abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109174068
Hey,

Ik zat nu te kijken naar de Sony Xperia S, en dan kwam ik uit bij Hi als goedkoopste. Alleen dit komt door toestellease.

Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? En is het de moeite om dit te doen? En hoe zit het als je telefoon stukvalt, kwijt raakt o.i.d?

Alvast bedankt!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:11:33 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_109174195
Toestellease is dat je je toestel aan het eind van je contract, of wanneer je verlengd, terug geeft aan hi. Of je moet de nieuwwaarde van het toestel betalen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:15:06 #3
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_109174329
Snap niet dat HI! ooit deze constructie heeft bedacht.
pi_109174356
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:11 schreef JamFlava het volgende:
Toestellease is dat je je toestel aan het eind van je contract, of wanneer je verlengd, terug geeft aan hi. Of je moet de nieuwwaarde van het toestel betalen.
Nee, 15% daarvan.
pi_109174386
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Snap niet dat HI! ooit deze constructie heeft bedacht.
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
pi_109175707
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Snap niet dat HI! ooit deze constructie heeft bedacht.
Ik ook niet, voor die paar tientjes korting lijkt het mij een hoop gedoe. En ja 2 jaar betaal je de dan geldende marktprijs voor je telefoon. Ja hallo, dan koop ik toch een nieuwe, niet een die ik al 2 jaar gebruik?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
Mjah maar wat voor een? "Een met hetzelfde besturingssysteem" tja.... In de winkel adviseerden ze me er trouwens ook nog een telefoonverzekering bij, toen had ik het helemaal wel gehad.
pi_109177105
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik ook niet, voor die paar tientjes korting lijkt het mij een hoop gedoe. En ja 2 jaar betaal je de dan geldende marktprijs voor je telefoon. Ja hallo, dan koop ik toch een nieuwe, niet een die ik al 2 jaar gebruik?
15% van de waarde die het toestel heeft. Bovendien: Je mag toch ook een nieuwe kopen? Het oude toestel moet je alleen wel terugsturen; het is immers niet jouw toestel maar een geleast toestel.

quote:
[..]

Mjah maar wat voor een? "Een met hetzelfde besturingssysteem" tja.... In de winkel adviseerden ze me er trouwens ook nog een telefoonverzekering bij, toen had ik het helemaal wel gehad.
waar staat dat dan?
Uit de voorwaarden:
Hi zal gebreken aan het Mobiele Randapparaat kosteloos herstellen, of naar haar keuze het Mobiele
Randapparaat vervangen.

Wordt dus niet vermeld dat het vervangen wordt door een ander type toestel. Wat de winkel je qua verzekeringen probeert aan te smeren is hun zaak, niet die van hi.
pi_109177280
Maar ik heb wel het gevoel dat er erg lastig wordt gedaan over het repareren of vervangen van je toestel. Omdat je het leaset en dus nog hun eigendom is.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:45:27 #10
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109177497
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Snap niet dat HI! ooit deze constructie heeft bedacht.
Ik wel. Zat mensen die een hoger abonnement nemen zonder dat ze die belminuten nodig hebben, puur voor het toestel. Op deze manier betaal je voor het toestel, en niet voor de minuten. Dat is het idee erachter. Of het ook daadwerkelijk voordeel op levert is een tweede.
pi_109196966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:34 schreef erikkll het volgende:

[..]

15% van de waarde die het toestel heeft. Bovendien: Je mag toch ook een nieuwe kopen? Het oude toestel moet je alleen wel terugsturen; het is immers niet jouw toestel maar een geleast toestel.
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 15% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.

bron: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-je-mobiel/Hi-ToestelLease.htm

quote:
waar staat dat dan?
Uit de voorwaarden:
Hi zal gebreken aan het Mobiele Randapparaat kosteloos herstellen, of naar haar keuze het Mobiele
Randapparaat vervangen.

Wordt dus niet vermeld dat het vervangen wordt door een ander type toestel.
1.Toestel heeft een defect door slijtage en fabrieksfouten
1.de monteur probeert ter plekke je toestel te repareren.
2.als dit niet lukt neemt de monteur je toestel mee voor reparatie en krijg je tijdelijk een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem.
3.Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt het leentoestel weer mee.

bron: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-je-mobiel/Hi-SmartCare.htm

quote:
Wat de winkel je qua verzekeringen probeert aan te smeren is hun zaak, niet die van hi.
Het was een HI winkel he. Al met al vind ik het maar een vage constructie, wel jammer want ik was maandag dus in de winkel om te verlengen.
pi_109197677
Weet ook nog niet of het wat is of dat het wat wordt...zit eik te wachten op het addertje...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109197832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 15% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.
Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is. :) En nogmaals: je hoeft het toestel dan niet te kopen, je kunt het teruggeven. Na 2 jaar ben je toch wel toe aan een ander toestel.
quote:
bron: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-je-mobiel/Hi-ToestelLease.htm

[..]

1.Toestel heeft een defect door slijtage en fabrieksfouten
1.de monteur probeert ter plekke je toestel te repareren.
2.als dit niet lukt neemt de monteur je toestel mee voor reparatie en krijg je tijdelijk een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem.
3.Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt het leentoestel weer mee.
Dit is bij repartie. En dat leentoestel krijg je dus gedurende het repareren van je eigen toestel. Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.
pi_109198017
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:

Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.
En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?
pi_109198067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:

[..]

Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is. :) En nogmaals: je hoeft het toestel dan niet te kopen, je kunt het teruggeven. Na 2 jaar ben je toch wel toe aan een ander toestel.

[..]

Dit is bij repartie. En dat leentoestel krijg je dus gedurende het repareren van je eigen toestel. Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.
Ja maar op dat moment kan je dus ook een nieuw toestel aanschaffen voor dat zelfde geld. Erg onlogisch dus om je toestel te behouden. Maar goed, meeste mensen doen hun toestel toch weg na 2 jaar.
Nah ja, het is tenminste eens een andere optie in het woud van mobiele aanbieders....
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:51:28 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109202946
Voordelen:
- Je betaalt minder voor het toestel (je koopt het niet)
- Je hebt recht op snelle reparatie.

Nadelen:
- Als Hi vindt dat het toestel door jouw schuld defect kan je alsnog een gepeperde rekening ontvangen
- Je hebt geen garantie dat je een nieuw toestel ontvangt.
- Als aan het van het contract de slijtage aan het toestel volgens Hi te groot is, moet je bijbetalen
- Hi heeft het recht om op elk gewenst moment je telefoon te bekijken, het is onduidelijk hoe ze hierbij omgaan met privacy gevoelige informatie.

Leasen betekent dat je betaald voor de functionaliteit niet voor het toestel zelf. Je betaalt aanzienlijk minder, maar je hebt een stuk minder rechten.

Dit is de nieuwe truck van Hi om jongeren te verleiden toch dat iets duurdere toestel te laten kiezen, om de jongere vervolgens uit te kleden.

Hi weet dondersgoed dat jongeren niet al te voorzichtig zijn met hun telefoon en in geval van schade ben je dan ook zwaar de sjaak!

Een snel rekensommetje leert trouwens dat je totale kosten met toestellease hoger liggen dan bij het zelf kopen van een toestel. Het enige voordeel wat dan overblijft is het niet hoeven bijbetalen voor je telefoon.
So we just called him Fred
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:53:29 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109202999
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Tompsen het volgende:
En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?
Dan ben je lul, volgens de voorwaarden mag Hi dan een vergoeding aan jouw vragen.
Aangezien ze dat naar eigen inzicht mogen bepalen, zullen ze ongetwijfeld de hoofdprijs vragen.

Bovendien blijf je dan contractueel verplicht om bij hun het toestel in de lease te houden. Dus je krijgt een andere toegestuurd, waarbij je maar af moet wachten wat de gebreken zijn aan dat toestel, want dat is dan geen nieuwe.
So we just called him Fred
pi_109207865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
Eerder in de week al met ze gebeld, als je toestel defect gaat krijg je geen vervangend toestel maar een goedkoop rotding die ook kan internetten. Tevens als je hem laat vallen heb je aankoop verplichting
en moet je ook te contract duur uitzetten, als vervanger krijg je dan een goedkoop refurbished rotding.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_109207984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:

[..]

Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is. :) En nogmaals: je hoeft het toestel dan niet te kopen, je kunt het teruggeven. Na 2 jaar ben je toch wel toe aan een ander toestel.
15% zal neem ik aan het gemiddelde zijn, iPhones zijn daarentegen veel waardevaster. De mijne is bijna 3 jaar oud, zwaar bekrast en werkt verder prima maar nog steeds meer dan 15% waard. En tevens heb jij geen inspraak maar bepalen zij de waarde.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:16:01 #20
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_109207988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
Ja, en ondertussen betaal je meer dan twee keer zoveel voor je abonnement als pakweg een jaar geleden :{.
2000 light years from home
pi_109207996
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Tompsen het volgende:

[..]

En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?
Dan moet je hem verplicht kopen en krijg je uit coulance een goedkoop rotding terug.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_109208420
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, en ondertussen betaal je meer dan twee keer zoveel voor je abonnement als pakweg een jaar geleden :{.
Dat viel mij ook op inderdaad. Ik had altijd een abo van 22,50 ofzo. Toen Simonly van 15 euro (vond ik eigenlijk al duur voor simonly ;) ) En nu schiet je zo ineens naar 40-45 euro, met minder belminuten en 300-500 mb internet.
Maarja, telefoons kopen we toch wel he...

Ik ben er ondertussen wel uit, HI gaat em niet meer worden. Heb een leuk abo gevonden waarmee ik goedkoper uit ben en geen gedoe heb met leasen.
Leasen zou wat mij betreft alleen intressant zijn als je zelf bepaald hoe lang je een toestel houdt. Dan heb je altijd een relevant toestel.
Ik vraag me ook zwaar af wat ze doen met de geretourneerde toestellen, daar hebben ze niks meer aan toch.
pi_109208674
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:

Ik vraag me ook zwaar af wat ze doen met de geretourneerde toestellen, daar hebben ze niks meer aan toch.
Refurbished is een hoop geld waard tegenwoordig. Tevens zullen ze onderdelen gebruiken voor de reparatieservice.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_109208872
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:

Ik ben er ondertussen wel uit, HI gaat em niet meer worden. Heb een leuk abo gevonden waarmee ik goedkoper uit ben en geen gedoe heb met leasen.

Waar als ik vragen mag? :)

OT: Aan die toestellease zitten dus duidelijk meer nadelen dan voordelen? Het zou alleen voordeliger kunnen zijn als je 100% zeker wist dat je toestel niet kapot zou kunnen, maar die garantie heb je bij geen enkele gebruiksvoorwerp helaas.
pi_109214068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dan moet je hem verplicht kopen en krijg je uit coulance een goedkoop rotding terug.
Maar je lease contract loopt wel gewoon door. Als je dit risico wil vermijden moet je dus nog eens een verzekering afsluiten bovenop je lease kosten.

Een toestel als bijvoorbeeld de Sony Xperia S kost je bij Hi minimaal 240 euro (24 x 10 euro per maand) + een eventuele afkoopsom aan het eind van je contract. En dan moet er niets met je toestel gebeuren anders loopt het nog verder in de papieren.

En dan nog doen ze in de winkel alsof het allemaal zo voordelig is..
"Ja want na 2 jaar ligt je oude toestel in de la en wil je toch weer een nieuwe"
Ja duh, maar dan is het al wel 2 jaar lang MIJN toestel geweest zonder addertjes onder het gras of andere kosten.

Nee bedankt! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')