp. tenzij jij jezelf als voorwerp beschouwt gaat deze vergelijking niet op.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:29:23 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109710391
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:24 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hallo, hond/mens :') Volgens de wet is een hond een voorwerp. tenzij jij jezelf als voorwerp beschouwt gaat deze vergelijking niet op.
Hallo lieverd, qua aansprakelijkheid maakt het toch niets uit. Je bent niet aansprakelijk zolang je de schade redelijkerwijs kon voorkomen, door bijvoorbeeld de andere baas te roepen zijn hond terug te roepen (waar deze aangelijnd moeten worden, via de wet of naar fatsoen) en je eigen honden aan te lijnen en deze weg te houden van de hond

Als ik hier door de straat rijd en er is weer een of andere lul die zn hond niet aanlijnt terwijl hij uit het park verderop komt en hond rent voor mn motor is dat niet mijn probleem, behalve dat ik mn motor weer moet wassen :(

Dus ja die vergelijking gaat op.
  zondag 1 april 2012 @ 11:16:24 #54
37769 erodome
Zweefteef
pi_109756615
Het is waar dat als de hond aan de lijn was jij als baas niet fout zit. Bij het bijten van mensen is dat een ander verhaal trouwens, daar geld, kan ik als eigenaar het redelijk maken dat iemand me aanviel dan mag de hond straffeloos bijten mits hij aan de lijn zat, laat ik hem los dan ben ik weer fout.
Ik mag hem dus niet achter een engerd aansturen, ik mag hem ook niet losklikken dan, wel mag ik de lijn loslaten, onder het mom dat hij losschoot.
Maar dat gaat echt alleen op als je kan aantonen dat je echt aangevallen werd, alle andere momenten zit je gewoon fout en ben je naar alle waarschijnlijkheid je hond kwijt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_109758922
Een IPO herder van me vloerde ooit een inbreker in de tuin van een vriend van me .
daar was zwaar geschut voor nodig (advocaat) om te voorkomen dat hij in beslag werd genomen .
hoe krom wil je het hebben ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 1 april 2012 @ 12:49:11 #56
37769 erodome
Zweefteef
pi_109759202
Met ipo training maak je van je hond een wapen, die wordt dan ook als zodanig ingeschaald.
Een niet getrainde hond(op dat gebied) wordt iets anders ingeschaald, alhoewel daar ook moeilijk gedaan zal worden. Heeft te maken met gepast geweld gebruiken als verdediging, hetzelfde als waarom je die inbreker niet dood mag slaan zomaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_109851899
Aangezien ik het topic heb gestart zal ik ook even vertellen wat er nu verder is gebeurt....

Vorige week is er politie bij ons aan de deur gekomen. Ze wilde mijn teef inbeslag nemen, want ze zou een hond bijna dood gebeten hebben. Ze moest een test onder gaan en afhankelijk daarvan zou ik der terug krijgen of zou ze worden ingeslapen.

Ik was op mijn werk en nadat mijn vrouw mij had gebeld en ik de betreffende agent gesproken had, zou ik me die avond melden op het bureau met mijn teef.

Die avond heb ik der eerst naar een maat van mij gebracht (andere woonplaats) en ben me vervolgens met mijn reu bij het bureau gaan melden. Tot mijn grote ongenoegen werd er niet gevraagt, naar mijn kant van het verhaal, maar namen ze gelijk mijn reu inbeslag. Vervolgens werd pas het eerder gedaande verslag erbij gehaald.

Toen bleek dat meneer had gezegd dat zijn hond door een teef was gebeten, kreeg ik alsnog mijn reu niet terug. Hij moest door de test heen en ik moest alsnog mijn teef komen brengen. Mijn kant van het verhaal deed er niet toe want zijn hond had gaten in zijn nek.... Heb ze toen gezegt, dat ze mij dan maar samen met mijn hond moesten opsluiten, want ik zou niet zonder hond vertrekken! Na bijna 3 uur praten als brugman, kreeg ik hem uiteindelijk wel terug met als voorwaarde dat ik me de ochtend erop met beide honden zou melden voor de test. Prima doen we.

De volgende ochtend ben ik eerst met beide gaan fietsen en lopen, ze waren lekker afgemat, toen ik bij de test aankwam. Ik heb me werkelijk waar rot gelachen, zelfs de MAG test (vereiste test om volgens de ras vereniging te mogen fokken) is lastiger om door te komen.... Zo kwamen met een pop op een stok aan om te kijken of ze die zouden aanvallen, mijn teef ging het "gezicht" likken en mijn reu piste er tegen. Toen kwamen ze met een pastic hond aan, waar een blaf geluid uitkwam. Mijn honden keken mij aan van WTF???! en bleven netjes bij me zitten. Als laatste kwamen ze aan met een herder, die volgens hun zeggen de meeste stabiele was die ze hadden. Nou dat hebben we geweten..... Mijn reu kreeg een snauw toen die in de buurt kwam, waarna die weer bij mij kwam zitten met zo'n uitdrukking van: nou dan niet. Mijn teef wou ff snuffelen en werd vervolgens in der achterpoot gebeten...., waarna ze hem een snauw gaf en terwijl hij nog beet had terug naar mij liep. Ze zijn 5 minuten bezig geweest om hun herder te laten lossen, zonder dat mijn teef er zelfs naar omkeek. Ik kon het niet laten te vragen hoe die herder ooit door die test was gekomen!

Toen vroeg degene die de test af nam, wat er nu werkelijk was gebeurt, want hij kon zich eigenlijk niet voorstellen dat het verhaal zoals hij te horen had gekregen klopte. Ik heb mijn kant van het verhaal gedaan en verzocht of ook de hond die de mijne in eerste instantie gebeten had ook de test zou mogen/moeten doen. Na wat overleg en een paar telefoontjes, vertelde hij me dat die hond nu ook door de test moet.

Gisteren zag ik die eikel plus hond lopen, hond netjes kort aangelijnd en met mijlkorf. Vind het jammer voor zijn hond, maar ben stiekem wel heel erg blij.

Aantekening die gemaakt was over mijn honden zijn weg en ik heb geen korf of aanlijn verplichting kregen. Kreeg zelfs een compliment over de opvoeding van mijn honden!
pi_109864563
Wat een geweldige update! Gerechtigheid! *O*

Ik zou trouwens wel een klacht indienen alsnog a) tegen de eigenaar van die loslopende hond wegens het doen van een valse aangifte, b) het feit dat je je verhaal pas achteraf mocht doen en c) het feit dat hun herder niet echt nauwkeurig testmateriaal was. Stel je voor dat je honden zich wél hadden verdedigd tegen die herder, dan waren ze misschien toch afgekeurd en had je je verhaal niet eens mogen doen, was je je honden misschien wel kwijt geweest etc.

Ik kan me ook voorstellen dat je het er van opluchting bij laat zitten zo hoor, maar ik vind dat zo'n naar figuur als die andere eigenaar echt zijn trekken thuis mag krijgen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109911390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je bent riscioaansprakelijk net zoals een fietser in één keer voor jouw auto fietst en jij rijdt de fietser aan. Jammer maar zo is de wet!

je zou je hier nog op kunnen beroepen maar overmacht is altijd moeilijk hard te maken!

Dieren en risicoaansprakelijkheid + tenzijregel
De tenzij-clausule regelt de zogenaamde rechtvaardigingsgronden, zoals overmacht en noodweer waardoor de eigenaar niet aansprakelijk zal worden geacht, niet vervalt dat bij overmacht of schuld van een derde.

[ Bericht 17% gewijzigd door BeffJeck op 04-04-2012 20:50:13 ]
pi_109911618
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:49 schreef erodome het volgende:
Met ipo training maak je van je hond een wapen, die wordt dan ook als zodanig ingeschaald.
Een niet getrainde hond(op dat gebied) wordt iets anders ingeschaald, alhoewel daar ook moeilijk gedaan zal worden. Heeft te maken met gepast geweld gebruiken als verdediging, hetzelfde als waarom je die inbreker niet dood mag slaan zomaar.
Overigens bij IPO en KNPV maak ik mij vaak meer zorgen over de geestelijk gezondheid van de trainers dan van de honden maar dit terzijde!

Erodome, gaat het tijdens de IPO en KNPV trainingen nog steeds zo hard? Of zijn komen zij er nu langzaam achter dat er ook andere manieren zijn om honden te trainen?
pi_109923838
Eindelijk eens een keer goed nieuws en gerechtigheid!
Toen ik begon met lezen dacht ik even dat je verhaal helemaal de verkeerde kant op zou gaan. Gelukkig is alles goed gekomen!
pi_109932521
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:45 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Overigens bij IPO en KNPV maak ik mij vaak meer zorgen over de geestelijk gezondheid van de trainers dan van de honden maar dit terzijde!

Erodome, gaat het tijdens de IPO en KNPV trainingen nog steeds zo hard? Of zijn komen zij er nu langzaam achter dat er ook andere manieren zijn om honden te trainen?
Het gaat nogsteeds vrij hard, dat moet ook wel, want die dieren leren bv doorgaan met stellen als iemand slaat. Het gaat hier ook niet over softe hondjes.
De trainingsmethode eronder is wel wat verzacht, er wordt bv allang niet meer geschopt bij het trainen van voer af te blijven, maar blijft stevig.
Slipketting is nog heel normaal daar, maar ik ben niet tegen slipkettinggebruik, wel zou ik liever wat meer beloningsgericht trainen zien ipv het strafgericht trainen. Teletac zie je daar ook nog wel voorkomen.
De prikketting is wel verdwenen en sommige trainen ook wel beloningsgericht in de gehoorzaamheid en zelfs in het aanleren van het stellen. Dat levert wel weer wat nieuwe drempels op, want hoe leuker de hond het vindt om te bijten, hoe lastiger je het voor elkaar krijgt dat hij niet even nog een keer (of paar keer) aanbijt voordat je ernaast bent en dat tegen kan houden ;)
pi_109934914
quote:
Met ipo training maak je van je hond een wapen
Dit is onzin. Ipo is een hondensport. Knpv is voor politie en beveiliging.

En bijna elke hond valt aan als zijn baas word aangevallen.
pi_109936077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:30 schreef Dsq het volgende:

[..]

Dit is onzin. Ipo is een hondensport. Knpv is voor politie en beveiliging.

En bijna elke hond valt aan als zijn baas word aangevallen.
Dat is geen onzin voor de wet.
Je traint een hond op bijten, daarmee maak je er een wapen van, gebruik je die door die in die hoedanigheid achter iemand aan te sturen dan gebruik je gewoon een wapen. In dit geval dus ongepast geweld, want de verwondingen van die beten zijn niet misselijk.

Ik weet best dat een goed getrainde hond verder hartstikke betrouwbaar is, betrouwbaarder dan menig schattig fifitje van mensen die geen benul van honden hebben, maar dat neemt niet weg dat ze getraint zijn op aanvallen en niet terugdeinsen.

En er is nog wel een verschil tussen bijten als de baas wordt aangevallen en achter een vluchtende inbreken aansturen he, ook de wet maakt daar verschil in.
pi_109943733
Hoe dat precies met de wet zit heb ik geen idee van. Ik vind het een lastige discussie. Snap jouw punt wel maar ben het er zelf niet mee eens. Ik doe zelf ipo met een mechelaar. Je leert ze een trucje, bijten op een mouw, in mijn optiek is het niet anders dan dat je een hond laten apporteren. Mijn hond komt uit een werklijn en heeft een enorme buit drift. Als ze de mouw "gewonnen" heeft laat ze amper los. Toch als ik op straat loop en ik zou het commando stellen geven, weet ik zeker dat ze me vragend aan kijkt.

En achter een inbreker aansturen snap ik dat dat verkeerd is. Toch is het dan zijn woord tegen die van jou. Een "slimme" inbreker kan beter door lopen als ze honden horen! Een bijtwond valt op zich wel mee, is meer de aanhechting van de spieren van je arm op je lichaam. Daar blijf je je hele leven wel last van houden.

Zitten er geen geleiders van de politie hier die meelezen en het haarfijn kunnen uitleggen?
  donderdag 5 april 2012 @ 16:23:06 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_109944058
De clu zit m denk ik idd in het feit dat je een getrainde hond de opdracht geeft om aan te vallen, dat is zeker een andere kwestie dan dat een hond "gewoon" iemand bijt.
Ik ben trouwens blij dat het voor TS zo goed afgelopen is, maar ik zou zeker nog werk maken van die zogenaamd stabiele hond van de politie hoor, echt, wat een ongelooflijke prutsers, dat animal cops gebeuren...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_109960329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef Dsq het volgende:
Hoe dat precies met de wet zit heb ik geen idee van. Ik vind het een lastige discussie. Snap jouw punt wel maar ben het er zelf niet mee eens. Ik doe zelf ipo met een mechelaar. Je leert ze een trucje, bijten op een mouw, in mijn optiek is het niet anders dan dat je een hond laten apporteren. Mijn hond komt uit een werklijn en heeft een enorme buit drift. Als ze de mouw "gewonnen" heeft laat ze amper los. Toch als ik op straat loop en ik zou het commando stellen geven, weet ik zeker dat ze me vragend aan kijkt.

En achter een inbreker aansturen snap ik dat dat verkeerd is. Toch is het dan zijn woord tegen die van jou. Een "slimme" inbreker kan beter door lopen als ze honden horen! Een bijtwond valt op zich wel mee, is meer de aanhechting van de spieren van je arm op je lichaam. Daar blijf je je hele leven wel last van houden.

Zitten er geen geleiders van de politie hier die meelezen en het haarfijn kunnen uitleggen?
Ik begrijp presies wat je bedoeld, voor jouw hond is de mouw het ultime speeltje. Maar het is wel zo dat je bepaalde instincten aanscherpt ipv afzwakt. Is niet perse erg, zeker bij een mech uit werklijnen moet die drive toch ergens heen en is ipo een hele mooie voor ze om ziel en zaligheid in te leggen waardoor het verder hele stabiele honden kunnen blijven.

Maar op het moment dat jij een hond achter iemand aanstuurd en die hond is ook nog eens getraind op "zulke" situatie's dan is het anders dan wanneer je je golden die apporteerwedstrijden wint achter iemand aanstuurd. De ipo hond bijt hard aan als hij dan bijt, die golden in dit geval kan een gepeld zachtgekookt ei terugbrengen zonder het te beschadigen en zal dus naar alle waarschijnlijkheid niet gelijk hard aanbijten.

Als ik mijn fila achter een inbreker aanstuur dan wordt dat ook serieuser genomen, zelfs zonder ipo of wat dan ook. De kans dat hij dan ernstige schade aanbrengt is vrij groot, dat had ik als eigenaar kunnen verwachten, moeten weten.
pi_109960594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:23 schreef oh-oh het volgende:
De clu zit m denk ik idd in het feit dat je een getrainde hond de opdracht geeft om aan te vallen, dat is zeker een andere kwestie dan dat een hond "gewoon" iemand bijt.
Ik ben trouwens blij dat het voor TS zo goed afgelopen is, maar ik zou zeker nog werk maken van die zogenaamd stabiele hond van de politie hoor, echt, wat een ongelooflijke prutsers, dat animal cops gebeuren...
Ik vind dat hele getest raar opgezet. Een pop, wtf, voor hetzelfde geld vindt de hond die pop gewoon eng, wordt dat ding lekker in zijn gezicht geduwt enzo en de volgende keer dat een argeloos kind met pop perongelijk die pop te dicht bij de kop van de hond zet zegt hij hap door die nare ervaring ;)

Ik denk dat als je een hond wil testen dat je beter een gedragsdeskundige er goed naar kan laten kijken op verschillende momenten(thuis en op verschillende lokatie's) en vooral ook de kunde van de eigenaar moet testen.
Is iemand bv bereid om een korf te overwegen, gaat iemand goed om met het evt loslaten van de hond, is iemand zich bewust van signalen en in staat daarop in te springen?
Maar goed, dat is erg bewerkelijk en daardoor niet praktisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')