abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109165233
Welkom in het HTC Sensation topic!

Inleiding:

De HTC Sensation is het nieuwste toptoestel van HTC. De telefoon heeft een krachtige acht megapixelcamera, een scherm met een grootte van 4,3 inch en een Qualcomm MSM8260 1.2 GHz dualcore processor .

Processor: Qualcomm MSM8260 1.2 GHz dualcore processor
Beeldscherm: 4.3-inch, 540x960
Opslag: RAM 768 MB, interne opslag 1GB
Besturingssysteem: HTC Sense 3.0 op Gingerbread Android 2.3.3
Camera: 8 megapixel camera aan de achterzijde met dubbele LED-flitser,VGA-camera (0.3 megapixel) aan de voorzijde
Netwerkondersteuning: 850/900/1800/1900 MHz, HSPA/WCDMA: 900/2100 MHz
Connectiviteit: WiFi, Bluetooth 3.0, A2DP, PBAP (telefoonboektoegang vanaf de carkit)
Afmetingen: 26.1x 65.4x11.3 mm
Gewicht: 148 gram

HTC Sensation Overige Specificaties

A-GPS GPS/aGPS
Geheugen 8GB microSD™ tot max 32GB
HDMI HDMI 5-pin MHL
Sensoren G-Sensor, ambient light sensor, digital compass, proximity sensor, Gyrosensor
GPRS Up to 114 kbps download
HSDPA Download snelheid: 14.4 Mbps, Upload snelheid: 5.76 Mbps
WLAN/wifi 802.11 b/g/n
USB dataverbinding MicroUSB
Video-mogelijkheden 1080p video recording

Foto's

HTC Sensation XE

Processor: 1.5 GHz dual-core processor, Adreno 220 GPU, Qualcomm MSM 8260 Snapdragon
Batterij: Standard battery, Li-Ion 1730 mAh
Extra: Beats Audio
Extra: Beats headset

Pluspunten
Groot scherm
HTC Sense
Uiterlijk
Uit 1 stuk aluminium gemaakt
Android

Minpunten
Grootte niet voor iedereen weggelegd
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_109165256
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:13 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Wat is hier tegen te doen? Kan dit liggen aan (het ontbreken van) updates of is dit hardware-matig? Paar dagen geleden werd hij ook al gloeiend heet, leek me ook al geen goed voorteken...
Gloeiend heet worden komt door het scherm heb ik het idee. Met navigeren wordt ie heet. Heel soms heeft ie ook wel is dat hij aan blijft staan en dan wordt hij ook heet. Als ik lang bezig ben met spelletjes oid wordt ie heet. Soms doe je hem in je zak en blijft het scherm aan staan en dan wordt ie ook steeds heter. Kijk als het nou een lekker wijf was, maar ik heb liever niet dat mijn telefoon zo heet wordt :P
pi_109165399
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:50 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Gloeiend heet worden komt door het scherm heb ik het idee. Met navigeren wordt ie heet. Heel soms heeft ie ook wel is dat hij aan blijft staan en dan wordt hij ook heet. Als ik lang bezig ben met spelletjes oid wordt ie heet. Soms doe je hem in je zak en blijft het scherm aan staan en dan wordt ie ook steeds heter. Kijk als het nou een lekker wijf was, maar ik heb liever niet dat mijn telefoon zo heet wordt :P
Welke telefoon wordt niet heet? mijn maatje durfde de S2 niet eens meer te gebruiken want hij dacht dat ie kapot was.. maar ik vond die temperatuur vrij normaal.

Als een dual-core continue de 100% trekt word ie wat warmer ja, ongeveer max 70c :P zit wel een soort van safe shutdown in!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_109165700
Dat ie in mijn zak aan blijft, of alleen het scherm, heb ik ook wel eens gehad inderdaad. Maar nu was hij alleen onderin warm, en ook veel warmer dan wanneer 't scherm aan is blijven staan. Maar blijkbaar is dit niet de oorzaak van het uitvallen dus.
pi_109166380
Ik houd hem dan ff tegen mijn wang aan. Lekker hoor. :p
Uitvinder van de biersmiley.
pi_109171421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:28 schreef dimmak het volgende:
Herkenbaar haha xD
pi_109175002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:28 schreef dimmak het volgende:
Dat deed ik ook :D

Na de eerste update was het euvel meteen verholpen. Volgens mij in de eerste maand na release al.
pi_109177514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:34 schreef zoz het volgende:

[..]

Dat deed ik ook :D

Na de eerste update was het euvel meteen verholpen. Volgens mij in de eerste maand na release al.
Ik heb het alleen nog als ik mijn tel als navigatie gebruik..
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:28:54 #9
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_109179045
Ik wil op mijn sensation weer de stock rom installeren, hij moet nl. retour naar htc. Hoe weet ik welke RUU ik moet downloaden uit deze lijst:
http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:03:45 #10
123170 alors
zlata1234
pi_109185616
Van deel 7 naar deel 9?
know'm sayin?
word? word.
pi_109196743
@onufriev, @badeendt, @blup op dit forum mag niet over het grote uitval probleem worden gesproken. Hier dien je alleen te melden dat de sensation een toptel is en je mag zeggen welke ROM oid je hebt. Ik heb het probleem ook gehad en geprobeerd te achterhalen waar het aan ligt, maar er is geen pijl op te trekken. Het advies is om tel gewoon op te sturen. Steeds opnieuw totdat je een werkende krijgt. Op androidworld.nl is een forum, waar over dit probleem wordt gediscussieerd.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:26:40 #12
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_109197294
Fijn dat hier een topic over dit toestel is! De mijne heeft namelijk harde kuren :(.

O.A.
- Apps afsluiten zonder dat ik daar om vraag
- Screenshot maken als ik op de 'home' knop druk
- Niet reageren als ik op de knop bovenop druk om het beeld zichtbaar te maken
- Extreem traag reageren

Geen idee wat het is, ik ben bang dat de harde reset de enige optie is.
Tenzij iemand anders hier nog wat weet? :X
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:27:29 #13
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_109197304
Voor de rest is het trouwens een geweldige telefoon, ik wil niet dat iemand denkt dat ik dit een kuttoestel vind!
pi_109197324
Dat screenshots maken is een bekend probleem ja, komt omdat ie knop bovenop niet goed is, Te gevoelig ofzo, wel heel irritant idd.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:30:19 #15
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_109197353
Mhm, hopen dat ze er iets op vinden bij de volgende update.. Ik had het aanvankelijk nooit, maar pas sinds 2 weken. Neem niet eens meer de moeite om m'n screenshots te verwijderen, het zijn er inmiddels toch 100+.
pi_109197372
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:30 schreef eucalyptus het volgende:
Mhm, hopen dat ze er iets op vinden bij de volgende update.. Ik had het aanvankelijk nooit, maar pas sinds 2 weken. Neem niet eens meer de moeite om m'n screenshots te verwijderen, het zijn er inmiddels toch 100+.
Gewoon de powerknop even een paar keer goed hard indrukken lost t bij mij meestal voor een paar dagen op.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:34:04 #17
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_109197423
Op hoop van zegen dan maar! Zitten hier nog een paar technici die antwoord kunnen geven op m'n vorige vraag trouwens? :X

Zit er niet zo heel erg op te wachten om een harde reset uit te voeren, maar als dat het probleem oplost doe ik het met plezier.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:43:57 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109197602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:26 schreef eucalyptus het volgende:
Fijn dat hier een topic over dit toestel is! De mijne heeft namelijk harde kuren :(.

O.A.
- Apps afsluiten zonder dat ik daar om vraag
- Screenshot maken als ik op de 'home' knop druk
- Niet reageren als ik op de knop bovenop druk om het beeld zichtbaar te maken
- Extreem traag reageren

Geen idee wat het is, ik ben bang dat de harde reset de enige optie is.
Tenzij iemand anders hier nog wat weet? :X
Ja, heb ik ook zo een beetje. Vooral internet sluit vaak af.. hard reset heb ik eens geprobeerd maar je googleaccount zet alle apps ed terug.
pi_109198505
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:28 schreef alors het volgende:
Dat screenshots maken is een bekend probleem ja, komt omdat ie knop bovenop niet goed is, Te gevoelig ofzo, wel heel irritant idd.
Echt? Nee.

Is een software probleem, niks hardwarematigs aan.

Indien je een custom Rom had kreeg je ook geen last van dat probleem, tis ook door verschillende mensen gemeld dat ICS het probleem oplost.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_109198697
Oh nou weet ik veel, als het na 3 updates nog niet gefixt is dan denk ik maar dat het aan de hardware ligt, of is dat zo raar? :') Ik ben verder ook niet into custom roms etc whatever.
know'm sayin?
word? word.
pi_109199471
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:40 schreef alors het volgende:
Oh nou weet ik veel, als het na 3 updates nog niet gefixt is dan denk ik maar dat het aan de hardware ligt, of is dat zo raar? :') Ik ben verder ook niet into custom roms etc whatever.
Nee is niet raar, maar was ook vorig topic aangegeven dat het screenshot probleem was opgelost met ICS en dat het een software bug bleek te zijn in 2.3

Verder als iemand last heeft van uitvallende telefoon, veel gebruikers melden ook nadat ze een Anker batterij hadden aangeschaft dat het uitvallen gestopt was.
Wellicht is er iets mis met de batterij die HTC meegeleverd heeft.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:33:46 #22
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_109199762
Euh, hoe doe je die shizzle custom rommen dan? :')
pi_109200057
Moet je wel even wat kennis voor opdoen, maar het beste wat je nu gewoon kan doen is toch nog even de update zelf van HTC afwachten.

Indien je voordat ICS uitkwam al een custom rom had draaien is het wat makkelijker omdat ICS ook nieuwere drivers(firmware) vereist. (dan weet je wel ongeveer waar je mee bezig bent)
Nu moet je echt wel paar dingen over je telefoon te weten te komen. Je kan hier een kijkje nemen, daar is alles samengevat in links.

Bijvoorbeeld wat s-off is, en hoe je root toegang kan krijgen. Het fijne daarvan is natuurlijk ook AdFree waardoor je die reclame in sommige apps niet meer hebt. En nog veel meer opties.
pi_109211672
Ik heb geen klachten zoals een hete batterij of ongewild screenshots. Maar is er ook een verschil met de standaard sensation en de sensation XE?
pi_109217479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:12 schreef zoz het volgende:
Ik heb geen klachten zoals een hete batterij of ongewild screenshots. Maar is er ook een verschil met de standaard sensation en de sensation XE?
Enige verschil is dat je bij de XE:

Dr Dre oordopjes en

Een rood tintje op je telefoon hebt.

Thats it :) overigens heb ik nergens last van, puik toestel!
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')