Heb je boven- of benedenburen?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef Selestha het volgende:
Een maisonette. Beneden woonkamer, boven 1 slaapkamer + badkamer. Meer dan 2 personen mogen hier niet wonen.
Ja, en ik heb nooit last van tocht of kou, en zet hem dus nooit hoger dan 20 graden. Mijn moeder is een koukleum en vind het hier ook aangenaam.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:56 schreef blomke het volgende:
Da's tamelijk ongunstig voor het verbruik. Is je maisonnette goed geïsoleerd?
Het is geen 3k, het is 1700 - 1800 m³. De afgelopen 5 weken waren veel kouder dan het jaargemiddelde. Maar ook die 1700 - 1800 m³ vind ik onverklaarbaar hoog.quote:
Was je erbij toen die stand bij de verhuizing is opgenomen en doorgegegeven?quote:Op maandag 12 maart 2012 20:04 schreef Selestha het volgende:
Nogmaals, het verbruik van de vorige bewoner was dus veel lager. 600 kuub per jaar. Of diegene gaf de echte standen niet op...
Het was de leverancier die riep dat er 3k geschat werd, niet tsquote:Op maandag 12 maart 2012 21:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is geen 3k, het is 1700 - 1800 m³. De afgelopen 5 weken waren veel kouder dan het jaargemiddelde. Maar ook die 1700 - 1800 m³ vind ik onverklaarbaar hoog.
Dat doen ze zelfs niet als je verbruikt 1211 m3 in één maand tijd is (en als je belt dat dat wel erg veel is krijg je de opmerking: "Mevrouw dat was wel een wintermaand, dat kan het hoge verbruik verklaren"). En ook niet als ze maar 3 cijfers ontvangen als meterstand die voorheen uit 5 cijfers bestond. Daar ging het bij mij mis enkele weken geleden, dat is gelukkig nu opgelost.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Toch raar dat Eneco dan even niet belt of contact met je heeft opgenomen.
Alweer zo'n klein huisje met zo'n hoog verbruik....quote:Op maandag 12 maart 2012 22:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Verbruik ligt bij mijn slecht geïsoleerde uit 1910 woning van 60 m3 zonder dubbel glas en een flink stokende huisgenoot op 2100 per jaar.
Isolatie is wel degelijk belangrijk als je op stookkosten wilt besparen...quote:Op maandag 12 maart 2012 22:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Alweer zo'n klein huisje met zo'n hoog verbruik....
Dat dus...het is echt verschrikkelijk slecht geïsoleerd, volgens mij zit t onkruid voor mn deur er soms nog warmer bij dan ik binnen. Maar goed daarom ga ik in de loop van dit jaar ook flink aan de slag met (vloer)isolatie, dubbel glas en een nieuwe ketel. Hopelijk scheelt dat wat.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:57 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Isolatie is wel degelijk belangrijk als je op stookkosten wilt besparen...
Ik heb 100 kuub meer ''verbruikt'' hè.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:20 schreef muhahaha het volgende:
Ik verbruikte afgelopen maand 157m3 gas, ik ben alleen, kook niet elke dag en heb een appartement met dubbele verdieping waarbij alles verwarmt word (hoezee open hal/trap).
TS zou imo ook rond die koers moeten scoren, daarbij maak ik het soms 21 graden
Dat komt omdat mensen zo stupide zijn om niet periodiek even zelf de meterstand op te nemen. Dan kan je een probleem vroegtijdig signaleren en actie ondernemen.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:40 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Dit soort verhalen hoor ik het afgelopen jaar steeds vaker.
Mijn schoonvader kreeg een rekening van ¤1700,- voor een eengezinswoning, terwijl ze al jaren hetzelfde bedrag betalen. Wel is er vorig jaar een nieuwe meter geplaatst en over ijking daarvan ligt hij nu in de clinch met de energieleverancier en netbeheerder (doormeten kost een godsvermogen en is vaak niet objectief aangezien het controlebedrijf van de energieleverancier zelf is).
Zoals 99% van de andere huishoudens. Het is niet raar om te zien dat mensen de standen jaarlijks op te meten. Ik deed het voorheen ook jaarlijks en het was nooit een probleem. Enige reden om de standen maandelijks op te meten is om het verbruik inzichtelijker te maken. Niet omdat ik bang ben dat de meter misschien wel stuk is.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen zo stupide zijn om niet periodiek even zelf de meterstand op te nemen. Dan kan je een probleem vroegtijdig signaleren en actie ondernemen.
Figuren zoals TS wachten op de eindafrekening en gaan dan hard lopen huilen. Gevalletje eigenschuld...
Oh, dat had ik er nog niet bij vertelt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen zo stupide zijn om niet periodiek even zelf de meterstand op te nemen. Dan kan je een probleem vroegtijdig signaleren en actie ondernemen.
Figuren zoals TS wachten op de eindafrekening en gaan dan hard lopen huilen. Gevalletje eigenschuld...
Nee, want de monteur komt vandaag en die wil dat ik de meter laat lopen zoals bij ''normaal'' verbruik zodat hij afwijkingen kan zien. Hij is nu trouwens al weer 2 punten verder dan de opname vanmorgen. Wel heb ik sinds gistermiddag de verwarming volgens de draaiknop op 16 staan, maar de radiatoren zijn nog steeds warm. Dat zou niet moeten kunnen..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:13 schreef Doodloper het volgende:
Heb je de tip van alles uitzetten en kijken wat er gebeurt de afgelopen nacht nog opgevolgd?
Twee vragen:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:55 schreef Selestha het volgende:
Ik heb dit jaar zo'n 10x gebeld met de meterstand. Kreeg in november nog te horen dat mijn meterstanden normaal en onder het gemiddelde waren.
1) Nee, dat heb ik toen dus niet genoteerd, en daar kan ik mezelf nu wel voor mijn kop om slaanquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Twee vragen:
1. Heb je die 10 standen en de data?
2. Loopt de gasmeter (na de komma) ook continu (dus de liters)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |