quote:Op maandag 12 maart 2012 10:37 schreef Aneurism het volgende:Vanochtend Centos installed, OpenSSH installed. Zit ik vrolijk te werken, alleen mijn vbox install remote gaat echt bagger. Epel dependencies installed vanwege deze foutmelding.
[ code verwijderd ]
Dus ik Draaien vboxsetup nog een keer:
[ code verwijderd ]
Dus ik CAT de log file:
[ code verwijderd ]
Op internet gezocht, werd aangeraden om Devel kernel te installeren:
[ code verwijderd ]
Ben nu bezig met hetinstalleren van kernel-headers... En daarna weet ik het niet meer.
Als ik de logfile cat dan krijg ik een hele mooie nieuwe error:
[ code verwijderd ]waarom gaat nooit iets zoals dat ik wil
1 | make[1]: gcc: Command not found |
Als je met Debian of een derivaat (Ubuntu) werkt, dan wel.quote:
Van wat ik begreep zitten veel van de essentials al in yum groupinstall "Development Utilities"quote:Op maandag 12 maart 2012 15:13 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
Als je met Debian of een derivaat (Ubuntu) werkt, dan wel.
Maar CentOS hoort bij de Red Hat familie: gaat niet werken
Is het voor jouw niet gewoon verstandig om te kappen met Ubuntu of uhberhaupt linux?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:26 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Vraagje, is het mogelijk om de kernel van Ubuntu 11.10 te updaten naar 3.2? Zodat ik Ubuntu alvast kan draaien op mijn laptop?
Alles valt te leren. Ik heb veel te lang Windows gebruikt, niet heel gek dat ik veel vragen heb.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:43 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Is het voor jouw niet gewoon verstandig om te kappen met Ubuntu of uhberhaupt linux?
Je hebt er tegenwoordig zoveel vragen over(die overigens goed te googlen vallen) dat ik me afvraag of linux wel geschikt is voor je..
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1906363quote:
Domme vragen bestaan niet, maar deze vraag was gewoon dom.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:50 schreef Daeron het volgende:
[..]
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1906363
Eerste hit op google
Geen idee hoe dat moetquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:59 schreef thabit het volgende:
Tip: maak een dusdanige backup van je huidige kernel op je systeem dat je die altijd nog kunt opstarten. Als je nog nooit eerder een kernel gecompiled hebt, dan kan er van alles misgaan namelijk.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:04 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat moet
Ik doe wel gewoon wat er in die tutorial staat, dan komt het vast goed.
Zou bijna vergeten dat ik daar ook een account hebquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:21 schreef Exentric90 het volgende:
Fluisteraar, het voordeel van ubuntu is de community, gebruik die ook in je voordeel
Doe ikquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:47 schreef Aneurism het volgende:
Kan ook aanraden om elk command wat je niet begrijpt en op google vind eens de man page op te zoeken, heel eenvouding doormiddel van man voor het command te zetten. Het helpt mij als linux newb enorm.
Ja, op 11.10 werk ik op xubuntu omdat ik gnome3 en unity nog steeds matig vind. En ik zie geen toekomst in de verschillende gnome forks.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop