Okee, we praten dus over 5-cijferige standen? Want je geeft in de OP 6-cijferige standenquote:Op maandag 12 maart 2012 17:37 schreef Selestha het volgende:
Nee ik heb een ouderwetse met rol, 5 cijfers vóór de komma, 3 achter de komma.
Voorgaande jaren, ik woon hier pas sinds augustus 2010. Het verbruik hiervoor bij de vorige bewoner was laag, gemiddeld 600 kuub per jaar zo zei de Eneco medewerker. De ketel is vervangen november 2010.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn vraag is ook wat er in voorgaande jaren is verbruikt? 250 m³ (februari) voor een vrijstaand huis is niet abnormaal, maar hier gaat het om 60m³ (?)
Hmm, dit staat in de factuur:quote:Op maandag 12 maart 2012 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Okee, we praten dus over 5-cijferige standen? Want je geeft in de OP 6-cijferige standen
Sinds wanneer woon je daar? Al meerdere jaren? Weet je of de standen altijd opgenomen zijn in de afgelopen jaren?
Nee het cijfertje 1 wat extra staat betekent door uzelf opgegeven, dus de 1 moet je niet meelezen alleen de 5 cijfers daarvoor.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Okee, we praten dus over 5-cijferige standen? Want je geeft in de OP 6-cijferige standen
Sinds wanneer woon je daar? Al meerdere jaren? Weet je of de standen altijd opgenomen zijn in de afgelopen jaren?
Ja precies ik had die 1 per ongeluk ge-copypaste.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee het cijfertje 1 wat extra staat betekent door uzelf opgegeven, dus de 1 moet je niet meelezen alleen de 5 cijfers daarvoor.
Ze zijn wel opgenomen, in de voorgaande jaren heeft hier altijd iemand gewoond.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap het probleem van de "1"
Maar dan nog steeds de vraag: zijn de standen in voorgaande jaren wel opgenomen of zijn ze geschat?
Plus dat je nooit zomaar jouw verbruik met dat van een ander kunt vergelijken. Je hebt nooit precies hetzelfde stookgedrag als je buren/voorganger/kennissen enz. Ook al heb je eenzelfde huis en eenzelfde gezinssamenstelling.
Dat er iemand gewoond heeft zegt niks over opgenomen standen. Ik heb het puur over jouw eigen meterstanden in de afgelopen jaren dat je er gewoond hebt.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:20 schreef Selestha het volgende:
Ze zijn wel opgenomen, in de voorgaande jaren heeft hier altijd iemand gewoond.
Dat je er iets oplegt of vergeet uit te doen. Als je een pan water ziet/hoort koken heb je nog een beetje een trigger.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoezo is dat gevaarlijk?
Dat het onzinnig is ok, maar gevaarlijk waarvoor dan?
Ik woon hier dus pas 1 1/2 jaar, sinds augustus 2010. Vorig jaar waren er geen problemen.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat er iemand gewoond heeft zegt niks over opgenomen standen. Ik heb het puur over jouw eigen meterstanden in de afgelopen jaren dat je er gewoond hebt.
Hoe snel of langzaam de meter nu loopt maakt weinig uit, het gaat om het gebruik van je apparatuur.quote:
Je zal nog verbaasd zijn hoeveel mensen een pan water op het vuur vergeten, wat dat betreft kan de vlam dan beter zonder pan blijven branden dan met een pan erop.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat je er iets oplegt of vergeet uit te doen. Als je een pan water ziet/hoort koken heb je nog een beetje een trigger.
Nu weet ik nog steeds niet of je stand toen is opgenomen. Dat kun je zien op je vorige jaarnota, als het goed is.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:23 schreef Selestha het volgende:
Ik woon hier dus pas 1 1/2 jaar, sinds augustus 2010. Vorig jaar waren er geen problemen.
Het gasverbruik wordt vooral in de wintermaanden gecreeerd en niet in de zomermaanden, overigens dag en nacht op 18,5 laten staan in de zomer, lente en herfst kan er alsnog voor zorgen dat er een hoog gasverbruik optreedt.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik woon hier dus pas 1 1/2 jaar, sinds augustus 2010. Vorig jaar waren er geen problemen.
Snachts zet ik de meter natuurlijk lager.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Het gasverbruik wordt vooral in de wintermaanden gecreeerd en niet in de zomermaanden, overigens dag en nacht op 18,5 laten staan in de zomer, lente en herfst kan er alsnog voor zorgen dat er een hoog gasverbruik optreedt.
Slaat je ketel vaak aan?
Als je warm water getapt heb, worden er dan ook radiatoren warm?
Als je warm water tapt is de taptemperatuur dan we goed of is deze kouder dan voorheen?
Mijn cv ketel heeft geen waakvlam en ik heb geen geiser. Hij heeft alleen ook geen stopcontact in de buurt, dus ik zou niet weten hoe ik hem uit moet zetten. Ik zal straks wel even kijken.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoe snel of langzaam de meter nu loopt maakt weinig uit, het gaat om het gebruik van je apparatuur.
Doe eens een simpele test, vanavond om een uur of tien, in ieder geval voordat je naar je bed gaat, trek je de stekker van je cv ketel eruit, tevens mag je het gasfornuis niet meer gebruiken.
Indien je ook een geiser hebt, gebruik deze dan niet en indien deze een waakvlam heeft, zorg er dan voor dat de waakvlam uit is.
Overigens als je cv ketel een waakvlam heeft moet deze ook uit zijn.
Neem vervolgens de meterstand op en controleer deze morgenochtend, is deze opgelopen dan is er ergens een gaslek, is deze gelijk gebleven dan is er in oeder geval geen gaslek in het leidingsysteem of meter.
Overigens kan een hoger gasverbruik ook komen doordat je cv ketel of geiser niet goed meer functioneert.
Indien de meter wel opgelopen is zonder dat er gebruik mogelijk was, dan zou je de komende dagen nogmaals de test moeten herhalen, nu alleen met dag 2 de gaskraan voor het gasfornuis dicht te zetten en de dag erop die van je cv ketel en daarna van overige gebruikers zoals een geiser.
Mocht het stoppen nadat je een kraa dicht gezet hebt, dan weet je in ieder geval welk toestel niet meer gasdicht is, overigens kunnen dit ook meerdere toestellen zijn, dus ook een test doen met alle kranen dicht.
Uiteraard even alles testen inderdaad, maar dan nog... ookal lekt dat fornuis een beetje, zóveel kan dat toch niet bedragen, anders had je het toch wel geroken?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
En dat van die gaskraan voor het fornuis is een goede tip, ik heb daar heel veel moeite gehad met de aansluiting van het fornuis, daar zou wel eens iets fout kunnen gaan! Morgen laat ik de monteur ook even naar die aansluiting kijken..
Ik heb idd niets geroken.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uiteraard even alles testen inderdaad, maar dan nog... ookal lekt dat fornuis een beetje, zóveel kan dat toch niet bedragen, anders had je het toch wel geroken?
Hmmm... gas ruikt anders dan terpentine, maar het klinkt wel een beetje verdacht inderdaad!quote:Op maandag 12 maart 2012 18:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb idd niets geroken.
Ik ruik wel regelmatig een scherpe terpentine-achtige lucht in de badkamer (tegenover de ketel) kan dat gas zijn?
Nou ja, de buren verbouwen constant, dus ik dacht aan verf.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hmmm... gas ruikt anders dan terpentine, maar het klinkt wel een beetje verdacht inderdaad!
Enig idee waar die lucht anders vandaan zou kunnen komen, als het niet het gas is? Lijkt me toch niet normaal dat je zoiets ruikt in de badkamer.
Okee, dan is er dus een logische verklaring voor de aanwezigheid van die lucht (lijkt me overigens nog steeds niet prettig maar dit terzijde), dus dat zal de oorzaak wel niet zijn. Maar je kunt het natuurlijk altijd wel even laten checken of zo.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja, de buren verbouwen constant, dus ik dacht aan verf.
Een maisonette. Beneden woonkamer, boven 1 slaapkamer + badkamer. Meer dan 2 personen mogen hier niet wonen.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:36 schreef blomke het volgende:
Ís je woning een appartement of een ééngezinswoning?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |