Heb een leraar er vandaag naar gevraagd. Hij zij dat ze bij ASML/Philips niet moeilijk doen over dit soort gezeik. Ben sowieso al 5 keer zoveel kwijt aan m'n WAquote:Op dinsdag 11 september 2012 21:44 schreef BlueMage het volgende:
[..]Kan zo 'n paar grote logistieke bedrijven noemen waar je per definitie 'n VOG nodig hebt. Puur omdat ze allerlei dure en gevaarlijke spullen opslaan en/of laden en lossen.
Wat boeit mij wat zij willen? Ze krijgen hun poen toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:29 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik houd me al 23 jaar aan de wet. Wat dus mijn hele leven is. Nog nóóit zelfs ook maar een bedankkaartje voor gezien. En jij verwacht dat ze dus even je 3-voudige poging tot doodslag vergeten "want hij heeft zich al een jaar gedragen"?
En hoezo "hoe zal ik dat combineren met school"? Toevallig nog nagedacht over hoe je slachtoffers hun ongeplande ziekenhuisbezoek gingen combineren met school, studie, werk? Eventuele trauma's? De tijd in de rechtbank?
Er gaan overigens 40 uur in een week, 4 weken (1 maand) is dus 160 uur, 2 maanden 320 uur. Jammer dat je inderdaad door die taakstraf niet naar school kan, je kan het best nog wel gebruiken.
Nouja, flink huiswerken dan he?
Over 2 weken.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wanneer hoor je eigenlijk het vonnis?
Dit is het verhaal van de officier he. Ze liegt dat het gedrukt staat die gleuf.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:28 schreef mootie het volgende:
Dit is wat je krijgt voor poging tot doodslag? Kanonne...
Hoevaak moet ik dan op komen dagen? En wat bespreken die pipo's in godsnaam met je? Ik ga toch weer naar school?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:36 schreef keesshadow het volgende:
[..]
Elke 2 uur taakstraf staat gelijk aan 1 dag zitten.
Op je eerdere vraag of je je aan dat teclasserings toezicht moet houden, ja. Kom je niet op dagen dan melden ze dat aan de OVJ. Die gaat dan weer een zitting organiseren en dan wordt die taakstraf omgezet naar gevangenisstraf. Minus de uren die je al aan je taakstraf hebt voldaan. Dus voor elke 2 uur gaat er 1 dag af. Het is aan jou dus of je 2 jaar lang de gesprekken gaat doen of dat niet doet en dan maar die detentie voor lief neemt.
Er wordt geen rekenig gehouden met je school vwb de gevangenisstraf.
Je taakstraf zal in overleg met de uitvoerder taakstraf worden ingepland. Dit kan ook aan de hand van je lesrooster. Je weekenden zal je voorlopig wel ff bezig gehouden worden. Maar je kan ook na schooltijd ingepland kunnen worden.
If you cannot do the time, don't do the crime.
Ik hoop nog steeds dat het een trolll is, maar begin te geloven dat er werkelijk zulke klapjosti's bestaanquote:Op woensdag 12 september 2012 13:45 schreef mootie het volgende:
TS lijkt me toch een tikje gek in zijn hoofd. Dat totale ontbreken van empathie is wel een teken aan de wand.
Ik vrees het ook.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat het een trolll is, maar begin te geloven dat er werkelijk zulke klapjosti's bestaan
Het zou voor hem ook beter zijn om troll te zijn. Als je echt zo in het leven staat krijg je het nog zwaar te verduren.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat het een trolll is, maar begin te geloven dat er werkelijk zulke klapjosti's bestaan
Jaquote:Op woensdag 12 september 2012 13:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vrees het ook.
"klapjosti" is in deze overigens een belediging voor echte 'klapjosti's'.
Hoe vaak je moet komen opdraven is aan die reclasserings ambtenaar. Dat kan 1 keer per week 1 uur zijn, of minder vaak.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:28 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
Heb een leraar er vandaag naar gevraagd. Hij zij dat ze bij ASML/Philips niet moeilijk doen over dit soort gezeik. Ben sowieso al 5 keer zoveel kwijt aan m'n WA![]()
![]()
[..]
Wat boeit mij wat zij willen? Ze krijgen hun poen toch?
Hopelijk kan ik die taakstraf in de zomervakantie doen. Als ik dat ook nog met school moet gaan combineren zeg ik gwn dat m'n cijfers er onder zullen gaan lijden en krijg wel uitstel. Wat is het ergste en het minst erge dat ze je kunnen laten doen?
[..]
Over 2 weken.
[..]
Dit is het verhaal van de officier he. Ze liegt dat het gedrukt staat die gleuf.
[..]
Hoevaak moet ik dan op komen dagen? En wat bespreken die pipo's in godsnaam met je? Ik ga toch weer naar school?
Hmmm 2 uur is 1 dag brommen zeg je? Als ik 60 dagen vrij heb kan ik op die manier dus 120 uur van m'n taakstraf af snoepen?
Fuck die taakstrafIk ga gwn in hoger beroep zodat ik het komende jaar tenminste niks hoef te doen.
.... En waar moet ik dan over praten bij die lui? Ik ben hooguit 1 keer per week dronken en gebruikt amper cannabis (paar teugen).quote:Op woensdag 12 september 2012 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Reclassering lijkt me anders een prima idee zolang jij er nog geen enkele blijk van geeft dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen misstappen.
En wat moet ik dan met mijn school doen he? Daarmee kan ik pas weer starten in september volgend jaar. Weer een jaar naar de klote dusquote:Op woensdag 12 september 2012 11:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het beeld wat ze van je schetsen klopt precies zo te lezen.
totaal geen emphatie met een lichte vorm van schizofrenie.
Feit dat je alles wegwuift en totaal niet inziet wat je hebt aangericht, het je haast niets kan schelen en totaal en alleen aan jezelf denkt zegt genoeg.
Je verdient straf en komt er bijzonder mild vanaf als die 3x poging tot doodslag ook maar enigszins klopt.
Waar moet ik me voor inzetten dan? Ik ga toch weer naar school en doe toch niks verkeerds meer? Zoiets doet me echt denken aan iets dat ik jaren geleden op TV gezien heb over de "the Bloods" over een Antilliaan die zich iedere week moest gaan meldenquote:Op woensdag 12 september 2012 15:04 schreef keesshadow het volgende:
[..]
Hoe vaak je moet komen opdraven is aan die reclasserings ambtenaar. Dat kan 1 keer per week 1 uur zijn, of minder vaak.
Je komt er niet met zeggen ik doe wel 60 dagen. Het is of de hele termijn in 1 ruk, of eerst zoveel uren taakstraf doen dat je 60 dagen overhoudt. Maarrrrrr
De rechter kan in de zitting die daarop gaat volgen je voor de volle termijn veroordelen, ondanks dat je al een eel taakstraf gedaan hebt.
Als de reclasseringsambtenaar vind dat je je niet inzet tijdens die gesprekken dan kunnen ze ook je dossier naar de OVJ sturen. Dan zeggen ze dat je niet meewerkt.
Loop je grote kans dat ze je de volledige straf uit laten zitten en ze kunnen je wederom die reclasserings verplichting opleggen.
Je lijkt me een opstandig baasje. 3 keer poging tot doodslag en dan maar 240 uur taakstraf krijgen?? Je mag je handen dichtknijpen.
Hoger beroep moet je binnen 14 dagen na de uitspraak instellen. Maar je loopt wel de kans een hogere straf te krijgen.
Eis is nog geen straf uitspraak he. Kan zomaar minder wordne ook.
De rechter hoeft de eis niet te volgen, die kan je ook zomaar 6 maanden geven of meer.
Wacht die 14 dagen maar eerst af.
Laat dat maar aan die lui over.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:23 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
.... En waar moet ik dan over praten bij die lui? Ik ben hooguit 1 keer per week dronken en gebruikt amper cannabis (paar teugen).
[..]
En wat moet ik dan met mijn school doen he? Daarmee kan ik pas weer starten in september volgend jaar. Weer een jaar naar de klote dus![]()
Reken ff mee 365 * 700,- = +- 2 ton of een paar duizend aan collegegeld wat de staat aan mij kwijt is en dat nog iets oplevert ook![]()
Zit niet zo gruwelijk de sneuneus uit te hangen manquote:Op woensdag 12 september 2012 23:23 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
.... En waar moet ik dan over praten bij die lui? Ik ben hooguit 1 keer per week dronken en gebruikt amper cannabis (paar teugen).
[..]
En wat moet ik dan met mijn school doen he? Daarmee kan ik pas weer starten in september volgend jaar. Weer een jaar naar de klote dus![]()
Reken ff mee 365 * 700,- = +- 2 ton of een paar duizend aan collegegeld wat de staat aan mij kwijt is en dat nog iets oplevert ook![]()
ditquote:Op woensdag 12 september 2012 23:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zit niet zo gruwelijk de sneuneus uit te hangen man
Hoe oud ben je ondertussen? Kan je al eens een beetje voor jezelf zorgen?
Grow up, kleuter
Hij is heul zielig en slachtoffer van ons vreselijke justitiele apparaat. Hij wordt gewoon gedwongen om de criminaliteit in te gaan. 't Arme menneke.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zit niet zo gruwelijk de sneuneus uit te hangen man
Hoe oud ben je ondertussen? Kan je al eens een beetje voor jezelf zorgen?
Grow up, kleuter
Hopelijk doet de VVD hier iets meequote:Op donderdag 13 september 2012 00:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Hij is heul zielig en slachtoffer van ons vreselijke justitiele apparaat. Hij wordt gewoon gedwongen om de criminaliteit in te gaan. 't Arme menneke.
Dikke vette boehoe! Een trap voor zijn reet, dat moet hij hebben.
Die gesprekken met de reclassering zijn er om je te helpen ( ik heb dat niet verzonnen he, is een hulpverleners term) je situatie onder ogen te zien. Om je inzicht te gaan geven in waarom je dat misdrijf hebt begaan, hoe je jezelf kan veranderen door niet meer in die situatie te komen etc etc.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:26 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
Waar moet ik me voor inzetten dan? Ik ga toch weer naar school en doe toch niks verkeerds meer? Zoiets doet me echt denken aan iets dat ik jaren geleden op TV gezien heb over de "the Bloods" over een Antilliaan die zich iedere week moest gaan melden
Dat had je maar moeten bedenken voordat je iemand bijna dood maakte.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:23 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
[..]
15 jaar whahaha raap me opquote:Op donderdag 13 september 2012 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat had je maar moeten bedenken voordat je iemand bijna dood maakte.
Actie - reactie, reactie - consequencies, geen school dus voor jou.
Dan maar volgend jaar. (en dan nog kom je er zo vreselijk makkelijk vanaf, van mij had je 15 jaar cel gekregen)
Bedankt voor je uitlegquote:Op donderdag 13 september 2012 08:24 schreef keesshadow het volgende:
[..]
Die gesprekken met de reclassering zijn er om je te helpen ( ik heb dat niet verzonnen he, is een hulpverleners term) je situatie onder ogen te zien. Om je inzicht te gaan geven in waarom je dat misdrijf hebt begaan, hoe je jezelf kan veranderen door niet meer in die situatie te komen etc etc.
Allemaal sociaal gelul maar zij hebben die 2 jaar de macht over je. Als ze vinden dat je je niet genoeg inzet tijdens die geprekken ( inzet is dan vertellen over hoe het met je gaat, wat voor problemen je hebt, waar je mee zit etc) dan zeggen ze desnoods dat ze niets met je kunnen en sturen je dossier terug naar de officier.
Kom je een keer te laat of niet opdagen dan heb je een gele kaart. Gebeurt dat nog 1 of 2 keer is het einde, en ligt je dossier weer bij de officier. Dan volgt er weer een zitting en gaat die officier eisen dat je gaat zitten.
Je hoeft je dus niet te melden en dan weer pleite. Het is geen prikklok. Ze willen gewoon dat je met ze mee lult en laat zien dat je verandert.
Dus zeggen dat je zoiets weer zou doen lijkt me niet slim. snappie?? Geef een voorbeeld slechts.
En ga vooral uitleggen dat jij de staat zoveel euro kost per dag als je vastzit en zo. Dat de staat beter af is als je op school zit en ze eigenlijk niet moeten zeuren.
Nem van mij aan dat je dan heel snel achter de tralies zit weer.
Vroeger was de reclassering erom je te helpen, nu is de reclassering meer een verlengstuk van de officier.
Ik zal eerst even antwoorden op je stelling dat de staat goedkoper uit is door je niet te laten zitten. Dus dan kan iedereen van alles uitvreten en de rechter maar zeggen niet meer doen hoor.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:33 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
15 jaar whahaha raap me op![]()
Er kan sws maar 2 keer sprake zijn van poging tot doodslag. Die derde poging is verzonnen en heeft nooit plaatstgevonden. Dus jij wilt mij op m'n 21e bijna 10 jaar laten brommen? 10 jaar lang volledig op kosten van de staat laten leven? Heel verstandig in crisistijd hoor
[..]
Bedankt voor je uitleg
Heb jij zelf soms ook gezeten? Je hebt er verdomd veel verstand van zo te lezen![]()
De officier is al een stuk milder over mij gestemd dan eerst. Ze wist dat ze nu af zou gaan als een gieter als ze iets onvoorwaardelijks zou eisen. Daarom heeft ze nu volgens mij de maximale voorwaardelijke straf en taakstraf geëist.
Heb ik gelijk of niet met mijn stelling? De staat is toch veel beter af met mij op school dan in de bak?Gevangenissen maken mensen echt geen haar beter hoor. Neem dat maar van mij aan.
quote:Op woensdag 12 september 2012 23:23 schreef dfdsdfds het volgende:
[..]
[..]
Ik zou voorzichtig aan doen dame, voor je het weet staat TS opeens voor je deur.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:36 schreef Luxuria het volgende:
Ik hoop dat je wegrot in een hoekje.
Ohja straks komt hij mij ook wurgen en over een balustrade hangen alsof het niks isquote:Op donderdag 13 september 2012 14:41 schreef jroz het volgende:
[..]
Ik zou voorzichtig aan doen dame, voor je het weet staat TS opeens voor je deur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |