Mét kakdoffer.. Die hebben we dan ook voornamelijk om onze vakantiezooi in mee te kunnen nemenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie hebben dan ook een gigantische auto waar alles in kan!
Ik zou dat ook helemaal prima vinden hoorquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
Op onze vier wielen gaat een stuk minder (maar nog steeds verbazingwekkend veel!) mee
Zo'n slaapzak met duo-onderzak heb ik nu, sinds een paar jaar, van het merk birdland. Bevalt heel goed; dons, waterafstotende stof, binnenkant normale katoen. En de slaapzak + onderlaken is samen niet zwaarder dan 2 mummy's.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat zocht ik! Onze slaapzak is na al die jaren echt aan vervanging toe... We gebruiken 1 slaapzak met z'n tweeen, dus hij mag best wat duurder zijn. (we gebruiken zo'n ding om onze matjes bij elkaar te houden, alleen is die van ons mooier)
[..]
We zijn overgestapt naar de thermarest 7, die 2 1/2 werden toch wel dun!
Meest recente wandelvakantie ben ik ook met een tarp op pad geweest, en mijn liefste met zijn bivakzak. Het heeft voordelen, ik kreeg wel wat ruzie met muggen.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Meest recente wandelvakantie ben ik ook met een tarp op pad geweest, en mijn liefste met zijn bivakzak. Het heeft voordelen, ik kreeg wel wat ruzie met muggen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Tegen de muggen heb ik een goedkope lakenzak (mummymodel, zijde, xenos, 14 euro) gekocht, en aan de bovenzijde een lap muskietengaas (xenos, 1 euro) genaaid. Zo lig ik toch veilig. De moeilijkheid bestond uit het optillen van dat gaas, want dat gaas plat op m'n smoel liggend is geen hindernis voor muggen.quote:
Inclusief kaart?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Garmin Dakota 20 met UK 1:50k Discoverer mapping
Nieuw: 339 GBP
Net bij ons bezorgd voor 108 GBP
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Garmin Dakota 20 met UK 1:50k Discoverer mapping
Nieuw: 339 GBP
Net bij ons bezorgd voor 108 GBP
Dat is erg goedkoop inderdaad. Ik heb mijn 60CSx 4 jaar geleden besteld in de VS voor omgerekend £200 (nieuw). Dat was toen de helft van wat je in een UK shop betaalde. Kaarten gewoon van internet gedownload (Europe City Navigator en de Ordnance Survey Topo maps)quote:
Nee, waar mail ik voor?quote:Ik heb helaas geen idee over het type, ik hoop dat u als u er verstand van heeft dat u een idee heeft. Ik weet alleen dat de nieuwprijs 75,00 was. het is een middelmaat.
http://www.walkhighlands.co.uk/ heeft routebeschrijvingen en downloadbare GPS routes voor Schotland in diverse gradaties.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
Weet een van jullie nog een andere site dan Everytrail waar je gpx bestanden gratis kunt inladen? Zeker een leuke inspiratie, maar het zoeken op Everytrail is een beetje omslachtig en ook op de kaart kun je niet makkelijk inzoomen en de gegevens van een wandeling bekijken. Of het bijvoorbeeld een van A naar B wandeling is of een A - A wandeling (rondwandeling) en waar in één oogopslag het aantal km's te zien is?
Wij zijn geen echte "wandel" trekkers. We gaan meer met ander vervoer (bus, trein, fiets, tegenwoordig auto) van plek naar plek en maken vanuit daar dagtrips. Een tent is dan toch net even wat lekkerderquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind een tentje toch wel erg fijnZéker onze katoenen De Waard
Maar met een tarp/bivakzak zou ik het ook wel trekken vermoed ik
![]()
Ik vind dat soort dingen wel tof
Levert Marmot geen mooie compressiezak + een grote ruime opbergzak mee?quote:Op zondag 18 maart 2012 09:53 schreef Molleman het volgende:
Maarrem, wil vanmmiddag mijn slaapzak gaan bestellen en daar zit geen compressiezak bij... Hoe kan ik bepalen welke van 4 maten compressiezakken ik kan gebruiken voor mijn slaapzak ....?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |