Hier heb je nog een interessant artikel over deze ontwikkelingenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 02:30 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Het blijft in mijn eigen maar bizar. Het is natuurlijk wel onwijs gaaf.
Ik snap echt niet hoe dit allemaal kan.
Technologie wordt echt steeds geavanceerder.
Als je alles wat wij nu hebben zou moeten uitleggen aan iemand van 100 jaar terug.
Diegene zou je maar een apart figuur vinden.
Ik vind dit soort dingen toch altijd wel interessant.
Bedankt voor de linkquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 02:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier heb je nog een interessant artikel over deze ontwikkelingen
3D printing may put global supply chains out of business: report
http://www.kurzweilai.net(...)t-of-business-report
Niet voor alles, de komende tientallen jaren in ieder geval niet, omdat objecten van verschillende materialen moeilijk te maken zijn, en dingen zoals textiel. En sowieso zullen de grondstoffen nodig blijven. Ontwerpende beroepen en kennis van zaken zoals electronica blijft relevant om dingen te blijven creëren. Op de lange termijn zullen mensen meer in die richting een beroep moeten zoeken. Maar ik denk dat de ontwikkeling langzaam genoeg gaat voor de economie om zich daar op aan te passen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 02:38 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Bedankt voor de link![]()
Dat gaat ook zeker wel gebeuren als de mogelijkheid er eenmaal is.
Stort dan eigenlijk niet ook een stuk van de economie in elkaar? Zo, ik wil dit hebben, even printen. Oeeeeh.. dat is ook leuk, ook even printen.
Het is echt revolutionair en bizar.
Kleding kan men ook al printen volgens mij. Eerder in dit topic heb ik wat doorgelinkt over 3D printen in de modewereld.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 02:43 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Niet voor alles, de komende tientallen jaren in ieder geval niet, omdat objecten van verschillende materialen moeilijk te maken zijn, en dingen zoals textiel. En sowieso zullen de grondstoffen nodig blijven. Ontwerpende beroepen en kennis van zaken zoals electronica blijft relevant om dingen te blijven creëren. Op de lange termijn zullen mensen meer in die richting een beroep moeten zoeken. Maar ik denk dat de ontwikkeling langzaam genoeg gaat voor de economie om zich daar op aan te passen.
Ik heb het gezien, maar dat was alsnog geen echte stof volgens mij maar een laag polymeren, en het filmpje met de catwalk dragen ze ook alleen hoedjes en zwaar geperforeerde decoraties.Een echt t-shirt printen lijkt me nog een heel end weg.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 04:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kleding kan men ook al printen volgens mij. Eerder in dit topic heb ik wat doorgelinkt over 3D printen in de modewereld.
Op een conferentie deze week vergeleek iemand de high-end 3d-printers van nu met de matrix-printers uit het papiertijdperk. Daar moest ik wel even over nadenken...we staan met 3d-printen in de kinderschoenen en over 20 jaar kijken we terug op die dingen van nu en denk we:"Ha! Weet je nog, in 2012 moest je 8 uur wachten op een blok metaal van 300 bij 300 bij 400 mm met een resolutie van 50 micron.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 02:50 schreef DeZwabber het volgende:
Persoonlijk lijkt het me ook tof om te zien hoe breed 3D printen kan worden, bijvoorbeeld door een printer die voedsel kan printen met ruwe grondstoffen zoals kruiden, bloem, melk en eiwitten en dooiers. Of de printer die er nu al is en chocolade bonbons print.
"Myhrvold & Co. is onderdeel van Intellectual Ventures, een bedrijf wat zich met name met intellectueel eigendom bezighoudt en te boek staat als patent troll. Waarschijnlijk wil het bedrijf er voor zorgen dat makers van 3d-printinstructies een licentie nemen op de ontwikkelde techniek."quote:Bedrijf krijgt patent op drm-systeem voor 3d-printers
Het bedrijf Myhrvold & Co. heeft een patent verkregen op een drm-systeem dat bedoeld is voor ontwerpen voor 3d-printers. Daarmee moet het ongeoorloofd printen van met copyright beschermde designs aan banden worden gelegd.
Hoop het ook maar, vergis je niet, de lobby in deze industrie is NOG groter dan die van de film en muziek industrie en doen er nu al alles aan om 3D-printen in te dammen. Allemaal puur uit angst omdat ze bang zijn hun oude business model niet meer te kunnen gebruiken en - the horror - moeten overstappen op een eerlijker systeem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:21 schreef DeZwabber het volgende:
Bijzonder jammer dit![]()
Gelukkig is juist de open community nu zo sterk met sites als thingiverse, hopen dat dat blijft.
Nja ik haal het onderwerp aan omdat Games Workshop dus onlangs de eerste rechtszaak is gestart tegen iemand die zelf die dingen ging printen. Zelfs puur voor eigen gebruik. Staat ook in het artikel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:30 schreef DeZwabber het volgende:
Mwah, Games Workshop, het bedrijf dat bouwpakketjes van figuren voor een spel verkoopt en geen 3D printables, heeft niets met 3D printen te maken. En wat ik zo weet van GW is dat zo al 20 jaar heel steng zijn over het kopieren van hun figuurtjes, niet zo gek, want die krengen zijn duur
Ja, maar hij heeft het vervolgens wel online gezet wat minder slim is van dat bedrijf heeft zo'n reputatie. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat het moet kunnen.Maar dit had hij zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja ik haal het onderwerp aan omdat Games Workshop dus onlangs de eerste rechtszaak is gestart tegen iemand die zelf die dingen ging printen. Zelfs puur voor eigen gebruik.
http://greyhawkgrognard.b(...)gal-action-over.html
Had het zelf ook niet helemaal goed gelezen zie ik nu. Op Tweakers stond een reactie over dit onderwerp waarin verteld werd dat het ging om slechts de stijl van de modellen die teveel lijkt op Warhammer modellen van Games Workshop en hier al een probleem van maakte. Nog erger dus!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:40 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft het vervolgens wel online gezet wat minder slim is van dat bedrijf heeft zo'n reputatie. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat het moet kunnen.Maar dit had hij zelf ook wel kunnen bedenken.
Neemt niet weg dat dit soort grappen inderdaad de vrijheid die zo'n printer biedt de nek om kan draaien. An sich ben ik wel voor een iTunes-voor-printers model voor bedrijven die er geld mee willen verdienen, maar ik hoop toch dat de community die zelf originele ontwerpen gratis aanbied groter blijft. Vooral de hoeveelheid originele voorwerpen is belangrijk, voordat de printer een kopieermachine imago krijgt en de overheid besluit dat sites zoals Thingiverse net als de Piratebay gecensureerd moeten worden.
Hmm, waarom heb ik eigenlijk nog een abonnement op het tijdschrift als de artikelen meteen online staanquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
In Wired een artikel over 3D printen
http://www.wired.com/desi(...)sktop-manufacturing/
Edit, nu met link
Geen ramp toch, en er zullen vast wel wat modellen te downloaden zijn dan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:51 schreef wormtrein het volgende:
Wel jammer dat je modelbouwkunsten straks af te lezen zijn aan je SolidWorks skills..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |