abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109274101
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:14 schreef livelink het volgende:
Het wordt de kinderen in het algemeen echt moeilijker gemaakt, dat geloof ik echt. Als ik van mijn vriend hoor hoe hij vroeger op braakliggende terreinen aan het crossen was en met modelvliegtuigjes aan het klooien, dat lukt tegenwoordig bijna nergens meer. Bijna overal heeft er wel iemand last van de kinderen en mogen ze niks.

Hier was ook een leuk weiland, de boer gaf toestemming om er te komen als er iemand bereid was om het te maaien. Konden de kinderen (en de vaders) leuk met modelauto's en modelvliegtuigen klooien. Voornamelijk sleutelen om vervolgens 10 minuutjes te vliegen en dan weer uren sleutelen.

En dan komt er vanuit een woonwijk een paar honderd meter verderop toch een klacht binnen. Boer heeft geen zin in gezeik en veldje is weg.

Scholen en kinderdagverblijven krijgen te maken met klachten van omwonenden over het lawaai. We zijn met zijn allen zo onverdraagzaam geworden dat kinderen veel minder de ruimte krijgen dan vroeger, is mijn overtuiging. En ik denk dat jongetjes daar meer slachtoffer van zijn dan meisjes.
Ik deel deze ervaring niet. Nu woon ik in een stad gericht op gezinnen, dat scheelt wel, maar hier kan erg veel, als het om de kinderen gaat. Net zoals in mijn jeugd. :)
pi_109274162
Halverwege dat stuk moest ik ook weer terug denken aan diezelfde dingen die ik ook allemaal uitgevoerd heb als kleine koter. Goed geschreven ook. 14.gif
Who motivates the motivator?
pi_109274378
quote:
17s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:39 schreef Kyara het volgende:
O+
Heb jij je eigen naar simbas dochter genoemd ?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 19 maart 2012 @ 15:17:05 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109274603
Ik heb zo gelachen toen ik het las. O+ en hééééééél herkenbaar. Ballonhooghouden. Wat daar al niet is bij gesneuveld. :') stoeien, springen, Lego (achterkant van een theelepeltje werkt als een baas trouwens, om twee ééntjes uit elkaar te halen) hutten bouwen, bang in het donker maar niet toegeven...

en afgelopen zaterdag mijn oudste die met een soldeerbout en schroevendraaiers, zakmes, weetikwat, de oude van zijn tante gekregen Iphone zat te repareren. En dat het ook nog lukte. *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:27:51 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_109274895
En de bank die gemaakt lijkt te zijn om over te rollen en op te springen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:40:46 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109275323
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:27 schreef livelink het volgende:
En de bank die gemaakt lijkt te zijn om over te rollen en op te springen.
Wij hebben een nieuwe bank sinds kort en dat is dus idd iets wat we continue zeggen. En waarom ook eigenlijk, let them!

Hai stinkie! :W ;)
  maandag 19 maart 2012 @ 16:02:59 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109276221
Nou ja, omdat je niet volgend jaar alweer een bank wilt kopen? Tja, ik snap de drang en er mag een hoop maar mijn bank is een soort lomphoop inmiddels. We doen nog een rondje Ikeabank (volgend jaar, nu dubbel glas boven en spouwmuurisolatie) Dan kunnen we over tien jaar aan de designbank :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:09:34 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109276507
Ja ok, maar ik snap ook dat het soms wel heel leuk is om over de leuning de bank op te duiken. :@
  maandag 19 maart 2012 @ 16:11:39 #34
37150 livelink
pi_109276589
Wij hebben nu een goedkope bank, maar het is toch wel de bedoeling dat hij meer dan een paar maanden meegaat :').
Dus roepen wij nu ook continue: "Niet op die bank springen". Maar gisteren doken er ook zo een paar vriendjes over die bank. En Job grijpt ook elke kans aan. Ik zat al naar gratis banken te zoeken op MP, zodat hij daar over kan rollen en springen.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:12:19 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_109276612
Ik heb liever dat ze op mijn bank springen dan op mijn of hun eigen bed :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2012 @ 16:12:57 #36
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_109276632
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, maar ik snap ook dat het soms wel heel leuk is om over de leuning de bank op te duiken. :@
Verstoppen achter de bank O+

Kom je de kamer binnen zie je net 4 voetjes verdwijnen achter de leuing :D

En dan boos worden uiteraard :Y
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 19 maart 2012 @ 16:13:20 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109276646
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook hoor. Daarom mag het (zoals zoveel dingen) niet wanneer ik erbij ben, en doen ze het toch wanneer ik weg ben. Waarna ik dan mopper en zij dat als man dragen en zodra ik me omdraai gewoon verder gaan. :P wij hebben toch een oud ding nu. Who cares!
  maandag 19 maart 2012 @ 16:14:45 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_109276693
Gewoon Soo zeggen, wachten tot mama weg is en doorgaan :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2012 @ 16:15:37 #39
37150 livelink
pi_109276735
Ik snap het ook wel, maar ik wil echt echt niet dat deze bank na 3 maanden al stuk is. En het begin is er al. Dus we zijn er nu streng op.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:41:18 #40
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_109277756
Speeltuintjes
Glijbanen zijn om tegenop te rennen. Speelhuisjes zijn om op te klimmen. Die hekken waar meisjes altijd aan hangen te vampieren zijn doelpalen. Een wipkip dient je te faceplanten, standaard.

Soooo

true :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_109278153
Feit is dat kinderen zowel jongens als meisjes allemaal verschillend zijn. Maar dat geldt ook voor de ouders hoor. Eigenlijk gaat iedereen uit mijn klas gewoon lekker uit in het weekend terwijl ik dat het hele schooljaar al niet mag. Iedereen zal op zijn beurt later thuiskomen dan hij/zij mag. De meesten zijn nog een jaar jonger dan ik omdat ik ben blijven zitten. Een vriendje van mij is leuk uitgeweest met een meisje maar ik weet ook dat hij nu niet bepaald zijn best doet op school. Ik heb duidelijk pech dat mijn ouders niet veel tolereren.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:02:26 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109278547
Maar dat heeft zo te horen weinig te maken met of je een jongetje bent of niet.
Mss eens kijken in PUB of er mensen zijn die dezelde ervaringen hebben?
pi_109278994
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat heeft zo te horen weinig te maken met of je een jongetje bent of niet.
Mss eens kijken in PUB of er mensen zijn die dezelde ervaringen hebben?
Je leest in de posts ook dat de ene moeder ergens heerlijk om moet lachen terwijl een andere moeder om een soortgelijk geval boos wordt, de ene moeder betutteld ook meer terwijl een ander een schoffie heerlijk vindt. Ik moet het nog zien of mijn zusje van 14 als ze later te laat thuis komt hetzelfde gaat ervaren. Ik heb toch de indruk dat ik strenger wordt aangepakt. Ik moet nu gelijk met mijn zusje naar bed 's avonds terwijl ik 4 jaar ouder ben.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:18:05 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109279103
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef spierbal het volgende:

[..]

Heb jij je eigen naar simbas dochter genoemd ?
euh ja :@ , maar check ook even wanneer ik mezelf geregistreerd heb.....
pi_109280511
Leuk stuk, maar geldt heeeeeeeel veel ervan niet ook voor meisjes? De mijne springt in elk geval regelmatig op de bank, voetbalt in de woonkamer, geeft (meestal) geen krimp als ze valt (behalve als t heel zachtjes was, dan schreeuwt ze moord en brand), en we wonen naast een enorm braakliggend terrein, dus als ze nog een beetje groter is, kan ze daar helemaal los gaan.
  maandag 19 maart 2012 @ 18:08:20 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_109280623
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:14 schreef RoadrunnerX het volgende:

[..]

Je leest in de posts ook dat de ene moeder ergens heerlijk om moet lachen terwijl een andere moeder om een soortgelijk geval boos wordt, de ene moeder betutteld ook meer terwijl een ander een schoffie heerlijk vindt. Ik moet het nog zien of mijn zusje van 14 als ze later te laat thuis komt hetzelfde gaat ervaren. Ik heb toch de indruk dat ik strenger wordt aangepakt. Ik moet nu gelijk met mijn zusje naar bed 's avonds terwijl ik 4 jaar ouder ben.
Ja, maar de een heeft meer slaap nodig dan de ander, het kan best zijn dat jij eerder op moet, noem maar op. Daarnaast: ik weet niet waarom je bent blijven zitten, maar zonder dat verhaal te weten, kan ik me voorstellen dat je wellicht strenger aangepakt wordt dan een ander, omdat je wellicht de vrijheid niet aan kan, dat ze bang zijn dat je nog een keer blijft zitten, noem maar op :)
Vergelijken kan altijd, maar dat wil niet zeggen dat de vergelijkingen reeel zijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2012 @ 18:14:05 #47
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109280809
Een OP vol herkenbaarheid van vroegáh, m'n broertjes kunnen er hooguit 3 of 4 afvinken. :')
pi_109281033
2000...

Vind jij OUD zo leuk subforum :P ??
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_109281975
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar de een heeft meer slaap nodig dan de ander, het kan best zijn dat jij eerder op moet, noem maar op. Daarnaast: ik weet niet waarom je bent blijven zitten, maar zonder dat verhaal te weten, kan ik me voorstellen dat je wellicht strenger aangepakt wordt dan een ander, omdat je wellicht de vrijheid niet aan kan, dat ze bang zijn dat je nog een keer blijft zitten, noem maar op :)
Vergelijken kan altijd, maar dat wil niet zeggen dat de vergelijkingen reeel zijn :)
Het is niet zo dat ik op deze manier slaaptekort zal hebben, om half 9 doordeweeks voor een 18-jarige lijkt me meer dan vroeg genoeg. Het is toen puur uit de hand gelopen door de combinatie te laat thuis komen en slechte school. Het mom van "de vrijheid niet aankunnen" heb ik ook gehoord dus dat komt erg in de buurt wat u schrijft. Wat dat betreft heb ik het goed uitgemeten gekregen.
pi_109282016
Misschien ben ik wel makkerlijker dan de gemiddelde ouder maar ik denk ook dat het komt omdat ik zelf als kind een halve jongen was : ik zat boven in bomen (om er vervolgens niet meer uit te durven O~) ) lag in de sloot (want hij was nét te breed om overheen te springen) en bouwde meer hutten dan welke buurjongen dan ook. Mijn kids gun ik net zoveel plezier dus gaan we deze zomer ook heerlijk camperen. We staan tegen de bosrand aan, vlak bij een sloot. Ik hoop dat ik vaak moet wassen want dan zijn ze lekker aan het klooien !

Hoor nu trouwens van mijn 12 jarige dat ik 'heel streng ben' want hij moet eerst huiswerk maken voor ie mag gamen _O-
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')