abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109136833
Hallo
ten eerste is dit een kloon.
Nou zit ik dus met een probleem waar ik zelf erg last van heb. Als het gaat om gedrag erger ik mij vaak aan bepaalde punten: ik ben sociaal niet erg sterk, kijk snel van mensen weg etc. en vaak vertellen mensen mij dat ik iets zeg zonder na te denken waardoor ik af en toe moeite heb met een zin vertellen (niet stotteren maar eerder: 'ja maar uhm ja kweenie ja ik denk ...') ook zeggen ze dat ik af en toe raar gedrag vertoon als in veel te spontaan zijn en gezichtsuitdrukkingen zijn vaak net iets te overdreven.
Hierdoor begin ik er zelf ook op te letten en erger ik mij er ook aan waardoor ik nogal onzeker word van mijn gedrag, vooral aan het feit dat ik dingen doe die ik eigenlijk niet eens wil doen. (iets te enthousiast reageren bijvoorbeeld). Het is allemaal misschien iets minder erg als dat het nu getypt is maar ik heb wel last van deze punten en misschien weten jullie wat ik eraan kan doen?
Ook zit ik de laatste tijd erg veel met mijn knieen te trillen en met mijn handen te 'frutten'.. maar dit komt misschien omdat ik af en toe (1x per 3/4 weken) speed gebruik.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:55:06 #2
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109136867
Nadenken voor je wat zegt een optie?
pi_109136883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:53 schreef FjordTopic het volgende:
Ook zit ik de laatste tijd erg veel met mijn knieen te trillen en met mijn handen te 'frutten'.. maar dit komt misschien omdat ik af en toe (1x per 3/4 weken) speed gebruik.
:')
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:58:21 #4
230788 n8n
Pragmatisch
pi_109136960
Waarom kost het moeite om de zin af te maken?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_109137076
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:55 schreef Tangledup het volgende:

[..]

:')
kan toch :')

quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Nadenken voor je wat zegt een optie?
Gaat vaak niet eens :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:20:51 #6
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:36:35 #7
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109137980
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:53 schreef FjordTopic het volgende:
Hallo
ten eerste is dit een kloon.
Nou zit ik dus met een probleem waar ik zelf erg last van heb. Als het gaat om gedrag erger ik mij vaak aan bepaalde punten: ik ben sociaal niet erg sterk, kijk snel van mensen weg etc. en vaak vertellen mensen mij dat ik iets zeg zonder na te denken waardoor ik af en toe moeite heb met een zin vertellen (niet stotteren maar eerder: 'ja maar uhm ja kweenie ja ik denk ...') ook zeggen ze dat ik af en toe raar gedrag vertoon als in veel te spontaan zijn en gezichtsuitdrukkingen zijn vaak net iets te overdreven.
Hierdoor begin ik er zelf ook op te letten en erger ik mij er ook aan waardoor ik nogal onzeker word van mijn gedrag, vooral aan het feit dat ik dingen doe die ik eigenlijk niet eens wil doen. (iets te enthousiast reageren bijvoorbeeld). Het is allemaal misschien iets minder erg als dat het nu getypt is maar ik heb wel last van deze punten en misschien weten jullie wat ik eraan kan doen?
Ik heb de neiging om te zeggen: eerst afkicken en dan kijken welke 'symptomen' overblijven. Ik denk dat het sowieso erg moeilijk is om aan jezelf te werken als je met enige regelmaat aan de drugs bent.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_109138080
Ik heb het niet eens veel gebruikt misschien maar 4 of 5 keer, dus er zit geen regelmaat aan.
pi_109138213
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109138248
Had dat van speed er beter niet in kunnen zetten :')
pi_109138486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:44 schreef FjordTopic het volgende:
Nee, je zakt door de mand en waarschijnlijk doe je dat ook in het dagenlijkse leven.
pi_109138597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:51 schreef cjan het volgende:

[..]

Nee, je zakt door de mand en waarschijnlijk doe je dat ook in het dagenlijkse leven.
Nooit.. alleen op uitgaansgelegenheden als een groot feest..
pi_109182564
Hoe oud ben je?
Het is vrij normaal bv in de puberteit dat je een beetje chaotisch wordt. Ook overdreven doen en op andere momenten niet echt raad weten in gezelschap hoort erbij. De hormonen waar je lichaam nog aan moet wennen kunnen ook voor onrust zorgen (willen bewegen).
Ik zou me in dat geval dus niet zo druk maken en het min of meer "uitzingen" tot je ouder bent.
Houd in je achterhoofd dat anderen dan ook wel weten dat het wel overgaat en je er niet echt op aankijken.
Verder kun je wat trucjes gebruiken als proberen te luisteren ipv spreken en ook een vraag eerst in je hoofd herhalen voordat je antwoord geeft.
Of zeg iets als "dat is een goede vraag, mag ik er even over denken?" of "daar zeg je me wat, geen idee, mag ik er op terugkomen?" Als het geen vragen zijn waar je geen simpel antwoord op kunt geven.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_109187076
Als je speed op hebt boeit het je geen fuck meer... en ja, speed heeft als tegenhanger dat de uitwerking ervan de symptomen die je beschrijft, verergert.
Lambo of Rekt
  maandag 19 maart 2012 @ 22:34:33 #15
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_109294617
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:33 schreef EggsTC het volgende:
Als je speed op hebt boeit het je geen fuck meer... en ja, speed heeft als tegenhanger dat de uitwerking ervan de symptomen die je beschrijft, verergert.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:55 schreef FjordTopic het volgende:

[..]

Nooit.. alleen op uitgaansgelegenheden als een groot feest..
Hij gebruikt niet chronisch als hij doet zoals hij zegt
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_109294978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:44 schreef FjordTopic het volgende:
Nee, denk het niet :')
pi_109339065
Wat een lekker droge en weinig nuttige reacties, zeg! Ik zal even wat zinnigs proberen te zeggen...

Het klinkt alsof je je heel erg bewust bent van hoe je overkomt op anderen, en dat is op zich geen slecht ding! Het is juist de eerste stap als je iets aan jezelf wilt verbeteren. Maar het lijkt wel alsof dit zelfbewuste zodanig is doorgeschoten dat je er juist meer mee bezig bent dan handig is. Misschien is het een goed idee om tijdens gesprekken iets meer aandacht te richten naar diegene met wie je praat. Luister goed, probeer dingen te onthouden zodat je er in een volgend gesprek naar kunt vragen en vraag door naar dingen die diegene vertelt. Je zult merken dat als je meer aandacht aan het gesprek schenkt, dat je minder zal letten op je eigen handen, getril et cetera. Bovendien hoef je dan zelf minder te vertellen, dus hoef je jezelf niet te storen aan eventueel gestotter. Als je je eenmaal op je gemak voelt in een gesprek zal dat ook minder worden.

Verder helpt het misschien om te kijken naar hoe gesprekken tussen anderen verlopen. Je zal misschien in de eerste instantie denken "pff, het gaat hen allemaal zo gemakkelijk af, waarom gaat dat bij mij niet automatisch?" maar besef dat dat meestal niet het geval is. Veel mensen hebben last van wat sociale angst (verlegenheid), maar weten dat goed te verbergen. Doe je voordeel door naar anderen te kijken: hoe lopen hun gesprekken, waar hebben ze het over, hoeveel oogcontact hebben ze, en hoe wordt dat gevonden?

Bedenk ten slotte wat jíj een leuk gesprek vindt. Vind jij het leuk als mensen in je geïnteresseerd zijn en naar je weekend vragen? Wat vind jij ervan als andere mensen je wijzen op je sociale vaardigheden? Doe wat je zou willen dat een ander bij jou zou doen. Vergeet niet dat jíj het ook naar je zin moet hebben in een gesprek, en dat anderen ook netjes tegen jou moeten zijn. Ik zou me er ook niet top bij voelen als iemand tegen me zegt dat ik "raar" doe! Zorg dat jij het ook naar je zin hebt: vraag naar dingen die jíj wilt weten, wees jezelf! Als jij op een bepaald moment even geen zin hebt om iets te zeggen, is dat prima! Toneelstukjes ophangen werkt niet op lange termijn.

Je speed-gebruik is een heeeel ander onderwerp, ik denk dat het trillen vooral komt door je sociale angst. Wel is het zo dat speed ervoor kan zorgen dat je je in de weken na je "feestje" een stuk minder zelfverzekerd voelt! De dip is echt niet over in een paar dagen: het gaat op onbewust niveau een stuk langer door. Misschien als je je wat beter voelt over jezelf en over je sociale vaardigheden, dat je behoefte naar speed ook minder zal worden.

Hoop dat je hier iets mee kunt!
pi_109390125
Geen speed meer gebruiken, jezelf accepteren, andere mensen die je niet accepteren kunnen oprotten totdat ze je wel weer accepteren, meer onder de mensen komen, lief en zacht doen tegen mensen.
pi_109420907
Daar komt het inderdaad op neer :p het is alleen makkelijk gezegd dan gedaan.
pi_109538033
Speed gebruiken terwijl je bij die mensen bent, dan zullen denk ik al je problemen opgelost zijn :7
pi_109558452
Hey, ik denk inderdaad ook dat je erg zelf bewust bent en dat het je sociaal angstig maakt.
De oorzaak is dat anderen opmerkingen over jouw gedrag hebben gemaakt, terwijl heel enthousiast zijn helemaal niet erg is, juist leuk en spontaan. Maar jij plakt er een oordeel aan, doordat anderen dat hebben gedaan, en nu denk je dat automatisch, en ga je er dingen aan proberen te doen, aan dat gevoel etc etc. De cirkel is rond;) Ik heb precies hetzelfde trouwens, dus ik kan je vertellen dat het niet makkelijk is.

Maar, het is wel goed om mensen uit te leggen dat je het niet waardeert als ze zulke opmerkingen maakt en dat je daar juist onzeker van wordt. Misschien helpt dat. En anders moet je die apen vermijden want dat is sowieso niet respectvol, als jij vrolijk bent, dan mag dat toch? :)

Ohw, en speed.. Naja, ik heb het nooit gebruikt, ik weet wel, dat drugs het inderdaad nog erger maakt. Ik zou zeggen bouw het af, praat met lotgenoten, en probeer te kijken wat nou precies je zo onzeker maakt.. En wat je daar aan kunt doen. Als je meer tips wilt hebben, let me know..
always shoot for the moon.
pi_110400300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:51 schreef cjan het volgende:

[..]

Hij is tenminste eerlijk. Ook al had hij kunnen weten dat iedereen gelijk hem de les daarover zou gaan lezen in plaats van inhoudelijk op zijn probleem in te gaan.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')