abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109072283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:05 schreef trui het volgende:
leuk gelukt TG!

nog even een fotootje van de wave scarf die al even af is.

[ afbeelding ]
Wouw!

Is dat van een bol wol met kleur verloop of heb je heel veel bolletjes gekocht?

(en ja, ik ben een beetje dom ;))
pi_109072524
Meisjes allemaal gefeli O+

1:trui is behulpzaam en aardig, weet altijd wel iets leuks te zeggen over een projectje en als iemand niet vooruit komt wat motiverende woorden.
2:lijnloos,heeft het FOK!logo geborduurd, wat best wel een werk is! Geeft graag en duidelijk uitleg over haar verschillende hobbies.
2:muck is heel behulpzaam, nooit te beroerd wat uit te leggen, op te zoeken of op te sturen. In veel verschillende topics actief!
3:kirsten post allround leuk mee, verrassende topics over hobbies waar je nog nooit van had gehoord maar die wel heel tof zijn :D
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:16:41 #79
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_109072742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:05 schreef trui het volgende:
leuk gelukt TG!

nog even een fotootje van de wave scarf die al even af is.

[ afbeelding ]
Dankje :) Jij bent ook goed bezig geweest ^O^ Kun je dat gewoon maken met een gewone haaknaald? geen hulpstukken ofzo? Knap hoor
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:21:28 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109073014
dat is van 2 bollen Rowan Colorshape Chunky. die verandert inderdaad steeds geleidelijk van kleur, dus ik hoefde weinig te doen behalve het patroon volgen. zonder hulpstukken hoor TG! :D behalve een haaknaald dan. :+ ik heb 'm met naald 8 gehaakt, maar toen ik perongeluk ook een deel met naald 6 had gedaan, vond ik dat bij nader inzien eigenlijk mooier. dat smallere deel uitgehaald en toch maar weer verder gegaan met 8, want ik had geen zin om alles uit te halen. maar al met al vind ik 'm toch een tikkeltje tegenvallen, terwijl de wol me vanaf de beginstreng zo veelbelovend aankeek. ;)
in de haak.
pi_109073041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:21 schreef trui het volgende:
dat is van 2 bollen Rowan Colorshape Chunky. die verandert inderdaad steeds geleidelijk van kleur, dus ik hoefde weinig te doen behalve het patroon volgen. zonder hulpstukken hoor TG! :D behalve een haaknaald dan. :+ ik heb 'm met naald 8 gehaakt, maar toen ik perongeluk ook een deel met naald 6 had gedaan, vond ik dat bij nader inzien eigenlijk mooier. dat smallere deel uitgehaald en toch maar weer verder gegaan met 8, want ik had geen zin om alles uit te halen. maar al met al vind ik 'm toch een tikkeltje tegenvallen, terwijl de wol me vanaf de beginstreng zo veelbelovend aankeek. ;)
Ik voel me geïnspireerd... het is echt geweldig
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:22:35 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109073074
ja, leuke nominaties he toverheks. ik ga kirstens rare hobbies ook snel eens opzoeken uiteraard! :)

dankjewel, cots! :+ en het patroon is niet zo heel ingewikkeld, al duurde het even voor ik goed doorhad hoe ik kon zien of ik nog wel goed zat.
in de haak.
pi_109073124

Elke keer als ik tussen een paar projectjes in zit of ik wil iets simpels meenemen ben ik hier mee bezig
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:26:57 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109073310
leuk, welk square is 't?
in de haak.
pi_109073992
Mag ik hier even inbreken...

Ik wil voor mijn vriendin graag een ledikant deken haken van grannystripes (4 kleuren). Weet iemand hoeveel bollen wol je nodig hebt voor een deken van 1.20 bij 1.50?

En ik zou de deken graag maken van Catania omdat die kleurtjes zo vrolijk zijn. Waar bestellen jullie die? Ik heb ze nu op een site gevonden voor ¤ 2,05 per bol. Is dat goedkoop of kan het ergens anders nog goedkoper?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_109074134
Dat hangt geheel van het patroon en de bol wol af. Meestal staat het wel op het patroon
En je kan bij de Zeeman en de Wibra de goedkoopste wol krijgen
pi_109075064
Ik wil dit patroon gebruiken: *klik* maar daar staat niet bij hoeveel wol/katoen ervoor nodig is. En ik heb al geprobeerd het te googlen maar daar kon ik het niet vinden helaas.

Ik ben bang dat ik uiteindelijk te weinig bestel en dat ik dan na bijbestellen kleurverschil krijg.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_109075091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat hangt geheel van het patroon en de bol wol af. Meestal staat het wel op het patroon
En je kan bij de Zeeman en de Wibra de goedkoopste wol krijgen
en de action, die heeft zachte wol liggen.

en Nanook Catania kost in de winkel 2.10 hier ergens in amsterdam, maar denk best veel bollen voor granny`s, ergens in vorige topic staat foto van mij zitten ook catania granny`s tussen, 1 bolletje voor 8 A 9 granny`s en ze zijn niet groot, en dat wit er tussen ff weg denken dus alleen de hoofdkleur.

:@ :@ :@ :@ :@ herstel je gaat strepen haken, nee dan weet ik niet hoeveel bolletjes je moet gebruiken sorry
pi_109075218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 00:07 schreef Nanook24 het volgende:
Ik wil dit patroon gebruiken: *klik* maar daar staat niet bij hoeveel wol/katoen ervoor nodig is. En ik heb al geprobeerd het te googlen maar daar kon ik het niet vinden helaas.

Ik ben bang dat ik uiteindelijk te weinig bestel en dat ik dan na bijbestellen kleurverschil krijg.
Je kan twee dingen doen:
Of je gaat naar de zeeman en koopt van elke kleur die je wilt gebruiken 1 bol en je kiest daarbij wol waarvan je weet dat hij er altijd is
Of je koopt andere kleuren en koopt ruim is (van elke bol 2 of 3) en gebruikt de resten voor wat anders
pi_109075339
Bedankt voor het meedenken alvast.

Ik heb dus echt geen idee hoeveel bollen te veel of te weinig is en ben bang dat ik uiteindelijk met van alle kleuren nog 2 hele bollen over hou ofzo. (want ik dacht dus zelf iets van 5 bollen per kleur)

De tip van de Action ga ik onthouden want daar zou ik dus echt nooit gezocht hebben.
pi_109075745
Ik kan het helemaal fout hebben, ik denk dat je aan twee of drie wel genoeg hebt, afhangend van de hoeveelheid kleuren je kiest
pi_109075897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:23 schreef trui het volgende:

[..]

graag gedaan! en jaahaa, ik heb zowaar een award ontvangen! *O* *buigt* ;) :+ :D :@
Gefeliciteerd. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 14 maart 2012 @ 06:15:29 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109077982
nanook, het hangt ook erg af van het garen dat je kiest. catania is 100% katoen, dat is relatief zwaar, dus er zit minder lengte op een bolletje van 50g. ook is het vrij dun, dus je bent dan wel relatief lang bezig met die granny stripe. ik zou denk ik voor de granny stripe eerder kiezen voor een ander materiaal.
maar misschien heb je met je vriendin al afgesproken dat het katoen gaat worden, en catania heeft inderdaad veel leuke kleuren. ik zou dan toch eerst van alles 1 bol nemen en gaan beginnen. zo kun je aardig zien hoe ver je daarmee komt, en dus goed inschatten hoeveel je er nog bij nodig hebt.catania is op zoveel plaatsen verkrijgbaar, dus de kleur vind je wel weer. en omdat je in strepen werkt is het risico van een ander verfbad helemaal niet zo erg, want dat valt dan helemaal niet op.

verder is er op ravelry een topic over dit patroon, waarin al heeel veel mensen de granny stripe gemaakt hebben. bij zoveel ervaringsdeskundigen zit misschien ook wel iemand die het met katoen à la catania gemaakt heeft, en die je dus kan vertellen hoeveel je daarvoor ongeveer nodig hebt.
in de haak.
pi_109078041
Trui gefeliciteerd!! En de anderen natuurlijk ook!!

Is dat niet bij de zeeman dat er op de wikkel staat: bol over, geld terug? Of vergis ik me nu?
Mijn deken was ongeveer het formaar wat je wilt maken en ik had bijna 4 bollen per kleur nodig en ik had 4 kleuren.
  woensdag 14 maart 2012 @ 06:58:45 #96
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_109078071
Gefeliciteerd trui & co ! Hoeveel awards heb je nu in totaal al op je boekenplank staan, trui? O+

En je waves scarf vind ik erg mooi geworden voor een project waar een vloek op leek te rusten!

Het fenomeen van per ongeluk met een verkeerde haaknaald verder gaan ken ik. Sindsdien noteer ik van al mijn werkjes de bijzonderheden in een notitieblokje. Ook handig voor als je ooit nog eens iets wil maken, met name als het (deels) zelf bedacht is.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 14 maart 2012 @ 07:29:29 #97
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_109078254
Gefeliciteerd Award Winners! :D:D
pi_109078321
gefeliciteerd winnaars!!!

Wat komen er weer een boel leuke dingen voorbij.......
Ik word toch wel enthousiast als ik de dekens zie die hier langs komen. Misschien moet ik er toch eens aan beginnen. Het leek me in eerste instantie niets, maar misschien............. Zal me dan eerst moeten verdiepen in de haaktermen, want dat snap ik nog niet allemaal wat hier voorbij komt...... haha.

Zal vandaag eens kijken of ik een foto van mijn muziekschaap erop kan zetten, dat is mijn laatste project. Nu bezig (op verzoek van vriendlief) met karel de kikker........
pi_109078634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:42 schreef Nanook24 het volgende:
Mag ik hier even inbreken...

Ik wil voor mijn vriendin graag een ledikant deken haken van grannystripes (4 kleuren). Weet iemand hoeveel bollen wol je nodig hebt voor een deken van 1.20 bij 1.50?

En ik zou de deken graag maken van Catania omdat die kleurtjes zo vrolijk zijn. Waar bestellen jullie die? Ik heb ze nu op een site gevonden voor ¤ 2,05 per bol. Is dat goedkoop of kan het ergens anders nog goedkoper?
De "wol" die ze bij de Zeeman, de Wibra en de Action hebben zou ik om eerlijk te zijn zelf nooit nemen voor een deken, aangezien het acryl is. Het is misschien wel goedkoper en lichter dan Catania, maar het is zo'n broeiend product. Als er brand ontstaat, dan wordt het plastic en gaat het aan het lichaam kleven. Wol dooft direct als het in brand staat en katoen brandt helemaal op. Beide gaan niet aan het lichaam kleven.

Ik zou daarom altijd natuurlijke materialen gebruiken zoals echte wol of katoen. Catania is een heel erg mooie katoen naar mijn bescheiden mening, maar zoals de rest al aangeeft, is het aardig zwaar.

¤ 2,05 per bol katoen is een heel schappelijke prijs. Let er wel op dat je ook verzendkosten krijgt als je het online koopt, waardoor je toch vaak hoger uitkomt.

Bij de deken die ik met Catania haak, heb ik voor een stuk van 2m bij 20 cm ongeveer 3 bolletjes verbruikt, maar dat zijn dan wel hexagons. Ik weet niet of je net zoveel zou verbruiken bij grannystripes.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_109078758
Update:

@Nanook: Misschien nog een tip voor je:
Voor mijn deken heb ik mijn wol gewogen, elke streep weegt 20 gram en zo reken ik uit wat ik in totaal nodig heb. :)

Gefeliciteerd Award winnaressen *O*
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:09:20 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109079283
ik zou ook niet voor puur acryl gaan inderdaad, mizzEnroe. maar een mengsel van katoen en acryl of wol en acryl vind ik wel erg geschikt voor een deken. wat beter wasbaar dan pure wol, slijtvaster en kleurvaster, wordt minder snel hard dan pure katoen. ik heb geen aandelen hoor! :)

er zijn ook wolsoorten die een extra behandeling hebben ondergaan waardoor ze ook beter te wassen zijn zonder dat ze meteen vervilten. 'superwash' oid heet het dan.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 14-03-2012 09:17:57 ]
in de haak.
pi_109079322
Trui, gefeliciteerd, meer dan verdiend!!! En mooie sjaal, het kleurverloop komt mooi uit. Voor je eigen tevredenheid nog eens een sjaal met naald 6 maken?

TylerGirl: leuk hoesje, heb je snel opgepakt zeg, nu nog knoopjesjacht :)

CotS: zo'n tussendoorwerk met die granny's is leuk, veelbelovende kleuren. Weet je al wat het uiteindelijk gaat worden?

YogaLove, wat wordt je ripple mooi zeg! Hoe heb jij gezorgd dat je 'basisketting' van lossen niet te strak isten opzichte van je ripples, gewoon hele losse lossen? Of een andere tactiek?

Ow, toevoeging: ten aanzien van zo'n grannystripe deken: geheel met de anderen eens, omwille van gewicht en dikte van het garen zou ik dat nooit met Catania doen. Ik heb met een zeeman-garen een grannystripe-deken gemaakt, met supersoft, uitstekend voor een dekentje.
6 kleuren met tussendoor steeds wit, de afmeting was volgens mij ongeveer 90x120cm,en dan heb ik ongeveer 1,5 bol per kleur en meerdere bollen wit gebruikt.
http://www.ravelry.com/projects/IlseMW/granny-stripes
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:23:43 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109079506
ilske, ik ben aardig uitgekeken op dat waves-patroon, als ik weer een sjaal ga maken wordt dat iets anders. :) maar wie weet, ooit...!

leuk om die deken weer te zien, dat vond ik ook een erg leuke opbouw van de strepen!
in de haak.
pi_109079622
Oeps ik heb dus helemaal acryl voor mijn babydeken. Nou wordt het wel een dekentje voor toe te dekken in bvb maxicosi maar toch... Denk dat het maar iets anders moet gaan worden...
pi_109080017
Gefeliciteerd Trui met je award en de rest met hun nominatie! Dat is nog eens een leuke verrassing!

@TylerGirl, leuk hoesje!
@Trui, mooie shawl! Jammer dat je er zelf niet helemaal tevreden over bent.
@CotS, wat een leuke squares. Wat wil je er mee gaan maken?
@YogaLove, leuk begin van je deken, mooie kleurtjes!

Ik ben gisteren uiteindelijk begonnen met Sjakie de Stapelslak. Bij mij wordt ie blauw ipv geel. Ik heb alleen geen idee aan wie ik 'm uiteindelijk ga geven... In onze directe omgeving zijn (nog) geen zwangeren...
pi_109080200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 06:15 schreef trui het volgende:
nanook, het hangt ook erg af van het garen dat je kiest. catania is 100% katoen, dat is relatief zwaar, dus er zit minder lengte op een bolletje van 50g. ook is het vrij dun, dus je bent dan wel relatief lang bezig met die granny stripe. ik zou denk ik voor de granny stripe eerder kiezen voor een ander materiaal.
maar misschien heb je met je vriendin al afgesproken dat het katoen gaat worden, en catania heeft inderdaad veel leuke kleuren. ik zou dan toch eerst van alles 1 bol nemen en gaan beginnen. zo kun je aardig zien hoe ver je daarmee komt, en dus goed inschatten hoeveel je er nog bij nodig hebt.catania is op zoveel plaatsen verkrijgbaar, dus de kleur vind je wel weer. en omdat je in strepen werkt is het risico van een ander verfbad helemaal niet zo erg, want dat valt dan helemaal niet op.

verder is er op ravelry een topic over dit patroon, waarin al heeel veel mensen de granny stripe gemaakt hebben. bij zoveel ervaringsdeskundigen zit misschien ook wel iemand die het met katoen à la catania gemaakt heeft, en die je dus kan vertellen hoeveel je daarvoor ongeveer nodig hebt.
Zie je, die Yvonne Award was gewoon helemaal terecht. ;)

Ik was inderdaad ook niet van plan om de deken met acryl te gaan haken maar de tip om wat dikkere 'wol' te nemen ga ik zeker onthouden.

* Nanook24 gaat weer speuren naar leuke kleurtjes. :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:10:06 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109080463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef nathalie85 het volgende:
Oeps ik heb dus helemaal acryl voor mijn babydeken. Nou wordt het wel een dekentje voor toe te dekken in bvb maxicosi maar toch... Denk dat het maar iets anders moet gaan worden...
nou ja, het kan best hoor. maar 't zou niet mijn lievelingsmateriaal zijn voor iets voor een baby.

yogalove, wat wordt ie mooi!! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:56 schreef Nanook24 het volgende:
Zie je, die Yvonne Award was gewoon helemaal terecht. ;)
haha, en dat om 6.15u vanmorgen. ik ben gewoon niet helemaal goed snik. :Y)
in de haak.
pi_109080524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:09 schreef trui het volgende:
ik zou ook niet voor puur acryl gaan inderdaad, mizzEnroe. maar een mengsel van katoen en acryl of wol en acryl vind ik wel erg geschikt voor een deken. wat beter wasbaar dan pure wol, slijtvaster en kleurvaster, wordt minder snel hard dan pure katoen. ik heb geen aandelen hoor! :)
Mijn Ripple wordt ook van Acryl (Saskia) (nu ik dit lees over acryl baal ik wel een beetje) maar het is mijn eerste project dus ik wilde niet al te veel geld uitgeven.
Het kan zijn dat ik halverwege alles in de hoek gooi en dan is dat ook zonde van het geld :')
Het katoen dat Lucy O+ gebruikt vind ik veel en veel mooier maar dat komt wel als ik hiermee verder wil gaan.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:12 schreef Ilske het volgende:
YogaLove, wat wordt je ripple mooi zeg! Hoe heb jij gezorgd dat je 'basisketting' van lossen niet te strak isten opzichte van je ripples, gewoon hele losse lossen? Of een andere tactiek?
Thanks! Het is mijn eerste project dus het is op geluk goed gegaan, denk ik 8-) .
De eerste ketting losse heb ik inderdaad niet al te strak gedaan. Ik haak met naald 3,5.
@LittleQ & trui: Thanks!
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:18:29 #109
211083 Angelof9
I must go first
pi_109080650
Wie is Yvonne? :?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_109080656
Ik zit te denken om er een deken van te maken, maar er bestaat een kans dat het een sierdoek voor boven de bank (onder mijn hoogslaper) wordt, afhangend van mijn motivatie als deze wol op is
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:21:06 #111
211083 Angelof9
I must go first
pi_109080717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:12 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Mijn Ripple wordt ook van Acryl (Saskia) (nu ik dit lees over acryl baal ik wel een beetje) maar het is mijn eerste project dus ik wilde niet al te veel geld uitgeven.
Maar ja, de meeste dekens vliegen NIET in brand, dus zo'n ramp is het niet! Ik gebruik altijd wat me het meest geschikt lijkt voor een project, ik ga me niet druk maken om brand.
pi_109080808
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:21 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Maar ja, de meeste dekens vliegen NIET in brand, dus zo'n ramp is het niet! Ik gebruik altijd wat me het meest geschikt lijkt voor een project, ik ga me niet druk maken om brand.
Nee voor brand ben ik ook niet bang, alleen de stijfheid en het broeierige van het niet-natuurlijke materiaal klopt natuurlijk wel.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:24:03 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109080813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:
Wie is Yvonne? :?
dat is zo'n beetje de fok!moeder. (al kwam ze later op fok dan ik! :P (weliswaar onder een andere naam maar allez)). Yvonne is getrouwd met 'iteejer', die de boel samen met Danny runt.
in de haak.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:25:58 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109080856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:12 schreef YogaLove het volgende:
Het katoen dat Lucy O+ gebruikt vind ik veel en veel mooier maar dat komt wel als ik hiermee verder wil gaan.
voor haar grannystripe gebruikte ze volgens mij ook gewoon acryl hoor (stylecraft). maar ik kan er naast zitten.
in de haak.
pi_109080949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:25 schreef trui het volgende:

[..]

voor haar grannystripe gebruikte ze volgens mij ook gewoon acryl hoor (stylecraft). maar ik kan er naast zitten.
Klopt, ik was net dat patroon aan het lezen. :P

Ze heeft het vaak over Rowan Handknit Cotton DK. Dat bedoelde ik in die vorige post. :)
pi_109081016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:10 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

De "wol" die ze bij de Zeeman, de Wibra en de Action hebben zou ik om eerlijk te zijn zelf nooit nemen voor een deken, aangezien het acryl is. Het is misschien wel goedkoper en lichter dan Catania, maar het is zo'n broeiend product. Als er brand ontstaat, dan wordt het plastic en gaat het aan het lichaam kleven. Wol dooft direct als het in brand staat en katoen brandt helemaal op. Beide gaan niet aan het lichaam kleven.

Je moet je dekens ook niet in de brand steken ;) als je er teveel maakt kun je ze weggeven O:-)
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:40:33 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109081235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:29 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Klopt, ik was net dat patroon aan het lezen. :P

Ze heeft het vaak over Rowan Handknit Cotton DK. Dat bedoelde ik in die vorige post. :)
ja, rowan is mooi spul... O+
in de haak.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:41:11 #118
211083 Angelof9
I must go first
pi_109081251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:23 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Nee voor brand ben ik ook niet bang, alleen de stijfheid en het broeierige van het niet-natuurlijke materiaal klopt natuurlijk wel.
Dat is waar maar ik heb een aantal mutsen en sjaals gemaakt van acryl en die draag ik elke dag en ik vind het helemaal niet broeierig.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:41:57 #119
211083 Angelof9
I must go first
pi_109081270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:24 schreef trui het volgende:

[..]

dat is zo'n beetje de fok!moeder. (al kwam ze later op fok dan ik! :P (weliswaar onder een andere naam maar allez)). Yvonne is getrouwd met 'iteejer', die de boel samen met Danny runt.
Nog nooit van die mensen gehoord, haha! Maar ik kom ook alleen in een klein aantal topics :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:50:07 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109081519
ik tegenwoordig ook hoor. maar in den beginne was 't een veel kleiner clubje natuurlijk, daar ken ik ze nog van.

wat acryl betreft: ik denk dat er nog best veel verschil zit tussen diverse merken (en zelfs binnen een merk, per kleur!) sommige garens vind ik echt niet prettig aanvoelen (zoals royal van zeeman), maar andere zijn heerlijk zacht.
in de haak.
pi_109081545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:10 schreef trui het volgende:
haha, en dat om 6.15u vanmorgen. ik ben gewoon niet helemaal goed snik. :Y)
Dat had ik niet eens gezien! 6.15u is idd wel een beetje vroeg voor goed gemotiveerd advies maar ik ben er heel blij mee.

Ik heb inmiddels hele mooie wol gevonden van Drops (Paris) alleen nu ik al die kleuren zie twijfel ik of ik mijn oorsprokelijke plan van blauw/grijs/creme zal aanhouden (want ze krijgt een jongetje) of dat ik toch een regenboog dekentje zal gaan maken...
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:58:18 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109081769
drops paris is inderdaad mooi, wel een beetje grover van structuur en de tinten zijn ietwat mat. ik heb er mijn poef mee omhaakt.

anders is Drops Cotton Light misschien een aardig alternatief? splijt minder, heel zacht, en nog in de aanbieding ook op dit moment. :)
in de haak.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:58:31 #123
211083 Angelof9
I must go first
pi_109081776
Drops Paris zou ik niet gebruiken. Het splijt heel erg. En het is ook best wel zwaar.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:01:26 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109081877
zwaar hoeft niet per se een minpunt te zijn he. het kan heel fijn zijn als een dekentje wat gewicht heeft. maar 't trekt wel eerder uit model, zulk puur katoen. da's niet zo handig bij zo'n poefhoes, heb ik gemerkt...
in de haak.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:09:32 #125
211083 Angelof9
I must go first
pi_109082122
Ik vond het ook echt geen fijn spul om mee te werken, dat Paris. En inderdaad vrij doffe kleuren (al kan dat ook heel mooi zijn) waar ik trouwens in jouw poef niets van zie!
pi_109083224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je moet je dekens ook niet in de brand steken ;) als je er teveel maakt kun je ze weggeven O:-)
Ow, is dat het? Haha. :) Ik wilde alles al in de hens steken.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:53:06 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109083615
splijten (van garen) is iets waar je aan went, is mijn ervaring. muskat (ook van drops) heeft dat ook heel erg maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van, terwijl ik dat in het begin vreselijk vond. maar paris is ook wel een beetje stroef.

ik ken wel iemand die een prachtige (larksfootstitch) deken heeft gehaakt van drops paris, dus zo'n slechte keuze hoeft paris niet te zijn.
in de haak.
pi_109083735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef trui het volgende:
anders is Drops Cotton Light misschien een aardig alternatief? splijt minder, heel zacht, en nog in de aanbieding ook op dit moment. :)
Ik had inderdaad ook naar de cotton light zitten kijken maar die had minder kleurtjes. Ik zie dat er wel meerdere blauw en grijs tinten zijn dus wie weet hou ik me dan toch aan het oorsprokelijke plan. Met de blijft het qua prijs incl. verzendkosten ook nog een beetje een schappelijk cadeautje.

Vanavond maar eens rustig kijken want mijn baas wil ook graag dat ik nog wat dingen voor hem doe vandaag. O-)

Edit: Ik vind de kleuren op die foto's fletser dan ze bij jou op de poef lijken Trui. Bedankt voor het voorbeeldje.
pi_109084116
Ik vond Paris ook maar rotspul. Voelde voor mij vooral heel onprettig (maar ik ben vrij gevoelig voor structuren :P).
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:31:52 #130
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_109086966
Ik heb tot nu heel veel met de Catania katoen gehaakt, en heb nu voor het eerst een voorraadje katoen (vergelijkbare dikte) van Phildar gekocht. Ik hoop er één dezer dagen mee te kunnen beginnen, dan laat ik nog wel weten welke ik fijn(er) vond.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:49:45 #131
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_109087589
Hello, heeft / weet iemand of er patronen bestaan van creaties van Fiep Westendorp, bijvoorbeeld Jip & Janneke, Siepie, Takkie, Pim en Pom?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:10:15 #132
211083 Angelof9
I must go first
pi_109088273
pi_109088437
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:42 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ow, is dat het? Haha. :) Ik wilde alles al in de hens steken.
Altijd handig zo'n forum, dan leer je nog eens wat ;)
pi_109088463
Ik heb een grote cadeaubon gekregen voor een nieuwe wolwinkel hier in de buurt. Ik voel me gewoon een beetje schuldig tegenover de gever :@ maar ben er wel heel blij mee
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:19:29 #135
211083 Angelof9
I must go first
pi_109088552
Maar die gever heeft toch zelf bepaald dat hij/zij jou dit wilde geven? Vooral niet schuldig over voelen en lekker uit je dak gaan in die winkel!
pi_109088837
Heeft iemand het patroon van de giraffe op de eerste pagina?
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:29:24 #137
211083 Angelof9
I must go first
pi_109088906
Even een PM sturen aan EsseEi, die heeft het patroon gemaakt.
pi_109089351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:29 schreef Angelof9 het volgende:
Even een PM sturen aan EsseEi, die heeft het patroon gemaakt.
dankjewel!
pi_109089617
Net toch maar alvast de Drops Cotton Light besteld. Ik zag de voorraden van de kleurtjes die ik wilde hebben teruglopen ik heb met 2 kleuren moeten schipperen omdat er niet genoeg bollen meer waren maar ik heb nu:

2x Cotton light (11) limoen
1x Cotton light (08) licht ijsblauw
3x Cotton light (14) licht denimblauw
3x Cotton light (15) lavendel
3x Cotton light (01) naturel

Vanavond even betalen en dan hopelijk dit weekend al starten. :Y
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:57:09 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109089891
vaak gelden die aanbiedingen van drops tegelijk in alle verkooppunten. dus mocht je erg graag een andere kleur erbij hebben, dan kun je nog eens in andere webshops kijken of ze die daar hebben.
in de haak.
pi_109090331
Ik was al aan het zoeken geweest maar ijsblauw was overal uitverkocht en nergens was de prijs zo laag als bij hobbydoos.nl

Hier in de stad zit ook een zaakje dat niet veel duurder is maar ik heb de komende dagen even geen tijd om naar de stad te rijden maar wie weet doe ik dat volgende week nog wel even om de groen en blauw aan te vullen.
pi_109090537
Die kleuren klinken al heel leuk Nanook :)
haken is cool
pi_109090619
Oke.. ik ga nog wel even bedenken wat te doen met mn acryl granny's

He bah,ga ik er voor zitten, patroon uitgezocht van Christel.
Gebruikt ze Scheepjes Soft..., als beginner begin ik dus nu al te twijfelen of het wel met catania, of Rico Creative kan. Zoja welke haaknaald Rico. Worden de gaten dan niet te groot als ik haak met 4 of 5? En dan heb van elke bolletje maar 1(50gr), heb ik voor koosje 75 gram nodig... pffff
pi_109091120
Wat je beschrijft klinkt ongeveer zoals ik me gisteren ook het hoofd brak over wel/niet en hoeveel dan voor de deken nathalie. Er is hier vast iemand die je op weg kan helpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:15 schreef MissN het volgende:
Die kleuren klinken al heel leuk Nanook :)
Ik kom mijn projectje wel even showen als ik een eindje op weg ben/af heb.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:40:15 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109091233
joh een ander garen maakt echt niet uit. wel moet je even kijken welke naalddikte het best bij dat garen past (staat op 't label). kies liefst de kleinste maat die erop staat, bij beestjes is een beetje strak mooier dan iets te los. en ja, 1 bolletje is niet genoeg als er staat 75 gram. maar 1 bolletje bijkopen hoeft geen ramp te zijn, toch?
in de haak.
pi_109091341
Ja inderdaad, ik als beginner kan wel wat hulp gebruiken soms :)
En dat krijg ik hier ook :Y

Ja dan ga ik toch maar haken met Catania, die kan ik hier in de stad bijhalen.
Heb ook Rico Creative maar die heb ik via internet besteld, en om die dan bij te bestellen.
Haha dan koop ik weer te veel! Heb zoveel liggen hier! Alleen overal 1 bol van....
pi_109091486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
Maar die gever heeft toch zelf bepaald dat hij/zij jou dit wilde geven? Vooral niet schuldig over voelen en lekker uit je dak gaan in die winkel!
Dat is waar, maar ik heb heel veel te dure cadeautjes gekregen van mensen (verjaardagsfeestje). Naja, wel fijn ;)

Op Drops staat een hele mooie omslagdoek die ik wil gaan maken
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:49:16 #148
211083 Angelof9
I must go first
pi_109091528
Blijkbaar vinden ze je heel leuk/de dure kadootjes waard, ik zou er maar gewoon blij van worden :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:56 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_109092086
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef nathalie85 het volgende:
Ja inderdaad, ik als beginner kan wel wat hulp gebruiken soms :)
En dat krijg ik hier ook :Y

Ja dan ga ik toch maar haken met Catania, die kan ik hier in de stad bijhalen.
Heb ook Rico Creative maar die heb ik via internet besteld, en om die dan bij te bestellen.
Haha dan koop ik weer te veel! Heb zoveel liggen hier! Alleen overal 1 bol van....
vaak kan 1 bol wel plat genoeg gedrukt worden om door de brievenbus te passen. dus: weinig bezorgkosten. :)
in de haak.
pi_109092574
Heb het boekje Minihondjes en katjes haken hier liggen.
Echt als nieuw. Denk zo'n 2x doorgebladerd hahaha.
Wil deze graag ruilen voor Baby Speelgoed Haken van Annemarie Arts.
Als iemand interesse heeft hoor ik het wel!
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:27:31 #152
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_109093120
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:22 schreef trui het volgende:
ja, leuke nominaties he toverheks. ik ga kirstens rare hobbies ook snel eens opzoeken uiteraard! :)

dankjewel, cots! :+ en het patroon is niet zo heel ingewikkeld, al duurde het even voor ik goed doorhad hoe ik kon zien of ik nog wel goed zat.
het is je van harte gegund Trui O+ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')