abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109025888
Wacht even, je besluit een studie te doen, nog wel op HBO niveau, en dan weten 1000 man niet eens dat ze niets aan hun studie hebben? Alsjeblieft neger.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_109025946
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Aw, mocht jij niet studeren?
Studeren :') :') :')
Ik heb me tijd wel beter besteed.
pi_109026052
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:48 schreef raptorix het volgende:
Wacht even, je besluit een studie te doen, nog wel op HBO niveau, en dan weten 1000 man niet eens dat ze niets aan hun studie hebben? Alsjeblieft neger.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat je dat mag verwachten als je tegen je afstuderen aanloopt, maar eigenlijk vind ik het niet echt vreemd dat mensen die in het laatste jaar van de middelbare school zitten nog zo naief zijn te denken dat je aan een studie iets hebt.
pi_109026298
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat je dat mag verwachten als je tegen je afstuderen aanloopt, maar eigenlijk vind ik het niet echt vreemd dat mensen die in het laatste jaar van de middelbare school zitten nog zo naief zijn te denken dat je aan een studie iets hebt.
Tjah, want als je 18 bent moet nog steeds je handje vastgehouden worden, kom op zeg, als je een studie gaat doen mag je toch wel op ze minst verwachten dat je uitzoekt wat je toekomst perspectief is.
pi_109026600
Dat niet, maar je mag er wel vanuitgaan dat de overheid in ieder geval geen studies toelaat die ofwel inhoudelijk compleet onder de maat zijn, ofwel dit soort problemen hebben. Dit is iets fundamenteel anders dan het feit dat het voor afgestudeerde archeologen veel moeilijker is om werk te vinden dan voor een afgestudeerde arts.
pi_109026783
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:59 schreef CafeRoker het volgende:
Dat niet, maar je mag er wel vanuitgaan dat de overheid in ieder geval geen studies toelaat die ofwel inhoudelijk compleet onder de maat zijn, ofwel dit soort problemen hebben. Dit is iets fundamenteel anders dan het feit dat het voor afgestudeerde archeologen veel moeilijker is om werk te vinden dan voor een afgestudeerde arts.
Waarom toch altijd dat heilige geloof in de overheid als ultieme bron van waarheid en kwaliteit?
Alsof de overheid bekend staat om zijn objectiviteit, eerlijkheid en kunde? Sorry hoor maar als ik belangrijke beslissingen in me leven moet nemen, dan ga ik echt niet blind af op de overheid, als er 1 partij wel uitblinkt in competentie dan is het de overheid, en daar leg ik niet graag me lot bij in handen.
pi_109027230
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom toch altijd dat heilige geloof in de overheid als ultieme bron van waarheid en kwaliteit?
Alsof de overheid bekend staat om zijn objectiviteit, eerlijkheid en kunde? Sorry hoor maar als ik belangrijke beslissingen in me leven moet nemen, dan ga ik echt niet blind af op de overheid, als er 1 partij wel uitblinkt in competentie dan is het de overheid, en daar leg ik niet graag me lot bij in handen.
Ik kan een heel verhaal typen over flink ervoor betalen en dan ook wat terugverwachten, maar eigenlijk hadden we het nog steeds over kindertjes van 18. Weet je wel, mensen met enorm veel minder levenservaring. Dat jij ondertussen iets van twee keer zo oud en 5x zo cynisch geworden bent zorgt er nog niet voor dat je niet op z'n minst kunt proberen je in die leeftijdscategorie in te leven.
pi_109027443
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik kan een heel verhaal typen over flink ervoor betalen en dan ook wat terugverwachten, maar eigenlijk hadden we het nog steeds over kindertjes van 18. Weet je wel, mensen met enorm veel minder levenservaring. Dat jij ondertussen iets van twee keer zo oud en 5x zo cynisch geworden bent zorgt er nog niet voor dat je niet op z'n minst kunt proberen je in die leeftijdscategorie in te leven.
Nee maar toen ik een studie koos (welliswaar had ik het na halfjaar wel gezien) toen ben ik me wel eerst gaan verdiepen in het toekomst perspectief, dat lijkt me toch enigzins handig wanneer je 4 a 6 jaar gaat studeren, dat je ook even uitzoekt wat het oplevert, dat sommige mensen een romantisch beeld hebben dat kan ik me goed voorstellen, maar als je een studie begint, dan lijkt me toch uberhaupt handig om te weten wat uiteindelijk je bevoegdheden zijn, dat een paar dat niet doen ala, maar nu blijkt dus dat 1000 man daar nu pas achter komt.
pi_109027921
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee maar toen ik een studie koos (welliswaar had ik het na halfjaar wel gezien) toen ben ik me wel eerst gaan verdiepen in het toekomst perspectief, dat lijkt me toch enigzins handig wanneer je 4 a 6 jaar gaat studeren, dat je ook even uitzoekt wat het oplevert, dat sommige mensen een romantisch beeld hebben dat kan ik me goed voorstellen, maar als je een studie begint, dan lijkt me toch uberhaupt handig om te weten wat uiteindelijk je bevoegdheden zijn, dat een paar dat niet doen ala, maar nu blijkt dus dat 1000 man daar nu pas achter komt.
Volgens de voorlichting zouden ze aan de slag kunnen als bevoegd leraar. Voor leraren is er toch aardig wat perspectief. Dat de informatie niet klopte is dus een heel ander verhaal. Heb jij destijds ook bij de inspectie nagevraagd of de gegeven informatie over de studie die jij gekozen had wel klopte? Want datzelfde is nu eigenlijk wat je van deze mensen verwacht.
pi_109027957
Omgangskunde :') En het dan gek vinden dat je nergens aan de bak komt.
pi_109028005
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:21 schreef Devz het volgende:
Omgangskunde :') En het dan gek vinden dat je nergens aan de bak komt.
Het gaat niet om de naam simpele ziel.
pi_109030469
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat niet om de naam simpele ziel.
Met zo'n naam zou je in ieder geval al nattigheid moeten voelen.
pi_109030575
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens de voorlichting zouden ze aan de slag kunnen als bevoegd leraar. Voor leraren is er toch aardig wat perspectief. Dat de informatie niet klopte is dus een heel ander verhaal. Heb jij destijds ook bij de inspectie nagevraagd of de gegeven informatie over de studie die jij gekozen had wel klopte? Want datzelfde is nu eigenlijk wat je van deze mensen verwacht.
Niet bij de inspectie, wel bij mensen die de studie hadden gedaan, maar in dit geval lijkt het me vrij eenvoudig om de betreffende studieinstelling voor misleiding aan te kunnen klagen.
pi_109036100
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet bij de inspectie, wel bij mensen die de studie hadden gedaan, maar in dit geval lijkt het me vrij eenvoudig om de betreffende studieinstelling voor misleiding aan te kunnen klagen.
als je het spitsartikel leest wist je dat jarenlang geslaagde studenten ook nog aan de bak kwamen ook als docent. zelfs de middelbare scholen hadden niet door dat het niet meer mocht.

mja, faalhazen aan alle kanten behalve de studenten in dit geval wat mij betreft. ik zit er ook over te denken in mijn studie een educatieve minor te doen(even kort lerarenopleiding natuurkunde/wiskunde naast mn studie), en ga dan echt niet controleren of de universiteit wel echt de waarheid spreekt dat ik als docent aan de slag mag...
pi_109036275
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is HBO en gelukkig geen WO. Ik mag hopen dat WO niet aan zulke banaan studies meedoet en nog enig niveau hebben in NL.
Nou......

Kijk eens bij de alfa faculteiten zou ik zeggen. Lang niet alle studies hoor, maar je naar het nivaeu van sommigen kijkt...
pi_109036321
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:37 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Idem met bijvoorbeeld vrijetijdskunde. Dat is echt niet leren hoe je je weekend het beste kan invullen, maar gewoon een managementsopsleiding die zich richt op management in de vrijetijdswereld.
Je beseft zelf toch hopelijk ook wel dat hetgeen je hier beschrijft hoe dan ook een pretstudie pur sang is?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_109036453
Pretstudie of niet, als je na het afstuderen maar geen last voor Nederland BV wordt. Voor derest maakt er allemaal weinig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')