http://www.rtvutrecht.nl/(...)oorzocht-op-30-aprilquote:RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.
Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.
Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.
Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
Agent: "U heb de keuze mee te werken."quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:49 schreef fruityloop het volgende:
Bewoners kan gevraagd worden of het huis bekeken mag worden, nergens zegt de burgemeester of het artikel dat ieder huis binnen het cordon ook daadwerkelijk bekeken gaat worden.
De politie heeft per definitie uit jouw en mijn huis te blijven. Als ze binnen willen komen zonder mijn toestemming halen ze maar een huiszoekingsbevel bij de rechter-commissaris of wie dat soort papiertjes ook uitgeeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie het probleem niet eigenlijk maarja makkelijk voer voor de koningshuisbashers
Tja dan ben ik maar een goedlul, als ik niks te verbergen heb dan komen ze maar kijken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
De politie heeft per definitie uit jouw en mijn huis te blijven. Als ze binnen willen komen zonder mijn toestemming halen ze maar een huiszoekingsbevel bij de rechter-commissaris of wie dat soort papiertjes ook uitgeeft.
Wat ze dus gaan halen op het moment dat je weigert. Dus waarom die moeite dan nog doen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:54 schreef Ulx het volgende:
De politie heeft per definitie uit jouw en mijn huis te blijven. Als ze binnen willen komen zonder mijn toestemming halen ze maar een huiszoekingsbevel bij de rechter-commissaris of wie dat soort papiertjes ook uitgeeft.
Prima, het staat je vrij. Als je niks te verbergen hebt ben je wat mij betreft een zo saai als een dood vogeltje, maar goed. Een politieagent die op straat een alcoholcontrole houdt weet over het algemeen ook wel boetes uit te delen als er verder iets lulligs niet in orde is met je auto.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Tja dan ben ik maar een goedlul, als ik niks te verbergen heb dan komen ze maar kijken.
Eind April het raam open hebben staan is verdacht?quote:Of dacht je dat als de hele straat niet thuis is dat ze dan huis voor huis met de stormram naar binnen gaan?
Dit is gewoon een voorzorgsmaatregel voor mochten ze iets verdachts zien (raam open ofzo) dat ze kunnen controleren of het terecht is. Het gaat om de veiligheid van een staatshoofd en daar mag wat mij betreft zorgvuldig mee omgesprongen worden
Denk hetzelfde als de reden waarom asielzoekers hun uitzetting vertragen met procedure op procedure, gewoon omdat het kan dusquote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat ze dus gaan halen op het moment dat je weigert. Dus waarom die moeite dan nog doen?
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:49 schreef fruityloop het volgende:
Bewoners kan gevraagd worden of het huis bekeken mag worden, nergens zegt de burgemeester of het artikel dat ieder huis binnen het cordon ook daadwerkelijk bekeken gaat worden.
Wat een onzin. Als ze de veiligheid van het mens zo interessant vinden zouden ze d'r verbieden om het huis uit te gaan. Het is zo vreemd om iedereen maar direct als verdachte te zien, en je kunt jezelf blijkbaar verdedigen door je privacy af te geven. Dat is zeer kwalijk omdat je je als burger in eerste instantie op het legaliteitsbeginsel kunt beroepen en ten tweede hebben deze mensen nooit gevraagd om een route langs hun huis.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Tja dan ben ik maar een goedlul, als ik niks te verbergen heb dan komen ze maar kijken.
Of dacht je dat als de hele straat niet thuis is dat ze dan huis voor huis met de stormram naar binnen gaan?
Dit is gewoon een voorzorgsmaatregel voor mochten ze iets verdachts zien (raam open ofzo) dat ze kunnen controleren of het terecht is. Het gaat om de veiligheid van een staatshoofd en daar mag wat mij betreft zorgvuldig mee omgesprongen worden
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:08 schreef kwiwi het volgende:
Dan had ze van mij lekker weg mogen blijvenGelukkig woon ik niet in Rhenen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie het probleem niet eigenlijk maarja makkelijk voer voor de koningshuisbashers
Wat heeft dat met saai te maken? Van mij mogen ze in mijn sexkelder snuffelen, mijn vuurwapen zien (waar ik gewoon een vergunning voor heb) of zien hoe ik het afval niet scheidtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima, het staat je vrij. Als je niks te verbergen hebt ben je wat mij betreft een zo saai als een dood vogeltje, maar goed. Een politieagent die op straat een alcoholcontrole houdt weet over het algemeen ook wel boetes uit te delen als er verder iets lulligs niet in orde is met je auto.
Maar dwing mij mij niet om mee te werken met dit soort onzin.
[..]
Eind April het raam open hebben staan is verdacht?
Dat mogen ze dan lekker proberen op een nationale feestdag. Hebben ze zo'n papiertje komen ze maar binnen. Zonder niet. Straks staat er elke week een of ander net opgeleid agentje voor mijn deur om "gewoon even rond te kijken". Ik heb daar helemaal geen zin in. Redenen zijn er altijd wel te verzinnen. Geloof me, ik zuig ook binnen vijf minuten een aantal valide redenen voor huiszoekingen bij willekeurige mensen uit mijn duim.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat ze dus gaan halen op het moment dat je weigert. Dus waarom die moeite dan nog doen?
Oh vertel!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:05 schreef Paul het volgende:
Dit is normaal en wordt al 100000 jaar gedaan. Opgelost slotje.
Beter valt de teloorgang van dit land inderdaad niet te omschrijven...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef Ulx het volgende:
Gedwongen huiszoekingen zonder enige reden aan de voet van de Grebbeberg. Tja.
Nou ik heb begrepen dat ze dit ook in andere steden deden andere jarenquote:
Ik zit echt niet op een huiszoeking te wachten alleen maar omdat de koningin langskomtquote:
Je snapt het concept van een nood-verordening op basis van de APV, welke gedekt wordt door een aantal wetten niet helemaal? Ik meen dat toen dit handhavingsgereedschap werd toegevoegd aan de wetgeving dit uit ten treure is behandeld door oa de raad van state etc etc.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onzin anders werden er nu geen kamervragen over gesteldquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:13 schreef Paul het volgende:
[..]
Nou ik heb begrepen dat ze dit ook in andere steden deden andere jaren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |