Nee, 15% daarvan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:11 schreef JamFlava het volgende:
Toestellease is dat je je toestel aan het eind van je contract, of wanneer je verlengd, terug geeft aan hi. Of je moet de nieuwwaarde van het toestel betalen.
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Snap niet dat HI! ooit deze constructie heeft bedacht.
Ik ook niet, voor die paar tientjes korting lijkt het mij een hoop gedoe. En ja 2 jaar betaal je de dan geldende marktprijs voor je telefoon. Ja hallo, dan koop ik toch een nieuwe, niet een die ik al 2 jaar gebruik?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Mjah maar wat voor een? "Een met hetzelfde besturingssysteem" tja.... In de winkel adviseerden ze me er trouwens ook nog een telefoonverzekering bij, toen had ik het helemaal wel gehad.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
15% van de waarde die het toestel heeft. Bovendien: Je mag toch ook een nieuwe kopen? Het oude toestel moet je alleen wel terugsturen; het is immers niet jouw toestel maar een geleast toestel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik ook niet, voor die paar tientjes korting lijkt het mij een hoop gedoe. En ja 2 jaar betaal je de dan geldende marktprijs voor je telefoon. Ja hallo, dan koop ik toch een nieuwe, niet een die ik al 2 jaar gebruik?
waar staat dat dan?quote:[..]
Mjah maar wat voor een? "Een met hetzelfde besturingssysteem" tja.... In de winkel adviseerden ze me er trouwens ook nog een telefoonverzekering bij, toen had ik het helemaal wel gehad.
Ik wel. Zat mensen die een hoger abonnement nemen zonder dat ze die belminuten nodig hebben, puur voor het toestel. Op deze manier betaal je voor het toestel, en niet voor de minuten. Dat is het idee erachter. Of het ook daadwerkelijk voordeel op levert is een tweede.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:15 schreef Printerkabel het volgende:
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 15% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
15% van de waarde die het toestel heeft. Bovendien: Je mag toch ook een nieuwe kopen? Het oude toestel moet je alleen wel terugsturen; het is immers niet jouw toestel maar een geleast toestel.
1.Toestel heeft een defect door slijtage en fabrieksfoutenquote:waar staat dat dan?
Uit de voorwaarden:
Hi zal gebreken aan het Mobiele Randapparaat kosteloos herstellen, of naar haar keuze het Mobiele
Randapparaat vervangen.
Wordt dus niet vermeld dat het vervangen wordt door een ander type toestel.
Het was een HI winkel he. Al met al vind ik het maar een vage constructie, wel jammer want ik was maandag dus in de winkel om te verlengen.quote:Wat de winkel je qua verzekeringen probeert aan te smeren is hun zaak, niet die van hi.
Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 15% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.
Dit is bij repartie. En dat leentoestel krijg je dus gedurende het repareren van je eigen toestel. Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.quote:bron: http://www.hi.nl/Abonnementen/Voor-je-mobiel/Hi-ToestelLease.htm
[..]
1.Toestel heeft een defect door slijtage en fabrieksfouten
1.de monteur probeert ter plekke je toestel te repareren.
2.als dit niet lukt neemt de monteur je toestel mee voor reparatie en krijg je tijdelijk een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem.
3.Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt het leentoestel weer mee.
En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:
Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.
Ja maar op dat moment kan je dus ook een nieuw toestel aanschaffen voor dat zelfde geld. Erg onlogisch dus om je toestel te behouden. Maar goed, meeste mensen doen hun toestel toch weg na 2 jaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:
[..]
Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is.En nogmaals: je hoeft het toestel dan niet te kopen, je kunt het teruggeven. Na 2 jaar ben je toch wel toe aan een ander toestel.
[..]
Dit is bij repartie. En dat leentoestel krijg je dus gedurende het repareren van je eigen toestel. Hier staat niets over het toestel dat je krijgt als het toestel niet te repareren is.
Dan ben je lul, volgens de voorwaarden mag Hi dan een vergoeding aan jouw vragen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Tompsen het volgende:
En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?
Eerder in de week al met ze gebeld, als je toestel defect gaat krijg je geen vervangend toestel maar een goedkoop rotding die ook kan internetten. Tevens als je hem laat vallen heb je aankoop verplichtingquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik wel en ik ga er gebruik van maken! Superchill. 2 Jaar leasen, daarna teruggeven (na 2 jaar is zo'n ding toch half naar de klote). Als ie in de tussentijd defect raakt krijg je een nieuw toestel binnen 4 uur!
15% zal neem ik aan het gemiddelde zijn, iPhones zijn daarentegen veel waardevaster. De mijne is bijna 3 jaar oud, zwaar bekrast en werkt verder prima maar nog steeds meer dan 15% waard. En tevens heb jij geen inspraak maar bepalen zij de waarde.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:55 schreef erikkll het volgende:
[..]
Een regel verder dan waar je nu leest staat dat dat naar hun ervaring ongeveer 15% van de nieuwwaarde is.En nogmaals: je hoeft het toestel dan niet te kopen, je kunt het teruggeven. Na 2 jaar ben je toch wel toe aan een ander toestel.
Ja, en ondertussen betaal je meer dan twee keer zoveel voor je abonnement als pakweg een jaar geledenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dan moet je hem verplicht kopen en krijg je uit coulance een goedkoop rotding terug.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Tompsen het volgende:
[..]
En dat is dus een van de dingen waar ik me 'zorgen' om maak mocht ik hier gebruik van maken. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, dus kan gewoon een keer kapot vallen. Wat dan?
Dat viel mij ook op inderdaad. Ik had altijd een abo van 22,50 ofzo. Toen Simonly van 15 euro (vond ik eigenlijk al duur voor simonlyquote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, en ondertussen betaal je meer dan twee keer zoveel voor je abonnement als pakweg een jaar geleden.
Refurbished is een hoop geld waard tegenwoordig. Tevens zullen ze onderdelen gebruiken voor de reparatieservice.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik vraag me ook zwaar af wat ze doen met de geretourneerde toestellen, daar hebben ze niks meer aan toch.
Waar als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik ben er ondertussen wel uit, HI gaat em niet meer worden. Heb een leuk abo gevonden waarmee ik goedkoper uit ben en geen gedoe heb met leasen.
Maar je lease contract loopt wel gewoon door. Als je dit risico wil vermijden moet je dus nog eens een verzekering afsluiten bovenop je lease kosten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan moet je hem verplicht kopen en krijg je uit coulance een goedkoop rotding terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |