abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109168687
Nog even wat fotootjes:

Onze motoren onderweg naar een weekendje hiken in het Peak District: volle bepakking!

Troller's Gill in de Yorkshire Dales

Yorkshire Dales in de herfst O+
Ja doei.
pi_109174962
:@ kom ik aan met mijn decadente tent :@

Lekker mijmeren achter de Coleman...

Zelf vind ik primitief kamperen enorm leuk, voor een paar dagen. Maar als we op 'grote' vakantie gaan nemen we toch echt ons complete 'zomerhuisje' mee. Maak mijn vriend er ook niet blij mee, hij zit graag hoog en goed. Ik vind het prima, het is een soort primitieve luxe (we weigeren elektriciteit te gebruiken op vakantie dus alles is op gas, benzine of batterij :+ ). Maar wel écht buiten :) We leven onder de luifel..
En na een dag door de bergen drentelen is het stiekem ook wel heel lekker om met een e-book in een goede stoel te kunnen ploffen ;)
pi_109175010
Jullie hebben dan ook een gigantische auto waar alles in kan! :P
Ja doei.
pi_109175027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie hebben dan ook een gigantische auto waar alles in kan! :P
Mét kakdoffer.. Die hebben we dan ook voornamelijk om onze vakantiezooi in mee te kunnen nemen O-) _O-
pi_109175141
Op onze vier wielen gaat een stuk minder (maar nog steeds verbazingwekkend veel!) mee :P
Ja doei.
pi_109175187
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
Op onze vier wielen gaat een stuk minder (maar nog steeds verbazingwekkend veel!) mee :P
Ik zou dat ook helemaal prima vinden hoor :D Al slaapt ons 2 persoons luchtbed wel wat lekkerder dan mijn thermarestmatje. ;) En de hond mee is met motoren ook een dingetje.. :P
pi_109175222
Hij heeft toch 4 poten? :P
Ja doei.
pi_109175253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
Hij heeft toch 4 poten? :P
:D en flapperoren.. kan ie mee vliegen :+
pi_109176332
Ohja en even ter compensatie voor de 'decatent' hier boven: dit is mijn lichtere uitrusting ;) :

En dit en dit was ook onwijs cool.. Alleen dus wel zonder mijn O+ -O-
pi_109176716
tenten :{ tarp/poncho O+
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:09:05 #191
11102 knep
Mountainfreak
pi_109178332
Leuk topic. Morgen een stukje lopen in het prachtige Ahrtal.
Km of 20 met 700 hoogtemeters :).

pi_109178432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat zocht ik! Onze slaapzak is na al die jaren echt aan vervanging toe... We gebruiken 1 slaapzak met z'n tweeen, dus hij mag best wat duurder zijn. (we gebruiken zo'n ding om onze matjes bij elkaar te houden, alleen is die van ons mooier :P)

[..]

We zijn overgestapt naar de thermarest 7, die 2 1/2 werden toch wel dun!
Zo'n slaapzak met duo-onderzak heb ik nu, sinds een paar jaar, van het merk birdland. Bevalt heel goed; dons, waterafstotende stof, binnenkant normale katoen. En de slaapzak + onderlaken is samen niet zwaarder dan 2 mummy's.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109178721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:23 schreef gerco94 het volgende:
tenten :{ tarp/poncho O+
Meest recente wandelvakantie ben ik ook met een tarp op pad geweest, en mijn liefste met zijn bivakzak. Het heeft voordelen, ik kreeg wel wat ruzie met muggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door sigme op 16-03-2012 19:53:54 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109179022
Ik vind een tentje toch wel erg fijn :Y Zéker onze katoenen De Waard O-) Maar met een tarp/bivakzak zou ik het ook wel trekken vermoed ik :Y :D Ik vind dat soort dingen wel tof :s)
pi_109189297
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Meest recente wandelvakantie ben ik ook met een tarp op pad geweest, en mijn liefste met zijn bivakzak. Het heeft voordelen, ik kreeg wel wat ruzie met muggen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
O+
Deze zomer naar zweden 8-)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_109195020
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:27 schreef gerco94 het volgende:

[..]

O+
Deze zomer naar zweden 8-)
Tegen de muggen heb ik een goedkope lakenzak (mummymodel, zijde, xenos, 14 euro) gekocht, en aan de bovenzijde een lap muskietengaas (xenos, 1 euro) genaaid. Zo lig ik toch veilig. De moeilijkheid bestond uit het optillen van dat gaas, want dat gaas plat op m'n smoel liggend is geen hindernis voor muggen.
pi_109198066
Garmin Dakota 20 met UK 1:50k Discoverer mapping

Nieuw: 339 GBP

Net bij ons bezorgd voor 108 GBP _O_
Ja doei.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:09:47 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109198089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:

Inclusief kaart?

Ik heb trouwens de CSx60
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109198095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inclusief kaart?
:Y
Ja doei.
pi_109198099
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:08 schreef motorbloempje het volgende:

^O^ superdeal zeg!!
Ik moet eigenlijk de GB kaart ook eens aanschaffen gewoon. We gaan toch ieder jaar daar heen, dan is het de moeite wel eens waar.. Maar het is zo duuuuuur :X -O-
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:12:58 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109198143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:Y
Dat is erg goedkoop inderdaad. Ik heb mijn 60CSx 4 jaar geleden besteld in de VS voor omgerekend £200 (nieuw). Dat was toen de helft van wat je in een UK shop betaalde. Kaarten gewoon van internet gedownload (Europe City Navigator en de Ordnance Survey Topo maps) :P
Mijn reisverslagen
pi_109198144
Ja, dat was ook wel ons 'obstakel', maar toen ik deze op Gumtree vond donderdagavond :9 was het ineens een minder grote aanschaf!

De beste man die 'm verkocht kon door 'n operatie voorlopig niet meer hiken en heeft 'm dus voor 'n érg lief prijsje op 't internet te koop gezet. Wonderlijk. En hij ziet er echt uit alsof hij nog nooit gebruikt is, ook inclusief doosje, boekje, kabeltje, álles!
Ja doei.
pi_109198180
Ik heb wel een kaart van GB maar dat is een zwartwitte en met weinig details. Dan heb ik meer aan de standaard kaart die op de GPS Map staat.
pi_109198222
Ik had een tas gezien op marktplaats. Maar kon niet goed zien wat voor type het was en wil dat graag weten omdat ik dan wat recensies kan lezen, en daarnaast wil ik ook het aantal liters, gewicht, etc. weten.

Dus ik mailen, krijg ik terug:

quote:
Ik heb helaas geen idee over het type, ik hoop dat u als u er verstand van heeft dat u een idee heeft. Ik weet alleen dat de nieuwprijs 75,00 was. het is een middelmaat.
Nee, waar mail ik voor? :')
Ja doei.
pi_109209432
Weet een van jullie nog een andere site dan Everytrail waar je gpx bestanden gratis kunt inladen? Zeker een leuke inspiratie, maar het zoeken op Everytrail is een beetje omslachtig en ook op de kaart kun je niet makkelijk inzoomen en de gegevens van een wandeling bekijken. Of het bijvoorbeeld een van A naar B wandeling is of een A - A wandeling (rondwandeling) en waar in één oogopslag het aantal km's te zien is?
Ja doei.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:09:20 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109209601
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
Weet een van jullie nog een andere site dan Everytrail waar je gpx bestanden gratis kunt inladen? Zeker een leuke inspiratie, maar het zoeken op Everytrail is een beetje omslachtig en ook op de kaart kun je niet makkelijk inzoomen en de gegevens van een wandeling bekijken. Of het bijvoorbeeld een van A naar B wandeling is of een A - A wandeling (rondwandeling) en waar in één oogopslag het aantal km's te zien is?
http://www.walkhighlands.co.uk/ heeft routebeschrijvingen en downloadbare GPS routes voor Schotland in diverse gradaties.
Mijn reisverslagen
pi_109209704
Ja, die was al voorbij gekomen :Y Maar meer algemene sites is waar ik vooral naar op zoek ben, zoals dus everytrail, maar dan met een iets fijnere zoek/categoriseermogelijkheid. :@
Ja doei.
pi_109224796
Zo, gisteren weer een lekker stuk op pad geweest, samen met een goede vriendin. Alleen was zij niet gewend te wandelen dus grote afstanden hebben we helaas niet kunnen maken. Mooi een wandeling door de bossen en langs de weilanden hier in de omgeving.

Maarrem, wil vanmmiddag mijn slaapzak gaan bestellen en daar zit geen compressiezak bij... Hoe kan ik bepalen welke van 4 maten compressiezakken ik kan gebruiken voor mijn slaapzak ....?
pi_109263181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind een tentje toch wel erg fijn :Y Zéker onze katoenen De Waard O-) Maar met een tarp/bivakzak zou ik het ook wel trekken vermoed ik :Y :D Ik vind dat soort dingen wel tof :s)
Wij zijn geen echte "wandel" trekkers. We gaan meer met ander vervoer (bus, trein, fiets, tegenwoordig auto) van plek naar plek en maken vanuit daar dagtrips. Een tent is dan toch net even wat lekkerder :D

(Niet zo'n grote als die "luxe" van jou, maar een 3-persoons koepeltent, met 2 personen)

Zo staan we dan (de tafel was van de camping, konden we mooi even gebruiken om pannenkoeken te bakken!) We hebben zelf geen tafel, alleen die twee lage stoeltjes (leest wat prettiger).
  maandag 19 maart 2012 @ 09:50:59 #210
130803 Gripper
Get a grip
pi_109264929
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 09:53 schreef Molleman het volgende:

Maarrem, wil vanmmiddag mijn slaapzak gaan bestellen en daar zit geen compressiezak bij... Hoe kan ik bepalen welke van 4 maten compressiezakken ik kan gebruiken voor mijn slaapzak ....?
Levert Marmot geen mooie compressiezak + een grote ruime opbergzak mee?
Nou ja, de meerkosten zijn het ook niet. Dons kun je enorm klein inpakken dus neem maar een medium. En altijd met een draaiende beweging erin proppen, niet je slaapzak eerst oprollen :)
Trouwens: je had ook bij de specs van de slaapzak kunnen zien dat het pakvolume 21 x 17 is...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')