abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:58:49 #276
67089 Gillingham
The horror...
pi_112521707
What's it going to be then, eh?
pi_112523043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik heb pas ´Het alfabethuis´ en ´De bedrijfsterrorist´ van Jussi Adler-Olsen gelezen, en die zijn door iemand anders vertaald dan de boeken van de Serie Q. Maar ook daar zaten soms hele vreemde zinnen in en best veel slordigheden (´de huis´ is een voorbeeld dat ik me zo nog herinner). Erg jammer.
Ja, het vermindert het leesplezier echt! Ik heb 'm inmiddels uit trouwens, vond het verhaal wel goed. Het werd steeds meer een echte page-turner. Ben nu ook benieuwd naar de volgende delen, maar overweeg om die in de Engelse vertaling te kopen om deze ergernis te vermijden.

Waren die andere boeken (die niet van de serie Q zijn dus) ook goed?
pi_112534484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, het vermindert het leesplezier echt! Ik heb 'm inmiddels uit trouwens, vond het verhaal wel goed. Het werd steeds meer een echte page-turner. Ben nu ook benieuwd naar de volgende delen, maar overweeg om die in de Engelse vertaling te kopen om deze ergernis te vermijden.

Waren die andere boeken (die niet van de serie Q zijn dus) ook goed?
Bij de serie Q vind ik elk boek beter worden, dus dan heb je nog heel wat leuks te lezen. :) ´Het alfabethuis´ en ´De bedrijfsterrorist´ zijn echt heel erg anders dan de serie Q. Ook qua onderwerpen: het eerste boek speelt zich af in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog (en een ruime 25 jaar daarna) en het tweede boek in het Nederland van 1996. Ik vond beide boeken minder dan de serie Q. Het was zeker niet slecht, maar de onderwerpen spraken me wat minder aan, het was soms nogal langdradig en het was niet zo dat ik de boeken niet weg kon leggen, zoals dat bij de serie Q wel het geval was.

In september komt trouwens deel 5 van de serie Q uit, ´Het Marco-effect.´ :)
pi_112542261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Bij de serie Q vind ik elk boek beter worden, dus dan heb je nog heel wat leuks te lezen. :) ´Het alfabethuis´ en ´De bedrijfsterrorist´ zijn echt heel erg anders dan de serie Q. Ook qua onderwerpen: het eerste boek speelt zich af in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog (en een ruime 25 jaar daarna) en het tweede boek in het Nederland van 1996. Ik vond beide boeken minder dan de serie Q. Het was zeker niet slecht, maar de onderwerpen spraken me wat minder aan, het was soms nogal langdradig en het was niet zo dat ik de boeken niet weg kon leggen, zoals dat bij de serie Q wel het geval was.

In september komt trouwens deel 5 van de serie Q uit, ´Het Marco-effect.´ :)
Ok, thanks! Dan hou ik het voorlopig bij de serie Q. Zag net dat ze op bol.com deel 2 en 3 voor 10,- per stuk hebben, en aangezien ze vanaf deze week gratis verzenden vanaf ¤20, zie ik een mooie kans hier ;).

Het valt me wel op dat de 'Scandinavische thriller' een soort genre op zichzelf aan het worden is. Zelf heb ik de millennium-trilogie van Stieg Larsson gelezen, deze eerste van de Serie Q dus, en de eerste 5 van Camilla Läckberg (de rest ben ik nog van plan te lezen). Grappig dat zoiets ineens populair kan worden.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:09:12 #280
19840 Libris
Live from Singapore
pi_112571079
Fifty shades of Grey uitgelezen. Erg verslavend, ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan verfilmen. En meteen in het volgende deel begonnen.

pi_112575546


Nu op de helft O+

Alleen jammer dat het vrij kort is...
pi_112596796

Zeer interessant en aangrijpend boek.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:08:15 #283
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_112630352
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Bij de serie Q vind ik elk boek beter worden, dus dan heb je nog heel wat leuks te lezen. :) ´Het alfabethuis´ en ´De bedrijfsterrorist´ zijn echt heel erg anders dan de serie Q. Ook qua onderwerpen: het eerste boek speelt zich af in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog (en een ruime 25 jaar daarna) en het tweede boek in het Nederland van 1996. Ik vond beide boeken minder dan de serie Q. Het was zeker niet slecht, maar de onderwerpen spraken me wat minder aan, het was soms nogal langdradig en het was niet zo dat ik de boeken niet weg kon leggen, zoals dat bij de serie Q wel het geval was.

In september komt trouwens deel 5 van de serie Q uit, ´Het Marco-effect.´ :)
Ik vond de eerste van de Q-serie erg goed. Tweede boek vond ik niet zo bijzonder. Daarom maar even gewacht met deel 3. Na jouw lovende woorden toch maar lezen, denk ik. Ook van anderen heb ik gehoord dat het derde boek het beste is.

Overigens nu bezig met Rory Storm.

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_112671795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:08 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik vond de eerste van de Q-serie erg goed. Tweede boek vond ik niet zo bijzonder. Daarom maar even gewacht met deel 3. Na jouw lovende woorden toch maar lezen, denk ik. Ook van anderen heb ik gehoord dat het derde boek het beste is.

Ik vind boek drie denk ik ook het beste tot nu toe, ja. :) De verhoudingen tussen Carl en Assad worden ook steeds leuker, vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben begonnen in dit boek:



Dit is het eerste deel van de serie over Harry Hole. Ik heb al meerdere delen hiervan gelezen en lees ze dus niet op volgorde. Tot nu toe weer een prima boek en ook fijn als afleider van ´wij zijn, maar wij zijn niet geschift´ die ik gisteren heb uitgelezen, omdat m´n hoofd daar nog vrij vol mee zit.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:43:01 #285
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_112672567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:09 schreef Libris het volgende:
Fifty shades of Grey uitgelezen. Erg verslavend, ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan verfilmen. En meteen in het volgende deel begonnen.

[ afbeelding ]
Is dat die Twilight fanfic turned book?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_112696736


Moeilijk om doorheen te komen.
“Any fool can make history, but it takes a genius to write it.” ~ Oscar Wilde
  zondag 10 juni 2012 @ 16:37:01 #287
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112696854

Ik had deze van de week gekregen en las hem vandaag uit.
Leuk boek als je van honden houdt ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_112728787


De omnibus met alle 5 delen. Jeugdsentiment. O+ Heb deel 1 ("De HBS-tijd van Joop ter Heul") vrijdag gelezen, deel 2 ("Joop ter Heuls problemen") gisteren en ben net in deel 3 ("Joop van Dil-ter Heul") begonnen.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:46:30 #289
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112740506

Verrassend leuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_112747467
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[ afbeelding ]

De omnibus met alle 5 delen. Jeugdsentiment. O+ Heb deel 1 ("De HBS-tijd van Joop ter Heul") vrijdag gelezen.
Heerlijk boek. Inmiddels hoogbejaard (het boek, niet ik), maar ik blijf erom lachen.
pi_112749783
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:25 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Heerlijk boek. Inmiddels hoogbejaard (het boek, niet ik), maar ik blijf erom lachen.
Ik ook! Kan er nog steeds hardop om lachen, terwijl ik het boek inmiddels al tientallen keren heb gelezen. Vooral het stuk met de horlogeketting in de oorlappen :D .
pi_112752355
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ook! Kan er nog steeds hardop om lachen, terwijl ik het boek inmiddels al tientallen keren heb gelezen. Vooral het stuk met de horlogeketting in de oorlappen :D .
Ja, dat is geweldig. En de kanarie met de pied de horrèl, en de nijlgroene Lotte Boom.

Ik krijg er altijd wel trek van omdat ze het voortdurend over taartjes en boomstammen hebben.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:22:03 #293
211083 Angelof9
I must go first
pi_112754350
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_112755671
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:50 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Ja, dat is geweldig. En de kanarie met de pied de horrèl, en de nijlgroene Lotte Boom.

Ik krijg er altijd wel trek van omdat ze het voortdurend over taartjes en boomstammen hebben.
Haha ja, ik vraag me ook steeds af of die meiden niet hartstikke dik werden :P. Ik moet ook altijd lachen om de 'Kit had een Z.O.Z.' - over dat de aanmerkingen op haar rapport niet eens op één kantje pasten :P.
pi_112789233
Deze net uit


Leuk boek, leest een stuk makkelijker dan in de ban van de ring. Heb er al voor stukjes van gezien in de bioscoop wil daar zo graag naartoe maar hij komt pas in december uit, nog even wachten dus.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:09:37 #296
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_112806945
Zoals aangekondigd in mijn vorige post:

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:46:45 #297
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112809500
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_112814213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:09 schreef Terreros85 het volgende:
Zoals aangekondigd in mijn vorige post:

[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je er van vindt. :)
pi_112814692
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_112821397
De gebroeders Karamazov van Dostojevski is mijn eerste Rus. Inmiddels heb ik rond de honderdvijftig bladzijdes gelezen en het bevalt goed. Het is niet een boek om tussendoor even te lezen, dus hopelijk komt het niet binnenkort onder een laag stof te liggen.Voorlopig ben ik wel even zoet met nog ruim negenhonderd bladzijdes te gaan..

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')