abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109036846
Omdat ik zelf altijd met veel plezier de klus-en-inrichtings-topics van jullie lees, en tips, trucjes en ideeën meer dan welkom zijn, hierbij mijn eigen topic!

Na lange tijd tevergeefs pogingen te hebben gedaan om een huurhuisje te bemachtigen (sociale sector), en mijn vriend en ik het na 6 jaar nu wel een beetje beu zijn om elkaar enkel in het weekend te zien, spullen op en neer te moeten slepen, samen met pa en ma op de bank tv te kijken en het éénpersoons bed met elkaar te moeten delen ( :') …), hebben we een krabbel gezet onder koopakte van een appartementje. (60 m2 + 5m2 bergruimte beneden)

Het appartementencomplex: (makelaarsfoto, vorig jaar zomer genomen. Het verkeersbord steekt een beetje af :P )

Ons appartementje vind je op de bovenste etage. Het balkon bovenaan is van ons en de eerste ramen links en rechts daarvan horen er ook bij.

Plattegrond (hij is niet helemaal exact, heb ik het idee.)

Het appartement is aangekocht met de koopgarantregeling, wat voor ons erg prettig is omdat we hier niet meer dan 5-10 jaar willen wonen en nu altijd een koper hebben – de woningbouw .
Ook prettige bijkomstigheid is dat alle appartementen en de omgeving flink onder handen genomen worden door de woningbouwvereniging en de gemeente. Onze kozijnen zijn vernieuwd, evenals het balkon, de centrale cv is vervangen, de hal beneden ziet er als nieuw uit, we hebben een lift, en buiten worden er bankjes, wandelpaadjes, grasmatten en wat al niet meer tevoorschijn getoverd.

De sleutel hopen we eind deze week of begin volgende week te krijgen. De papieren rompslomp is zo goed als achter de rug; er moet nu een afspraak gemaakt worden met de notaris. *O*

Goed, meer foto's:

Dit is de deur naar de woonkamer. Rechts zie je de deur van de wc, en op de muur hangt onze intercom met zelfs een videoschermpje! Zoals je kunt zien hielden de vorige bewoners erg van een geel/oranje/zalmteint van het viezige soort. Alle deuren en deurposten zijn die kleur. We vonden zelfs nog een potje verf in een keukenkastje. :X

En in de hal vinden we ook de meterkast, voor Vonkenboer. Maar ik zal nog een nieuwe foto maken als we de sleutel hebben!

Dit wordt onze wc. Ze zijn creatief met leidingen geweest zoals je ziet. En de wc-rol hangt verkeerd. :P

Als je de deur naar de woonkamer opent kom je eerst aan je rechterhand een deur naar de keuken tegen. (De foto is vanuit de woonkamer genomen.) Die deur gaat eruit en de wand gaat dicht, we willen namelijk een L-vormige keuken en dat is nu niet mogelijk. (kom ik zo op terug). Links van je – rechts op de foto, met de jas – zie je dan twee fijne inbouwkasten. De ene is wat dieper dan de ander.

Lopen we verder, de woonkamer in. Dat ziet er dan ongeveer zo als onderstaande foto uit. In het voorjaar en in de zomer. (makelaarsfoto)

En vanaf het raam:

Als we dan ons omdraaien met de neus naar de keuken, is te zien waarom een L-opstelling nu niet zo handig is. De keuken heeft aan twee kanten deuren. De deuren aan de kant van het raam/balkon halen we er ook uit, maar het blijft open. Anders wordt het helemaal zo’n hok.

En nog even een fotootje van waar de eethoek moet komen te staan. We hebben het plan om een bankje te maken of te kopen dat over de radiator past. Dat ding is lelijk, en neemt veel ruimte in. }:| (Aan de rechterkant zit nog een nisje van zo'n 44cm diep en 92 cm breed. En het meetlint is een meter, voor het idee.)

De keuken zelf. Deze gaat er uit, en er komt een IKEA keuken in. L-vorm denken we. Niet al te duur, wel leuk om tegenaan te kijken, dat is voor nu het idee. :) De behoorlijk lompe boiler is er al uitgehaald (was een huurboiler). Wij moeten op zoek naar een vervanger.

Door naar de slaapkamer, deze is best ruim O+

(De vlinder is even een censuur-dingetje ;) )

En de badkamer, deze is best wel niet erg ruim, maar vooruit, hij is straks wel helemaal van ons. (En ook fijn; het is dan wel geen thermostaatkraan, het is wel allemaal nieuw!)

(Jaja, we kunnen zittend douchen ;) )

Hier is even een soort extra deurtje open, die gaat dicht en daarachter komt de wasmachine.

Zo, tot zover voor nu wat foto’s betreft. Er moet wel wat gebeuren, maar vergeleken sommige verbouwingen hier stelt het niet zo veel voor. Het budget is beperkt, en we blijven er geen tientallen jaren wonen. Maar goed, het moet natuurlijk een fijn plekje worden!

Alvast een lijstje, nog vrij globaal. Op meubels en decoratie kom ik later terug. Maar we blijven in de ‘natuurlijke’ teinten, dat staat al vast. Woonkamer wordt een combi van bruin met licht groen (Geen appeltjesgroen, meer olfijg/grijsgroen), de slaapkamer wordt ‘herfstig’ qua kleuren, en omdat ik het zo’n leuke kleur vindt gaan we in de wc en de badkamer met turquoise aan de slag. Alles in combinatie met (gebroken) wittinten om het nog wel een beetje fris te houden.

Woonkamer + eethoek
- Behangen en verven (op een aantal muren zit al een mooie granol-laag) van alle muren
- Verven (en ook schuren en gronden) van al het houtwerk (deuren, posten, plinten, vensterbank Etc.)
- Vloer woonkamer, hal en slaapkamer(laminaat) leggen
- Bureau-hoek maken
- Bankje maken (kopen?) voor over verwarming heen
- Radiatorbekleding
- Verlichting

Keuken
- Deuren eruit, wandje dichten
- Nieuwe (IKEA) keuken plaatsen
 uitzoeken of het elektrisch (inductie) of op gas koken wordt.
- Boiler vervangen  liever andere plek dan keuken.
- Nieuwe vloer- en wandtegels
- Verlichting

Slaapkamer:
- Vloer (laminaat) leggen
- Behangen + verven wanden
- Verven houtwerk /deuren
- Verlichting

Badkamer:
- Verven muren
- Verven van al het houtwerk/deuren
- Verlichting
- Stoel en beugels er uit
- Blad boven wasmachine maken
- Eventueel kastje om de blokverwarming-buizen heen maken (voor handdoeken)

WC
- Verven muur
- Verven houtwerk
- Beugels er uit

Hal
- Verven en eventueel behangen muren
- Verven houtwerk
- Vloer (laminaat) leggen
- Verlichting

Berging
- Stellingen neerzetten
- Oude keukenkastjes eventueel plaatsen

Overig
- Schakelmateriaal vervangen
- Brandmelders plaatsen
- Kapjes afzuiging vervangen

Sorry voor de lappen tekst, dat is mijn specialiteit :+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 maart 2012 @ 00:12:35 #2
163650 Greys
pi_109037008
Leuk! *O*
*volgt*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109037092
Yay! *O*
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:44:15 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109037946
Ik zou de keuken aan de kant van de woonkamer helemaal open doen, Dan vermijd je het 'blok' effect. Daarnaast, is het een idee om een bad te plaatsen in de badkamer? Volgens mij is er wel ruimte voor.

Verder gefeliciteerd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 maart 2012 @ 06:49:39 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109039391
Wat een vreemde opstelling, die keuken zo in dat hokje. Een soort Tardis-keuken :D Je krijgt daardoor ook zo'n rare kamerindeling met een onbruikbaar stukje bij het raam. Ik zou dat hele ding eruit gooien, kan dat niet? Scheelt je zo veel ruimte!

Leuke flat is het verder :) Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken :D

Wat ga je met het douchezitje doen? :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_109039511
Leuk! Ik ga volgen *O*
En inderdaad, wat een aparte opstelling van de keuken :X
pi_109041499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:44 schreef Mishu het volgende:
Ik zou de keuken aan de kant van de woonkamer helemaal open doen, Dan vermijd je het 'blok' effect. Daarnaast, is het een idee om een bad te plaatsen in de badkamer? Volgens mij is er wel ruimte voor.

Verder gefeliciteerd!
Dankje!

Hebben we wel over zitten denken, om de keuken aan die kant (half)open te gooien. We zijn dr alleen nog niet helemaal over uit, omdat we dan wel weer een muur missen waar we een hogere kast tegenaan kunnen zetten. Maar ik voel er nog steeds wel wat voor.... Dilemmaatje nog dus ;)

En het bad....het zou kunnen, maar dat wordt een heel klein bad. En eigenlijk ga ik nooit in bad, want ik wordt snel duizelig door de warmte. (En door die buizen, de blokverwarming, is het in het badkamertje standaard temperatuurtje tropisch zwembad...) Voor nu gaan we eigenlijk weinig doen aan de badkamer (financieën...) maar misschien dat we over een-twee jaar alles zo zat zijn dat we de tegels eens eruit bikken en nieuwe plaatsen. En dan een mooie douche enzo. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 06:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat een vreemde opstelling, die keuken zo in dat hokje. Een soort Tardis-keuken :D Je krijgt daardoor ook zo'n rare kamerindeling met een onbruikbaar stukje bij het raam. Ik zou dat hele ding eruit gooien, kan dat niet? Scheelt je zo veel ruimte!

Leuke flat is het verder :) Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken :D

Wat ga je met het douchezitje doen? :@
Idioot hè? Het komt waarschijnlijk doordat er ooit een balkonkamer was, wat nu bij de woonkamer getrokken is. Een soort eetkamertje denk ik.
We hebben er ook over zitten te denken om de keuken helemaal te slopen, en dan tegen de wand van de slaapkamer te maken. Probleempje is dan alleen dat er nog een nisje zit dat we niet weg kunnen halen (Er zit een ventilatieschacht achter) en dat we dan aardig wat leidingen moeten gaan verleggen, en de vloer waar nu tegels liggen weer moeten egaliseren. (Na het uithakken van die tegels.).

Ik wil het nog wel voorleggen aan een bevriende 'klusjesman' (hij heeft z'n diploma's, m'n moeder is een collega), ook om te kijken naar de kosten. Maar ik vrees er een beetje voor dat het financieel niet haalbaar is. Of dat we dan erg op andere dingen moeten bezuinigen. -O-

Was het een huisje geweest waar we de komende 20 jaar lekker zouden blijven, dan ging die keuken er natuuurlijk meteen uit hoor! Maar dit is voor max 5-10 jaar, en dan willen we eigenlijk wel weer vertrekken. Ik wil een tuin, met konijntjes enzo ;)
En de woningbouw koopt het appartement straks terug voor de marktwaarde (min de korting), waarbij winst en verlies worden gedeeld. En alles wat we zelf hebben geïnvesteerd wordt wel terugbetaald (nouja, wat tot waardevermeerding leidt bedoel ik dan), maar er is ook sprake van afschrijving. Je krijgt dus nooit helemaal terug wat je er ingestoken hebt. En dat is logisch, maar we kunnen er zelf wel zo even mee leven. We zijn gelukkig maar met z'n 2en dus een giga eettafel hebben we niet nodig. Dat scheelt :)

En wat betreft het stoeltje: misschien dat vriend z'n oma hem kon gebruiken, maar anders valt er vast wel wat te regelen met de post denk ik :* :)
pi_109041548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 07:17 schreef Oognip het volgende:
Leuk! Ik ga volgen *O*
En inderdaad, wat een aparte opstelling van de keuken :X
Yay! *O*

Ja wij hebben een heul bijzondere keuken :P
(En we stonden zelf nog raarder te kijken, niet alleen naar de indeling, want op de makelaarsfoto was de boiler helemaal niet te zien. Op deze foto's lijkt het nog mee te vallen, maar in het echt was 'ie wel een beetje een gevalletje 'in your face' :+ )
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:29:05 #9
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_109045188
Gefeliciteerd! Lijkt een leuk appartementje!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Dit wordt onze wc. Ze zijn creatief met leidingen geweest zoals je ziet. En de wc-rol hangt verkeerd. :P
Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation :+
pi_109047286
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:29 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Gefeliciteerd! Lijkt een leuk appartementje!

[..]

Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation :+
Dankje!
En de toiletrol-discussie ken ik ja, haha. :D (Mij maakt het zelf niet zoveel uit hoor, alleen ik hang hem zelf altijd wel andersom. Ziet er mooier uit, vind ik. :P

Goed, nog geen sleutel dus nog geen kluswerkzaamheden, maar inrichten is natuurlijk ook leuk *O* (Ik vind het zelf leuker dan schuren....of behang lospeuteren... )

Twee 'ingerichte' plattegrondjes. In elk geval ben ik er nu wel achter dat de maten echt voor geen hout kloppen :') Dus het is meer voor het idee. (Ik zal vriend nog even aan z'n jasje sjorren voor een goede plattegrond, die hebben we namelijk wel :) )

Plattegrondje 1: met een bankje en losse stoeltjes rond de eettafel

Plattegrondje 2: Met een hoekbankje. (Een 'Oostenrijks/Duitse- zithoek minus gehaakte kleedjes, en bloemmotiefjes.)

En of de fauteuil nu midden in de kamer komt of misschien wel aan de raamkant, dat moeten we ter plekke even bekijken denk ik. Het wordt wel - als het een beetje fatsoenlijk past - een 3zitter en een fauteuil, want ik pas overal wel op, in en tussen, maar vriend is een stukje langer en wil zichzelf niet meer opvouwen. Ergens wel te begrijpen :D

Oh, plaatje van de bank enzo, ze moeten nog wel besteld worden. Het is de IKEA TIDAFORS serie, met Tullinge stof. (En in de winkel ziet 'ie er leuker uit...en hij zit zóóó lekker O+ )

en deze:

En dit wil ik ergens aan de muur, uit het zelfmaak-ideeën topic:

Verder hebben we via MP een bed+lattenbodems+nachtkastjes voor een leuke prijs kunnen kopen (MP foto) en hebben we bij de IKEA nieuwe matrassen gehaald:

(1.80m x 2.00m ! We zijn nu 0,9 x 2.00 m gewend...)

Het laminaat houden we een beetje licht. Vraag me even het type niet, maar het wordt hoogstwaarschijnlijk het rechterplankje op de (wazige :@ ) foto. Hornbach, het heeft wel iets weg van het GOLV-laminaat (de 'ruwere' versie) van de IKEA. Bij mij ziet het er op de foto wel een beetje flets uit (kan ook aan het beeldscherm liggen).

En even een ruwe opzet van de keuken (het programma loopt hier steeds vast en we moeten nog een keer 'echt' met een ikea-medewerker alles goed bekijken hoor :) ). En die deur en wand zitten er dus niet. (Ik krijg het even niet weg...)
't Wordt een wat klassiekere keuken. Een stoerdere keuken met houten fronten en een beton-lookachtige blad (zoals ze hier wel eens voorbij zijn gekomen :9~ ) zit er qua geld gewoon even niet in. Dat wordt wellicht iets voor een volgend huisje. Maar ik ben dan weer wel echt verliefd op het oventje O+ !

Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)

Verder.....hebben we een hoop zooi, hier en daar een rondslingerend meubelstuk (Bureaustoel, halfhoog kastje, een boekenkastje, spiegels etc.) maar we moeten nog op zoek naar een kledingkast, een eettafel (+ stoelen en/of bank), een salontafel/twee kleinere salontafeltjes, een bureau (zelf maken?), een kleed, lampen, kussens, een vrolijke plant, een douchegordijn, een zachte badmat, gordijnen, en ga zo maar door. Genoeg te shoppen en MP-en dus *O*

En als iemand nog een betaalbar alternatief weet voor deze kussens, hou ik me aanbevolen: :9~

En ik moet nog ergens een harp, een spinnenwiel en een oude, houten radio (1952) kwijt :+
(In 't huis dus hè, ik doe 't niet weg). Meedenken over de plaats mag. Maar 't gaat vast allemaal passen... :')
(Ik heb het nog niet eens gehad over de vogelkooi die er ook nog moet komen, als we twee grasparkietjes willen verwelkomen om de boel op te fleuren. Maar dat komt pas nadat het stof een beetje neergedaald is ;) )
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:53:46 #11
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_109047453
Gaan we volgen, ben benieuwd naar de klus foto's. Wel erg geinige dingen die takken aan de muur, kun je die ergens kopen?

Ik zou de optie nemen met twee losse stoelen bij de eettafel. Altijd handig als je bezoek krijgt, kan je snel stoelen pakken en je bent flexibel met de indeling.
pi_109047625
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Bisamrat het volgende:
Gaan we volgen, ben benieuwd naar de klus foto's. Wel erg geinige dingen die takken aan de muur, kun je die ergens kopen?
Klusfoto's komen hopelijk vanaf volgende week. ('t Is nog even wachten op de gemeente voordat we een definitieve afspraak met de notaris kunnen maken :) .

En die takken moet je zelf maken. Ik heb ze nog nergens te koop gezien in elk geval. Leuk knutselwerkje voor mij!

quote:
Ik zou de optie nemen met twee losse stoelen bij de eettafel. Altijd handig als je bezoek krijgt, kan je snel stoelen pakken en je bent flexibel met de indeling.
Gaat denk ik ook mijn voorkeur naar uit. :Y
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:00:33 #13
363652 Nihao
Wo shi qiaomen de!
pi_109047634
Leuk appartementje, gefeliciteerd. In welke stad staat het?

Over de keuken, misschien kun je de wand tussen de keuken en de woonkamer ook nog wegbreken? Dat oogt ruimtelijker.
啊呀!
pi_109047691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Nihao het volgende:
Leuk appartementje, gefeliciteerd. In welke stad staat het?

Over de keuken, misschien kun je de wand tussen de keuken en de woonkamer ook nog wegbreken? Dat oogt ruimtelijker.
Het staat in IJsselstein, dat is een stadje onder de rook van Utrecht. (Nouja, 25 km ongeveer)

En ik begin er ook steeds sterker naar te neigen om die wand weg te breken, of in elk geval half. (Dat hebben we hier bij mij thuis ook, net hoog genoeg zodat je alle vaat e.d. niet ziet, maar wel weer open genoeg om het ruimtelijk te houden :) ) Ik ga eens met vriend overleggen.
pi_109047843
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Candaasje het volgende:

Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)
Een boiler hoeft tegenwoordig echt geen kastje meer te kosten hoor!

Wij hebben een Quooker (een boiler die ook kokend water geeft). Deze neemt ongeveer een kwart van de kastruimte in beslag (zoals je kunt zien op de foto). Ernaast staat (hangt) nu de (dubbele) prullenbak en de rest is gevuld met de standaard dingen voor z'n kast: schoonmaakmiddelen...
pi_109048222
Maar dat is alleen voor de keuken neem ik aan? :)
Wij hebben een boiler nodig die we ook kunnen geen bruiken voor de douche. (80 L).

We zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheden. Eerst wilden we er eentje ophangen in het toilet (dat zit namelijk naast de keuken en scheelt weer een hoop gedoe met leidingen en elektriciteit verleggen), en dan horizontaal zodat je je hoofd niet stoot. (plafond in het toilet is 2.60 hoog, en een horizontale boiler komt 50 cm naar beneden en 50 cm naar voren, dus dat zou moeten kunnen.) Probleem is alleen dat het toilet nog geen meter breed is, en het dan wat lastig wordt met de aansluitingen. En verticaal ophangen werkt niet, dan wordt je van de wcbril geduwd...

We zouden er ook een kunnen ophangen in de badkamer. En dan eventueel een kleinere in de keuken. Maar de badkamer is al zo lekker ruim (...) en daar moeten we ook even goed al het leidingwerk/elektriciteit voor bekijken. Maar goed, zou misschien kunnen.

Weer een andere mogelijkheid is om twee kleinere boilers op te hangen, bijvoorbeeld in het toilet, zeg elk van 40 of 50 liter, en deze aan elkaar te koppelen. (Was wel een mogelijkheid voor dacht vriend.) Nadeel is alleen dat dit wel weer een prijzig grapje is, omdat dergelijke boilers ook nog zo'n 500-600 euro per stuk kosten.

En nog een mogelijkheid is om een plattere, rechthoekige boiler aan te schaffen van het merk Ariston. Deze zou wel in het toilet passen, of eventueel in de nis bij de eethoek.
Nadeeltje hier van is dat het een Italiaans merk is, en hier vrij onbekend. (Geen idee hoe het in Italië bekend staat, mijn Italiaans is niet zo goed..) Voordeel is dan weer wel dat 'ie veel goedkoper is (en er toch niet als een schroothoop-self-made-boiler uitziet). Dat zou dan een gok worden van 400 euro, plus zo'n 800 euro als 'ie vervangen moet worden door een nieuwe van een bekender (beter?) merk. :{ Er zit wel 7 jaar garantie op. En als ie het 5-10 jaar uitzingt zijn wij tevreden. Maar ja......als iemand een ander merk boiler weet met een beetje een handzaam formaat ('t is hier allemaal zo gruwelijk lomp...) dan hoor ik het graag :Y

De boiler is momenteel het grootste probleem.
pi_109048406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:21 schreef Candaasje het volgende:
Maar dat is alleen voor de keuken neem ik aan? :)
Wij hebben een boiler nodig die we ook kunnen geen bruiken voor de douche. (80 L).

We zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheden. Eerst wilden we er eentje ophangen in het toilet (dat zit namelijk naast de keuken en scheelt weer een hoop gedoe met leidingen en elektriciteit verleggen), en dan horizontaal zodat je je hoofd niet stoot. (plafond in het toilet is 2.60 hoog, en een horizontale boiler komt 50 cm naar beneden en 50 cm naar voren, dus dat zou moeten kunnen.) Probleem is alleen dat het toilet nog geen meter breed is, en het dan wat lastig wordt met de aansluitingen. En verticaal ophangen werkt niet, dan wordt je van de wcbril geduwd...

We zouden er ook een kunnen ophangen in de badkamer. En dan eventueel een kleinere in de keuken. Maar de badkamer is al zo lekker ruim (...) en daar moeten we ook even goed al het leidingwerk/elektriciteit voor bekijken. Maar goed, zou misschien kunnen.

Weer een andere mogelijkheid is om twee kleinere boilers op te hangen, bijvoorbeeld in het toilet, zeg elk van 40 of 50 liter, en deze aan elkaar te koppelen. (Was wel een mogelijkheid voor dacht vriend.) Nadeel is alleen dat dit wel weer een prijzig grapje is, omdat dergelijke boilers ook nog zo'n 500-600 euro per stuk kosten.

En nog een mogelijkheid is om een plattere, rechthoekige boiler aan te schaffen van het merk Ariston. Deze zou wel in het toilet passen, of eventueel in de nis bij de eethoek.
Nadeeltje hier van is dat het een Italiaans merk is, en hier vrij onbekend. (Geen idee hoe het in Italië bekend staat, mijn Italiaans is niet zo goed..) Voordeel is dan weer wel dat 'ie veel goedkoper is (en er toch niet als een schroothoop-self-made-boiler uitziet). Dat zou dan een gok worden van 400 euro, plus zo'n 800 euro als 'ie vervangen moet worden door een nieuwe van een bekender (beter?) merk. :{ Er zit wel 7 jaar garantie op. En als ie het 5-10 jaar uitzingt zijn wij tevreden. Maar ja......als iemand een ander merk boiler weet met een beetje een handzaam formaat ('t is hier allemaal zo gruwelijk lomp...) dan hoor ik het graag :Y

De boiler is momenteel het grootste probleem.
Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?
pi_109048653
spannend, jullie eerste huis! leuk om te volgen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_109048682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)

Voor het warme water hebben we een boiler nodig. En er is geen echte afvoer (ik weet ook niet of de VVE het leuk gaat vinden als we een gat in het dak boren...?) dus bijvoorbeeld een geiser is ook geen mogelijkheid.

Helaas. Maar goed, we gaan er eens rustig over nadenken :)
pi_109048711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef WRH het volgende:
spannend, jullie eerste huis! leuk om te volgen.
Dankje!

Ja het is zeker spannend. Wel leuk spannend! *O*
(Ik wordt er alleen zo nu en dan wel een beetje hebberig van in de winkels :@ :P )
pi_109049177
Leuk appartementje en lekker ruim zeg! Dat word leuk om deze te volgen.
En laat je die badkamer zoals die is of ga je daar ook nog wat aan doen?
Deze volg ik! :D
pi_109049405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:52 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Leuk appartementje en lekker ruim zeg! Dat word leuk om deze te volgen.
En laat je die badkamer zoals die is of ga je daar ook nog wat aan doen?
Deze volg ik! :D
Ik volg net jouw topic :D _O-

Badkamer laten we voorlopig nog wel even zo, maar dat is meer om 't geld dan omdat we het mooi vinden. ( :X ) Wat we wel gaan doen is er even flink verf tegenaan gooien (wit en turquoise), de stoel en beugels gaan er uit, er komt een leuk gordijntje en een vrolijke badmat, waarschijnlijk ook een mooiere spiegel, een nieuw plankje en een kastje onder de wastafel. Verder gaan we een werkblad boven de wasmachine maken, dan kunnen we daar ook wat dingetjes kwijt. En die leidingen krijgen een wit kleurtje, want dat zalmgeel is zo smerig.... (Mochten we over 1-2 jaar toch wel de badkamer zo spuugzat zijn en geld hebben, dan gaan die leidingen als eerste de muur in. ;) )
pi_109049425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)

Voor het warme water hebben we een boiler nodig. En er is geen echte afvoer (ik weet ook niet of de VVE het leuk gaat vinden als we een gat in het dak boren...?) dus bijvoorbeeld een geiser is ook geen mogelijkheid.

Helaas. Maar goed, we gaan er eens rustig over nadenken :)
Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zitten :P)
pi_109049643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zitten :P)
Zeg (boven)buuf, mag ik een pijpje door jouw woonkamer trekken? :D

Maar 't is wel een idee ja. :Y Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden. (Ik ben zo'n lekker a-technisch...)
pi_109050854
Leuk, leuk, leuk, gefeliciteerd! *O*

Ben benieuwd straks naar de klusvoortgang :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')