Ik deel deze ervaring niet. Nu woon ik in een stad gericht op gezinnen, dat scheelt wel, maar hier kan erg veel, als het om de kinderen gaat. Net zoals in mijn jeugd.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:14 schreef livelink het volgende:
Het wordt de kinderen in het algemeen echt moeilijker gemaakt, dat geloof ik echt. Als ik van mijn vriend hoor hoe hij vroeger op braakliggende terreinen aan het crossen was en met modelvliegtuigjes aan het klooien, dat lukt tegenwoordig bijna nergens meer. Bijna overal heeft er wel iemand last van de kinderen en mogen ze niks.
Hier was ook een leuk weiland, de boer gaf toestemming om er te komen als er iemand bereid was om het te maaien. Konden de kinderen (en de vaders) leuk met modelauto's en modelvliegtuigen klooien. Voornamelijk sleutelen om vervolgens 10 minuutjes te vliegen en dan weer uren sleutelen.
En dan komt er vanuit een woonwijk een paar honderd meter verderop toch een klacht binnen. Boer heeft geen zin in gezeik en veldje is weg.
Scholen en kinderdagverblijven krijgen te maken met klachten van omwonenden over het lawaai. We zijn met zijn allen zo onverdraagzaam geworden dat kinderen veel minder de ruimte krijgen dan vroeger, is mijn overtuiging. En ik denk dat jongetjes daar meer slachtoffer van zijn dan meisjes.
Wij hebben een nieuwe bank sinds kort en dat is dus idd iets wat we continue zeggen. En waarom ook eigenlijk, let them!quote:Op maandag 19 maart 2012 15:27 schreef livelink het volgende:
En de bank die gemaakt lijkt te zijn om over te rollen en op te springen.
Verstoppen achter de bankquote:Op maandag 19 maart 2012 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, maar ik snap ook dat het soms wel heel leuk is om over de leuning de bank op te duiken.
Ik ook hoor. Daarom mag het (zoals zoveel dingen) niet wanneer ik erbij ben, en doen ze het toch wanneer ik weg ben. Waarna ik dan mopper en zij dat als man dragen en zodra ik me omdraai gewoon verder gaan.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, maar ik snap ook dat het soms wel heel leuk is om over de leuning de bank op te duiken.
Je leest in de posts ook dat de ene moeder ergens heerlijk om moet lachen terwijl een andere moeder om een soortgelijk geval boos wordt, de ene moeder betutteld ook meer terwijl een ander een schoffie heerlijk vindt. Ik moet het nog zien of mijn zusje van 14 als ze later te laat thuis komt hetzelfde gaat ervaren. Ik heb toch de indruk dat ik strenger wordt aangepakt. Ik moet nu gelijk met mijn zusje naar bed 's avonds terwijl ik 4 jaar ouder ben.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat heeft zo te horen weinig te maken met of je een jongetje bent of niet.
Mss eens kijken in PUB of er mensen zijn die dezelde ervaringen hebben?
euh jaquote:Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef spierbal het volgende:
[..]
Heb jij je eigen naar simbas dochter genoemd ?
Ja, maar de een heeft meer slaap nodig dan de ander, het kan best zijn dat jij eerder op moet, noem maar op. Daarnaast: ik weet niet waarom je bent blijven zitten, maar zonder dat verhaal te weten, kan ik me voorstellen dat je wellicht strenger aangepakt wordt dan een ander, omdat je wellicht de vrijheid niet aan kan, dat ze bang zijn dat je nog een keer blijft zitten, noem maar opquote:Op maandag 19 maart 2012 17:14 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Je leest in de posts ook dat de ene moeder ergens heerlijk om moet lachen terwijl een andere moeder om een soortgelijk geval boos wordt, de ene moeder betutteld ook meer terwijl een ander een schoffie heerlijk vindt. Ik moet het nog zien of mijn zusje van 14 als ze later te laat thuis komt hetzelfde gaat ervaren. Ik heb toch de indruk dat ik strenger wordt aangepakt. Ik moet nu gelijk met mijn zusje naar bed 's avonds terwijl ik 4 jaar ouder ben.
Het is niet zo dat ik op deze manier slaaptekort zal hebben, om half 9 doordeweeks voor een 18-jarige lijkt me meer dan vroeg genoeg. Het is toen puur uit de hand gelopen door de combinatie te laat thuis komen en slechte school. Het mom van "de vrijheid niet aankunnen" heb ik ook gehoord dus dat komt erg in de buurt wat u schrijft. Wat dat betreft heb ik het goed uitgemeten gekregen.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar de een heeft meer slaap nodig dan de ander, het kan best zijn dat jij eerder op moet, noem maar op. Daarnaast: ik weet niet waarom je bent blijven zitten, maar zonder dat verhaal te weten, kan ik me voorstellen dat je wellicht strenger aangepakt wordt dan een ander, omdat je wellicht de vrijheid niet aan kan, dat ze bang zijn dat je nog een keer blijft zitten, noem maar op
Vergelijken kan altijd, maar dat wil niet zeggen dat de vergelijkingen reeel zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |