r8v2 | woensdag 14 maart 2012 @ 19:04 |
![]() Met: ![]() ![]() En natuurlijk: ![]() ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality ('77 DLS) Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) H-D (Sedan 1991,3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
r8v2 | woensdag 14 maart 2012 @ 19:04 |
Eindelijk wat TV-aandacht voor onze klassiekerts ![]() http://www.veronicatv.nl/programmas/de-panamericana-road-trip | |
JJH | woensdag 14 maart 2012 @ 20:12 |
Ik zag al een paar keer een tof promootje voorbijkomen inderdaad. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 15 maart 2012 @ 13:39 |
Ah, de rodenbroekenrally. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 15 maart 2012 @ 18:16 |
This rallye is sponsored by Ralph Lauren en Lacoste ![]() | |
Tomaz | vrijdag 16 maart 2012 @ 14:09 |
En heb je enig idee waar ik die kan vinden? | |
Dimitri_ | vrijdag 16 maart 2012 @ 20:00 |
Eh.. Nee.. Ik zal wel eens een foto maken voor je.. | |
IrishBastard | zaterdag 17 maart 2012 @ 13:02 |
Zo, net een setje Tethys velgen met Uniroyal Rainsport 2 gehaald. Één velg heeft een beetje schade, maar verder zijn ze erg netjes. Goede koop dus ![]() Zometeen even passen, en waarschijnlijk spacers met eventueel langere wielbouten halen ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 17 maart 2012 @ 15:49 |
![]() ![]() Praktisch schadevrij, zit op één velg twee stukjes parkeerschade, maar verder gewoon niets. Banden zijn nagenoeg 'nieuw', ik denk een 6 of 7 mm ![]() Ze passen alleen nog niet, heb spacers nodig die niet te krijgen zijn vandaag ![]() ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 17 maart 2012 @ 15:53 |
En voor geïnteresseerden, morgen om 12:00 meeten H-D en ik even naast het USC in Nijmegen. Als er nog mensen willen aansluiten is dat natuurlijk alleen maar gezellig! | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 13:59 |
De 960 van H-D ziet er nog erg netjes uit zeg ![]() ![]() ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 14:36 |
Thanx ![]() ![]() Was gezellig^^ ![]() | |
Bart-Willem | zondag 18 maart 2012 @ 18:28 |
Pics! ![]() | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 21:08 |
Ik heb alleen foto's van mijn auto nu ik hem gepoetst heb, maar dat was na onze minimeet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JDude | zondag 18 maart 2012 @ 21:11 |
Puike bak! | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 21:12 |
Kan niet wachten om de velgen te monteren die nu achterin liggen, gaat er wel een stukje op vooruit dan ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 21:18 |
Wat een wereld van verschil poetsen wel niet kan creeëren ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 21:20 |
Misschien moeten we volgende keer wel een iets minder 'koude' locatie kiezen XD Edit: je spacers kwamen volgende week toch? [ Bericht 25% gewijzigd door H-D op 18-03-2012 21:29:59 ] | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 21:40 |
Hij is wel echt een stuk meer shiny dan vanmiddag, maar is al met al ook zo'n drie of vier uur in gaan zitten ![]() Volgende keer kan de locatie wel, maar dan moet de temperatuur gewoon hoger zijn ![]() ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 22:06 |
Respect ![]() Watvoor spul gebruik je eigenlijk? Echt speciale wax dan? Want ik heb zo'n waxshampoo maar met aparte wax wordt het sowieso beter denk ik? Ja het moet gewoon beter weer zijn idd ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 18 maart 2012 @ 22:11 |
Weer twee 745s meegenomen uit Zweden. Bizar eigenlijk, een 945 meenemen en nog moeten bijbetalen op een 745 van 12 jaar ouder ![]() | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 22:27 |
Supertof ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 22:27 |
Eerst gewassen met Turtle autoshampoo, en daarna met Turtlewax ingesmeerd en uitgepoetst ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 18 maart 2012 @ 22:29 |
Ik zal morgen eens kijken of ik die gebakjes op de foto krijg ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 22:35 |
Turtle is wel mooi spul idd. Ook maar even setje halen binnenkort. Laat ik er dan ook maar weer een keer wat moois van maken ![]() ![]() | |
IrishBastard | zondag 18 maart 2012 @ 22:38 |
Is genoeg eer aan te behalen ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 22:39 |
Een turboloze of een turbo? ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 22:40 |
Ja klopt je hebt dan wel iets om trots op te zijn ![]() | |
r8v2 | zondag 18 maart 2012 @ 22:48 |
945: LPT 745s: non-turbo's | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 23:11 |
Nice die 945 LPT Watvoor kleur zijn die 745? In dat goudkleurig zijn ze echt fraai imo | |
r8v2 | zondag 18 maart 2012 @ 23:14 |
Lichtgroen en wit. De witte is wel een beetje een frikandel ![]() Godver, gaat lekker met de Volvo's ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 23:20 |
Dat lichtgroen is ook vet! Zonde van de auto idd:( Ik zou nog wel een keer een 780 willen :$ | |
Sjoegerd | zondag 18 maart 2012 @ 23:27 |
Doe mij dan maar een 740 met de turbodiesel ![]() | |
H-D | zondag 18 maart 2012 @ 23:27 |
Boven een 780? No way ![]() | |
Sjoegerd | zondag 18 maart 2012 @ 23:30 |
Yes way! Zo'n lekker praktische estate ![]() | |
H-D | maandag 19 maart 2012 @ 00:05 |
Ja dat wel idd. Maar het design van de 780, zo vet! | |
Hyman | maandag 19 maart 2012 @ 08:38 |
Volvo Tundra was a concept car built and designed by Bertone in 1979. It was based on the Volvo 343. It was rejected by Volvo and a very similar design was instead sold to Citroën where it was produced as Citroën BX.![]() | |
Hyman | maandag 19 maart 2012 @ 08:39 |
![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 19 maart 2012 @ 09:17 |
Maar goed ook! Lillik ding en on-Volvo ![]() | |
Hyman | maandag 19 maart 2012 @ 09:27 |
Back to the future volvo ![]() | |
IrishBastard | maandag 19 maart 2012 @ 09:32 |
Toch tof dat hij er uiteindelijk gekomen is als de BX ![]() ![]() Helaas heeft Bertone voor Volvo toch ook wel mindere dingen gedaan ![]() ![]() | |
H-D | maandag 19 maart 2012 @ 10:34 |
Idd die Tundra is toch minder geslaagd ![]() Jammer alleen dat die 780's zo duur zijn ![]() | |
Bart-Willem | maandag 19 maart 2012 @ 23:19 |
Erg nice, maar het ding schreeuwt (mede dankzij de R-voorbumper) om grotere velgen. ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 20 maart 2012 @ 08:30 |
Ze liggen achterin ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 maart 2012 @ 13:35 |
Volvo ![]() http://www.powned.tv/nieu(...)_elektrische_vo.html | |
Bart-Willem | woensdag 21 maart 2012 @ 20:11 |
Da's hier nog in de buurt ook! ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 21 maart 2012 @ 21:28 |
Doet dit er meer recht aan Bart-Willem? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
H-D | woensdag 21 maart 2012 @ 21:30 |
Ziet er wel echt heel vet uit! Nu heb je er echt een bazenbak van gemaakt ![]() ![]() Edit: ik heb echt een hele bak met poetsspullen gekocht (was vette actie van Halfords ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 21 maart 2012 @ 21:35 |
Goede zaak! Ik heb toentertijd ook zo'n soort set gekocht, maar dan de shampoo, wax en velgenspray, spons en poetsdoek. Emmer had ik zelf nog wel ![]() Moet wel zeggen dat ik wel tevreden ben, morgen alleen nog even verlengde wielbouten en een paar centreerringen halen omdat dit eigenlijk net te korte bouten zijn, en de spacers een veel te groot naafgat hebben ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 21 maart 2012 @ 21:35 |
Heel erg nice! ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 21 maart 2012 @ 21:37 |
Jeps, de Tethys ![]() | |
IrishBastard | woensdag 21 maart 2012 @ 21:38 |
Net nog heel even de 80 aangetikt, maar ze trillen nog niet bij die snelheid (zal dus wel recht zijn ![]() ![]() | |
H-D | woensdag 21 maart 2012 @ 21:38 |
Ja die emmer had ook niet gehoeven. Maar het zat erbij. En vond het echt geen geld voor de set ![]() Ik heb hier trouwens ook nog van dat spul dat je zonder water je auto kan reinigen en dat ook meteen krasjes opvult. Dat groene spul in zo'n sprayflacon, ken je die? | |
IrishBastard | woensdag 21 maart 2012 @ 21:39 |
Nope ![]() | |
H-D | woensdag 21 maart 2012 @ 21:44 |
Het is wel gaaf spul. Het ziet er heel sci-fi uit ![]() Je mag het weleens proberen als je wilt hr ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 maart 2012 @ 21:54 |
Dalijk weer in mijn 940 rijden ![]() | |
H-D | woensdag 21 maart 2012 @ 22:13 |
Da's geen straf ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 21 maart 2012 @ 22:50 |
Wat ligt er onder de kap? | |
r8v2 | woensdag 21 maart 2012 @ 23:52 |
2.3 Turbo ![]() | |
H-D | donderdag 22 maart 2012 @ 06:00 |
Dan is het helemaal geen straf meer ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 maart 2012 @ 16:08 |
Dat ding is echt niet goed voor mijn rijbewijs ![]() | |
H-D | donderdag 22 maart 2012 @ 16:14 |
Lol, je moet er wat voor over hebben! ![]() Wel echt hèle vette wagens. ![]() | |
Dimitri_ | donderdag 22 maart 2012 @ 18:33 |
LPT? | |
Gambolputty | donderdag 22 maart 2012 @ 20:44 |
Nee, lijkt me niet. Heb zelf een LPT gehad maar die betitel je normaliter niet als turbo. Moest ff denken aan de discussie hier rond 5:20 ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 maart 2012 @ 22:00 |
Hij heeft die LPT al omgebouwd naar een HPT. ![]() | |
r8v2 | donderdag 22 maart 2012 @ 23:04 |
Sterker nog, HPT loopt op 0.55bar en die van mij op 0.7 ![]() ![]() | |
Hyman | vrijdag 23 maart 2012 @ 17:50 |
http://link.marktplaats.nl/543278331 je 244 toch maar op MP gezet. B-W ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 23 maart 2012 @ 18:06 |
Prijs is zo wel een stuk interessanter.. Waarom heb ik zulke vervelende ouders? ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 23 maart 2012 @ 19:00 |
Jep, toch maar op Marktplaats gedonderd. ![]() ![]() Ben trouwens bezig om m'n Zweedse V70-spoiler te spuiten! ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 23 maart 2012 @ 20:09 |
Hmm, special price? ![]() ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 24 maart 2012 @ 01:26 |
Geef maar je mailadres, dan mail ik e.e.a. wel door. ![]() | |
Hyman | zaterdag 24 maart 2012 @ 07:43 |
Als je die 244 koopt Sjoegerd, dan bak ik pannenkoeken voor je. | |
Hyman | zaterdag 24 maart 2012 @ 16:08 |
Eindelijk telefoontje gehad van de garage. Overspuiten en compleet laten lassen van de amazon gaat me rond de 3 a 4000 kosten ![]() Nu nog bij andere zaken rondgaan. | |
Bart-Willem | zaterdag 24 maart 2012 @ 16:14 |
Op zich niet eens een gekke prijs als er veel laswerk aan zit. ![]() | |
Hyman | zaterdag 24 maart 2012 @ 16:19 |
linkerdeur is behoorlijk naar de klote aan de onderkant, deurpost precies in de hoek een gat. rechterdeur hoeft nog niet gelast te worden, maar begint ook te roesten her en der een plekje/blaasje. + 2 kleuren spuiten=reken uit je bedrag ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 24 maart 2012 @ 17:16 |
Ok, dan is het wel best duur. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 24 maart 2012 @ 19:45 |
Ik vind dat niet echt duur. Spuiten in Polen is goedkoper ja, maar voor NL vind ik dat inclusief laswerk best een nette prijs. | |
Hyman | zaterdag 24 maart 2012 @ 22:00 |
Als je ziet wat eraan moet gebeuren niet ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 24 maart 2012 @ 22:53 |
Als 't alleen om een deur gaat? Dan is 't wel duur. ![]() ![]() Hyman: doe eens pics wat er allemaal roestig is? ![]() | |
Hyman | zaterdag 24 maart 2012 @ 23:15 |
Zal ik morgen eens doen, kan ik gelijk de foto's naar wimbo in barneveld sturen en naar drieskens ofzo? Ook een volvo klassiekers restaurateur | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:54 |
Zo, draagarmen links en rechts besteld, motorsteunrubber is al binnen. Kwam er gister helaas wel achter dat de airco niet aanslaat. Overbruggen van de druksensor leert me dat er te weinig druk in het systeem zit, terwijl het in november volgens de facturen nog afgevuld is, zal wel ergens lekken dus ![]() ![]() Eerst draagarmen en motorsteunrubber maar doen, heeft wat meer prioriteit ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:48 |
Tis ook nog niet echt heel warm dus heb je ook nog niet ècht de airco nodig, als je maar voor de zomer hebt ofzo is het goed toch ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:36 |
Zonnedak in de 244, da's pas relaxed! ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:12 |
Klopt, maar airco onderhoud is een stukje lastiger zelf te doen (of je moet gewoon die 10 bar slangen los trekken ![]() ![]() | |
Hyman | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:20 |
Ook student he? | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:22 |
Jep ![]() Die draagarmen zijn al weer een 'rib uit m'n lijf' na de velgen ![]() ![]() Zo'n airco kan ik er dan niet bij hebben ![]() ![]() Zag dat de stekker wel nogal geoxideerd was, dus die ga ik voor de zekerheid gewoon even schoon maken ![]() | |
Hyman | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:26 |
I feel you bro! 3k-4k is ook niet niets voor een student voor het fixen van een amazon. ![]() | |
Hyman | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:28 |
Klasgenootje gaat trouwens een iMiV in zn S80 bouwen ![]() Ook voor een mooiere aux input die is verbonden met zn iphone en de radio. Vanmiddag bij em in de auto door een tunnel gereden en even het pedaal in. Dik brullen die 5-pitter diesel ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:40 |
Ja airco is maf duur idd. Bij mijn auto kost dat ook een godsvermogen :S Ik ken je probleem, bij mijn vorige auto had ik ook ineens voor ruim ¤800 aan reparaties. Dat soort shit kan je er gewoon niet bij hebben in een keer ![]() Overigens was ie 1.5 mnd later totall loss dus dat maakte het nog treuriger.. | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:43 |
Daarom kan ik ook niet wachten tot ik een fatsoenlijke baan heb en du meer geld voor allerlei auto geralateerde dingen ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:50 |
8k? Hebben ze 't motorblok verguld ofzo? ![]() | |
Hyman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:10 |
8k ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:13 |
800 idd ![]() | |
r8v2 | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:14 |
Ik ben geloof ik een beetje verwend met een kennis van me die al 30 jaar monteur is bij de de Beemd ![]() ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:42 |
Oh verkeerd gelezen. ![]() @ hierboven: in Geldrop zit ook iemand die oud type airco's om kan bouwen naar de nieuwe types, handig voor 240's! ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:43 |
Zelfde hier ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:46 |
Geeftniet, 8k aan reparaties had ik ook ècht niet gedaan ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:47 |
Mja over +/- 1.5 jr hoop ik iig klaar te zijn met studeren ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:51 |
Goede twee jaar hier nog. En dan nog geen vetpot ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:55 |
740 is al wel een upgrade toch ![]() ![]() Ik zou eigenlijk wel iets in de richting van een S80 willen als ik ga werken. Zeker als ik diesel (moet) gaan rijden. | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:58 |
Is het oude type 740 er eigenlijk met airco? ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:04 |
Heb even snel gekeken en de 740's die ik kan vinden hebben geen airco...dus wordt dan toch inbouwen ![]() Waarom neem je geen 760? Dan heb je standaard airco. | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:05 |
Ze zijn er wel maar wel vrij zeldzaam. ![]() ![]() Sjoegerd moet gewoon m'n 244 kopen! ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:06 |
Was zeker een heeeule dure optie destijds op de 740 dan ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:07 |
Iets met verkrijgbaarheid. Vrij goede 740 van 89 ofzo is best goed te vinden voor weinig geld. 760 is al gauw wat duurder. Eigenlijk moet ik ook een 89-er kopen voor die belastingvrij word. | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:10 |
Ja sorry, zit er de komende tijd echt niet in ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:10 |
Daar heb je dan wel weer een punt idd ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:10 |
Watvoor Opel is het? ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:11 |
Astra uit 2000. Best fijne auto om eerlijk te zijn. | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:12 |
Oke. Zal ongetwijfeld best netjes rijden idd. Opel leeft tenslotte auto's ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:15 |
Alleen de stoelen uit Heimens S40 zijn een stuk fijner ![]() ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:18 |
Arme Hyman ![]() Wat doe je hem aan ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:21 |
Gaat hij maar mooi eens fietsen ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:28 |
Whahhaha xD Waarom ga je niet samen met hem dan? | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:31 |
Omdat het festival waar ik heenga niks voor hem is ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:32 |
Aaah vandaar. Maar je mag/wil zn auto lenen dus? ![]() Hoe ken je hem eigenlijk? ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:34 |
Nou ik leen de auto van mijn ouders ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:36 |
Ook fijn. Handiger dan je AX sowieso denk ik. Aah oke. Leuk ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:40 |
Veel handiger dan de AX ![]() Nee Heimen zit in de computerbranche, ik in de autobranche ![]() | |
H-D | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:42 |
Ah oke ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:14 |
Als de stoelen van een S40 al beter zitten, dan is er nog wel een fikse slag te maken. De stoelen in de V70 zijn écht wel een stuk beter, maar daar is wel even 150k meer op gezeten. Heb zowel Phase 1 als Phase 2 stoelen in m'n S40 gehad, en daar was al behoorlijk verschil te merken (P2 had duidelijk betere steun) maar dat verbleekt echt wel bij de V70. Heb zelf redelijk snel last van m'n rug bij 1,5 uur rijden, maar in de V heb ik nu al een aantal keer de 3-4 uur aangetikt zonder al te veel moeite met een kleine rust ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:16 |
Overigens heeft het schoonmaken van de stekker niets geholpen. Wel nogmaals gechecked of het daar aan ligt, en inderdaad, de magneetkoppeling pakt netjes op als ik hem overbrug ![]() Systeem dus leeg/leger dan moet, of de sensor is kaduuk. Krijg in ieder geval geen foutmeldingen op het ECC systeem als ik hem uitlees, dus moet toch echt naar een servicepunt ![]() Wellicht langs bij het bedrijf dat hem 5 maanden terug nog afgevuld heeft en gerepareerd, want iets klopt er dan toch niet ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:17 |
En voor de triplepost: de ICT is koning, nog 1,5 jaar en ik kan ook aan de bak en de diesel fatsoenlijk onderhouden/nog nieuwer/groter gaan rijden ![]() | |
H-D | woensdag 28 maart 2012 @ 00:15 |
Een nieuwe V70 ![]() Moet je mss even checken of en hoelang ze garantie oid geven. Zal wel geen 6 maanden zijn maar goed je weet het nooit ![]() | |
r8v2 | woensdag 28 maart 2012 @ 00:52 |
Jullie hebben zeker nog nooit in een 940 stoel gezeten? ![]() | |
H-D | woensdag 28 maart 2012 @ 09:44 |
960 heeft ook fijne stoelen^^ ![]() | |
r8v2 | woensdag 28 maart 2012 @ 11:16 |
Ja dat zijn dezelfde ![]() | |
IrishBastard | woensdag 28 maart 2012 @ 11:51 |
Die vind ik persoonlijk te groot, en ze geven totaal geen zijdelingse steun ![]() ![]() | |
H-D | woensdag 28 maart 2012 @ 14:01 |
I know daarom voegde ik het ook toe aan de discussie. Voor de droogheid. | |
H-D | woensdag 28 maart 2012 @ 14:02 |
Dat is idd ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 28 maart 2012 @ 16:53 |
Ik heb daar totaal geen last van. Maar ik ben dan ook 2 meter, 100+ kilo en de stoelen zijn iets ingesleten ![]() | |
Agiath | woensdag 28 maart 2012 @ 18:10 |
Kunnen jullie mij helpen? Ik wilde vandaag mijn volvo (940 polar 2.3 ic) weer starten (hij is geschorst). Maar er is iets mis gegaan met de aansluiting van de accu's, een kortsluiting. De auto rijdt zelf prima, maar er is iets doorgebrand, een paar dingen werken onder andere niet meer, zoals de radio, richtingaanwijzers en de elektrische raambediening. De zekeringen is er bij 1tje doorgebrand (knipperlicht). Toen ik deze verving brande die gelijk weer door. Goed, leuk en aardig, maar nu het probleem. Mijn ramen staan helemaal open en gaan nu niet meer dicht. Ik heb geen garage (hij staat hier op een eigen terrein). Ik heb het even dichtgeplakt met ducttape en vuilniszakken maar hij moet nog maanden buiten staan voordat ik er naar de garage mee kan.... Is er een manier om de ramen handmatig dicht te draaien? En weten jullie misschien wat er mis is met de elektronica? Bijna alles werkt behalve een paar nummers (oa 8,9,24,26 en 9 brandt dus steeds door). | |
IrishBastard | woensdag 28 maart 2012 @ 20:10 |
Ik zou kijken of je de motor direct kunt aansturen, dus gewoon even opzoeken hoeveel volt hij moet krijgen en dat op het motortje zetten ofzo ![]() | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 00:22 |
Heb je de accu vervangen? Kan zijn dat ie omgepoold (ja dat kan!) is en dan klappen zekeringen er wel uit ja. | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 12:21 |
Het is absoluut sneu maar hij heeft wel echt een flutverzekering: http://www.tctubantia.nl/(...)ur-van-Nederland.ece | |
IrishBastard | donderdag 29 maart 2012 @ 12:39 |
Au ![]() | |
H-D | donderdag 29 maart 2012 @ 14:01 |
Balen voor die kerel! ![]() Wel minder handig van 'm dat ie niet die afspraken met BNN op papier gezet heeft. Ze kunnen nu ook gewoon zeggen dat ze niks van plan zijn te vergoeden.... | |
Gambolputty | donderdag 29 maart 2012 @ 16:06 |
Ben wel van mening dat BNN hier een morele plicht heeft, Zij hebben die klapharken achter het stuur gezet terwijl ze inmiddels ook wel weten tot wat voor acties die runderen in staat zijn na het aanrijden van Nicolai. | |
H-D | donderdag 29 maart 2012 @ 16:08 |
Ja mja morele plicht heb je doorgaans niet zoveel aan als je met ¤10.000 schade zit en BNN niks wil betalen. Je zult toch een fatsoenlijke (rechts)vordering moeten instellen dan ![]() | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 17:15 |
Wat ik al zei, kutverzekering. Daarbij is die schade ook zwaar overtrokken. Ik zie een: - Frontje - Scherm - Bumperdeel - Wat klein grut Front en scherm moeten gespoten worden, rest is montagewerk. Dus hoe ze dan aan die 10.000 komen is me een raadsel, want zelfs de ophanging is nog recht (zie wiel). | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 17:17 |
Wel toevallig trouwens, mijn pa heeft ook een rode PV met een oud kenteken beginnend met G. | |
Bart-Willem | donderdag 29 maart 2012 @ 19:58 |
Nog toevalliger: ik heb goede contacten met het bedrijf die de auto nu moet oplappen. De auto is helaas onderhuids behoorlijk krom (chassisbalken zijn ook al krom), het is in werkelijkheid vele malen erger dan het zo op de foto lijkt. Scherm is gaar, front is gaar, bumper krom, voorwielophanging krom (het wiel staat recht, maar aan de andere kant dus niet), chassis gedeeltelijk krom (moet gerepareerd en opnieuw gericht worden, en de motorkap zit nu volledig gesloten, maar lijkt dus gewoon open te zijn, ding is dus goed ontzet) en nog een lange waslijst aan klein grut. De beste man gaat zeker voor een paar duizend Euro het schip in. En BNN zal dat niet bij gaan betalen. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Bart-Willem op 29-03-2012 20:05:31 ] | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 20:52 |
Over welk bedrijf hebben we het dan? ![]() | |
Gambolputty | donderdag 29 maart 2012 @ 21:23 |
Er is toch nog niet gezegd dat ze niet willen betalen? Ik ga er vanuit dat ze wel zo fatsoenlijk zijn. En 't is trouwens fantastisch goede en goedkope reclame voor hun programma. En mag BNN echt niet over de brug komen: een Fok! Volvofanboy-actie starten? ![]() | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 21:32 |
Ik heb niet eens geld voor mijn eigen Volvo's ![]() | |
IrishBastard | donderdag 29 maart 2012 @ 21:33 |
| |
H-D | donderdag 29 maart 2012 @ 21:41 |
Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen maar dat het vanuit zekerheidsoogpunt handig was geweest om die mondelinge toezeggingen van BNN vast te leggen in een schriftelijke overeenkomst. Altijd doordenken tot in de rechtszaal met dit soort shit ![]() | |
Gambolputty | donderdag 29 maart 2012 @ 21:42 |
Ik wou ook niet met de collectebus langskomen....maar een media-offensiefje vanuit Fok moet kunnen denk ik.. | |
H-D | donderdag 29 maart 2012 @ 21:47 |
Mag dat wel van Fok? | |
r8v2 | donderdag 29 maart 2012 @ 21:47 |
Naja, ik vind dat BNN eigenlijk niet eens hoeft te betalen. Het had ook een ander zotje kunnen zijn die erin gereden was. En dan zat meneer nog steeds met hetzelfde probleem... | |
Gambolputty | donderdag 29 maart 2012 @ 21:58 |
True. Maar ben wel benieuwd of Ruben Nicolai ook zelf voor alle ziekte/verzuimkosten op mocht draaien nadat hij aangereden was. | |
H-D | donderdag 29 maart 2012 @ 22:06 |
Dat was toch anders? Dat was op het BNN circuit ook toch? Dan is de situatie ook heel anders. Dan is de kans dat het niet door het programma komt dus praktisch nihil. | |
Bart-Willem | donderdag 29 maart 2012 @ 22:42 |
Ik vind dat BNN gewoon de overige schade moet betalen, zij hebben immers ook genot en profijt ervan door zo'n zotje de weg op te sturen. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 maart 2012 @ 16:15 |
Ola,ik wil me ook even voorstellen met onze 2-de roffel,na een 855 van '94 (2.5 20v op lpg nog steeds in bezit) hebben we er een V70 classic bij op g3,een 10v van '99. onze oude. ![]() nieuwe.(nog op wintervelgen) ![]() ![]() 15inch 5 spaaks lichtmetaal origineel Volvo zet ik er dit weekend op. | |
r8v2 | vrijdag 30 maart 2012 @ 16:43 |
De achterlichten op de rooie kunnen echt niet ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 maart 2012 @ 16:55 |
Die rooie,idd..dat was de verkoper van de blauwe... Daar doen we trouwens niets meer aan behalve een beetje netjes maken en in de verkoop gooien...ding is gewoon te duur met de volle mep belasting van lpg. De V loopt nou al een paar weekjes erg netjes en naar verwachting,het leer moet nog alleen eens goed behandelt worden,1 nieuw kastje van de afstandbediening (scheurtje erin),xc grille en een bakspoeling (automaat) maar dat gaat via de 850 club in april gebeuren. Daarna kijken we eens voor een set mooie 17-ers met een milde verlaging. Edit..en een linker koplampwisser natuurlijk. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2012 17:06:39 ] | |
Bart-Willem | vrijdag 30 maart 2012 @ 17:18 |
Spoiler spuiten is klaar! ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 31 maart 2012 @ 16:46 |
En nou op zomervelgjes.![]() ![]() Een paar R voorveren en een XC grille gaat nou als eerste gebeuren. | |
H-D | zaterdag 31 maart 2012 @ 16:48 |
Ziet er strak uit ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 31 maart 2012 @ 17:50 |
Even een vraag terzijde..ik wil de standaard radio behouden maar wel een uitbreiding voor een Ipod of ander medium,die mogelijkheid is er via een interface,zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? | |
IrishBastard | zaterdag 31 maart 2012 @ 18:46 |
Yatour ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 31 maart 2012 @ 23:36 |
Ik heb per ongeluk zo'n Yatour-ding binnengekregen (dacht dat ik een GROM besteld had). ![]() ![]() ![]() Toch maar liever een echte GROM. ![]() | |
Gambolputty | zaterdag 31 maart 2012 @ 23:44 |
Yep, heb een iMiv iPodaansluiting op mijn HU1205. | |
Bart-Willem | zondag 1 april 2012 @ 21:14 |
Zo, 2e geworden in de 140/164/Amazon/andereoudemeuk-klasse @ Elandrun! ![]() | |
r8v2 | zondag 1 april 2012 @ 21:37 |
Haha good busy. Het is dat ik geen circuitwaardige auto heb anders had ik ook meegedaan ![]() | |
IrishBastard | zondag 1 april 2012 @ 22:18 |
Vet ![]() | |
H-D | zondag 1 april 2012 @ 22:21 |
Congratz ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 april 2012 @ 17:32 |
Proficiat,mooie score. | |
Bart-Willem | maandag 2 april 2012 @ 18:06 |
En jij denkt dat die duikboot-164 circuitwaardig is? ![]() | |
r8v2 | maandag 2 april 2012 @ 18:10 |
Ik had die reply al voorzien. Maar wat ik eigenlijk bedoel, ik heb al op het Midland circuit, de Nurburgring en de Hockenheimring gereden in auto's die daar wel wat meer voor bedoeld zijn. Dus dan is mijn 240 op dat kartbaantje niet zo boeiend meer ![]() | |
Bart-Willem | maandag 2 april 2012 @ 18:37 |
Hockenheim? Hoe heb je dat gefixt? ![]() BW in race-actie met de zwabberbak! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 2 april 2012 @ 18:45 |
Hoe heet de Bertone coupé met een front dat lijkt op die van de 960? Die zag ik vandaag, gaaf ding! | |
bokkepoot | maandag 2 april 2012 @ 18:52 |
Als ze belooft hebben de schade te vergoeden..Tsja dan mogen ze wel dokken ja | |
IrishBastard | maandag 2 april 2012 @ 19:21 |
Vandaag vanaf 10 tot 18 bezig geweest de draagarmen te vervangen. Alles wat tegen kon zitten zat tegen ![]() Gelukkig is het nu gelukt, maar wat een kudtklus zeg ![]() | |
Gambolputty | maandag 2 april 2012 @ 19:28 |
Da's waarschijnlijk een 780 geweest. Mooi ding idd | |
ZwartmetSuiker | maandag 2 april 2012 @ 19:54 |
Ja dat is hem! Die kende ik nog niet. Stoer ding zeg. | |
CasB | maandag 2 april 2012 @ 21:16 |
De S90 vind ik ook gaaf, die kom ik zo nu en dan nog wel eens tegen. ![]() | |
H-D | maandag 2 april 2012 @ 21:22 |
Die komt toch wel redelijk vaak voor. Zeker de modellen met nog de 960 type aanduiding. | |
r8v2 | maandag 2 april 2012 @ 23:48 |
Ik heb een veel grotere body-roll foto van op de Ring ![]() Hockenheim trackday was georganiseerd door een Duitse motorclub, was voor weinig rondjes karren. Was wel een flinke reis, mijn 240 met daarachter een kar met daarop een Golfje had het af en toe zwaar ![]() | |
r8v2 | maandag 2 april 2012 @ 23:49 |
Vandaag nog een V90 zien rijden. Met 2.0 aanduiding achterop dus de Italiaanse belasting cheap ass variant met turbo ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 3 april 2012 @ 17:34 |
Gisteren gezien, Wok zette die foto op GoT. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 3 april 2012 @ 18:26 |
Die foto hangt dus gewoon in de Rewe (supermarkt) te Adenau ![]() | |
r8v2 | dinsdag 3 april 2012 @ 18:27 |
Wat ik me nu (al ![]() ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 3 april 2012 @ 22:08 |
Is niet de mijne, maar van de junior-monteur. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 3 april 2012 @ 22:14 |
Van? Schandcar? ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 3 april 2012 @ 23:21 |
Ja. ![]() | |
Wisheh | woensdag 4 april 2012 @ 18:13 |
ik heb een nieuwe liefde gevonden. Kreeg een full options S60 mee van de garage als leen auto. Wat een ding ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 4 april 2012 @ 18:54 |
Grom! De garage heeft waarschijnlijk een kapitale fout gemaakt! ![]() Nooit problemen met de auto gehad, tot aan gisteren en vanochtend. :/ Op de terugweg had ik al het idee dat de auto iets minder vermogen had, maar misschien leek dat maar. Gewoon op m'n gemak verder gereden totdat ik bij stoplichten uit kwam (vlak voordat ik thuis aankom): de auto dreigde net niet af te slaan en liep stationair te schommelen (om afslaan te voorkomen). Goed, misschien toeval. Totdat ik vanochtend mijn auto wil starten: auto start maar zodra je 'm in een versnelling zet slaat 'ie accuut af. :/ Meerdere pogingen gedaan en elke keer valt 'ie dus meteen uit zodra je 'm in de R of D zet (het is een automaat). Dan maar iets meer gas geven en met m'n linkervoet op het rempedaal. Eenmaal bij m'n reguliere werkplek aangekomen ga ik na een uurtje het maar even alsnog uittesten: auto wil niet eens meer aanslaan. ![]() ![]() Ik bel de garage op, en zeg dat ze wellicht de distributieriem er niet goed opgelegd hebben (tandje verkeerd ofzo). Krijg ik te horen dat het toeval is en 't zeker goed gebeurd is bladiebla. ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 4 april 2012 @ 19:00 |
Mooi werk zo, hopen dat ze een beetje inschikken ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 4 april 2012 @ 20:20 |
Ja, ik ben nogal not-amused! ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 4 april 2012 @ 21:58 |
Welke beunhaas was dat dan? | |
H-D | woensdag 4 april 2012 @ 22:19 |
Wel proberen dat zij de kosten gaan dragen dan -_- | |
Bart-Willem | woensdag 4 april 2012 @ 22:53 |
Het was geen beunhaas maar gewoon een specialist. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 5 april 2012 @ 23:23 |
Nog meer race-actie! ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 08:56 |
Heb je de foto's die op deze pagina staan ook al gezien? ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 12:34 |
Ja, dat waren de eerste foto's die online te vinden waren. Maar dat zijn alleen foto's van 's ochtends. ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 12:41 |
Ik had ze ook maar langs zien komen en kon deze 164 nog wel herinneren, dus ik denk ik plaats ze even ![]() Auto al weer gefikst? | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 12:51 |
Nog niet, zou vanmiddag klaar moeten zijn. Maar ik heb er een hard hoofd in. ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 13:11 |
Ach, anders zit je gelukkig hoogstens een lang weekend zonder ![]() | |
CasB | vrijdag 6 april 2012 @ 14:27 |
Ik denk dat ik volgend jaar ook maar mee ga doen met de Elandrun. ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 15:07 |
Ha, iemand die aan een ander Volvo forum te linken is door z'n username ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door IrishBastard op 06-04-2012 15:25:45 ] | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 16:24 |
Nou er is nieuws: nu vermoeden ze dat de nokkenas-sensor stuk is gegaan door de distributiewissel. Eerst zou 'ie half stuk zijn maar omdat ze 't nu nog eens na gingen kijken is 'ie helemaal stuk gegaan. Motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, maar dat zou dus komen door die kapotte sensor. Een ander is besteld en zou nu nog gemonteerd worden maar heb nog niets gehoord. ![]() De vraag is nu: was dat ding wel echt stuk, en hebben ze 'm niet zelf gesloopt? Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Nooit problemen en nu "ineens" wel. ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 16:30 |
Als hij stuk is gegaan bij de distributiewissel is het sowieso hun fout toch? Die hebben zij toch uitgevoerd? | |
H-D | vrijdag 6 april 2012 @ 16:32 |
Als ie stuk is gegaan met de wissel lijkt het mij dat zij 'm ook gesloopt hebben? Sowieso slecht dat ze dat dan niet gezien hebben ook. Hen ook alle kosten laten dragen dan. Wat een gedoe weer ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 17:13 |
Ja ze zaten zich al in te dekken dat 't ding al langer stuk zou zijn, maar dan had m'n auto dus vaker slecht moeten starten of zelfs compleet uit moeten vallen tijdens het rijden. Ik vind 't maar een erg vaag verhaal worden eigenlijk. ![]() Een dealer zou gegarandeerd een coulance-regeling getroffen hebben, maar zij gooien het natuurlijk op dat 't al stuk zou zijn. ![]() | |
H-D | vrijdag 6 april 2012 @ 17:16 |
Hoe kan het nou al stuk geweest zijn als zij zelf zeggen dat het tijdens/door de distributiewissel gebeurd zou zijn? Dat is dus beetje tegenstrijdig. Ik zou echt nog steeds geen genoegen nemen met dat je zelf moet gaan betalen. Desnoods een juridische brief oid maar ik vind echt dat zij moeten betalen ![]() | |
mithrandirrr | vrijdag 6 april 2012 @ 17:26 |
Garages kunnen echt klote zijn in zulke gevallen,... Moet de klant zeker gaan aantonen dat het nog niet kapot is :S | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 17:29 |
Probleem opgelost! Het was niet de nokkenassensor (die was dus gewoon goed) maar de riem bleek dus alsnog 2 tandjes verkeerd te staan. ![]() | |
mithrandirrr | vrijdag 6 april 2012 @ 17:33 |
Woohoo! | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 17:45 |
Nu hopen op geen motorschade. ![]() ![]() Morgen komt er iemand kijken voor m'n 244 diesel, ben benieuwd. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 6 april 2012 @ 18:56 |
Hoop voor je dat je de 244 nu verkocht krijgt. Staat al zo lang te koop geloof ik. | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 20:38 |
Mjaah ik heb 'm af en toe uit de verkoop gehaald he. ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | vrijdag 6 april 2012 @ 21:48 |
Nah, van twee tandjes zul je toch geen kapotgelopen blok hebben? En het is nu in ieder geval duidelijk dat het hun schuld is, paupers ![]() ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 6 april 2012 @ 22:07 |
Ja, alleen wanneer blijkt dat bijvoorbeeld over 1 of 2 maanden er motorschade is zullen ze zich wel indekken dat dat naderhand is ofzo. ![]() ![]() | |
Gambolputty | zaterdag 7 april 2012 @ 01:05 |
van die 2 tandjes verschil zal je geen kromme kleppen krijgen, die krijgt je alleen als de riem breekt (en je hebt geen vrijloper). Wel trés slordig van de garage maar lijkt me niet dat je er permanente schade door hebt opgelopen. | |
H-D | zaterdag 7 april 2012 @ 01:06 |
Een C30 is nou echt een van de weinige Volvo's die ik echt lelijk vind Xd | |
Hyman | zaterdag 7 april 2012 @ 11:10 |
Dat panamerica road trip, wanneer is dat op de teevee? Gisteren toch? | |
JDude | zaterdag 7 april 2012 @ 11:45 |
Jep, na Top Gear. Half elf ongeveer. | |
Bart-Willem | zaterdag 7 april 2012 @ 13:18 |
De 244 diesel is verkocht en de V70 is weer opgehaald! Motor loopt nu goed, alleen zat 'ie verschrikkelijk te gieren. Wat bleek: ze hadden met remmenreiniger de boel schoongemaakt en daardoor was de looprol van de multiriem volledig droog komen te staan en is dus gaan gieren. Meteen teruggereden en ze hebben 't even in de olie gezet en zou nu moeten verdwijnen (hij giert al een stuk minder). So far so good, alleen: wat ze ermee gedaan hebben weet ik niet, want ik heb een gigantische trilling aan de achterzijde (en dat met nieuwe banden die er sinds vorige week op liggen) en als ik rem hoor ik een gigantische *KLOEINK!*-geluid (en dan te bedenken dat alle remblokken en remschijven 10k terug vervangen zijn). En ze hebben een proefrit gemaakt van 40km (waar ze volgens mij ook nog een gigantisch lomp hebben gedaan en daar deze klachten door gekomen zijn). :/ Het is nu net alsof ik een of andere zeur ben, maar ik lever een goedwerkende en fijn rijdende auto in en krijg dit terug. ![]() | |
H-D | zaterdag 7 april 2012 @ 16:06 |
Echt wtf is dat voor pauperbedrijf man ![]() ![]() Heb je de nieuwe klachten wel weer voorgelegd aan ze? Congrats btw met de verkoop van je 244! ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 7 april 2012 @ 16:14 |
Gefeliciteerd met de verkoop! Die kloenk, is dat niet je handrem die vastslaat? Zo'n geluid maakt hij namelijk ook als hij op de handrem schiet. Wel echt te kut dat je iets fatsoenlijks wegbrengt en er al dit soort shit voor terugkrijgt ![]() ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 7 april 2012 @ 16:56 |
Het lijkt me niet de handrem. Zodra je gas los laat (of gaat remmen) dan gaat heel de auto echt gigantisch trillen. ![]() ![]() ![]() Ben het aardig beu nu! ![]() ![]() | |
H-D | zaterdag 7 april 2012 @ 17:01 |
Weer terugbrengen en opnieuw laten fixen. Wat een idioten. | |
Gambolputty | zaterdag 7 april 2012 @ 17:06 |
Vraagje: de buurjongen heeft net zijn eerste auto gekocht, ik dacht hem eerst te kunnen feliciteren met een 240 (zag eerst alleen de achterkant), maar zag al snel snel aan de voorkant dat het een 164 moest zijn. D'r ligt inderdaad een 6cylinder voorin, maar volgens mij klopt die achterkant niet. Of vergis ik me nou?![]() ![]() | |
JDude | zaterdag 7 april 2012 @ 17:40 |
RDW zegt een 164. | |
IrishBastard | zaterdag 7 april 2012 @ 17:51 |
Paupers ![]() ![]() | |
Gambolputty | zaterdag 7 april 2012 @ 21:30 |
RDW zegt ook dat ie rood is ![]() | |
JDude | zaterdag 7 april 2012 @ 21:44 |
Oh, zo ver had ik nog niet gekeken. | |
Bart-Willem | zaterdag 7 april 2012 @ 21:48 |
Ik heb ze geen opdracht gegeven om draagarmen los te maken of wielen los te halen. Ik vermoed dat door hun remmenreiniger-schoonmaakactie een motorsteun compleet weggevreten is ofzo. ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 7 april 2012 @ 22:32 |
Nouja, da's ook niet heel logisch toch ![]() ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 7 april 2012 @ 23:21 |
Ik hoop een gesloopte motorsteun, maar vrees erger. | |
Gambolputty | zondag 8 april 2012 @ 00:45 |
..en onder de motorkap is trouwens ook alles rood maar volgens mij heeft deze 164 de achterlichten van de 2e generatie 200-serie ofzo. Het klopt gewoon niet. | |
r8v2 | zondag 8 april 2012 @ 03:23 |
164-voorkant aan een '79-'81 240 gelast. Een echte 164 heeft of de oude 140-achterkant, of een oude 140/240-achterkant. Als het fatsoenlijk gedaan is heb je een prima auto, alhoewel de B30 niet bepaald bekend staat om z'n fatsoenlijke koeling. @B-W: mocht je alsnog problemen hebben, contact me ff. Dan kan ik je doorverwijzen naar die de Beemd-kennis van me, die ziet binnen 10 seconden wat er fout gegaan mocht zijn. | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 12:02 |
Wanneer hoor je het dan? Dinsdan? | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 12:06 |
@ R8V2: thanks voor het aanbod, weet niet of ik er gebruik van moet maken, maar ik weet wel dat ik niet meer zal terugkeren bij die garage voor onderhoud. ![]() Ik heb ze gemaild want kreeg hen telefonisch niet meer te pakken. Dinsdag kan ik sowieso niet (diploma-uitreiking van m'n vriendin) dus hoogstwaarschijnlijk dat ik de auto daar woensdag drop. Zit ik alleen zonder vervoer. ![]() | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 12:07 |
Geen leenauto mogelijk ofzo? | |
Hyman | zondag 8 april 2012 @ 12:12 |
Dat heb je ook vaker met 164's die zijn omgebouwd tot station ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 13:55 |
Ik denk dat het probleem van de V70 opgelost is. Die garage mailde vanochtend terug met de bewering dat het probleem er al was (niet dus) en vervolgens als laatste zin: "Oja, check ook de wielbouten". Dat vond ik verdacht, dus ik ga het even nakijken. Hangt er op 1 wiel gewoon 1 bout al geheel los en de rest moest meer dan 1cm er dieper ingedraaid worden. ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 8 april 2012 @ 17:09 |
![]() Het mooie van zo'n Volvo is dat je hem kan hergebruiken bij een crashtest ![]() En nog een keer: En nog eens: | |
TheFreshPrince | zondag 8 april 2012 @ 17:16 |
We have a winner! | |
IrishBastard | zondag 8 april 2012 @ 17:21 |
![]() Wel even checken of je geen schade hebt aan je velgen, ik zou ze mooi verantwoordelijk stellen ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 18:06 |
Ja, te zot voor woorden is het. God weet wat er had kunnen gebeuren! Denk dat het slim is om de auto door iemand anders na te laten kijken want die prullers mogen er niet meer aankomen! ![]() En dan blijk ik nog veels teveel betaald te hebben: m'n vader is bij een andere Volvospecialist voor exact dezelfde V70 met een beurt 600 Euro kwijt geweest (ook distributieriem maar geen waterpomp). Ik was met de kleine beurt, waterpomp, distributieriem, nokkenaspoulie en interieurfilter 1200 kwijt. ![]() | |
IrishBastard | zondag 8 april 2012 @ 18:36 |
Mwa, rij je benzine of diesel? Ik weet dat de kosten voor de diesel ook uiteenlopen van 700-1250, dus dat is gewoon garage afhankelijk ![]() ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 18:56 |
Het is een standaard benzine-versie, die van m'n pa ook. | |
IrishBastard | zondag 8 april 2012 @ 19:03 |
Ah, dan zou dat wel iets sneller moeten gaan ja ![]() | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 19:09 |
Wat een paupergarage ![]() Vrees alleen wel dat schade aan je velgen, mocht dat er zijn, het wel lastig is om die lui daarvoor aansprakelijk te stellen :x | |
IrishBastard | zondag 8 april 2012 @ 19:38 |
Hoezo, het is toch prima herleidbaar ![]() | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 20:58 |
Moet je wel echt aantonen dat de schade ontstaan is door de uitgevoerde werkzaamheden en dat ie niet al reeds aanwezig is en/of door iemand anders (toedoen) is ontstaan in tijd dat de garage de auto niet meer had. Dat moet je allemaal aannemelijk maken ![]() Dit als ze moeilijk doen uiteraard. Als ze gewoon aansprakelijkheid accepteren is er geen probleem natuurlijk. | |
IrishBastard | zondag 8 april 2012 @ 21:41 |
Dat zou met die nokkenassensor hetzelfde geweest zijn hè ![]() | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 21:46 |
Ja klopt maar die gaven ze toch toe uiteindelijk? ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 22:37 |
Auto is dinsdag daar geweest voor de distributieriem, dinsdagavond opgehaald en woensdag vroeg in de middag weer teruggebracht. Vervolgens is zaterdag vroeg in middag de auto opgehaald en later in de middag heb ik dus melding gedaan van die klachten en is er niet gereden met de auto. Zondagochtend krijg ik een mailtje met daarin de melding van "motorsteun is misschien kapot door de olielekkage maar check ook je wielbouten" en is vervolgens 1 uur later inderdaad door me geconstateerd. In die dagen en klachten heeft de auto grotendeels bij de garage gestaan, dus is het extreem aannemelijk dat het hun fout is. | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 22:50 |
Dat is een goed punt. Zij zullen ongetwijfeld beweren dat enige velgschade al aanwezig is ofdat je het zelf gedaan hebt...dus ben eventueel wel voorbereid op veel gezeik als je er echt werk van gaat maken. Even voor de goede orde btw; ik zeg dit niet omdat ik het je allemaal niet gun of het eens ven met de garage oid( helemaal niet zelfs) maar het is gewoon een beetje WGR- advies over je (bewijs)positie tov de garage ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 23:03 |
De velg hebben ze zelf nota bene 2 weken terug nog gemonteerd omdat er toen nieuwe banden op moesten en de winterbanden (op stalen velg) van de auto af gingen. ![]() ![]() | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 23:08 |
Oh dat scheelt idd ![]() Al is het natuurlijk niet uitgesloten dat je zelf schade toebrengt aan een velg in 2weken ![]() Je wilt dus wel iets van schadevergoeding van ze ofzo? | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 23:18 |
2 weken, waarvan een halve week de auto bij hen staat. ![]() Wat ik wil: - ik moet nu naar een andere garage of de dealer om de auto na te laten kijken, gezien zij 3 fouten gemaakt hebben ermee (distributieriem, gierende looprol van multiriem en 't loszittende wiel). Kost me wederom tijd en brengen extra kosten met zich mee en dat moet gecompenseerd worden. - Stel dat nu blijkt dat de velg en/of band beschadigd is, en andere zaken beschadigd zijn (denk aan een wiellager, wielnaaf of aandrijfas aangezien het linksvoor was, of iets simpels als opnieuw laten balanceren van het voorwiel voor het geval er nu onbalans of kromming in zit), dan moet dat ook vergoed worden. Deze werkzaamheden wil ik níet door hen laten uitvoeren omdat ze eerdere werkzaamheden niet goed uitgevoerd hebben. Klinkt misschien teveel gevraagd, maar ja: ik lever een goed werkende/rijdende auto in en tik 1200 Euro af en krijg vervolgens een slechte auto terug die tot driemaal toe niet goed gerepareerd is en zelfs grote gevolgen zou kunnen hebben (denk maar eens in als je op de snelweg ineens je linker voorwiel kwijt raakt). | |
H-D | zondag 8 april 2012 @ 23:29 |
Van die km standen heb je wel een goed punt idd. Ik vind je eisen best redelijk en zou ik zeker zijn wat ik zou aanraden als eis. Het enige is dat als zij aanbieden bijv. kosteloos je band/velg en evt die andere dinge te fixen je dan mogelijk niet meer kunt eisen dat het bij een ander gebeurd. Dat zou dan misschien niet meer redelijk zijn. Compensatie van die extra kosten bij je eerste punt is sowieso nodig en ook redelijk. Je kunt goed stellen en aannemelijk maken dat zij verantwoordelijk zijn voor die extra kosten/schade. | |
Bart-Willem | zondag 8 april 2012 @ 23:42 |
Tja, als zij het zelf nakijken dan zeggen ze natuurlijk dat het goed is (prediken voor eigen parochie enzo). ![]() | |
H-D | maandag 9 april 2012 @ 00:15 |
Ja precies maar als zij het dan kosteloos voor je repareren, na inspectie ![]() ![]() Hoop voor je dat het beetje meevalt met gevolgschades enzo ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 10 april 2012 @ 10:21 |
Ondertussen een boze mail gestuurd, en vanochtend reactie gehad. Ze vonden mijn reactie overtrokken en beweren dat ze het wiel niet eens los hebben gehad maar bijvoorbeeld een poging door diefstal geweest zou kunnen zijn. Yeah right! ![]() Het ding heeft 5 dagen bij hen gestaan en ze hebben een wel heel erg uitgebreide proefrit van 40km gemaakt. ![]() Verder willen ze niet tegemoet komen in de kosten of opdraaien voor eventuele vervolgschade. ![]() | |
H-D | dinsdag 10 april 2012 @ 16:05 |
Wtf poging tot diefstal ![]() ![]() Hoe ver wil je eigenlijk gaan voor je gelijk/geld ? ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 10 april 2012 @ 18:43 |
Extreem wanhopig, zeker als ze eerst zeggen dat ik de wielbouten moet nakijken en vervolgens trekken ze hun keutel in. Dit was hun reactie: Erg knap dat op mijn terugrit tijdens de rit dan mensen gestoord zijn tijdens het jatten van mijn wielen! ![]() ![]() En joepie! Ze hebben hun extreem knullige fout van die distributieriem gratis opgelost! Wat ben ik blij dat ik garantie krijg op onkunde! ![]() ![]() Hoe ver ik wil gaan met mijn gelijk halen? Geen idee, ik vrees dat een eventuele rechtsgang duurder kan zijn dan deze reparaties. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 10 april 2012 @ 18:47 |
Wat ik al per PM zei. Eer aan jezelf houden en volgende keer ergens anders naartoe... | |
Bart-Willem | dinsdag 10 april 2012 @ 19:57 |
Ja, ik zal nog 1 mail eraan wagen maar ik vrees dat 'ie echt met de garantie op vakantie is. De monteur van hen wil wel schappelijk zijn en kostenloos ernaar kijken of de velg etc nog in orde is. Maar ja: dan zit je nog met eventuele andere gevolgschade en het lijkt mij het beste (ook voor hen) dat een onafhankelijke expert (dealer of andere specialist) ernaar kijkt. | |
H-D | dinsdag 10 april 2012 @ 20:49 |
Wat een onbeschofte mail ![]() Rechtsgang is sowieso duurder schat ik zo in. Maar als het een principekwestie voor je geworden is.... | |
IrishBastard | dinsdag 10 april 2012 @ 21:35 |
Wat een ontzettend asociale mail zeg. Sowieso wel apart dat een garagebedrijf dit soort zaken per mail afhandelt? Ik zou zelf even langs gaan denk ik, of op z'n minst even bellen ![]() | |
H-D | dinsdag 10 april 2012 @ 21:48 |
Echte he :S Die reactie ook van ; flikker maar lekker op naar de dealer ![]() Wat een paupers. Ik zou wel even goed duidelijk maken dat je zo niet behandeld wilt worden... Ik heb trouwens ook wel verhalen gehoord dat die werkplaats gozer hier bij Henk Scholten ook zo aso kan doen ![]() | |
mistermaniac | dinsdag 10 april 2012 @ 22:47 |
Pijnlijke crash net op DACVN. Een superstrakke 544 naar de kloten ... | |
r8v2 | woensdag 11 april 2012 @ 01:00 |
Heb jij onder een steen gewoond de laatste 2 weken? Echt overal al tegengekomen ![]() En ik heb nog steeds bedenkingen bij die crash. | |
IrishBastard | woensdag 11 april 2012 @ 08:38 |
Kennelijk was het nu pas in de aflevering? ![]() ![]() | |
H-D | woensdag 11 april 2012 @ 09:39 |
Het is toch ook pas gister begonnen op tv ofniet? ![]() | |
r8v2 | woensdag 11 april 2012 @ 13:59 |
Aflevering was gisteren ja, maar de crash is inclusief foto's en filmpje al 2 weken bekend ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 11 april 2012 @ 19:26 |
Op zich vind ik het wel handig dat het per mail afgehandeld wordt, want des te meer heb je zwart op wit. ![]() | |
H-D | woensdag 11 april 2012 @ 21:02 |
Dat en dat je niet met dat soort mensen/paupers 'live' hoeft te praten ![]() | |
Hyman | woensdag 11 april 2012 @ 22:00 |
Ik heb even op me laten wachten, maar dit zijn toch wel de ergste plekken:
| |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2012 @ 22:15 |
Hee die roestbak ken ik ![]() | |
Hyman | woensdag 11 april 2012 @ 22:16 |
straks niet meer. | |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2012 @ 22:18 |
Heb je nu al meerdere offertes opgevraagd/beslist wat je gaat doen? ![]() | |
Hyman | woensdag 11 april 2012 @ 22:21 |
nee, ik heb nog geen mail opgesteld. vanmiddag net de foto's gemaakt. | |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2012 @ 22:27 |
Duurt lang met je Heimo ![]() | |
r8v2 | woensdag 11 april 2012 @ 22:29 |
Werd ie dan helemaal gespoten, of alleen de te behandelen plekken? | |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2012 @ 22:30 |
Volledig, extern gezien dan. | |
r8v2 | woensdag 11 april 2012 @ 22:33 |
Wat ik al zei, dan is het niet duur. | |
Hyman | woensdag 11 april 2012 @ 22:43 |
Ik heb dr nu 1 verzonden ![]() | |
Hyman | woensdag 11 april 2012 @ 23:05 |
En nu de laatste de deur uit ![]() | |
IrishBastard | woensdag 11 april 2012 @ 23:19 |
Net 'even' bezig geweest de handremschoenen te controleren en de remblokken achter weer in het kopervet te zetten. Opeens zat ik bij wiel twee met de remschoenen in m'n handen, en dat was even een rotklus om weer vast te krijgen met die veer ![]() Hopen dat nu na het stellen de boel fatsoenlijk functioneert, want ik ben er goed klaar mee. Als het niet zo is zal er wel iets met de kabels zijn ![]() | |
r8v2 | woensdag 11 april 2012 @ 23:32 |
Ik heb vanmiddag ook nuttig werk verricht. We hebben 3 weken geleden een 740 meegenomen uit Zweden maar daar hadden ze de monopoint-injectie vervangen door een carburateur (niet eens een heel slecht idee, want monopoint is ruk). Gevolg alleen was dat er een shitload aan vacuumslangetjes en beun de haas electronica overgebleven was. Dus ik heb alle vacuumtroep opgeruimd en afgedopt en wat beun elektronica netjes gesoldeerd. Daarbij was de massa tussen de auto en het blok ook niet goed dus dat hebben we ook maar meteen gedaan. Rotklus (want ik moest de ventilator + plastic kap voor de radiator weghalen), maar je hebt er zoveel eer van ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 april 2012 @ 23:34 |
Boh kan niet wachten tot we met die Amazon van Hyman aan de gang gaan.. Heb ik weer wat te doen ![]() | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 05:45 |
Verveel je je zo? ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 12 april 2012 @ 10:46 |
Mwoah, ik heb spuiters gezien die veel meer laswerk moesten uitvoeren en waren uiteindelijk zelfs iets goedkoper. Het is niet zo dat zijn wielranden slecht zijn of het ribbeldeel achter, of complete dorpels ofzo. ![]() ![]() | |
Hyman | donderdag 12 april 2012 @ 10:51 |
Die ribbelplaten koop ik nieuw ![]() ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 april 2012 @ 18:51 |
Ja best wel. Zit te wachten op de dag dat ik zelf een oldtimer voor de deur mag hebben van mijn ouders. Kan ik lekker klussen ![]() | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 19:04 |
Ja dan kan je wel altijd als je zin hebt iets doen inderdaad ![]() Tot die tijd maar de oldtimers van je vrienden kapen dan ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 april 2012 @ 19:05 |
En even op zoek naar een andere telefoon, mijne wil niet meer opstarten en t ouwe beestje genaamd backup werkt ook niet heel lekker meer. Toch maar een tweedehands iPhone 3GS? | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 19:08 |
Die eerste zin van mijn post die je quote klinkt heel fout eigenlijk ![]() Neem sowieso geen HTC, heb er zelf één, echt bagger ![]() Ik wil denk ik over een tijdje zo'n iPhone 4/4S, vind die er net wat beter uit zien dan de 3GS tbh. | |
Sjoegerd | donderdag 12 april 2012 @ 19:11 |
Ja maar ik heb geen zin om honderden euro's uit te geven aan een telefoon ![]() | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 19:13 |
Kun je niet eentje met abbo nemen dan? Wat doet zo'n 3GS? ![]() | |
Dimitri_ | donderdag 12 april 2012 @ 19:18 |
Ik heb nog een mooie amazon opknapper te koop voor je, als je wilt... | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 19:19 |
Heb je ook nog steeds 2 960's ? ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 12 april 2012 @ 19:19 |
Kvind de abbo's te duur voor wat ik m gebruik. Vodafone heeft wel een leuke actie nu voor een sim only abbo wat mij wel aanstaat. 3GS met een beetje zoeken vanaf 120 denk ik? | |
H-D | donderdag 12 april 2012 @ 19:22 |
Ooh je gebruikt ook niet echt veel internet/data stuff? Dat valt nog wel mee dan. | |
r8v2 | zaterdag 14 april 2012 @ 00:48 |
Vol met die klootzak. |