O, voor het demontoren / monteren van het blok huur ik zo'n takel of jat ik de heftruck van de zaak. Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
Dat verplaatsen is het probleem niet; hoe wil je je oude eruit halen en de nieuwe erin zonder motortakel?
bovenop een motorblok zitten vaak ophijs punten, als je daar een hijs- of spanbandje doorheen doet, en je steekt door de lussen een stevig stuk pijp kun je hem met 2 man zo verwandelen.
die til ik in me 1tjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef ukga het volgende:
Ik heb een x een keverblok met de auto opgehaald. Vast strappen op een pallet en de auto intillen. en rustig rijden uiteraard
hondje is inmiddels uitgelegt. hoeft niet groot te zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef Jef1919 het volgende:
Het gaat om een Audi NG blok.
Tillen zou inderdaad wel handig zijn om hem te vervoeren, gaat dit lukken met dit blok?
Eenmaal thuis zou het toch wel fijn zijn als het blok wat mobieler is zodat er het een en ander aan gesleuteld kan worden. Wat bedoel jij met een hondje T42?
dat kun je ook via een balk boven de auto.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
Dat verplaatsen is het probleem niet; hoe wil je je oude eruit halen en de nieuwe erin zonder motortakel?
bovenop een motorblok zitten vaak ophijs punten, als je daar een hijs- of spanbandje doorheen doet, en je steekt door de lussen een stevig stuk pijp kun je hem met 2 man zo verwandelen.
60X40 kan wel, ik zou hem zelf denk ik 60 bij 60 maken ivbm stabiliteit.. triplex is not going to do the job, multiplex wil beter denk ik, en dan zou ik 2 lagen van 18 mm pakken, dan issie lekker bomproofquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:51 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
O, voor het demontoren / monteren van het blok huur ik zo'n takel of jat ik de heftruck van de zaak. Dat komt wel goed
Maargoed, zodra ik het blok in huis heb wil ik nog even het een en ander vervangen / controleren voordat dit in de auto gaat. Zou wel handig zijn als het blok dan een beetje mobiel is.
Van die zwenkwieletjes heb ik in huis, hoe groot zou ik die plaat maken?
Ik heb nog een plaatje triplex in de schuur staan van 60 x 40, ik neem aan dat dit wat te klein is?
Als je een mooie dikke balk boven je auto hebt kun je met een bandje en een 500 kg kettingtakel ook prima uit de voetenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:00 schreef T42 het volgende:
[..]
dat kun je ook via een balk boven de auto.
alleen kun je een balk (van bij je garage) niet rond rijden
Morgen maar eens langs de karwei.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
60X40 kan wel, ik zou hem zelf denk ik 60 bij 60 maken ivbm stabiliteit.. triplex is not going to do the job, multiplex wil beter denk ik, en dan zou ik 2 lagen van 18 mm pakken, dan issie lekker bomproof
een oude skateboard werk ok goedquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:20 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Morgen maar eens langs de karwei.
Maar met 2 lagen van 18mm wordt het wel een vrij prijzig hondje ben ik bang![]()
Wuttt .. Slepen .. Zonder grote valquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:06 schreef SergeantFluffy het volgende:
Je kan met ze 2en wel over de grond slepen.
Als je een aanhanger hebt met laadklep kan je de aanhanger van de auto loshalen, en kiepen, en de motor zo zonder grote val op de grond brengen.
Ja.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wuttt .. Slepen .. Zonder grote val
....
Dude ..
ik weet waar ze dat vaak doen. vandaag nog gezien, autodemontage stond er op de gevelquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[ afbeelding ]
Iets met carterpan enzo ...
Duurt wel even voordat het zover is afgeschuurt dat het lek raakt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
[ afbeelding ]
Iets met carterpan enzo ...
horizontaal verplaatsen lukt wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:20 schreef Jef1919 het volgende:
Mijn gebakje heeft een nieuw blok nodig welke ik binnenkort wil gaan ophalen...
Één probleem, hoe verplaatst je zoiets?
Bij de garage waar ik hem wil ophalen zal die waarschijnlijk zo in de aanhanger gelegd worden met een motortakel, maar helaas heb ik dat thuis niet...
Wat zou een simpele oplossing zijn om zo'n ding te verplaatsen?
Een soort plateauwagen maken met een dikke triplex plaat erop een idee?
Volgens mij is een blok wel wat te zwaar om met 2 man te tillen?
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:06 schreef SergeantFluffy het volgende:
Je kan met ze 2en wel over de grond slepen.
Als je een aanhanger hebt met laadklep kan je de aanhanger van de auto loshalen, en kiepen, en de motor zo zonder grote val op de grond brengen.
Prachtig idee, als hij het maar niet met een blok doet wat voor mij bestemd isquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou ... Het id van de aanhangwagen kantelen is mischiem wel de slimste opmerking van em
quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:03 schreef GizartFRL het volgende:
Budget oplossing:
Stevige buis ( of balk) van een meter of 2.
Oude auto gordel.
Dan til je zo'n blok zo op met zijn 2 of 3-en.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
ja wat ik ben alleen een beetje wereldvreemd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
Hou het maar op trollen, en zoniet is deze kloon van mlig een idioot, net als het origineel.
oke veel succes.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:45 schreef Jef1919 het volgende:
Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat het het beste / makkelijkst is om het blok met 2 man en een lang pijp uit de aanhanger te tillen of een lange 'glijbaan' te maken en het blok er langzaam uit te schuiven / rollen op de hond...
was dat een v8 ofzo?quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:29 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
ja wat ik ben alleen een beetje wereldvreemd.
geen vrienden enzo, al jaren niet. maar vroeger deed ik nog weleens dingen
oke, situatie:
jaren terug had ik auto gekocht, en zat nog een motor bij die niet vastzat meer na een tijdje niet meer liep.
klepdeksel pakking kapot, bougiedraad verrot.
bleek later ook nog eens rotzooi in de oliegaatjes bij de krukas te zitten en lagerschalen daar vreemd.
maargoed daar in de aanhanger gedaan met een takel (die had de verkoper)
die heb ik opgehaald met aanhanger van me ouders. toen wekenlang in de aanhanger laten staan in de schuur want ik heb geen takel, en geen vrienden om me te helpen.
toen begonnen me ouders te zeiken dat ik me rotzooi ( ! wtf ! ) uit hun aanhanger moest halen, en dat hij anders naar het oud ijzer ging.
toen heb ik samen met me vader motorblok proberen op te tillen uit de aanhanger. dat lukte niet.
toen precies die "oplossing" die hier wordt aangedragen met een balk ook geprobeert. dat lukte ook niet.
ja het lukt wel, maar we waren niet sterk genoeg om de motor meer dan 20 centimeter ofzo op te tillen op die manier.
daarna moet je overpakken, of je moet de balk in het begin op zon manier gaan tillen waar je in het begin niet sterk genoeg voor bent.
(misschien anderen wel maar ik ben niet zo sterk).
toen nog geprobeert met dezelfde balk aan 1 kant in een keukentrap te doen, en met ze 2en aan de andere kant te tillen.
maar het was (voor ons) gewoon onmogelijk om dat ding 50 centimeter omhoog te tillen, en dan 80 centimeter (of weet ik veel wat) te laten zakken.
10/20 centimeter optillen en ermee lopen gaat wel. Als het erg zwaar is is het eerste wat niet lukt een heel stuk omhoog tillen of laten zakken.
.
toen uiteindelijk aanhanger laten kiepen en MET EEN OUDE BAND (beetje common sense) eronder in een hoek van de schuur gesleept. het laatste stukje duwen was het moeilijkst.
de band was wel aardig platgeduwt en het carter kwam in het midden van die band (Geen velg erbij) gewoon tegen de grond maar leek goed te gaan en is goed gegaan.
[..]
oke veel succes.
wat deze user zegt.....quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:41 schreef bredabounce het volgende:
huur een motortakel bij bohrent o.i.d.
kost je een paar tientjes, maar het scheelt je een rug
Als je hem ook zo in het vooronder hebt gefrommeld ben je mijn heldquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:48 schreef MrKikker het volgende:
ik heb een 4 pitter samen met m'n vriendin in en uit een achterbak getild, zonder versnellingsbak weliswaar maar had er echt geen motortakel voor nodig.
Simpel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
haha, inbouwen heb ik m'n vriendin gelukkig niet voor nodigquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je hem ook zo in het vooronder hebt gefrommeld ben je mijn held![]()
* SD slikt opmerking over het te verwachten formaat en postuur van je vriendin in
Leuk idee, maar werkt niet altijd, plus dat je ook maar zin moet hebben om meer te slopen als dat nodig is; vaak moet er dan veel meer los en weg als bovenlangs, maar het is idd een optie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:30 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon tillen, prima te doen met 2-3man.
[..]
Simpel.
Blok kaal maken, inlaat/uitlaat eraf, los van bak halen en door je frame op een hondje of plaat hout (meer ruimte) laten zakken zodat je kan slepen. Krik (niet zon goedkoop ding) onder je steun bij radiator > auto omhoog krikken, hondje of plaat met blok eronderuit halen.
Dan moet je er gewooon vijf liter afgewerkte olie onder kiepen glij je hen zo tegen de muurquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:12 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
Ja.
niet ontsteking of andere zwakkere delen onder en alles komt goed.
vlakbij muren krijgen gaat wel moeilijk omdat duwen zwaarder gaat dan trekken.
Je weet dat ze bij de bouwmarkt ook gewoon kant en klare hondjes verkopen die best een motorblok dragen, en maar weinig kosten i.t.t. jou platen multiplex?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:21 schreef Jef1919 het volgende:
Zo, net even een multiplex plaat gehaald. 18mm iets van 120x60.
60x60 een goede maat? Of iets teveel van het goede?
Ik had ze met een remmetje genomenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:35 schreef Jef1919 het volgende:
Voila; [ afbeelding ]![]()
Beetje off-topic vraag, maar zou zo'n blok passen in de kofferbak van een Audi Coupe?
Aanhangertje is zeker wel aan te raden?
Het is wel fijn dat hij goed stilstaat als je het blok erop positioneert .quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:52 schreef Jef1919 het volgende:
Oke, kofferbak interieur moet toch ook vervangen worden, dus dat is nog geeneens het probleem![]()
De vraag is hoe ik hem weer uit de kofferbak moet krijgen...
Mja, aanhangertje is waarschijnlijk wel verstandiger ja... (Kost allemaal weer geld)
O, en het blok wordt niet op het hondje vervoerd. Het hondje is bedoelt om als het blok thuis is hem heen en weer te kunnen rijden. Remmen leken mij daarom niet noodzakelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |