Dat is gewoon een hele andere programmeer style ineensquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:00 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je kunt checks uitvoeren op je class variabelen. Of readonly variabelen maken.
[ code verwijderd ]
Uppercamelcase is lowercamelcase mag je gebruiken zoals je wil, als je maar consistent bent in het gebruik.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind die code lelijk, maar dat komt vooral omdat functienamen en propertyname met een hoofdletter beginnen. Da's wel gebruikelijk voor class names, niet voor andere dingen. En die static functie heb je niet nodig als je dit kunt doen:
[ code verwijderd ]
Het is weer zo'n afgeraffelde oplossing.quote:[..]
In PHP kun je een functie maken die optionele parameters heeft. Dat is vergelijkbaar met je overloading voorbeeld.
Dit maakt PHP ook een makkelijke taal, maar officieel moet het gewoon anders en dat zou wel mooi zijn als ze dat eens ingaan voeren. Want ze zijn al bezig om een volwassen taal te worden.quote:[..]
Ik vraag me af of er dynamically typed talen zijn waar dat in werkt.
Voorbeeld is geschreven in c#, maar dat werkt wel super goed. Readonly variabelen ook, soms kan dat best handig uitkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hele andere programmeer style ineens
Komt vast ooit wel in PHP terecht.
Moet? mag PHP nog een eigen taal zijn, of moet het allemaal een pot nat zijn en allemaal hetzelfde?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:04 schreef Pakspul het volgende:
Dit maakt PHP ook een makkelijke taal, maar officieel moet het gewoon anders en dat zou wel mooi zijn als ze dat eens ingaan voeren.
Dat kan in PHP ook:quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:00 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je kunt checks uitvoeren op je class variabelen. Of readonly variabelen maken.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <?php class Foo { private $birthDate; public function getBirthDate() { return $this->birthDate; } public function setBirthDate(DateTime $date) { if($date > new DateTime() { throw new InvalidArgumentException('Datum mag niet in de toekomst liggen'); } $this->birthDate = $date; } public function getAge() { $diff = $this->birthDate->diff(new DateTime()); $age = $diff->y; return $age; } } ?> |
Nou ja moet, zou leuk zijn als ze de standaarden volgen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Moet? mag PHP nog een eigen taal zijn, of moet het allemaal een pot nat zijn en allemaal hetzelfde?
Weet ik, maar die get/set functies in vind ik dan weer niet mooiquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
Dat kan in PHP ook:
[ code verwijderd ]
Dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Uppercamelcase is lowercamelcase mag je gebruiken zoals je wil, als je maar consistent bent in het gebruik.
Sinds PHP 5.4 kan het wel, iig als je twee haakjes toevoegt (en misschien ook zonder die extra haakjes):quote:Het was ook een voorbeeld en wat jij doet kan niet aangezien. PHP geeft dan een error.
1 2 3 | <?php $query = (new String('SELECT '))->concat(new String ('FROM ')) ?> |
Nee, het is een valide manier van werken, helemaal in de tijd dat typehinten in PHP nog niet mogelijk was.quote:[..]
Het is weer zo'n afgeraffelde oplossing.
PHP is dynamically typed, en dat heeft voor- en nadelen. Jouw idee over hoe dingen moeten, zijn niet altijd mogelijk. En als je een statically typed taal wilt, moet je geen PHP gebruiken.quote:[..]
Dit maakt PHP ook een makkelijke taal, maar officieel moet het gewoon anders en dat zou wel mooi zijn als ze dat eens ingaan voeren. Want ze zijn al bezig om een volwassen taal te worden.
Nadeel is dat de mensen dan heel veel code opnieuw moeten gaan schrijven.
Dan kun je nog altijd de magic funnctions __get en __set gebruiken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:15 schreef Pakspul het volgende:
Weet ik, maar die get/set functies in vind ik dan weer niet mooic# en PHP lijken best voor op elkaar, maar als het op er aan komt dan kies ik toch voor c# en dan kijk ik niet naar mogelijkheden, maar puur naar opmaak.
en _call en _callStaticquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:28 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kun je nog altijd de magic funnctions __get en __set gebruiken.
Bij de fields in C# bouw je ook methods. Je geeft ze alleen niet zo expliciet een naam.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
en _call en _callStatic
Opties zat, maar heb geen zin om methodes te bouwen om functionaliteiten na te bootsen.
thanks..iemand al ooit iets mee gedaan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:23 schreef KomtTijd... het volgende:
http://php.net/manual/en/function.exif-read-data.php
sommige fototoestellen nemen idd een rotatie op in de exif data.
even inloggen en dan kun je in de settings maintenance mode uit zetten als het goed is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
O jah, nieuwe Joomla database gemaakt!!![]()
hoe kan ik dit weghalen??
[ link | afbeelding ]
Even proberen!!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:10 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
even inloggen en dan kun je in de settings maintenance mode uit zetten als het goed is.
Tevens leuke hentai tab heb je open
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | <?php /** * @package Joomla.Site * @copyright Copyright (C) 2005 - 2012 Open Source Matters, Inc. All rights reserved. * @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt */ // Set flag that this is a parent file. define('_JEXEC', 1); define('DS', DIRECTORY_SEPARATOR); if (file_exists(dirname(__FILE__) . '/defines.php')) { include_once dirname(__FILE__) . '/defines.php'; } if (!defined('_JDEFINES')) { define('JPATH_BASE', dirname(__FILE__)); require_once JPATH_BASE.'/includes/defines.php'; } require_once JPATH_BASE.'/includes/framework.php'; // Mark afterLoad in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterLoad') : null; // Instantiate the application. $app = JFactory::getApplication('site'); // Initialise the application. $app->initialise(); // Mark afterIntialise in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterInitialise') : null; // Route the application. $app->route(); // Mark afterRoute in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRoute') : null; // Dispatch the application. $app->dispatch(); // Mark afterDispatch in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterDispatch') : null; // Render the application. $app->render(); // Mark afterRender in the profiler. JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRender') : null; // Return the response. echo $app; |
dat kun je niet vanuit de indexquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
index.php
[ code verwijderd ]
Welke moet ik weg hebben voor de site login in gedoe als het offline is?
Zie post 141.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
dat kun je niet vanuit de indexbeschrijf even specifiek wat je wil
Ja maar wil je alleen het inloggen weghalen of de hele under construction?quote:
alleen inloggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:24 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ja maar wil je alleen het inloggen weghalen of de hele under construction?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | SELECT TOP 1 t.IETS1, t.IETS2 FROM TABEL1 AS t WHERE t.ID='2' SELECT TOP 1 q.IETS3 FROM TABEL2 AS q WHERE q.ID='2' SELECT TOP 1 s.IETS4 s.IETS5 s.IETS6 FROM TABEL3 AS s WHERE s.ID='2' |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | SELECT TOP 1 t.IETS1, t.IETS2, q.IETS3, s.IETS4, s.IETS5, s.IETS6 FROM TABEL1 AS t TABEL2 AS q TABEL3 AS s WHERE t.ID='2' AND q.ID='2' AND s.ID='2' |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |