SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
[ Bericht 4% gewijzigd door Dottey op 13-03-2012 11:20:10 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Inderdaad dat tweede. Rand is wel een optie, maar dan moet ik met de afmetingen wel rekening mee houden, anders wordt ie alsnog te groot.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:39 schreef trui het volgende:
bedoel je de draad steeds helemaal meenemen door heel je haakwerk heen? of aan de zijkant zo strak mogelijk (maar ook weer niet te strak) opnemen van de draad van de gewenste kleur? dat eerste lijkt me niks, want dat blijf je toch zien. maar dat laatste lijkt me wel een optie, en het komt ook goed uit met 3 kleuren. en je blijft de lusjes aan de zijkant toch wel een beetje zien natuurlijk.. maar je kunt als afwerking best 1 randje om de hele lap heen haken de zijkant haken, over die lusjes heen. het zijn er maar drie, dus dat moet net te doen zijn. ga je het echt om de zitting heen vouwen, zodat je ze aan de onderkant strak kunt trekken oid?
(ik bedoel zoiets als ik bijv. onder de poef gedaan heb)
of leg je het er los bovenop?
ik zou bij een hoesje over een stoelzitting wel wat bang zijn dat het gaat schuiven/uitrekken/verfrommelen. [edit]oh wacht, ik lees nu pas dat het om kussenhoesjes gaat. dan hoef je niet zo ingewikkeld te doen. excuus![/edit]
Maar dan kun je dus bij het aan elkaar naaien/haken van de voor en achterkant ook zorgen dat de lusjes aan de binnenkant blijven zitten. Moet lukken hoor!
Dank je wel trui, ik moet er heel goed naar kijken maar je hebt gelijk. Vreemd genoeg heb ik altijd moeite met het begrijpen van dit soort dingen, maar deze tekening begrijp ik!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:17 schreef trui het volgende:
heen en weren is met 3 kleuren niet echt nodig!!! wacht, ik teken het even voor je uit.
[ afbeelding ]
maar als je dubbele rijen mooier vindt is dat natuurlijk ook prima. kun je nog eens van volgorde veranderen.
Niet in die kleuren nee, maar deze is dan al weer veel mooier. Ik denk dat het heel mooi zou zijn in 1 kleur.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:02 schreef trui het volgende:
angel, ik vind 't wel een fascinerend patroon, maar het eindresultaat niet iets waar ik van ga watertanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |