abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109797184
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef Bart het volgende:

[..]

Het is niet voor niets een topic voor dummies he? Juist voor beginners dus, niet iedereen is gelijk expert ;). Dus help elkaar gewoon :).
Er is een verschil tussen beginners en mensen die kant en klare oplossingen voor hun brei willen zonder zelf wat moeite te doen.
pi_109797239
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Ik kan ook niet werken met JS. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik had verondersteld dat dit allemaal met JS was.

En Firebug laat dit echt niet zien :') Ik wijs de desbetreffende div aan, hij laat rechts doorgekruisde regels zien. Dan wijs ik de div in de code aan en zie dus dat het hem niet is, want de opacity in een h4 tag (wat ik totaal niet verwacht en niet naar keek). Als ik die aanwijs dan zie ik het wel, maar dat deed ik niet tijdens het zoeken.
Je ziet in firebug ook heel duidelijk welke elementen veranderen als je eroverheen hovert:
  maandag 2 april 2012 @ 11:23:21 #178
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_109797301
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je ziet in firebug ook heel duidelijk welke elementen veranderen als je eroverheen hovert:
[ link | afbeelding ]
Het komt erop neer dat ik nooit in een h tag zou gaan kijken voor een animerend dingetje van 200px hoog ofzo (is dit normaal trouwens? serieuze vraag). Dan verwacht ik dat het boven mijn pet is en vraag ik hier of mensen suggesties hebben dat het een Jquery iets is ofzo.
When all else fails, you always have delusion.
pi_109797423
Normaal? Er is iig niets bijzonders aan. Je moet gewoon de elementen gebruiken die je semantisch gezien nodig hebt.
  maandag 2 april 2012 @ 11:28:42 #180
87680 Mirel
pi_109797497
Als ik het gebouwd zou hebben zou ik de h4 een level dieper gedaan hebben. Ik zie h tags gewoon puur voor de tekst en (ongeveer) net zo groot als de tekst. 200px hoog vind ik gewoon raar. Gebruik dan divs daarvoor ipv h tags. Voelt.. beter.

edit: denk dat ik het al weet

[ Bericht 45% gewijzigd door Mirel op 02-04-2012 11:37:01 ]
pi_109797553
Mwah, onnodige elementen toevoegen voor stijl (als het niet hoeft dus) is gewoon bad practice. Het is vervuiling die je pagina alleen maar zwaarder maakt en niets toevoegt.
  maandag 2 april 2012 @ 11:34:01 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_109797685
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Ik kan ook niet werken met JS. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik had verondersteld dat dit allemaal met JS was.

En Firebug laat dit echt niet zien :') Ik wijs de desbetreffende div aan, hij laat rechts doorgekruisde regels zien. Dan wijs ik de div in de code aan en zie dus dat het hem niet is, want de opacity in een h4 tag (wat ik totaal niet verwacht en niet naar keek). Als ik die aanwijs dan zie ik het wel, maar dat deed ik niet tijdens het zoeken.
Oké, in principe zijn dat soort dingetjes vaak CSS regels die aangeroepen worden met jQuery.

Je kunt bijvoorbeeld zo'n div over een andere div heen zetten en in je CSS deze op display: none; zetten. Zodra je dan met jQuery bijv. een slideDown gebruikt wordt het element waar je dit op toepast met een jQuery effectje ge'showed'. Opmaken van dat soort dingen gebeurd dus in CSS, het tevoorschijn halen wordt getriggerd met JS.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 2 april 2012 @ 11:38:15 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109797830
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:28 schreef Mirel het volgende:
Als ik het gebouwd zou hebben zou ik de h4 een level dieper gedaan hebben. Ik zie h tags gewoon puur voor de tekst en (ongeveer) net zo groot als de tekst. 200px hoog vind ik gewoon raar. Gebruik dan divs daarvoor ipv h tags. Voelt.. beter.

edit: denk dat ik het al weet
Als je dat zelf zo zou doen, doe het dan gewoon zelf.

Ik gebruik vrijwel nooit plugins. Ik bekijk hoe ze werken en maak zelf een implementatie, over het algemeen. Tenzij het echt complex is, of precies doet wat ik wil.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 april 2012 @ 11:46:14 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109798154
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik wil best mensen helpen, maar ga niet hun code uitwerken. Dat wil ik wel; maar dat kost ze dan 50 euro per uur (vriendenprijs).

"Give a man a fish and you'll feed him for a day. Teach a man how to fish and you'll feed him for life"

ik heb Mirel al vaak genoeg tips gegeven maar hij snapt het niet, wil het niet snappen of kan het niet snappen en lijkt er ook niets aan te doen om het wel te gaan snappen.

Dit is een beginnerstopic; dus voor mensen die beginnen en echt willen leren. Het is geen "plemp je code en laat het oplossen"-topic.
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen beginners en mensen die kant en klare oplossingen voor hun brei willen zonder zelf wat moeite te doen.
True, maar dat kan ook zonder plaatje van een hond gezegd worden :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 2 april 2012 @ 12:25:13 #185
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109799640
dat hebben we hem al 10x gezegd
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 april 2012 @ 12:26:25 #186
87680 Mirel
pi_109799686
Ik kom hier alleen als ik het zelf veelvuldig heb geprobeerd, ik vraag niet om kant en klare dingen. :*
  maandag 2 april 2012 @ 12:27:43 #187
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109799725
Het probleem ligt niet aan de tijd die je erin steekt; maar hoe je dat doet. Je gaat volkomen voorbij aan de basics, waardoor je je oplossing niet vindt...
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 april 2012 @ 12:31:25 #188
87680 Mirel
pi_109799856
Ik ken de basics grotendeels wel, maar sommige dingen zijn nog steeds nieuw voor me. Neem het me niet kwalijk, je hoeft niet te helpen. Ik denk dat de meeste users die hier vragen stellen zo zijn. Maar goed, dan weet ik dat.
pi_109800107
Mirel, hoe vaak heb je een volledige, geavanceerde html/css webpagina geschreven zonder een enkele template, plugin, framework of CMS te gebruiken? Gewoon from scratch?
  maandag 2 april 2012 @ 12:43:41 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109800240
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:31 schreef Mirel het volgende:
Ik ken de basics grotendeels wel, maar sommige dingen zijn nog steeds nieuw voor me. Neem het me niet kwalijk, je hoeft niet te helpen. Ik denk dat de meeste users die hier vragen stellen zo zijn. Maar goed, dan weet ik dat.
Je kent de basics niet en de basics van het debuggen al helemaal niet... Serieus; hoeveel tijd besteed je aan wat jij webdevelopment noemt? Als je wat van die tijd stak in het leren van de basics van het debuggen, zou je echt een stuk beter werk afleveren...

Dan zou je de plugins die je gebruikt ook gewoon snappen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 april 2012 @ 12:51:22 #191
87680 Mirel
pi_109800499
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 12:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Mirel, hoe vaak heb je een volledige, geavanceerde html/css webpagina geschreven zonder een enkele template, plugin, framework of CMS te gebruiken? Gewoon from scratch?
Nooit, ik weet vrijwel niks van PHP of Java. Ik kan alleen wat strings vervangen of een contactformuliertje maken. Een keer met z'n 3en hebben we zelf een template gemaakt in Wordpress, maar die is vrij simpel: http://1586563.huweb.nl/ Dat is het hoogste denk ik.

Ik kan statisch vanaf het begin prima CSS'en. Het is niet mijn intentie om een back-end developer te worden, of hoe dat ook heet, alleen ervaren worden met front-end via wordpress. Uiteindelijk ga ik afstuderen en zal ik de design kant op gaan, eventueel fotografie, niet de website kant. De website kennis die ik heb is hoger dan de meeste mensen op m'n opleiding en daar ben ik content mee.
  maandag 2 april 2012 @ 12:58:00 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109800751
Nou, laat ik je uit de droom helpen; je kan niet "prima css'en".
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_109801090
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:51 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nooit, ik weet vrijwel niks van PHP of Java. Ik kan alleen wat strings vervangen of een contactformuliertje maken. Een keer met z'n 3en hebben we zelf een template gemaakt in Wordpress, maar die is vrij simpel: http://1586563.huweb.nl/ Dat is het hoogste denk ik.

Ik kan statisch vanaf het begin prima CSS'en. Het is niet mijn intentie om een back-end developer te worden, of hoe dat ook heet, alleen ervaren worden met front-end via wordpress. Uiteindelijk ga ik afstuderen en zal ik de design kant op gaan, eventueel fotografie, niet de website kant. De website kennis die ik heb is hoger dan de meeste mensen op m'n opleiding en daar ben ik content mee.
Ik heb het niet over PHP of Java. Ik heb het over basic HTML/CSS.
Dat heb je dus nog nooit gedaan, ja 1x, samen met wat klasgenoten, en dat is nog steeds grotendeels bij elkaar geraapt van jQuery plugins en werkt voor geen meter (je kent mijn commentaar op die website).

Je zegt dat je de basis onder de knie hebt, maar dat is gewoon niet zo. Je hebt de hele basis overgeslagen. Verder dan ctrl+c ctrl+v ben je nooit gekomen.
  maandag 2 april 2012 @ 13:11:55 #194
87680 Mirel
pi_109801212
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 13:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik heb het niet over PHP of Java. Ik heb het over basic HTML/CSS.
Dat heb je dus nog nooit gedaan, ja 1x, samen met wat klasgenoten, en dat is nog steeds grotendeels bij elkaar geraapt van jQuery plugins en werkt voor geen meter (je kent mijn commentaar op die website).

Je zegt dat je de basis onder de knie hebt, maar dat is gewoon niet zo. Je hebt de hele basis overgeslagen. Verder dan ctrl+c ctrl+v ben je nooit gekomen.
Oh fout gelezen dan. De sites die op www.mirelmasic.nl staan heb ik allemaal aan gedaan. Ik kan uit het niets prima iets in CSS bouwen, heb het vaak genoeg voor klasgenoten gedaan, hele (statische) portfolio websites. CSS doe ik al 5 jaar ofzo.

Ik kan HTML/CSS goed, Joomla ook (maar geen interesse meer) Wordpress redelijk, PHP en Jquery niet. De site die ik noemde heb ik eigenhandig van begin gemaakt tot een template. Plugins en dergelijke kwamen later, Jquery kwam met een bepaalde plugin mee.

Dat is het.
pi_109801270
Oh, dit is nog steeds het [help hier Mirel] topic?
  maandag 2 april 2012 @ 13:14:14 #196
87680 Mirel
pi_109801290
:') Ik verwacht geen kant en klare dingen hoor, weet niet waarom jullie dat idee hebben.
pi_109801363
Mirel: "Het werkt niet, hier is de code en ik snap niet waar ik het moet zoeken. Help".
Random guy: "Kijk met Firebug naar dit en dat"
Mirel: "Ik weet niet hoe het moet ik ken geen JS en Firebug ieuw"
Random guy 2: "Zo moeilijk is het niet, kijk, hier heb je een screenshot"
Mirel: "Ik weet niet hoe het moet ik ken geen JS en Firebug ieuw"

Ik zie een patroon.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2012 13:16:41 ]
  maandag 2 april 2012 @ 13:16:29 #198
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109801365
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2012 13:13 schreef picodealion het volgende:
Oh, dit is nog steeds het [help hier Mirel] topic?
_O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 2 april 2012 @ 13:17:19 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109801408
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:14 schreef Mirel het volgende:
:') Ik verwacht geen kant en klare dingen hoor, weet niet waarom jullie dat idee hebben.
omdat je niets doet met de tips die we geven om je werkwijze aan te passen en alleen maar brokken code c/p en daarvan zegt of het werkt of niet.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 april 2012 @ 13:17:32 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_109801417
Het is heel simpel. Of dat beeld al dan niet terecht is, daar ga ik niet over. Maar je helpt iemand met een vraag, of je helpt niet. Dit gezeur wordt het topic in ieder geval niet leuker van. Dus als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post dan gewoon niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')