Er is een verschil tussen beginners en mensen die kant en klare oplossingen voor hun brei willen zonder zelf wat moeite te doen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een topic voor dummies he? Juist voor beginners dus, niet iedereen is gelijk expert. Dus help elkaar gewoon
.
Je ziet in firebug ook heel duidelijk welke elementen veranderen als je eroverheen hovert:quote:Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Ik kan ook niet werken met JS. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik had verondersteld dat dit allemaal met JS was.
En Firebug laat dit echt niet zienIk wijs de desbetreffende div aan, hij laat rechts doorgekruisde regels zien. Dan wijs ik de div in de code aan en zie dus dat het hem niet is, want de opacity in een h4 tag (wat ik totaal niet verwacht en niet naar keek). Als ik die aanwijs dan zie ik het wel, maar dat deed ik niet tijdens het zoeken.
Het komt erop neer dat ik nooit in een h tag zou gaan kijken voor een animerend dingetje van 200px hoog ofzo (is dit normaal trouwens? serieuze vraag). Dan verwacht ik dat het boven mijn pet is en vraag ik hier of mensen suggesties hebben dat het een Jquery iets is ofzo.quote:Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je ziet in firebug ook heel duidelijk welke elementen veranderen als je eroverheen hovert:
[ link | afbeelding ]
Oké, in principe zijn dat soort dingetjes vaak CSS regels die aangeroepen worden met jQuery.quote:Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Ik kan ook niet werken met JS. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik had verondersteld dat dit allemaal met JS was.
En Firebug laat dit echt niet zienIk wijs de desbetreffende div aan, hij laat rechts doorgekruisde regels zien. Dan wijs ik de div in de code aan en zie dus dat het hem niet is, want de opacity in een h4 tag (wat ik totaal niet verwacht en niet naar keek). Als ik die aanwijs dan zie ik het wel, maar dat deed ik niet tijdens het zoeken.
Als je dat zelf zo zou doen, doe het dan gewoon zelf.quote:Op maandag 2 april 2012 11:28 schreef Mirel het volgende:
Als ik het gebouwd zou hebben zou ik de h4 een level dieper gedaan hebben. Ik zie h tags gewoon puur voor de tekst en (ongeveer) net zo groot als de tekst. 200px hoog vind ik gewoon raar. Gebruik dan divs daarvoor ipv h tags. Voelt.. beter.
edit: denk dat ik het al weet
quote:Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik wil best mensen helpen, maar ga niet hun code uitwerken. Dat wil ik wel; maar dat kost ze dan 50 euro per uur (vriendenprijs).
"Give a man a fish and you'll feed him for a day. Teach a man how to fish and you'll feed him for life"
ik heb Mirel al vaak genoeg tips gegeven maar hij snapt het niet, wil het niet snappen of kan het niet snappen en lijkt er ook niets aan te doen om het wel te gaan snappen.
Dit is een beginnerstopic; dus voor mensen die beginnen en echt willen leren. Het is geen "plemp je code en laat het oplossen"-topic.
True, maar dat kan ook zonder plaatje van een hond gezegd wordenquote:Op maandag 2 april 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen beginners en mensen die kant en klare oplossingen voor hun brei willen zonder zelf wat moeite te doen.
Je kent de basics niet en de basics van het debuggen al helemaal niet... Serieus; hoeveel tijd besteed je aan wat jij webdevelopment noemt? Als je wat van die tijd stak in het leren van de basics van het debuggen, zou je echt een stuk beter werk afleveren...quote:Op maandag 2 april 2012 12:31 schreef Mirel het volgende:
Ik ken de basics grotendeels wel, maar sommige dingen zijn nog steeds nieuw voor me. Neem het me niet kwalijk, je hoeft niet te helpen. Ik denk dat de meeste users die hier vragen stellen zo zijn. Maar goed, dan weet ik dat.
Nooit, ik weet vrijwel niks van PHP of Java. Ik kan alleen wat strings vervangen of een contactformuliertje maken. Een keer met z'n 3en hebben we zelf een template gemaakt in Wordpress, maar die is vrij simpel: http://1586563.huweb.nl/ Dat is het hoogste denk ik.quote:Op maandag 2 april 2012 12:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Mirel, hoe vaak heb je een volledige, geavanceerde html/css webpagina geschreven zonder een enkele template, plugin, framework of CMS te gebruiken? Gewoon from scratch?
Ik heb het niet over PHP of Java. Ik heb het over basic HTML/CSS.quote:Op maandag 2 april 2012 12:51 schreef Mirel het volgende:
[..]
Nooit, ik weet vrijwel niks van PHP of Java. Ik kan alleen wat strings vervangen of een contactformuliertje maken. Een keer met z'n 3en hebben we zelf een template gemaakt in Wordpress, maar die is vrij simpel: http://1586563.huweb.nl/ Dat is het hoogste denk ik.
Ik kan statisch vanaf het begin prima CSS'en. Het is niet mijn intentie om een back-end developer te worden, of hoe dat ook heet, alleen ervaren worden met front-end via wordpress. Uiteindelijk ga ik afstuderen en zal ik de design kant op gaan, eventueel fotografie, niet de website kant. De website kennis die ik heb is hoger dan de meeste mensen op m'n opleiding en daar ben ik content mee.
Oh fout gelezen dan. De sites die op www.mirelmasic.nl staan heb ik allemaal aan gedaan. Ik kan uit het niets prima iets in CSS bouwen, heb het vaak genoeg voor klasgenoten gedaan, hele (statische) portfolio websites. CSS doe ik al 5 jaar ofzo.quote:Op maandag 2 april 2012 13:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik heb het niet over PHP of Java. Ik heb het over basic HTML/CSS.
Dat heb je dus nog nooit gedaan, ja 1x, samen met wat klasgenoten, en dat is nog steeds grotendeels bij elkaar geraapt van jQuery plugins en werkt voor geen meter (je kent mijn commentaar op die website).
Je zegt dat je de basis onder de knie hebt, maar dat is gewoon niet zo. Je hebt de hele basis overgeslagen. Verder dan ctrl+c ctrl+v ben je nooit gekomen.
quote:Op maandag 2 april 2012 13:13 schreef picodealion het volgende:
Oh, dit is nog steeds het [help hier Mirel] topic?
omdat je niets doet met de tips die we geven om je werkwijze aan te passen en alleen maar brokken code c/p en daarvan zegt of het werkt of niet.quote:Op maandag 2 april 2012 13:14 schreef Mirel het volgende:
Ik verwacht geen kant en klare dingen hoor, weet niet waarom jullie dat idee hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |