Vreselijkquote:Crisiscentrum geopend nabij tunnel Sierre
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders is momenteel in Vietnam met de prinselijke handelsmissie, maar heeft kennis genomen van de feiten. Hij heeft onmiddellijk contact opgenomen met de Belgische ambassadeur in Zwitserland. Die is met zijn team afgezakt naar de plaats van het ongeval.
Vanuit het Crisiscentrum zal zo snel mogelijk een contactnummer opgericht worden. "In afwachting kunnen de families contact opnemen met de Zwitserse politie (0041/848.112.117)", luidt het. De bus raakte dinsdagavond rond 21.15u de wand van een tunnel op de autosnelweg ter hoogte van Sierre. Het gaat om een schoolbus met kinderen en hun begeleiders uit Lommel en Heverlee, bevestigt Buitenlandse Zaken.
http://www.demorgen.be/dm(...)-tunnel-Sierre.dhtml
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik weet niet hoe groot Lommel is maar daar woont familie van me met schoolgaande kinderen en ze zijn nu niet bereikbaar
Voor een Kritische Massa ben je niet heel erg kritischquote:Op woensdag 14 maart 2012 06:54 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik las het net... flink drama
en @ detulp050
Het is me wat he, een mening mogen hebben en geven, happy happy joy joy
Admiraal kent niet zo maar iemand daar, maar heeft er familie, iets beter lezen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.
Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest
En
Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.
En
Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn
Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...
En dan mag je me gerust een botte lul noemen, dat kan ik best hebben.
Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:28 schreef detulp050 het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar, een eenzijdig ongeluk in een tunnel
Dat is wel heel dumbasserig, naar voor de ouders iig.
Ik voel je pijn broeder.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.
Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest
En
Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.
En
Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn
Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...
En dan mag je me gerust een botte lul noemen, dat kan ik best hebben.
De twee buschauffeurs zijn ook dood.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:08 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.
Extra zuur, want dan komen we het wellicht nooit te weten. Doen ze bij dit soort ongelukken (normale snelheid, geen evidente primaire mankementen aan de bus -in hoeverre dat na zware schade is vast te stellen-) wel eens forensische obducties om te kijken naar een eventueel gezondheidsprobleem. Misschien komen de overlevenden nog met een getuigeverklaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:10 schreef Quannum het volgende:
[..]
De twee buschauffeurs zijn ook dood.
http://www.deredactie.be/(...)nd/120214_vko_skibusquote:Aan boord zaten volgens Buitenlandse Zaken 11- en 12-jarige kinderen van de Sint-Lambertusschool in Heverlee en Basisschool 't Stekske uit Lommel. Ze hadden net een skivakantie achter de rug in Val d'Anniviers.
Stel je niet zo aan, wij gingen ook naar Rome. En dat is al 20 jaar geleden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 07:36 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Offtopic: Sinds wanneer gaan basisscholen overigens op ski-vakantie? Wij gingen vroeger naar een 5 kilomter verderop liggende speeltuin. En nu maar klagen dat onderwijs zo duur is. Tsja...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |