Wouw!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:05 schreef trui het volgende:
leuk gelukt TG!
nog even een fotootje van de wave scarf die al even af is.
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:05 schreef trui het volgende:
leuk gelukt TG!
nog even een fotootje van de wave scarf die al even af is.
[ afbeelding ]
Ik voel me geïnspireerd... het is echt geweldigquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:21 schreef trui het volgende:
dat is van 2 bollen Rowan Colorshape Chunky. die verandert inderdaad steeds geleidelijk van kleur, dus ik hoefde weinig te doen behalve het patroon volgen. zonder hulpstukken hoor TG!behalve een haaknaald dan.
ik heb 'm met naald 8 gehaakt, maar toen ik perongeluk ook een deel met naald 6 had gedaan, vond ik dat bij nader inzien eigenlijk mooier. dat smallere deel uitgehaald en toch maar weer verder gegaan met 8, want ik had geen zin om alles uit te halen. maar al met al vind ik 'm toch een tikkeltje tegenvallen, terwijl de wol me vanaf de beginstreng zo veelbelovend aankeek.
en de action, die heeft zachte wol liggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat hangt geheel van het patroon en de bol wol af. Meestal staat het wel op het patroon
En je kan bij de Zeeman en de Wibra de goedkoopste wol krijgen
Je kan twee dingen doen:quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:07 schreef Nanook24 het volgende:
Ik wil dit patroon gebruiken: *klik* maar daar staat niet bij hoeveel wol/katoen ervoor nodig is. En ik heb al geprobeerd het te googlen maar daar kon ik het niet vinden helaas.
Ik ben bang dat ik uiteindelijk te weinig bestel en dat ik dan na bijbestellen kleurverschil krijg.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:23 schreef trui het volgende:
[..]
graag gedaan! en jaahaa, ik heb zowaar een award ontvangen!*buigt*
![]()
![]()
![]()
De "wol" die ze bij de Zeeman, de Wibra en de Action hebben zou ik om eerlijk te zijn zelf nooit nemen voor een deken, aangezien het acryl is. Het is misschien wel goedkoper en lichter dan Catania, maar het is zo'n broeiend product. Als er brand ontstaat, dan wordt het plastic en gaat het aan het lichaam kleven. Wol dooft direct als het in brand staat en katoen brandt helemaal op. Beide gaan niet aan het lichaam kleven.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:42 schreef Nanook24 het volgende:
Mag ik hier even inbreken...
Ik wil voor mijn vriendin graag een ledikant deken haken van grannystripes (4 kleuren). Weet iemand hoeveel bollen wol je nodig hebt voor een deken van 1.20 bij 1.50?
En ik zou de deken graag maken van Catania omdat die kleurtjes zo vrolijk zijn. Waar bestellen jullie die? Ik heb ze nu op een site gevonden voor ¤ 2,05 per bol. Is dat goedkoop of kan het ergens anders nog goedkoper?
Zie je, die Yvonne Award was gewoon helemaal terecht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 06:15 schreef trui het volgende:
nanook, het hangt ook erg af van het garen dat je kiest. catania is 100% katoen, dat is relatief zwaar, dus er zit minder lengte op een bolletje van 50g. ook is het vrij dun, dus je bent dan wel relatief lang bezig met die granny stripe. ik zou denk ik voor de granny stripe eerder kiezen voor een ander materiaal.
maar misschien heb je met je vriendin al afgesproken dat het katoen gaat worden, en catania heeft inderdaad veel leuke kleuren. ik zou dan toch eerst van alles 1 bol nemen en gaan beginnen. zo kun je aardig zien hoe ver je daarmee komt, en dus goed inschatten hoeveel je er nog bij nodig hebt.catania is op zoveel plaatsen verkrijgbaar, dus de kleur vind je wel weer. en omdat je in strepen werkt is het risico van een ander verfbad helemaal niet zo erg, want dat valt dan helemaal niet op.
verder is er op ravelry een topic over dit patroon, waarin al heeel veel mensen de granny stripe gemaakt hebben. bij zoveel ervaringsdeskundigen zit misschien ook wel iemand die het met katoen à la catania gemaakt heeft, en die je dus kan vertellen hoeveel je daarvoor ongeveer nodig hebt.
nou ja, het kan best hoor. maar 't zou niet mijn lievelingsmateriaal zijn voor iets voor een baby.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:29 schreef nathalie85 het volgende:
Oeps ik heb dus helemaal acryl voor mijn babydeken. Nou wordt het wel een dekentje voor toe te dekken in bvb maxicosi maar toch... Denk dat het maar iets anders moet gaan worden...
haha, en dat om 6.15u vanmorgen. ik ben gewoon niet helemaal goed snik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:56 schreef Nanook24 het volgende:
Zie je, die Yvonne Award was gewoon helemaal terecht.
Mijn Ripple wordt ook van Acryl (Saskia) (nu ik dit lees over acryl baal ik wel een beetje) maar het is mijn eerste project dus ik wilde niet al te veel geld uitgeven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:09 schreef trui het volgende:
ik zou ook niet voor puur acryl gaan inderdaad, mizzEnroe. maar een mengsel van katoen en acryl of wol en acryl vind ik wel erg geschikt voor een deken. wat beter wasbaar dan pure wol, slijtvaster en kleurvaster, wordt minder snel hard dan pure katoen. ik heb geen aandelen hoor!
Thanks! Het is mijn eerste project dus het is op geluk goed gegaan, denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:12 schreef Ilske het volgende:
YogaLove, wat wordt je ripple mooi zeg! Hoe heb jij gezorgd dat je 'basisketting' van lossen niet te strak isten opzichte van je ripples, gewoon hele losse lossen? Of een andere tactiek?
Maar ja, de meeste dekens vliegen NIET in brand, dus zo'n ramp is het niet! Ik gebruik altijd wat me het meest geschikt lijkt voor een project, ik ga me niet druk maken om brand.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:12 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Mijn Ripple wordt ook van Acryl (Saskia) (nu ik dit lees over acryl baal ik wel een beetje) maar het is mijn eerste project dus ik wilde niet al te veel geld uitgeven.
Nee voor brand ben ik ook niet bang, alleen de stijfheid en het broeierige van het niet-natuurlijke materiaal klopt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:21 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar ja, de meeste dekens vliegen NIET in brand, dus zo'n ramp is het niet! Ik gebruik altijd wat me het meest geschikt lijkt voor een project, ik ga me niet druk maken om brand.
dat is zo'n beetje de fok!moeder. (al kwam ze later op fok dan ik!quote:
voor haar grannystripe gebruikte ze volgens mij ook gewoon acryl hoor (stylecraft). maar ik kan er naast zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:12 schreef YogaLove het volgende:
Het katoen dat Lucygebruikt vind ik veel en veel mooier maar dat komt wel als ik hiermee verder wil gaan.
Klopt, ik was net dat patroon aan het lezen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:25 schreef trui het volgende:
[..]
voor haar grannystripe gebruikte ze volgens mij ook gewoon acryl hoor (stylecraft). maar ik kan er naast zitten.
Je moet je dekens ook niet in de brand stekenquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:10 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
De "wol" die ze bij de Zeeman, de Wibra en de Action hebben zou ik om eerlijk te zijn zelf nooit nemen voor een deken, aangezien het acryl is. Het is misschien wel goedkoper en lichter dan Catania, maar het is zo'n broeiend product. Als er brand ontstaat, dan wordt het plastic en gaat het aan het lichaam kleven. Wol dooft direct als het in brand staat en katoen brandt helemaal op. Beide gaan niet aan het lichaam kleven.
ja, rowan is mooi spul...quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:29 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Klopt, ik was net dat patroon aan het lezen.![]()
Ze heeft het vaak over Rowan Handknit Cotton DK. Dat bedoelde ik in die vorige post.
Dat is waar maar ik heb een aantal mutsen en sjaals gemaakt van acryl en die draag ik elke dag en ik vind het helemaal niet broeierig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:23 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Nee voor brand ben ik ook niet bang, alleen de stijfheid en het broeierige van het niet-natuurlijke materiaal klopt natuurlijk wel.
Nog nooit van die mensen gehoord, haha! Maar ik kom ook alleen in een klein aantal topicsquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:24 schreef trui het volgende:
[..]
dat is zo'n beetje de fok!moeder. (al kwam ze later op fok dan ik!(weliswaar onder een andere naam maar allez)). Yvonne is getrouwd met 'iteejer', die de boel samen met Danny runt.
Dat had ik niet eens gezien! 6.15u is idd wel een beetje vroeg voor goed gemotiveerd advies maar ik ben er heel blij mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:10 schreef trui het volgende:
haha, en dat om 6.15u vanmorgen. ik ben gewoon niet helemaal goed snik.![]()
Ow, is dat het? Haha.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je moet je dekens ook niet in de brand stekenals je er teveel maakt kun je ze weggeven O:-)
Ik had inderdaad ook naar de cotton light zitten kijken maar die had minder kleurtjes. Ik zie dat er wel meerdere blauw en grijs tinten zijn dus wie weet hou ik me dan toch aan het oorsprokelijke plan. Met de blijft het qua prijs incl. verzendkosten ook nog een beetje een schappelijk cadeautje.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:58 schreef trui het volgende:
anders is Drops Cotton Light misschien een aardig alternatief? splijt minder, heel zacht, en nog in de aanbieding ook op dit moment.
Altijd handig zo'n forum, dan leer je nog eens watquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:42 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ow, is dat het? Haha.Ik wilde alles al in de hens steken.
dankjewel!quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:29 schreef Angelof9 het volgende:
Even een PM sturen aan EsseEi, die heeft het patroon gemaakt.
Ik kom mijn projectje wel even showen als ik een eindje op weg ben/af heb.quote:
Dat is waar, maar ik heb heel veel te dure cadeautjes gekregen van mensen (verjaardagsfeestje). Naja, wel fijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:19 schreef Angelof9 het volgende:
Maar die gever heeft toch zelf bepaald dat hij/zij jou dit wilde geven? Vooral niet schuldig over voelen en lekker uit je dak gaan in die winkel!
vaak kan 1 bol wel plat genoeg gedrukt worden om door de brievenbus te passen. dus: weinig bezorgkosten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef nathalie85 het volgende:
Ja inderdaad, ik als beginner kan wel wat hulp gebruiken soms
En dat krijg ik hier ook![]()
Ja dan ga ik toch maar haken met Catania, die kan ik hier in de stad bijhalen.
Heb ook Rico Creative maar die heb ik via internet besteld, en om die dan bij te bestellen.
Haha dan koop ik weer te veel! Heb zoveel liggen hier! Alleen overal 1 bol van....
het is je van harte gegund Truiquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:22 schreef trui het volgende:
ja, leuke nominaties he toverheks. ik ga kirstens rare hobbies ook snel eens opzoeken uiteraard!
dankjewel, cots!en het patroon is niet zo heel ingewikkeld, al duurde het even voor ik goed doorhad hoe ik kon zien of ik nog wel goed zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |