quote:
Ronald Koeman is niet verrast dat Fred Rutten maandag ontslagen is bij PSV. De Eindhovense club moet het congé van de trainer officieel nog bevestigen, maar om 15:00 uur gaat een persconferentie van start en de vooruitzichten zijn allesbehalve positief. Koeman was zelf in het verleden ook trainer van PSV en vertrok daar vrijwillig: bij AZ werd hij echter ook ontslagen. Koeman geeft aan dat Rutten bepaald geen leuke dagen doormaakt.
“Als je werkt bij Ajax of PSV, moet je kampioen worden. Niet ieder jaar, maar wel vaak. Als je dan niet presteert, weet je dat dit kan gebeuren”, zegt Koeman in gesprek met Voetbal International. Hij zegt dat hij zich niet voor kan stellen dat Rutten verrast werd door het slechtnieuwsgesprek in Eindhoven, maandag. Daarna volgde een directieoverleg bij PSV.
“Uit eigen ervaring weet ik ook dat dit niet de leukste dagen zijn in het leven van een trainer, het is best ingrijpend. Daarom leef ik van een afstand toch mee met mijn collega Fred Rutten”, aldus de trainer van Feyenoord. Volgens hem is de optelsom heel simpel. “Wij trainers maken dit allemaal wel een keer mee en zullen het vaker meemaken. Als je in de top werkt en de resultaten vallen tegen, is zo’n proces niet meer om te keren en volgen er consequenties. Los van de vraag wiens schuld het nou echt is.”