quote:Op zondag 18 maart 2012 09:14 schreef Saffier het volgende:
Deze denk ik Buurvrouw en Livelink
http://greepers.nl/shop/
of deze;
http://www.veterszonderstrikken.nl/
http://www.veterszonderst(...)stische-lock-veters/
Hier op school niet meer in elk geval... Maar goed, Isa is van de ritsen en de gespenquote:Op zondag 18 maart 2012 10:13 schreef livelink het volgende:
In het vorige deel een hoop mijlpalen (strikdiploma en fietsen zonder zijwieltjes) en rapporten.
Bestaat het strikdiploma eigenlijk nog wel? Of doen scholen er niks meer aan?
Ik ga me storten op het nieuwe strikloze vetersysteem heb ik in ieder geval besloten. En anders hebben we ook nog altijd de Crocs.
Ben jij rechtshandig en je kind linkshandig (of andersom) dan doe je het volgende:quote:Op zondag 18 maart 2012 10:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik herhaal Saffiers post even, omdat ik het zo handig vind! Christan heeft ook moeite met strikken en het is lastig uitleggen omdat hij linkshandig is. Misschien bestel ik ook wel zo'n setje om te kijken of het wat voor hem is. Al is het maar voor zijn gymschoenen.
[..]
Been there, done thatquote:Op zondag 18 maart 2012 12:30 schreef Spuuglokje het volgende:
Ben jij rechtshandig en je kind linkshandig (of andersom) dan doe je het volgende:
Als je tegenover hem gaat zitten en het voordoet, dan kan hij precies meedoen alsof hij voor de spiegel staat.
(Ben je net als je kind: Je gaat naast hem zitten, dan doet je kind precies na wat jij doet).
Zo heb ik dat bij mijn kinderen geleerd. Wouter is linkshandig, Sterre en Tristan rechtshandig.
Maar daar heeft hij ook groot gelijk in!quote:Op zondag 18 maart 2012 14:06 schreef Rewimo het volgende:
We hebben het nog eens geprobeerd en het kwartje is ineens gevallen
Hoewel hij natuurlijk zeer eigenwijs zijn eigen methode véééééél handiger vindt
ik dacht de jufquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
We hebben trouwens gisteren ons eerste 10-minuten gesprek gehad, hij zit al wel drie hele weken op school daar.Maar het was meer voor ons en de juf om over weer even te kijken hoe wij het vonden gaan en het gaat goed.
![]()
Sasha doet het goed in de klas, focust nog wel heel erg op zijn kdv-vriendinnetje, maar dat zal ook we bijtrekken. Zij zegt iig wel af en toe dat ze vind dat Sasha maar even iets anders moet gaan doen.
En ze wil nog steeds heel graag een keertje komen logeren binnenkort, dus het loopt wel los.
![]()
1 vd mijn dames heeft ook k3 schoenen,wat een blij ei is het als ze die dingen aan heeft!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:39 schreef Nijna het volgende:
Kleuter heeft gisteren nieuwe schoenen gekregen, de K3 schoenen die ze zooooo graag wilde.
Je had haar moeten zien staan voor de spiegel in de winkel met een grijns van oor tot oor...![]()
"Deze wil ik mama". En oh wat was ik blij dat ze goed zaten.
Maatje 27 (maar de schoenen heeft ze in 28, want 27 was precies pas). is dat groot voor 4,5 jaar? Ik vind het zo groot klinken nl.
Ja, hij heeft eerst 5 weken montessori gedaan maar die school gaat as zomer sluiten bleek ineens, dus we zijn hals over kop overgestapt. Hij is na de voorjaarsvakantie op zijn huidige school gestart. Vandaar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Drie weken pas joh? Sasha is toch al een tijdje vier? Fijn dat het zo goed gaat.
S gaat ook bijna over. Heel leuk en spannend allemaal.
Christan strikt nu met een grote grijns alle veters die hij maar tegenkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef McLaura het volgende:
Over dat veterstrikken : proberen jullie de knoop/lus/omhaal aan te leren of de 'konijnenoren'? Die laatste is veel makkelijker! En uiteindelijk leren ze de 'knoop'methode automatisch. Of ze moeten getrouwd zijn met mij.....
Mooi!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:55 schreef livelink het volgende:
Wij hadden nu een nieuwe, wat meer experimentele schoolfotograaf.
Vooraf was gemeld dat kinderen op blote voeten gefotografeerd werden.
Dus Katja heeft geheel uit eigen beweging haar nagels gelakt ter voorbereiding.
En dit is het resultaat (een beetje slordig gescand, sorry).
[ afbeelding ]
Ik vind hem wel leuk, maar ik vind het wel een beetje jammer dat ik er nu niks aan heb als pasfoto.
Is er aanleiding om te denken dat Meike zich verveelt? Want zéker bij kleuters hoeven hoge scores daar helemaal niet automatisch toe te leiden. En als ze sociaal nog wat jong is heeft ze in elk geval nog genoeg te leren.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat een leuk meisje is Katja, ik kan me niet herrinneren haar eerder te hebben gezien.
En Cas, mooie bloemekes, maar ook mooie krullen!!!
Morgen 10minutengesprek. Ben wel benieuwd hoe de school omgaat met kinderen die zo hoog scoren. Meike had 2 keer de hoogt haalbare score op de cito. Allemaal leuk en aardig, maar tis niet de bedoeling dat ze zich gaat vervelen.
Juf had al eerder een keer geopperd om haar halverwege dit jaar naar groep 2 te doen, alleen was ze sociaal nog wat jong, en wij wilden het ook niet.
Nee hoor, nu zeker nog niet, maar je weet niet hoe zich dit verder ontwikkelt, aan de andere kant lijkt het me ook niet goed als ze constant onder haar niveau "werkt". Haar juf is nu ook wel bezig met wat extra stof aanbieden, dan mag ze tijdens de werkles met nog een paar meiden bij juf komen, woordjes hakken en plakken enz.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Is er aanleiding om te denken dat Meike zich verveelt? Want zéker bij kleuters hoeven hoge scores daar helemaal niet automatisch toe te leiden. En als ze sociaal nog wat jong is heeft ze in elk geval nog genoeg te leren.
En wat een leuke schoolfoto van Katja. Ze wordt al gróót Livelink. Ik heb haar één keertje eerder gezien, een jaar of wat geleden bij een Zaltbommelmeet.
En Cas!Wel een mooi plaatje!
zit ze in een combigroep?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:36 schreef Stiemie het volgende:
Zo Cas heeft je flink verwend MoussyWat een krullen heeft ie
![]()
Karin wat goed van Meike! Onze kleuter heeft geen cito gedaan, maar wel een erg goed rapport. Eigenlijk zat ze een maand geleden al op het niveau van eind dit jaar/ begin groep 2 en met sommige dingen is ze al verder. Ze is alleen van zichzelf niet zo zeker. Juf neemt haar nu af en toe mee met de dingen van groep 2 als blijkt dat ons meisje daar behoefte aan heeft. Maar echt over naar de volgende groep lijkt ons eigenlijk minder fijn omdat ze dan altijd overal de jongste in is en dat is in combinatie met haar onzekerheid best lastig. Het is natuurlijk ook fijn als je lekker overal de beste in kunt zijn en soms wat extra uitdaging krijgt
hoe kom je daaaaar nou bij??quote:
D'r papa is er ook helemaal niet gevoelig voor he?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
hoe kom je daaaaar nou bij??![]()
Echt, ze pakt iedereen in waar je bij staat![]()
En moet zelf ook vaak oppassen dat ze niet ergens mee wegkomt door d'r 'schattigheid'
dat laat mooi Job zien : 7.20 =7.20 en niet 7.15 !quote:Op maandag 26 maart 2012 07:56 schreef livelink het volgende:
Ja, het is gelukt, maar hij heeft zo geteut met het naar de taxi gaan dat het uiteindelijk toch wel 07.20 was.
vanharte met je wondertje !!! En idd wat iedereen al schrijft ± een schattig ondeugend meiske !quote:Op zondag 25 maart 2012 23:07 schreef E.T. het volgende:
Ook na vaccinatie kun je 'gewoon' kinkhoest krijgen. Het verloopt dan wel een stuk minder ernstig als zonder vaccinatie. Het 'oude' (cellulaire) vaccin bood helemaal weinig bescherming, het nieuwe (a-cellulaire) vaccin biedt veel meer bescherming. Rond de tijd dat Saskia (en Zoe dus ook) geboren is zijn de vaccins toen veranderd, weet ik nog wel.
Vanaf morgen horen alle drie m'n kinderen in dit topic. Dan wordt m'n wondertje 4
Ze zit al vijf maanden op school, maar vanaf morgen 'legaal'![]()
Mijn schoffie
[ afbeelding ]
Vannacht was ze om 3.30 klaarwakker ...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:54 schreef chacama het volgende:
Rottdog, dat lijkt me echt super vervelend om je kind zoveel moeite te zien hebben met hoesten. Beterschap!
Ingrid, fijn dat kim is opgeknapt en dat ze zich goed weet aan te passen aan de zomertijd.
Fleur is hier goed omgeschakeld, Maud heeft wat meer moeite. Die heb ik vanochtend om 10 over 8 wakker gemaakt en toch nog om voor half negen op school afgeleverd. Dan is heel dichtbij wonen toch wel een enorme luxe.
niets willen, oer sjagerijnig (tot in hun tenen).... maar t wordt met de dag beterquote:
Geen idee, dan zouden we hem moeten testen. Hoogbegaafd ben je volgens de meeste mensen bij een getest iq van boven de 130. Zolang daar geen noodzaak toe is doen we dat niet. Die noodzaak is er alleen indien we het met de huidige school niet afkunnen en er een externe plusklas of leonardo onderwijs nodig is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat is het toch een bijzonder jochie, die Pepijn. Die gaat ook als de brandweer.
Misschien een gekke vraag hoor, maar is hij hoogbegaafd? Hij komt zo wijs en slim over altijd.
Niet alleen een hoog iq telt mee maar ook dingen als creativiteit en motivatie. En nog wel meer maar dan wordt het zo'n lang verhaal.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:52 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Geen idee, dan zouden we hem moeten testen. Hoogbegaafd ben je volgens de meeste mensen bij een getest iq van boven de 130. Zolang daar geen noodzaak toe is doen we dat niet. Die noodzaak is er alleen indien we het met de huidige school niet afkunnen en er een externe plusklas of leonardo onderwijs nodig is.
Het zou niemand iets verbazen als hij het zou zijn, maar wat ons betreft maakt dat niet uit.
Zolang school maar gewoon kijkt naar wat hij nodig heeft en vooral ook erop let dat hij ook leert leren (wat ze mijn inziens voor alle kinderen zouden moeten doen) zijn wij dik tevreden.
Dat weet ikquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:36 schreef snoopy het volgende:
[..]
Niet alleen een hoog iq telt mee maar ook dingen als creativiteit en motivatie. En nog wel meer maar dan wordt het zo'n lang verhaal.
Fijn dat Pepijn vooralsnog op de juiste school zit.
Tico, vervelend dat je zo lang hebt moeten wachtenHoe eerder je met zoiets begint hoe beter lijkt mij.
Da's een waarheid als een koequote:Op woensdag 28 maart 2012 11:58 schreef debuurvrouw het volgende:
...Mijn persoonlijke mening is dat met uitdagend werk ook de concentratie en het doorzetten wel komt.[/stokpaardje]
Nouja, ik denk dat alleen de A's gemeld worden hier. Ik zou graag de trend doorbreken en melden dat Sven een B heeft gescoord.... maar helaasquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Blijkbaar is Fok! Niet een doorsnee afspiegeling van de samenleving. Er vanuit gaande dat 2% van de bevolking hoogbegaafd is.
Check check dubbelcheck.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:27 schreef easy-going het volgende:
want Fok! kindjes zijn uiteraard slim, net als ze zich netjes kunnen gedragen in restaurants, niet pesten, ouders altijd geduldig en begripvol zijn enzo...
Is toch gewoon een zelfde soort trots als vermelden dat je spruit kan lopen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Check check dubbelcheck.
Én een C score voor de rekentoets groep 2.![]()
Maar ik snap dat vermelden van punten, cijferlijsten en scores nooit zo...
*meldt...quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:50 schreef livelink het volgende:
We kijken zeker niet neer op het VMBO, maar het is gewoon zo'n onontgonnen gebied. En dat terwijl toch de meerderheid van de kinderen naar het VMBO gaat, heb ik begrepen.
Maar dat is soms bijna niet voor te stellen als je zelf alleen maar om je heen meemaakt dat mensen niet naar het VMBO gaan. En geef toe, dat zie je hier op Fok ook nog. Ik lees alleen maar over A-scores en verdieping en zo. Soms vraag ik me echt af waar die meerderheid dan is? Bij Katja in de klas zie ik het dan wel, daar zie je echt dat de meerderheid is zoals Katja en dan zie ik ook dat het voor de meer begaafde kinderen in haar klas echt wel lastig is.
En meldt..quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:37 schreef Moonah het volgende:
Ja klopt ET, ik heb ook altijd gedacht "Ach, die moeders zijn trots".
Maar nu het er zo expliciet over gaat moest het toch van mijn hart.![]()
Ik heb ook gehoord van een moeder die maar niet durfde te vertellen dat haar kind was blijven zitten.
Ja hier ja. Kan aan de moeder liggen. kan ook aan de sfeer in het topic liggen.
Moonah ik weet dat echt wel hoor. Als dat de top is, voor je kind is het toch ook prima ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:04 schreef Moonah het volgende:
Tja, en er zijn dus ook kinderen die heel erg hun best doen en dan een D scoren voor de cito spelling.
Dit jaar is zo anders dan vorig jaar, logisch ook want voornamelijk herhaling. Ze was tot een maand geleden zon en is nu weer terug bij maan maar met raket opdrachten. Overigens scoorde ze in groep 1 en 2 grotendeels A's en is ze verbaal behoorlijk sterk. Vandaar dat ze over is gegaan van groep 2 naar groep 3, maar achteraf gezien had dat nooit moeten gebeuren. Ik kijk overigens met gemengde gevoelens naar komend jaar, dan pas zal duidelijk worden hoe ze nu functioneertquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:54 schreef Saffier het volgende:
Zal ik Tobias' cito dan ook nog even vertellen?
Voor taal een A en voor rekenen een dikke B. Juf vertelde erbij dat ze het een heel moeilijke rekentoets vond en trots was op alle kindjes die een B haalde bij de toets. Als ik het me goed herinner haalde hij vorig jaar een B en een C. Ze was sowieso trots op alle kindjes!!!
Tobias is afgelopen jaar 'blijven zitten' in de kleuterklas en toen ik een oude leraar van mijn basisschool sprak zei hij stellig dat dat niet klopte, een 'verlengde kleuterperiode' is het en niet 'blijven zitten'
Tobias heeft in een restaurant nog nooit geklierd maar haalt dat thuis dubbel en dwars in, plaagt wel eens kindjes en is op school drukker dan thuis.
Mijn kind is heel gemiddeld en jongens wat ben ik dáár blij mee!!!!
Helpt dit dames?
Het 10-minutengesprek was 2 weken geleden en ik hou er ook niet van om op te scheppen met cijfertjes, of lettertjes in dit geval, vandaar dat ik het niet eerder heb verteld maar gezien de discussie wilde ik dit delen.
Uiteraard ben ik trots op mijn kind!! Apetrots zelfs, maar dat hang niet samen met zijn cito-toetsen. Trots zijn hoort erbij maar kan best zonder echt vet opscheppen. Nou lees ik hier te weinig mee om te zeggen dat dat ook (veelvuldig) gebeurt.
Oja, rest van het gesprek ging gewoon lekker, zit goed in zijn vel, doet leuk mee, weet veel, kan ook veel verwoorden, heeft brede interesses en kletst in de kring terwijl hij zijn mond moet houdenMoet wel met zijn beste maat J. uit elkaar gehouden worden want dan spelen ze veel te druk en dat was niets nieuws voor me. Met J. zit hij in de kring al te seinen en te smoezen hoe ze tóch met elkaar kunnen spelen
Lily
Sjeen hoe doet ze het nu op school?
Soms denk ik wel eens ligt het aan mij maar dit soort berichtjes doen mij goed.... af en toe heb ik het idee met 2 kemphanen te leven. Maar goed, ze kunnen ook onwijs lief zijn, ook samen. En ze zijn 2 lieve grote hulpenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:15 schreef lily het volgende:
klinkt heerlijk, Sjeen
en heel herkenbaar Muks
ik zeg wel eens; mijn hele jeugd in het geruzie van mijn ouders en nu in het geruzie van mijn kinderen zitten...jeeeej![]()
Zo iets ja.... maar dan ineens ook het besef dan ze al dik 10 en 12 zijn en dat voor ik er erg in heb de heren niet meer thuis wonen dus ook van genietenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:20 schreef lily het volgende:
ik vind ze ook heel lief maar af en toe kan ik ook wel janken
net het echte leven heh
Oh wat een idee : hier is de instruktie : een boterham, drinken en een ei....nou das wel zo saai daar wil ik wel wat meer van maken, t hoeft niet mega luxe of zo maar wel wat spannender dan datquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
wij krijgen daar strikte regels voor, omdat de erste keer sommigen heel uitgebreid met mooie servetten enzo hadden gedaan en anderen vier boterhammen in een stuk aluminiumfolie![]()
dus kind mag aankruisen wat het wil eten en drinken.
Dat dus!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef lily het volgende:
En het is ook gewoon zo dat je leuke dingen sneller opschrijft dan moeilijke zaken vandaar dat het vaak lijkt alsof het bij iedereen altijd van een leie dakje gaat of alle kinderen met hun vingers in hun neus door de schooltijd heengaan.
Ik vond juist dat er hier (in het forum, niet perse in dit topic) tijden zijn geweest waarin het bespreken van problemen de norm was, en er nauwelijks aandacht was voor leuke dingen. En ik weet dat er ouders zijn die de successen van hun kinderen nauwelijks postten omdat ze bang waren opschepperig over te komen. Met als kanttekening dat ik al wel heeeel lang meeloopquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef lily het volgende:
En het is ook gewoon zo dat je leuke dingen sneller opschrijft dan moeilijke zaken vandaar dat het vaak lijkt alsof het bij iedereen altijd van een leie dakje gaat of alle kinderen met hun vingers in hun neus door de schooltijd heengaan.
De school waar onze kinderen opzitten geeft daarom niet alleen aan waar een kind qua kennis is (moet aan gewerkt worden; bijna op niveau; altijd op niveau; verder dan verwacht wordt), maar ook, apart per vak, hoe het met de inzet staat. Dat heeft ons al best vaak geholpen om inzicht te krijgen in hoe het gaat. Als de inzet bijvoorbeeld overal hoog is, behalve bij één vak, is het de moeite waard om eens verder te gaan kijken. Het hoeft niet eens puur aan het kind te liggen, maar kan ook aan de leerkracht, de stof, of de manier van lesgeven liggen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef Meimeltje het volgende:
Zelf zou ik nog trotser zijn op een kind die heel goed zijn best doet op school, maar niet heel hoog scoort dan een kind die er amper iets voor doet en heel hoog scoort. Maar eigenlijk doel ik dan op eigen ervaring en pas vanaf middelbare school.
Van mn vader kregen we meer geld voor hogere cijfers op een rapport. Ik deed wel mijn best (Havo) en m'n broer (VWO) deed er echt helemaal niets voor maar kreeg dus gewoon meer geld voor een rapport. Mn ouders waren al gescheiden, gelukkig zag mn moeder wel hoe het echt zat.
koninginnedag komt eraan! koop daar een paar goedkope skeelers en kijk of ze het leuk vindt.quote:Op maandag 9 april 2012 19:44 schreef YPPY het volgende:
Jullie ook al zwemles Rocka? Hier zaterdag de eerste keer, ik heb zo de zenuwen.
Vanmiddag een fiets gekocht, 18 inch maar liefst. Ze is er helemaal verliefd op. Familie vond het raad het zo 'zomaar' was. Maar ja, ze is pas in augustus jarig en ze heeft nu alleen een 12 inch staan en ze moet toch leren fietsen. Hoe doen jullie dat, met die dingen tussendoor? Straks lijkt het me ook wel leuk als ze kan skeeleren met vriendinnen, maar de verjaardag is pas in augustus dus en dan is de zomer bijna voorbij. Juist nu gaat het leuk worden. Maar teveel verwennen is ook niet handig.
Ze is wel de allerleukste, liefste, knapste en schattigste van allemaal.![]()
Wij hebben vorig jaar precies hetzelfde gedaan! Kyllian had nog een 12 inch fietsje en het fietste gewoon zo langzaam naar school toe.... Hij zou eigenlijk voor zijn verjaardag (1 nov) een nieuwe fiets krijgen, maar hij was in de zomer echt toe aan een grotere fiets. We hebben toen een 18 inch gekocht, maar wel 2e hands.quote:Op maandag 9 april 2012 19:44 schreef YPPY het volgende:
Jullie ook al zwemles Rocka? Hier zaterdag de eerste keer, ik heb zo de zenuwen.
Vanmiddag een fiets gekocht, 18 inch maar liefst. Ze is er helemaal verliefd op. Familie vond het raad het zo 'zomaar' was. Maar ja, ze is pas in augustus jarig en ze heeft nu alleen een 12 inch staan en ze moet toch leren fietsen. Hoe doen jullie dat, met die dingen tussendoor? Straks lijkt het me ook wel leuk als ze kan skeeleren met vriendinnen, maar de verjaardag is pas in augustus dus en dan is de zomer bijna voorbij. Juist nu gaat het leuk worden. Maar teveel verwennen is ook niet handig.
Ze is wel de allerleukste, liefste, knapste en schattigste van allemaal.![]()
Doe normaalquote:Op woensdag 11 april 2012 15:21 schreef E.T. het volgende:
Tijn kreeg vandaag een uitnodiging voor een kinderfeestje mee..
De hele klas is uitgenodigd en ze gaan met een bus naar ballorig
Of hij zit in een klas met 6 kinderen, of ze zijn gek gewordenquote:Op woensdag 11 april 2012 15:21 schreef E.T. het volgende:
Tijn kreeg vandaag een uitnodiging voor een kinderfeestje mee..
De hele klas is uitgenodigd en ze gaan met een bus naar ballorig
Goed plan! Wij hebben er dan maar 5.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:40 schreef chacama het volgende:
Tja, als Maud alle meisjes van groep 2 zou uitnodigen, zou ik ook met 5 kinderen op stap gaan....
Nú al kaarten bestellen, als dat kan. Ik heb een aantal malen achter het net gevist, omdat hij was uitverkocht!quote:Op zondag 15 april 2012 18:51 schreef Nijna het volgende:
Lijkt me leuk Moonah. Hij is pas in 2013 hier in de buurt, dus we zullen nog even geduld moeten hebben...
4 maanden lijkt me wat lang, gezien het feit dat de vakantie hier over 2,5 maand begint... Neem aan dat die beslissing toch ergens van tevoren gemaakt zal moeten worden?quote:Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef snoopy het volgende:
Ik zou denk ik zeggen dat die beslissing pas over 4 maanden genomen kan worden Chaca. Laat alle opties gewoon open, er hoeft nu toch nog niets beslist te worden?
Chaca, mijn zus en zwager gingen ook in mei praten met school omdat zij dachten dat mijn nichtje wel door moest schuiven na de zomer. (10 januari jarig, dus echt zo'n half-half situatie)quote:Op maandag 16 april 2012 10:20 schreef chacama het volgende:
Wie zegt welke ontwikkelingssprong ze in die tussentijd heeft gemaakt.....
29 juni laatste schooldag hier, bij Chaca ook geloof ik, die vallen ook in Zuidquote:Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef snoopy het volgende:
Nou ja, ok jullie hebben ook eind juli vakantie? Dus dan hebben we nog 3,5 maand. Als het gesprek hier vandaag op uitdraait zou ik denk ik een maand à anderhalve maand voor de vakantie een nieuw gesprek aanvragen om te kijken hoe het op dat moment gaat.
Spannend Sjeen, mijn ervaring hier is dat groep 4 toch wel wat soepeler ging dan groep 3. Dan zijn ze toch helemaal gewend aan de gang van zaken. En als het goed is heeft ze nu een stevige basis
quote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef chacama het volgende:
Net terug van school.
Juf: "omdat we in januari twijfels hadden en jullie die niet echt deelde, wilde we het je zo snel mogelijk laten weten. We hebben haar ontwikkeling gevolgd en gezien dat ze een sprong heeft gemaakt. Ze gaat zonder enige twijfel over naar groep 3." Die had ik niet verwacht, maar wat een opluchting. Geen twijfel....gewoon door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |