abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109077974
Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk

SIERRE - Een zwaar verkeersongeluk met een autobus in Zwitserland heeft dinsdagavond laat het leven gekost aan 28 mensen. Volgens Belgische en Zwitserse media zijn onder de doden 22 Belgische schoolkinderen uit Lommel en Heverlee.

De bus verongelukte door onbekende oorzaak in een tunnel bij de plaats Sierre, in het zuidwesten van het land. Volgens Zwitsere media was het een eenzijdig ongeluk. Er zouden minstens 24 kinderen gewond zijn geraakt. De jonge slachtoffers zijn volgens de berichten rond de 12 jaar oud.

http://www.telegraaf.nl/b(...)Belgische_bus__.html

Tering zeg. :o
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 14 maart 2012 @ 06:13:55 #2
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_109077979
Damn....
pi_109077980
quote:
Crisiscentrum geopend nabij tunnel Sierre

Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders is momenteel in Vietnam met de prinselijke handelsmissie, maar heeft kennis genomen van de feiten. Hij heeft onmiddellijk contact opgenomen met de Belgische ambassadeur in Zwitserland. Die is met zijn team afgezakt naar de plaats van het ongeval.

Vanuit het Crisiscentrum zal zo snel mogelijk een contactnummer opgericht worden. "In afwachting kunnen de families contact opnemen met de Zwitserse politie (0041/848.112.117)", luidt het. De bus raakte dinsdagavond rond 21.15u de wand van een tunnel op de autosnelweg ter hoogte van Sierre. Het gaat om een schoolbus met kinderen en hun begeleiders uit Lommel en Heverlee, bevestigt Buitenlandse Zaken.
http://www.demorgen.be/dm(...)-tunnel-Sierre.dhtml

Vreselijk :{
  woensdag 14 maart 2012 @ 06:16:36 #4
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_109077984
Ben echt sprakeloos... :{
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 14 maart 2012 @ 06:21:33 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109077991
52 inzittenden, ze kwamen terug van een skivakantie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109077997
:o ik weet niet hoe groot Lommel is maar daar woont familie van me met schoolgaande kinderen en ze zijn nu niet bereikbaar :(
pi_109078000
Hoe krijg je het voor elkaar, een eenzijdig ongeluk in een tunnel :')
Dat is wel heel dumbasserig, naar voor de ouders iig.
pi_109078006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
:o ik weet niet hoe groot Lommel is maar daar woont familie van me met schoolgaande kinderen en ze zijn nu niet bereikbaar :(
Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.

Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest :(

En

Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.

En

Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn

Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...

En dan mag je me gerust een botte lul noemen, dat kan ik best hebben.
pi_109078060
Ik las het net... flink drama

en @ detulp050

Het is me wat he, een mening mogen hebben en geven, happy happy joy joy

:')
  woensdag 14 maart 2012 @ 07:01:19 #10
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_109078080
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:54 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik las het net... flink drama

en @ detulp050

Het is me wat he, een mening mogen hebben en geven, happy happy joy joy

:')
Voor een Kritische Massa ben je niet heel erg kritisch ;)
pi_109078101
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Gecombineerd met bocenstaande zijn onderstaande reacties echt zo ontzettend voorspelbaar bij dit soort berichten.

Ik kan de zus van mijn broer zijn vriendin ook niet bereiken om half zeven en die zijn vorig jaar ook in Lommel geweest :(

En

Vorig jaar reed ik in exact dezelfde Zwitserse tunnel en toen was ik daar ook eenzijdig. OMG dat had ik ook kunnen zijn. Ik zit hier helemaal met kippenvel.

En

Ik heb ook een kind van 14, zit nu te huilen van geluk dat het niet mijnkind is. #besefhoewaardevolmijnkinderenzijn

Mensen hebben altijd zo erg de behoefte om slecht nieuws op zichzelf te betrekken, erg merkwaardig. Het is niet relevant, de constateringen hebben in 99,99% geheel niets te maken met het feitelijke ongeval en toch staat heel facebook, NWS, de telegraaf enzo er vol mee...

Admiraal kent niet zo maar iemand daar, maar heeft er familie, iets beter lezen.

Ik hoorde het in de auto en net even op nu.nl gelezen. Wat een drama, voor iedereen, de nabestaande, hulpverleners getuigen, noem maar op
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_109078104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:28 schreef detulp050 het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar, een eenzijdig ongeluk in een tunnel :')
Dat is wel heel dumbasserig, naar voor de ouders iig.
Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.
I feel kinda Locrian today
pi_109078108
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:33 schreef detulp050 het volgende:

[..]

En

En

Ik voel je pijn broeder.
Ik heb een neef die...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 14 maart 2012 @ 07:10:01 #14
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_109078114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 07:08 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, want buschauffeurs zijn eigenlijk cyborgs, dus die worden nooit onwel en vallen nooit in slaap. Een klapband of andere defecten gebeuren bij bussen ook nooit. Voordat je die chauffeur alle blaam geeft voor de dood van 20 kinderen waar hij zelf zijn hele leven mee moet leven (als hij nog leeft) is het wel zo netjes geen voorbarige conclusies te trekken. Me dunkt.
De twee buschauffeurs zijn ook dood.
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 14 maart 2012 @ 07:10:55 #15
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_109078123
De wereld is nog niet klaar voor mijn mening :)
pi_109078130
Gaat goed in België zeg. Sterkte aan de oudersen nabestaanden.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_109078147
quote:
15s.gif Op woensdag 14 maart 2012 07:10 schreef Quannum het volgende:

[..]

De twee buschauffeurs zijn ook dood.
Extra zuur, want dan komen we het wellicht nooit te weten. Doen ze bij dit soort ongelukken (normale snelheid, geen evidente primaire mankementen aan de bus -in hoeverre dat na zware schade is vast te stellen-) wel eens forensische obducties om te kijken naar een eventueel gezondheidsprobleem. Misschien komen de overlevenden nog met een getuigeverklaring.
  woensdag 14 maart 2012 @ 07:17:49 #18
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_109078177
@ detulp050, het gaat vooral op de belgische kempen / Limburg...Daar wonen nu eenmaal veel Nederlanders en er gaan ook veel nederlandse kinderen naar school.

Logisch dat het erg dicht bij komt voor veel mensen ....het is geen bootongeluk met 200 doden ergens in verwegistan.... nuf said....

:{

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryker op 14-03-2012 07:23:35 ]
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_109078215
Heel pijnlijk voor de nabestaanden.
pi_109078249
Familie met airbus naar Zwitserland

Het Belgische leger heeft 2 Airbussen geregeld om de familie van de slachtoffers naar Zwitserland te vliegen.

De familieleden worden nog deze voormiddag in Wallis verwacht. Er is psychologische bijstand.

Bron: www.een.be
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_109078271
pi_109078285
quote:
Aan boord zaten volgens Buitenlandse Zaken 11- en 12-jarige kinderen van de Sint-Lambertusschool in Heverlee en Basisschool 't Stekske uit Lommel. Ze hadden net een skivakantie achter de rug in Val d'Anniviers.
http://www.deredactie.be/(...)nd/120214_vko_skibus
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_109078293
Offtopic: Sinds wanneer gaan basisscholen overigens op ski-vakantie? Wij gingen vroeger naar een 5 kilomter verderop liggende speeltuin. En nu maar klagen dat onderwijs zo duur is. Tsja...
pi_109078295
quote:
Holy smokes!
pi_109078296
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 07:36 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Offtopic: Sinds wanneer gaan basisscholen overigens op ski-vakantie? Wij gingen vroeger naar een 5 kilomter verderop liggende speeltuin. En nu maar klagen dat onderwijs zo duur is. Tsja...
Stel je niet zo aan, wij gingen ook naar Rome. En dat is al 20 jaar geleden.

En als ik lees dat er 24 gewonde kinderen zijn, zijn er dan ook 24 overlevenden of zijn dat er meer?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')