abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2012 @ 15:24:22 #31
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_109274807
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Over welke sekte hebben we het dan :?
Over de sekte van predikant ds. Horst Schaffranek, een Duitser van 88 jaar oud.

De sekte is niet één familie inderdaad, zoals de West Borough Baptis Church wel is of was.

De sekteleden van Schaffranek verstoren wel vaker met name katholieke gebedsdiensten, heilige missen en protesteren vaak tegen katholiek onderwijs in Duitsland.

Het is een zeer anti-katholieke Baptistische sekte (met Evangelicale elementen van de Pinksterbeweging, zoals het lichtzinnig zomaar 'kennen van de wil van God'). Waarschijnlijk getriggerd door de media-aandacht in Duitsland voor het parochiekerkplein in Lommel-Kolonie (een grote bloemenzee).

Ik word gewoon ziek van de beweringen van deze sekteleden, als je je verplaatst in de ouders van die kinderen. Er was gisteren een interview op met een vader en moeder van een kindje dat stierf in de bus.

Heel gelovige katholieke hardwerkende mensen, die op geen enkele wijze schuldig zijn aan abortus/kindermoord. En deze mensen en kindjes worden door deze sekte-aanhangers even weggezet als medeschuldigen. Dit veroorzaakt woede maar ook twijfels bij die ouders, in een zo moeilijke tijd.

Heel laag van deze sekte om het verband tussen abortus en deze daaraan onschuldige kindjes en ouders te leggen. Een lokale priester uit België legde dat in de media ook uit.

Laat die baptistensekte lekker in Duitsland of Duitstalig Oost-België blijven.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:26:29 #32
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_109274864
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zie meer mensen in dit topic deze extremisten aanvallen dan christenen in het algemeen. Maar jij kunt het niet zo goed hebben hè, dat ook christenen die zich als idioten gedragen als idioten worden gezien.
Het gaat om een sekte die de Katholieke Kerk en (gedeeltelijk zeer gelovige) ouders van slachtoffertjes zomaar even medeschuldig verklaard aan abortussen in België.

En 'dus' zijn die onschuldige kinderen in de bus omgekomen.

Volgens de sekteleden. Die vervolgens in en buiten katholieke parochiekerken stampij gingen maken.

Het gaat eerder om een gekke sekte.

Maar goed, zoveel aandacht is juist wat die dominee Schaffranek hebben wil via dit soort provocaties.
pi_109275045
quote:

[..]

Ik zie meer mensen in dit topic deze extremisten aanvallen dan christenen in het algemeen. Maar jij kunt het niet zo goed hebben hè, dat ook christenen die zich als idioten gedragen als idioten worden gezien.
. TS is het gebash op moslims zat en basht samen met degene die ook op moslims bashed tegelijk samen met de users nu hand in hand op de christenen. Boeiend...not.

Heb je juist de FOK!kers niet mee. Die bashen net zo hard op de christenen als op de moslims als op het jodendom als etc etc. In feite op een extremere manier dan de gelovigen van welk geloof hier dan ook op FOK! Lees maar eens.

Gewoon proberen het topic ontopic te draaien; Niet in blijven gaan op users over hun geloog in de vorm van nanananananana jij lekker ook...nanananana

En ontopic; Deze gelovigen hebben een idiote gedachte qua geloof. Niet alle negatieve dingen zijn een straf van God, of zit de duivel achter. De mens heeft een eigen wil en kan daar naar handelen waardoor de gevolgen ook voor eigen rekening zijn. In dit geval zijn ze dat geloof ik nog aan het onderzoeken. Misschien iemand dit die paar idioten even aan het verstand kan brengen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_109275155
In dit geval had ik in godsnaam wel een knuppel in een van hun nekken gelegd.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:45:17 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109275478
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het gaat om een sekte die de Katholieke Kerk en (gedeeltelijk zeer gelovige) ouders van slachtoffertjes zomaar even medeschuldig verklaard aan abortussen in België.

Volgens de sekteleden. Die vervolgens in en buiten katholieke parochiekerken stampij gingen maken.

Maar goed, zoveel aandacht is juist wat die dominee Schaffranek hebben wil via dit soort provocaties.
Als het om een Duitssprekende sekte in Europa gaat en het woord 'God' wordt specifiek genoemd, dan lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat het om een afgeleide van een christelijke stroming gaat. Daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Dan nog vind ik het droevig dat er mensen zijn die dit nieuwsbericht lezen, en in plaats van zich te richten op de walgelijke acties van deze groepering alleen reageren op het woordje 'christenfundi's'. Alsof christenen hier het slachtoffer zijn, en niet de nabestaanden van alle doden die dit er nog bij te verduren hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 19 maart 2012 @ 17:03:26 #36
3542 Gia
User under construction
pi_109278588
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Zijn die lui dan niet gewoon opgepakt? Dat is toch verstoring van de openbare orde.

Gewoon in de bak zetten en een dag of twee vergeten.
pi_109294147
Debielen.
pi_109295965
quote:
13s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Christenbashtopics. :O
quote:
Idd, dat soort typisch vvdSGP-gedachten"goed" 8)7 :r :') kan m.i. niet hard genoeg gebashed worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')