abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:34:07 #151
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_109159591
Wakker worden aan de Bodensee, en dan om 6 uur de zon bloedrood zien opkomen boven het water, het riet dat in de opgaande zon fantastische kleuren krijgt...heerlijk. Nu alleen ietsje frisser wakker worden, en het wordt nog leuker. In een tent wakker worden, geeft me wel een heel vrij gevoel! *O*
Maar ik moet ook beter eten, dus dat is het doel voor dit jaar, minder zoete dingen, op tijd koolhydraten enzo. Vanuit het wielrenen denk je de hele dag op mueslirepen te kunnen leven, met een tosti tussen de middag, maar als je 8 uur aan het rondfietsen bent, werkt dat niet zo goed meer.
Die gedroogde maaltijden die ik zie liggen bij Bever ed zien er wel handig uit, maar ook best prijzig. In hoeverre is dat spul de moeite waard?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 09:47:59 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109159880
Ik slaap altijd heerlijk als ik kampeer. :z De frisse lucht, slapen en wakker worden samen met de natuur O+. In slaap vallen met het geluid van een bosuil, wakker worden door fluitende vogeltjes en de opkomende zon... O+

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109159931
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:47 schreef SeLang het volgende:
Ik slaap altijd heerlijk als ik kampeer. :z De frisse lucht, slapen en wakker worden samen met de natuur O+. In slaap vallen met het geluid van een bosuil, wakker worden door fluitende vogeltjes en de opkomende zon... O+

[ afbeelding ]
hou nou eens effe op met ons jaloers te maken o|O
pi_109160003
De laatste keer dat we gingen kamperen + wandelen hadden we een wandeling uitgezocht en een camping OP de wandelroute 8-) dat was wel echt heel fijn. Was in de Yorkshire Dales, bij Appletreewick.

Boh, wakker worden in een tentje vind ik heerlijk, dan heb ik meestal wel weer ongeveer 2 uur achter elkaar geslapen. Maar bij mij gaat slapen als volgt: in slaap vallen --> 1 uur later wakker, pijn, andere houding vinden --> in slaap vallen, 2 uur later wakker, pijn, andere houding vinden, etc. -O-
Nu heb ik wel voorbeelden voorbij zien komen van wat dikkere matjes die nog steeds prima op te rollen zijn tot acceptabel formaat (moet wel, want ze moeten mee op de motor!) maar dat komt nog wel weer een keer.

En *O* vandaag gaat onze nieuwe Garmin op de post! *)
Ja doei.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:54:28 #155
130803 Gripper
Get a grip
pi_109160014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die gedroogde maaltijden die ik zie liggen bij Bever ed zien er wel handig uit, maar ook best prijzig. In hoeverre is dat spul de moeite waard?
Ik vind het de moeite waard, want dat soort dure droogvoermaaltijden bevatten alles wat ook in gewoon eten zit. Bij goedkopere droogvoermaaltijden bij de Lidl ofzo missen er onherroepelijk wat vitamines of mineralen. Da's niet zo erg als je maar een paar dagen weg bent of als je door low budget gewoon niet anders kan, maar voor mij is tijdens serieuze tochten de voedselvoorziening een van de belangrijkste dingen: om te kunnen presteren moet je goed & smakelijk eten. Waarom zou je tijdens een tocht ineens ranzige meuk gaan zitten wegwerken? Je hebt het juist extra verdiend!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 09:59:33 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109160104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vanuit het wielrenen denk je de hele dag op mueslirepen te kunnen leven, met een tosti tussen de middag, maar als je 8 uur aan het rondfietsen bent, werkt dat niet zo goed meer.
Moet je alles op de fiets meenemen of heb je ergens een tent + auto staan?

Als ik zelf op pad ga doe ik s'morgens vroeg altijd een zwaar ontbijt (8 boterhammen met pindakaas) want lunch sla ik over, behalve dat ik een paar muesli repen mee heb. Als ik s'avonds terugkom dan maak ik vaak een grote pan macaroni, die na zo'n dag wandelen altijd fantastisch smaakt :9

Probleem met kamperen is altijd de houdbaarheid van eten. Dus ik zoek dingen die ik lekker vind en toch goed houdbaar zijn. Donker bruin brood blijft wel 2-3 dagen goed in een tent. Pindakaas is prima houdbaar en trekt geen mieren aan. Bovendien heb je dan geen boter/margarine nodig (smelt in je tent). Macaroni is uiteraard houdbaar, saus uit een potje ook. Ik maak meestal een pittige variant met sardientjes erdoor :9. En sardientjes uit blik zijn natuurlijk perfect houdbaar (en ook nog eens super gezond). Ik mik er altijd twee blikjes in voor één persoon. En verder heb ik altijd een voorraad bananen. Die blijven ook meerdere dagen goed. Zo heb ik een heerlijke koolhydraat rijke maaltijd.

Btw: koken op een Coleman benzine brandertje. Ik heb 2 maanden kunnen koken op ongeveer 2,5 liter benzine.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109160108
's Ochtends een groot brood / lading broodjes kopen en wat meeneembaar beleg, mes mee om te snijden en smeren en wat fruit en dan een mooi plekje zoeken om het op te eten onder het genot van uitzicht en rust O+. 's Avonds een fatsoenlijke maaltijd met veel groente op 't kooksetje of in de pub (al moet je daar vaak wel je groenten ontberen in het VK ;( )

Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 10:08:05 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109160265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
op 't kooksetje

[ afbeelding ]
Ik heb deze, inmiddels 19 jaar oud *):



Maar die van jou is handiger/ compacter aangezien ik toch altijd een extra brandstoffles mee mee heb om niet te vaak langs de benzinepomp te hoeven als ik met de rugzak ben. Als ik met de auto ben speelt dat natuurlijk geen rol.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:18:57 #159
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_109160588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Moet je alles op de fiets meenemen of heb je ergens een tent + auto staan?
Alles op de fiets, en elke dag ergens anders slapen. Maar ik moet ook slimmer worden,,,als je in de supermarkt verse ravioli ofzo haalt, kan dat in 1 pannetje warm worden gemaakt. Vorig jaar ging ik gewoon van aankomen, tent opzetten, douchen, op zoek naar warm voer. Maar zelf koken geeft een extra dimensie aan het kamperen hoop ik dit jaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 10:26:24 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109160789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Alles op de fiets, en elke dag ergens anders slapen. Maar ik moet ook slimmer worden,,,als je in de supermarkt verse ravioli ofzo haalt, kan dat in 1 pannetje warm worden gemaakt. Vorig jaar ging ik gewoon van aankomen, tent opzetten, douchen, op zoek naar warm voer. Maar zelf koken geeft een extra dimensie aan het kamperen hoop ik dit jaar.
Zelf koken voor je tentje is leuk :Y (en het eten is lekker) :9. Het is altijd een mooie afsluiting van de dag, beetje chillen voor je tent bij een pannetje. Pasta maken doe ik ook in één pannetje: eerst de pasta koken, afgieten, saus + sardientjes erbij, eventjes sudderen, klaar!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109160813
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:16 schreef Gripper het volgende:

[..]
De betere merken gebruiken verantwoord dons, budgetmerken (maar zelfs The North Face) gebruiken nog wel eens niet-diervriendelijk verkregen dons van mindere kwaliteit. let ten tenslotte op of er vooral gans (beter) of eendendons (minder goed) inzit, wat de verhouding tussen veren en dons is (dons is effectiever dan veren) en wat de vulkracht is: die wordt uitgedrukt in CUIN, en kan 600, 700, 800 of daaromtrent zijn. Dit getal is de vulkracht (het volume wat 1 cubic inch samengeperst dons inneemt zodra je het loslaat) en algemeen geldt: hoe hoger hoe beter, meer veerkracht.
Dat zocht ik! Onze slaapzak is na al die jaren echt aan vervanging toe... We gebruiken 1 slaapzak met z'n tweeen, dus hij mag best wat duurder zijn. (we gebruiken zo'n ding om onze matjes bij elkaar te houden, alleen is die van ons mooier :P)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb zelf de thermarest 7, maar het is niet het geluid dat er voor zorgt dat ik niet slaap :') :@ Maargoed, ik ben vooral een erg moeilijke slaper ;(
We zijn overgestapt naar de thermarest 7, die 2 1/2 werden toch wel dun!
pi_109160892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zelf koken voor je tentje is leuk :Y (en het eten is lekker) :9. Het is altijd een mooie afsluiting van de dag, beetje chillen voor je tent bij een pannetje. Pasta maken doe ik ook in één pannetje: eerst de pasta koken, afgieten, saus + sardientjes erbij, eventjes sudderen, klaar!
^O^ +1 herkenbaar!

En we hebben er woensdag nog een stoeltje bij gekocht: we hadden 2 ministoeltjes, maar dat zat na een dag lang wandelen of motorrijden toch niet lekker, en we kunnen prima een grotere stoel bij de tent/slaapspullen op de motor binden. We hadden er al één, dus nu twee. O+ Verheug me nu al op de eerste kampeertrip! :P
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 10:35:35 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109161049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

^O^ +1 herkenbaar!

En we hebben er woensdag nog een stoeltje bij gekocht: we hadden 2 ministoeltjes, maar dat zat na een dag lang wandelen of motorrijden toch niet lekker, en we kunnen prima een grotere stoel bij de tent/slaapspullen op de motor binden. We hadden er al één, dus nu twee. O+ Verheug me nu al op de eerste kampeertrip! :P
Stoeltjes, die luxe permitteer ik mezelf nieteens als ik met de auto ga! Ik ben dus gewoon 2 maanden weg met veel wandelen enzo waarbij ik niet één keer op een stoel zit :P
Nieteens aan gedacht eigenlijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109161079
Na een hele dag op de motor zitten is dat echt het enige wat ik wil, op een relaxte stoel zitten :@
Camping met zacht gras: ok, maar niet elke camping heeft dat :+
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 10:39:12 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109161159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Na een hele dag op de motor zitten is dat echt het enige wat ik wil, op een relaxte stoel zitten :@
Camping met zacht gras: ok, maar niet elke camping heeft dat :+
Tot nu toe waren alle UK campings waar ik ben geweest prima wat dat betreft. Zelfs de campings van £5. Het verbaasde me eigenlijk wel dat de standaard zo hoog is. Als ik dat vergelijk met de stoffige zooi waar ik heb gestaan in zuid Europa....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:45:11 #166
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_109161335
Zou fijn zijn, als campings altijd een picknickbankje en tafel hadden bij het trekkersveldje, nu is het telkens afwachten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 10:49:40 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109161462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou fijn zijn, als campings altijd een picknickbankje en tafel hadden bij het trekkersveldje, nu is het telkens afwachten.
Veel campings waar ik kom hebben dat wel, maar ik maak er nooit gebruik van. Ik zit liever voor m'n tentje. Al kan ik me voorstellen dat tafel + bankje relaxt is als je je compleet uit de naad hebt gefietst :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109161566
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stoeltjes, die luxe permitteer ik mezelf nieteens als ik met de auto ga! Ik ben dus gewoon 2 maanden weg met veel wandelen enzo waarbij ik niet één keer op een stoel zit :P
Nieteens aan gedacht eigenlijk
We hebben toen we onze eerste auto kochten ook stoeltjes gekocht. Van die "standaard" kampeerstoelen, maar dan met lage pootjes (tja, leeftijd begint op een gegeven moment echt te tellen!) Deze gaan ook alleen mee als we met de auto gaan. Voor de rest hebben we zo'n plaid met een kunststof onderkant en zitten we gewoon op de grond.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tot nu toe waren alle UK campings waar ik ben geweest prima wat dat betreft. Zelfs de campings van £5. Het verbaasde me eigenlijk wel dat de standaard zo hoog is. Als ik dat vergelijk met de stoffige zooi waar ik heb gestaan in zuid Europa....
Het regent waarschijnlijk ook iets meer in Engeland dan in Zuid Europa :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Veel campings waar ik kom hebben dat wel, maar ik maak er nooit gebruik van. Ik zit liever voor m'n tentje. Al kan ik me voorstellen dat tafel + bankje relaxt is als je je compleet uit de naad hebt gefietst :P
Het hangt een beetje van de grond af. Als het net geregend heeft bijvoorbeeld, wordt ons plaid ook niet zo smerig...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 11:00:23 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109161780
Als het nat is dan ga ik op het grondzeil zitten van de luifel van m'n tent en zet het kookstel er net buiten. Zo doe ik het ook als het licht regent. Als het hard regent (of als er extreem veel midges zijn) dan ga ik binnen in de luifel van m'n tent zitten/koken met de rits dicht. Dat past net. Ik heb expres een tentje gekozen met een relatief grote luifel.

Deze heb ik (£115): Prima tent en perfect waterdicht!



Voor backpacken heb ik trouwens een kleinere (1,8kg) maar die is inmiddels zo lek als een mandje (na 18 jaar) dus de eerstvolgende keer koop ik daar een nieuwe voor in de plaats. Voor Joegoslavië was dat nog acceptabel maar niet voor Schotland.

[ Bericht 6% gewijzigd door SeLang op 16-03-2012 11:06:54 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109162052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:00 schreef SeLang het volgende:
Als het nat is dan ga ik op het grondzeil zitten van de luifel van m'n tent en zet het kookstel er net buiten. Zo doe ik het ook als het licht regent. Als het hard regent (of als er extreem veel midges zijn) dan ga ik binnen in de luifel van m'n tent zitten/koken met de rits dicht. Dat past net. Ik heb expres een tentje gekozen met een relatief grote luifel.

Deze heb ik (£115): Prima tent en perfect waterdicht!

[ afbeelding ]

Voor backpacken heb ik trouwens een kleinere (1,8kg) maar die is inmiddels zo lek als een mandje (na 18 jaar) dus de eerstvolgende keer koop ik daar een nieuwe voor in de plaats. Voor Joegoslavië was dat nog acceptabel maar niet voor Schotland.
Wij hebben onze huidige tent (een Khyam Quick Erect) gekocht omdat onze oude zo dun werd dat je door het doek heen kunt kijken... En aangezien ons backpacking days afgelopen waren (overgestapt op fietsen) hebben we toen ook een iets grotere gekocht, met dubbele luifel (zodat de fietskar ook onder dak kon). Nu we een auto hebben (we maken alleen dagtochten met wandelen, of trekken waarbij de bagage na gezonden wordt) is hij ook wel handig, aangezien je met een auto toch altijd meer rotzooi meeneemt :P

En als het regent, zitten we ook onder de luifel, maar als het net droog is, is het wel eens prettig om zo'n picknick tafel te gebruiken. Maar alleen als hij niet al te ver van de tent vandaan is, en er verder geen andere mensen bij staan...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 11:31:11 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109162632
Wat ik hier "backpacken" noem is in mijn geval trouwens niet de hele dag met alle zooi op je rug lopen (van A naar B) maar met rugzak rondreizen, tentje neerzetten en dan zonder bagage gaan wandelen. Ook al loop ik dus wel vele kilometers met rugzak op zoek naar camping of andere slaapplaats, het is dus eigenlijk geen echte "backpacking" imo. Maar ik geniet meer van het wandelen zonder alle ballast.

Zie hier mijn volledige bepakking *). 19 jaar oude rugzak met tent, matrasje, kookspullen en alles wat je in een maand nodig hebt.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109162773
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:31 schreef SeLang het volgende:
Wat ik hier "backpacken" noem is in mijn geval trouwens niet de hele dag met alle zooi op je rug lopen (van A naar B) maar met rugzak rondreizen, tentje neerzetten en dan zonder bagage gaan wandelen. Ook al loop ik dus wel vele kilometers met rugzak op zoek naar camping of andere slaapplaats, het is dus eigenlijk geen echte "backpacking" imo. Maar ik geniet meer van het wandelen zonder alle ballast.

Zie hier mijn volledige bepakking *). 19 jaar oude rugzak met tent, matrasje, kookspullen en alles wat je in een maand nodig hebt.

[ afbeelding ]
Ja, hetzelfde hier, maar die tent moet je wel van A naar B slepen als je weer eens een ander plekje zoekt... (het reizen van A naar B ging met de trein).
pi_109162895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren eens matjes proefgelegen bij het knaagdier in Hilversum...ik geloof dat ik verliefd ben op de Exped 7M. Wat ligt dat lekker! De Thermarest luchtmatras ook geprobeerd, wat een ongeloofeloose ramp is dat! Even verliggen, en geknars en geknisper...ik zou er geen oog op dicht kunnen doen!
De 5 cm Thermarest zelfopblazend was ook niet slecht, betere dan wat ik nu heb, en goedkoper dan de Exped, maar nachtrust is onderweg te belangrijk om op een paar tientjes te letten, dus tenzij ik de komende iets beters zie, en dat betwijfel ik..Exped here we go!
Ik heb vorig jaar de Exped Synmat 7 Pump gekocht en nog nooit zo lekker geslapen op vakantie. Had jaren Thermarest matjes en was daar nooit echt tevreden over en tijdens een vakantie 2 jaar geleded had een reisgenoot een Exped mee en hij was er lovend over. Dus op onderzoek en ik was helemaal verkocht na het zien van deze filmpjes:
http://buitensport-review(...)mat-slaapmatten.html

Ze liggen idd heerlijk en ik kan gewoon zelfs op m'n zij op liggen zonder de grond te voelen terwijl ik met Thermarest matjes zo ongeveer ieder steentje voelde. Ik heb de kleinste versie wat wel even wennen was omdat deze redelijk smal is en 7 cm hoog maar het went snel. Heb de kleinste versie gekozen omdat deze compact en licht is en zo makkelijk in mijn backpack past, echt ideaal voor de trekkings die ik doe. Als ik ga slapen prop ik een trui in het zakje en leg die onder de mat en heb een prima kussen. Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar voor mij echt de beste aankoop in jaren. Zelfs de gids van mijn laatste vakantie wilde er eentje hebben :)

Zal later wel wat meer posten over mijn trekkings en hikes van de laatste jaren (o.a. in Patagonie), leuk topic!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 11:40:54 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109162955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, hetzelfde hier, maar die tent moet je wel van A naar B slepen als je weer eens een ander plekje zoekt... (het reizen van A naar B ging met de trein).
Natuurlijk. Maar je gaat dus niet de hele A naar B op eigen kracht met met alles op je rug. Neemt niet weg dat je soms nog wel een uur of langer moet lopen om bij de camping te komen maar dat telt niet :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109163070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:39 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar de Exped Synmat 7 Pump gekocht en nog nooit zo lekker geslapen op vakantie. Had jaren Thermarest matjes en was daar nooit echt tevreden over en tijdens een vakantie 2 jaar geleded had een reisgenoot een Exped mee en hij was er lovend over. Dus op onderzoek en ik was helemaal verkocht na het zien van deze filmpjes:
http://buitensport-review(...)mat-slaapmatten.html

Ze liggen idd heerlijk en ik kan gewoon zelfs op m'n zij op liggen zonder de grond te voelen terwijl ik met Thermarest matjes zo ongeveer ieder steentje voelde. Ik heb de kleinste versie wat wel even wennen was omdat deze redelijk smal is en 7 cm hoog maar het went snel. Heb de kleinste versie gekozen omdat deze compact en licht is en zo makkelijk in mijn backpack past, echt ideaal voor de trekkings die ik doe. Als ik ga slapen prop ik een trui in het zakje en leg die onder de mat en heb een prima kussen. Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar voor mij echt de beste aankoop in jaren. Zelfs de gids van mijn laatste vakantie wilde er eentje hebben :)

Zal later wel wat meer posten over mijn trekkings en hikes van de laatste jaren (o.a. in Patagonie), leuk topic!
Ah, die Expeds zijn inderdaad de matjes waar ik het eerder over had: heb eens proefgelegen op zo'n ding tijdens een kampeer-event en dat lag best prima! :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')