Die verzekering kost je ook zeker 360,- voor 2 jaar. Dus nee dank je.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:30 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Maar je lease contract loopt wel gewoon door. Als je dit risico wil vermijden moet je dus nog eens een verzekering afsluiten bovenop je lease kosten.
Een toestel als bijvoorbeeld de Sony Xperia S kost je bij Hi minimaal 240 euro (24 x 10 euro per maand) + een eventuele afkoopsom aan het eind van je contract. En dan moet er niets met je toestel gebeuren anders loopt het nog verder in de papieren.
En dan nog doen ze in de winkel alsof het allemaal zo voordelig is..
"Ja want na 2 jaar ligt je oude toestel in de la en wil je toch weer een nieuwe"
Ja duh, maar dan is het al wel 2 jaar lang MIJN toestel geweest zonder addertjes onder het gras of andere kosten.
Nee bedankt!
Nou ja, tenzij je toestel niet stuk gaat, niet gestolen word, je geen verzekering neemt en je na twee jaar je oude toestel gewoon inlevert omdat je toch de oude altijd in de la laat wegrotten omdat je klakkeloos weer een nieuwe besteld. Voor die mensen is dit ideaal natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:56 schreef David Letterman het volgende:
Kortom: je wordt verschrikkelijk genaaid...
Wel veel tenzij, vind je nietquote:Op zondag 18 maart 2012 16:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou ja, tenzij je toestel niet stuk gaat, niet gestolen word, je geen verzekering neemt en je na twee jaar je oude toestel gewoon inlevert omdat je toch de oude altijd in de la laat wegrotten omdat je klakkeloos weer een nieuwe besteld. Voor die mensen is dit ideaal natuurlijk.
Inderdaad veel te veel tenzij naar mijn idee. Even nieuwsgierig rondgekeken maar dit lijkt Hi toch wel een hoop klanten te gaan kosten.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:14 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Wel veel tenzij, vind je niet
Ik zou huidige Hi klanten niet aanraden om met Hi door te gaan...
Zou me niks verbazen.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inderdaad veel te veel tenzij naar mijn idee. Even nieuwsgierig rondgekeken maar dit lijkt Hi toch wel een hoop klanten te gaan kosten.
Volgens mij is het enige echte verschil dat je je toestel evt. terug moet geven als dat in de overeenkomst staat. Bij diefstal of waterschade ben je zonder verzekering ook bij reguliere abonnements-constructies je telefoon gewoon kwijt en betaal je ervoor door.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inderdaad veel te veel tenzij naar mijn idee. Even nieuwsgierig rondgekeken maar dit lijkt Hi toch wel een hoop klanten te gaan kosten.
Maar dan bepaal ikzelf hoeveel ik uit wil geven en wanneer. Hier bepaalt Hi dat. Tevens is de afkoopsom niet van te voren bekend. Beetje een gok dus.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige echte verschil dat je je toestel evt. terug moet geven als dat in de overeenkomst staat. Bij diefstal of waterschade ben je zonder verzekering ook bij reguliere abonnements-constructies je telefoon gewoon kwijt en betaal je ervoor door.
Ik ben vast niet de enige die je niet begrijpt, of ik mis de humor volledig.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:33 schreef Rainesz het volgende:
Hoop niet dat Hi hier stiekem langskomt danToestel is gewoon v/d hand gedaan. Na contract was hij toch gratis
Heb het Toestel van me nieuwe hi abbo gewoon verkocht!quote:Op zondag 18 maart 2012 18:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ben vast niet de enige die je niet begrijpt, of ik mis de humor volledig.
Ah o.k. dank je.quote:Op maandag 19 maart 2012 01:45 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Heb het Toestel van me nieuwe hi abbo gewoon verkocht!want aan het einde van me contract kon ik het toestel voor niks overnemen.
Ik denk dat meer klanten dat gaan doen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:14 schreef Mazou het volgende:
Ik ben overgestapt. Ik wilde verlengen en toen kwam ik achter die rare lease constructie. Ik wil een telefoon die echt van mij is, niet 1 die eigendom blijft van Hi.
Bij KPN heb ik een vergelijkbaar abonnement met dezelfde kosten die ik bij Hi zou hebben, maar ik krijg m'n telefoon er gewoon bij. Veel beter!
En hoe hoog zijn die abbo kosten?quote:Op zondag 1 april 2012 10:14 schreef Ordos20 het volgende:
Raar, ik kreeg bij mijn verlengen een interessante constructie aangeboden. Mijn toestel lease is nul euro. Ik betaal dus alleen de abbo kosten!
16.50 euro voor het eerste jaar, daarna 35 euro. Goedkoper dan het abbo wat ik al had.quote:
dan gooi je elke dag je telefoon op de grond als hij na 2 jaar (half) dood is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
Ik kreeg hem direct mee. (alleen gaat je nieuwe abo dan dus pas in als je oude abo afgelopen is, wel lastig)quote:Op zondag 1 april 2012 17:43 schreef Probability het volgende:
ik mag mijn abonnement nu verlengen bij Hi, stel dat ik nou overstap, moet ik dan alsnog m'n abonnement afwachten voordat ik een nieuw toestel krijg of krijg je hem ook al eerder als ik naar een andere provider overstap? Dat toestellease klinkt namelijk niet echt ideaal..
quote:Op maandag 2 april 2012 17:31 schreef b2py het volgende:
De Hi meneer wist mijnte vertellen dat de telefoon aan het eind alleen nog aan moest kunnen. Dat gaf mij wel enig vertrouwen in het systeem.
quote:Op maandag 2 april 2012 17:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]Die verkopers vertellen alles net iets zonniger en rooskleuriger, zolang ze maar een abonnement kunnen verkopen.
Check dit eens: https://forum.www.hi.nl/h(...)hlight=Toestel+lease
Hi blijft wazig over de voorwaarden, zeker met opmerkingen als "Het is per geval verschillend maar ik denk dat je als klant wel een goede inschatting kunt maken of het toestel naar behoren werkt en er nog oké uitziet"
Dat resulteert in eindeloos welles-nietes, waarbij de kans groot is dat jij aan het kortste eind trekt.
dat lijkt mij een redelijk duidelijk verhaal?quote:Het belangrijkste is dat je toestel nog werkt. Ga er vanuit dat alle functies moeten werken. Een beschadiging aan je toestel in de vorm van krassen en een beschadigde buitenkant is ook niet erg. Moet je je toestel met tape aan elkaar plakken omdat ie anders van ellende in elkaar stort of zit er een mega barst in je beeldscherm dan betekent dat ook dat het toestel minder makkelijk te recyclen is en kan het je kosten opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |