Bedankt allemaal

, het was een hele klus, 5 maanden met een kleine pauze van een weekje tussendoor maar het was het waard. Nu op naar de volgende deken

maar eerst even mijn hoesje voor het voetenbankje verder afmaken, gaat een paddestoel worden...rood met witte stippen.
quote:
Op vrijdag 16 maart 2012 16:55 schreef Bolletjekatoen het volgende:Toverheks, beestjes en dekens moet je juist afwisselen! Dat die ik ook.
Trovey, wat een mooie deken! De rand is ook goed gelukt (daar heb ik meestal problemen mee). Waar heb je het patroon vandaan?
Oeh, en mijn koe in de opening
Op Raverly bij toeval tegen Log Cabin patroon voor breien aangelopen en dat omgezet in haken en toen maar bolletjes en kleurtjes verzamelen (101 om precies te zijn

), rand heb ik zelf bedacht: eerste een aantal rondes in vasten, dan een rand met dubbele stokjes en daarna weer een paar rondes in felle kleuren, dan een koordje van lossen haken en dat door de dubbele stokjes rijgen net zo lang tot je weer aan het begin komt en dan het einde met het begin verbinden met een halve vaste. Dus geen echt patroon maar gewoon zelf in elkaar geknutseld terwijl ik bezig was.

Voordeel van dit patroon is dat het eigenlijk nooit verveeld, juist omdat je steeds met een ander kleurtje bezig bent....tip is wel om halverwege even draadjes weg te werken anders ga je gek worden als je die klus aan het einde moet doen.