abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109174310
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_109174390
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109174475
Boerenkoolchips. O+ Daar heb ik me in januari en februari echt scheel aan gegeten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_109174615
Ik vind chips zo op zn tijd echt heerlijk. Doe al 2 weken met deze zak :) goed om mn discipline te testen dus!
Be someone that makes you happy
pi_109174629
2 weken met een zak chips? Worden ze dan niet helemaal zacht enzo? ;(
Ja doei.
pi_109174644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
2 weken met een zak chips? Worden ze dan niet helemaal zacht enzo? ;(
Nee hoor, gewoon de zak goed dichtdoen.
Soms eet ik trouwens wel gewoon een hele zak op hoor. Omdat t kan :')
pi_109174705
Chips :9. Koop het nooit. Zelfbescherming!

Aurum thanks!
pi_109174714
Perruche, ik heb hem graties! Kom maar langs om je usb-stick vol te plempen! Speaking of which, ik ben thuis dus nu moet ik in actie komen en mijn sport-outfit aantrekken.... Ga even vanaf de bank nadenken waar mijn hardloopkleren zouden kunnen liggen.
pi_109174783
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:22 schreef Nallie het volgende:
Ik vind chips zo op zn tijd echt heerlijk. Doe al 2 weken met deze zak :) goed om mn discipline te testen dus!
Sinds ik hier las dat er veel suiker in chips zit vind ik chips niet meer zo heul lekker. Nou ja, de chips wel, maar het idee erachter niet en daar denk ik dan maar heel hard aan.
pi_109174786
NARF

SPOILER: gezeik
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109174870
Oké dan. Kinda sick video. Het is wel met Jake Gyllenhaal voor de liefhebbers. Maar verder: bek open momentjes.

pi_109175083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:19 schreef minilot het volgende:
Boerenkoolchips. O+ Daar heb ik me in januari en februari echt scheel aan gegeten.
Afgelopen zaterdag nog naar de markt gelopen voor boerenkool en er was niets meer -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109175115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:27 schreef anna82 het volgende:

[..]

Sinds ik hier las dat er veel suiker in chips zit vind ik chips niet meer zo heul lekker. Nou ja, de chips wel, maar het idee erachter niet en daar denk ik dan maar heel hard aan.
Ik heb biologische dus dan is het gezond ;)
pi_109175133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:27 schreef MarMar het volgende:
NARF

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar... en stom |:( Toch maar verstrekken dan?
pi_109175157
:W
pi_109175212
Vage video... Jake is wel extreem lekker tho :9 heb al z'n films gedownload :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109175250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Herkenbaar... en stom |:( Toch maar verstrekken dan?
Als er niet het ene is, dan wel weer het andere, ik ga maandag de advocaat bellen, lijkt me een beter plan.
pi_109175256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:27 schreef MarMar het volgende:
NARF

Gadver...dat ze er nu nog steeds moeilijk mee doen. Snap je toch niet. |:(

Lijstje vandaag:

O: 1 dikke plak zelfgemaakt zuurdesembrood met boter en kaas. Beker thee met melk.
T: niets, internist enzo
L: Lunch bij schoonzusje, die er dit keer gelukkig rekening mee gehouden had. Spinaziesalade met gegrilde groenten, pijnboompitjes en pesto. En ik heb een stuk port salut op :9
S: 30 min. krachtraining, 20 min cardio. Het wilde niet vandaag :{
T: mijn valkuil: dan ga ik snoepen. Stuk nougat op
D: bloemkool, aardappelen, duitse biefstuk. Een beetje appelmoes
T: griesmeelpudding

Ik hoop dat morgen de zon weer schijnt :@
pi_109175382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:30 schreef conleche het volgende:
Oké dan. Kinda sick video. Het is wel met Jake Gyllenhaal voor de liefhebbers. Maar verder: bek open momentjes.

Dat waren acht zeer bevredigende minuten! Dank! O+ ^O^
pi_109175432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:30 schreef conleche het volgende:

Ik vind het eigenlijk een pannenkoek :@
pi_109175461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha! Wij zijn ook onnoemelijk rommelig en juist daarom hebben we geen enkele behoefte aan iets anders dan onze cheapass sloeber-huurhuiskeuken. :D
Het ziet er toch al niet uit, dus we hoeven er ook niet op te letten. O+
:D

Ik denk dat wij ook geen nieuwe keuken hadden gekocht, ware het niet dat deze echt uit elkaar begon te vallen. Kastplankjes afgebroken, voorplaatjes van lades eraf, kastdeurtjes stuk, oven ging niet meer goed dicht... Dus het was gewoon tijd :D En toen we toch 'moesten' zijn we dus maar meteen voor strak gegaan :D
pi_109175471
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk een pannenkoek :@
Ik vind 'm helemáál niet aantrekkelijk (wel goed als acteur, maar nogal onknap :)). Niettemin een puike clip!
pi_109175472
Ik vind hem ook niet aantrekkelijk. Maar ik weet dat er veel zijn die er anders over denken.
pi_109175494
Ohw gelukkig. Dacht al dat ik vreemd was :P
pi_109175552
Ik heb de video van mijn sportschoolleraar trouwens, die FBde of ik naar de les kwam. Het moet niet gekker worden met dat facebook. :') Maar hij heeft wel altijd leuke muziekjes, dus dat is cool. Hij is ook totally gay hoor, dus niks aan de hand verders. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')