Ja, daarom kan ik er misschien ook wel beter tegen. Het inbrengen van het infuus toen hij 2 dagen oud was, kon ik niet aanzien.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Na de tongriemactie zijn prikjes eigenlijk peanuts![]()
Hier is het toch best koud en mistig... brrrr.... zeker na gister valt dat vies tegen....quote:Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef Susie het volgende:
Hier trouwens ook een rare nacht, om de haverklap even piepen, speen en weer verder, maar dat ieder uur.... Het is veel te mooi weer om vanmiddag een dutje te doen, dus zie wel hoe ik het ga doen!
Oh echt? Hier een strak blauwe lucht! Klaart vast nog wel op bij jullie!quote:Op maandag 12 maart 2012 11:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier is het toch best koud en mistig... brrrr.... zeker na gister valt dat vies tegen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, ga jij eens heel gauw bevallenquote:Op maandag 12 maart 2012 15:17 schreef Kuukske het volgende:
[breekt in]
Whoah TM, ik las nog wel es mee in Z&G toen jouw meisje geboren werd. Is ze nú al 1?!. Proficiat!
Tijd vliegt. Jeetje.
[/inbraak].
Hopelijk in elk geval de eerste jaren niet. Maar ik weet ook hoe snel alles kan veranderen, dus ik weet niet hoe het over een tijdje is. Ik ben niet zo van het lange termijn plannen, komt meestal toch niks van. Misschien werk ik over 10 jaar nog niet, misschien werk ik over een jaar wel weer...quote:Op maandag 12 maart 2012 18:16 schreef Nevertheless. het volgende:
Soempie, lekker hoor! Maar ga je dan helemaal niet meer werken?
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat anderen wel graag weer aan het werk gaan.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:07 schreef Nevertheless. het volgende:
Oh en Soempie ik kan het me niet voorstellen het thuis zitten. Zit nu vanaf vorig jaar juni thuis en ben het zo ontzettend zat ben blij dat ik volgende week weer aan het werk ga!! Hoewel ik het aan de andere kant wel heerlijk vind om lekker met mn meisje te tutten dus dat kan ik me wel weer voorstellen!
Ik voel me aangesproken met mijn kind van 4 maanden en een inieminie beetjequote:Op maandag 12 maart 2012 20:59 schreef Susie het volgende:
Nevertheless, ik heb met Anouk ook van die dagen gehad, halve flesjes etc etc, heb het een tijdje bijgehouden en kwam dan idd ook wel eens uit tussen de 500 en 600, misschien ff een fase ofzo? Maar wel goed in de gaten houden hoor...
Zit dit nu te typen en vraag mij af op hoeveel Anouk vandaag zit... Volgens mij ook niet veel eigenlijk. Alhoewel ze straks nog een fles 180 krijgt, dus zit wel goed denk ik.
Vraag voor de mama's met kindjes tussen de 4 en 5 maanden; ik maak Anouk nog wakker zo tussen half 10 en 10 voor een laatste fles. Hoe zit dat bij jullie? Anders heeft ze hier om half 6 al de laatste en ik durf de gok niet te nemen dat ze door gaat slapen....
Reden voor mij is toch echt financieel....als ik niet zou hoeven, dan niet!quote:Op maandag 12 maart 2012 21:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat anderen wel graag weer aan het werk gaan.Vaak kan ik me wel wat redenen indenken, maar zelf heb ik in elk geval die behoefte helemaal niet. Weet nog wel van een collega dat ze heel blij was met het werk, dat was even haar ontspanning vertelde ze. Volwassen gesprekken, enz.
Ja ik voel me hier net zo'n grammafoonplaat eigenlijk met steeds mijn verhaal over het niet slapen maar ik voel me schuldig dat ik hem tekort doe (om hem niet de tijd te geven om hard huilend in slaap te vallen) omdat ik zijn gehuil niet aan kan horen eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:22 schreef bitterend het volgende:
TJ zodra ze begint te gapen en jengelen en het niet meer leuk vindt in de box/wipstoel leg ik haar in haar bedje..ze slaapt dan vrij snel..
Als ze huilt dan heeft ze honger en voed ik haar om daarna gewoon weer in haar bedje te leggen.
Als mijn moppie zo hard huilde zoals jij beschrijft zou ik haar nooit maar echt nooit zo laten...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:31 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja ik voel me hier net zo'n grammafoonplaat eigenlijk met steeds mijn verhaal over het niet slapen maar ik voel me schuldig dat ik hem tekort doe (om hem niet de tijd te geven om hard huilend in slaap te vallen) omdat ik zijn gehuil niet aan kan horen eigenlijk.
Hij huilt dan zo verschrikkelijk hard en grote snikken en veel hoesten tussendoor van het harde huilen.
Ik dacht vandaag missschien wil hij in de box slapen maar hetzelfde gehuil, zodra ik hem in zijn wippertje zet is hij tamelijk snel stil.
Daar ligt hij nu en is nu wel bezig in slaap te vallen.
Ik krijg hier soms het advies om hem "rustig" een half uur te laten huilen, want na 3 dagen is het wel over![]()
Maar ja, ik vind het zo tegennatuurlijk voelen om een "krijsend" kind te laten liggen. Maar misschien is dat mijn zwakheid.
Alle tips die ik hier heb gekregen heb ik al geprobeerd. En in ons bed voeden en hem zo in slaap te laten vallen, wat altijd lukt,
Daar wil ik toch een beetje vanaf, vaak doe ik het nog 's avonds als hij al uren wakker is gebleven en echt oververmoeid word en van alles schrikt en zo.
Oh misschien werkt dat hier ook, deze had ik nog niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, Daan slaapt ook niet vaak direct. Die moppert/huilt ook nogal wat als hij naar bed moet. Soms heb ik meer dan een half uur nodig, met 4 keer lopen voor de speen. Soms loop ik na 5 minuten, soms pas na 10-15 minuten. Beetje afhankelijk van het huiltje. Als hij het volume hoog heeft loop ik een keertje vaker. Maar zonet ging het wel snel, maar 5 minuten huilen, dat was na een lekker badje.
Ik merk bij Daan dat ik hem al snel in bed moet stoppen als hij eigenlijk amper moe is. Dan komt hij in zijn bedje verder tot rust en valt wel in slaap. Als ik hem even langer probeer te entertainen is hij over zijn toeren en kost het meer moeite. Dat laatste gaat helaas nogal op als hij mee mag zijn grote broer ophalen van school.
Dat hanteren gaat hier de ene dag ook beter dan de andere.
En hier dus nog één bij wie het zo werkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:25 schreef Kyara het volgende:
ja, je kunt echt de verschillende huiltjes als zo goed herkennen.
Midas ook hoor, 1 gaap en hij moet naar bed. Als het te lang duurt dan gaat hij ook overstuur inderdaad.
Nee hoor Lena van Claudia heeft dat nog steeds terwijl mijn Puck het op een uurtje slaap over de hele dag doet. Kan allemaal.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:42 schreef Sannne het volgende:
Elise is trouwens na 2 uurtjes wakker zijn alweer moe. Is dat niet wat snel?
Ik welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:44 schreef Cyntiaa het volgende:
Heeft iemand dat boek te leen? Of een pdf versie? Wil het ook eens proberen...
Werken de tips echt? Ben namelijk bijna radeloos door de prutnachten hier.. En merk dat Cas er zelf ook moe van wordt.quote:
Ik vind het een hele fijne boekquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:46 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Werken de tips echt? Ben namelijk bijna radeloos door de prutnachten hier.. En merk dat Cas er zelf ook moe van wordt.
Ik moet bekennen dat ik hem gekocht heb in mijn radeloze periode van Puck de huilbaby en dat was vooral de eerste zes maanden dus toen had ik er niet zoveel aanquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:46 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Werken de tips echt? Ben namelijk bijna radeloos door de prutnachten hier.. En merk dat Cas er zelf ook moe van wordt.
Kleine deugniet!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:50 schreef Sannne het volgende:
Van mij had Elise tot dr 18e bij me in bed mogen blijven liggen, maar ik word heel onzeker als ze alleen in mijn bed ligt. Ze klimt, kruipt rond, trekt alles over zich heen.. Soms begint ze ineens hard te krijsen, dan ren ik er heen en ligt ze met dr koppie tussen muur en bed, soms ligt ze heerlijk te slapen onder een kussen (die haal ik nu het bed uit) en soms ligt ze dus al op de rand te balanceren.
Daarom wil ik dit gewoon niet meer, heb nu het bed helemaal 'veilig' gemaakt maar ben dr niet gerust op, ga steeds kijken en maak haar dan weer wakker..
Echt tijd om in dr eigen bed te gaan, al weigert ze dat compleet. Dus denk dat ik het boekje maar ga bestellen..
Toch oefenen Sannne. Was hier bij Puck ook een probleem op het kdv eerst.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:00 schreef Sannne het volgende:
Ik kan ook mn matras op de grond leggen.. Mss wel een idee.
Maar volgende maand gaat ze 2dg per week naar oma's, hoe moet het dan?
Cas sliep eerst perfect tussen 19:00 en 06:00, even speentje geven en het was goed. Hij is toen ziek geweest, antibiotica etc, en hij slaapt nu slecht. Tot een uur of 02:00 goed en dan is het prut, totdat je een fles geeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zal hem vanavond eens doornemen voor je Cyntiaa.
Wat is precies bij jullie het probleem? Dan kan ik gerichter kijken of het nuttig voor je is.
Tja hopen dat oma gek genoeg isquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:00 schreef Sannne het volgende:
Ik kan ook mn matras op de grond leggen.. Mss wel een idee.
Maar volgende maand gaat ze 2dg per week naar oma's, hoe moet het dan?
Ik zal het vanavond even doornemen voor jequote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:02 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Cas sliep eerst perfect tussen 19:00 en 06:00, even speentje geven en het was goed. Hij is toen ziek geweest, antibiotica etc, en hij slaapt nu slecht. Tot een uur of 02:00 goed en dan is het prut, totdat je een fles geeft.
Super!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zal het vanavond even doornemen voor je
Oh maar kijk, dat lost zich vanzelf wel op dan. Opa&Oma hebben gewoon de tijd en de ruimte om zich meer richting jouw wijze te schikken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:04 schreef Sannne het volgende:
Opa zei ook al, ik ga gewoon naast dr liggen hoor!
En misschien maak ik me wel druk om niks, laatst ben ik een dagje gaan shoppen en toen ging ze ook slapen toen mijn moeder haar in bed legde.
Maar goed, geen borst is natuurlijk wel een probleem.
We zullen zien
Daan slaapt echt weinig bij ons.. Als hij moe wordt, begint hij heel onrustig te worden in mijn armen. Alleen soms na een fles, dat hij in slaap sukkelt, vooral de avond/nachtfles. Maar verder slaapt hij beter in zijn eigen bedje/reiswieg..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:45 schreef bitterend het volgende:
Hier soms 3-4 slaapjes per dagsoms nog lekker op mama
De mijne ook hoor. Maar goed ik heb een slaapkop volgens mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:42 schreef Sannne het volgende:
Elise is trouwens na 2 uurtjes wakker zijn alweer moe. Is dat niet wat snel?
Lukt het niet met afbouwen? heeft ze last?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:20 schreef Sannne het volgende:
Nee lijkt mij ook niet, en ook voor mama niet goed!
De momenten dat ze wakker is hier vind ik erg intensief, dus ben echt aan het bijkomen tijdens haar slaapjes haha!
Alhoewel, dat is vooral de laatste week, waarin ze nogal pieperig was.
Ik was begonnen met afbouwen van de ranitidine (refluxmeds) maar daar was ze toch nog niet aan toe dus. De kinderarts zei al, waarschijnlijk tot 1 jaar heeft ze de medicijnen wel nodig, maar mocht eerder proberen af te bouwen. Nou, voorlopig niet dus.
Nu weer 2x per dag de volle hoeveelheid en mevrouw ligt al een half uur vrolijk dr wipstoel te molesteren!
Ben lekker aan het koken, pasta! Eliesje met tomaat en gestoomde courgette en ik met kip-pesto saus. Mmm! Wij gaan aan tafel!
Oh ja, dan is het wat anders, je krijgt doorbetaald! Dat heb ik dan weer niet... krijg nietsquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:12 schreef Poezebeest het volgende:
Jupz, een aanhangsel aan het arbeidscontract noemen ze het. Denk dat dat vooral is omdat er bij ons de regel geldt dat wanneer je binnen een half jaar na het aflopen van het ov vertrekt, het betaalde deel terugbetaald moet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef NotTheSame het volgende:
Jep, maar ben ik betrapt denk ik!
Ah okeeeee! Moet ik nog wat weghalen uit mijn post ofzo? Dan zeg je het maar hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Ja, de buurvrouw heeft al aangeboden telefonisch standby te staan, ik ga dat aanbod maar aannemen denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Oh danic, dat is raar thuiskomen. Misschien de eerste nachtdienst zorgen dat er iemand telefonisch bereikbaar is in de buurt? Voor je eigen gevoel?
In je achterhoofd houden dat ze het echt wel leuk vinden op het kdvquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:05 schreef Kyara het volgende:
Lekker he, samen wandelen
Net afspraken gemaakt voor het wennen op het kinderdagverblijf. Volgende week donderdag voor het eerst 2 uurtjes. Komt wel even binnen eigenlijk
9,5 week geledenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:14 schreef bitterend het volgende:
jeetje kyara je bent toch net bevallen
op die "afstandsbediening foto" is hij 33 weken en op de rest 37 weken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:39 schreef TimeJumper het volgende:
cleany wat een mooi knulletjeen ook een leuke stoere auto
![]()
Hoe oud is je knulletje op die foto's, vraag ik me zomaar af
Jup ik was toen inderdaad nog op zoek, en moet eerlijk zeggen dat ik 5 weken geleden pas gestart ben met zoeken. Vond het nog wel even lekker wennen met meisje. En toen ik eigenlijk naar het uitzendbureau ging, liep het allemaal vrij vlot gelukkigquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:57 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar je bent dan wel lang thuis geweest als je meisje van 1 november is. Of was je toen nog zoekende?
Attent dat je ernaar vraagtquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:14 schreef bitterend het volgende:
NTS vervelend die herrie! hoe gaat het met Draakje? drinkt ze beter? en kraampjes? zijn ze weg?
TJ hoe gaat het bij jullie? drinkt R al beter uit een fles of nog niet?
Evenstar wanneer moet je naar de guru?
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:31 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer kindjes met een oranje neus?...Seth heeft al een hele tijd een oranje neus, en nee ik heb geen date met bassie gehad :p
Hier ook volgende week wennen. Ik ben zo boos op mezelf dat ik niet een maand eerder ben gaan rekenen of het wel nodig zou zijn. Nu moet ik een maand werken, vanwege die opzegtermijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:05 schreef Kyara het volgende:
Lekker he, samen wandelen
Net afspraken gemaakt voor het wennen op het kinderdagverblijf. Volgende week donderdag voor het eerst 2 uurtjes. Komt wel even binnen eigenlijk
Ja, helaas wel. We hebben de dagen waar geen wachtlijst voor is...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:40 schreef Kyara het volgende:
Moet je echt nog een maand werken Soemp? Wat balen zeg. Het is in elk geval tijdelijk.
Het drinken is nog steeds een ramp, maar ik begin langzamerhand te begrijpen wat nou precies het probleem is. Het probleem is niet het drinken zelf, maar ze wil mij zo graag als speen gebruiken voor d'r krampjes. Dus ze krijgt een krampaanval, zuigt en kauwt en dan komt er dus melk mee, daar word ze boos om, dus krijsen, schud met haar hoofd, en dat dan x30.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:14 schreef bitterend het volgende:
NTS vervelend die herrie! hoe gaat het met Draakje? drinkt ze beter? en kraampjes? zijn ze weg?
TJ hoe gaat het bij jullie? drinkt R al beter uit een fles of nog niet?
Evenstar wanneer moet je naar de guru?
Worteltjes?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:14 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Nee hij is niet verkouden. Het is ook niet vies, was het aan het proberen weg te boenen. Een rondje google leverd meer oranje neusjes op.
mijn zoon had dat ook lange tijd. viel vooral op op foto's. 't is vanzelf over gegaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:14 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Nee hij is niet verkouden. Het is ook niet vies, was het aan het proberen weg te boenen. Een rondje google leverd meer oranje neusjes op.
Oquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:28 schreef trui het volgende:
[..]
mijn zoon had dat ook lange tijd. viel vooral op op foto's. 't is vanzelf over gegaan.
Jep, maar gelukkig in het eindstadium. Volgens mij heb ik geen foto's daarvan op FB staan. Het is ook niet zo spannend hoor, gewoon een nieuwe garage en de tuin die ik nog over heb word compleet bestraat. Heb straks alleen nog een voortuin die ik moet schoffelen...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:23 schreef Susie het volgende:
Jeetje NTS, nog steeds aan het verbouwen? Wordt vast erg mooi dan! Volgens mij al foto's van je tuin gezien op fb?
Fijn om te lezenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend ik heb een uitgebreid telefonisch gesprek gead en eind van de maand/begin volgende maand weer, dan heb ik ook stats en weten we of de aanpak werktmaar volgens mij wel
!
Oops, dan is er nog iemand anders hier de tuin aan het opknappen, weet alleen nu niet meer wie! Haha! Onthoud niet goed wie wie is op FB!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:07 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Jep, maar gelukkig in het eindstadium. Volgens mij heb ik geen foto's daarvan op FB staan. Het is ook niet zo spannend hoor, gewoon een nieuwe garage en de tuin die ik nog over heb word compleet bestraat. Heb straks alleen nog een voortuin die ik moet schoffelen...We hadden keien te weinig
.
Hier trouwens weer een prutnachtje... 23-2-5:30-8 en toen bleef ze wakker... Dit gaat nou al 3 dagen zo...![]()
Superoma (mijn oma dus, 83 jaar) is nu lekker een blokje om met Draakje. Ik heb de keuken al gepoetst, de klussers van koffie voorzien en een wasmachine volgestouwd!
Nou maar hopen dat ze niet de weg kwijt raakt, ze kent hier namelijk de weg nog niet zo goed!
Het kan de overgang zijn van met mama en zonder mama, verlatingsangst..??quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:54 schreef Sannne het volgende:
Wat een heerlijk weertje he! Zo fijn, lekker naar buiten!
Vanmorgen op de kledingbeurs geweest, maar ik was te laat (Elise sliep toen ze open gingen) dus al het leuks was er al uit. Heb wel 3 shirtjes.
Elise moet ineens perse huilen voor ze gaat slapen. Hoe of wat ik dan ook doe, ze huilt. Da's echt rot want het is zo tegen mn gevoel in, maar blijkbaar heeft ze het toch even nodig. Is dat een fase die voorbij gaat?
Zit echt op hete kolen als ik haar hoor huilen, zodra ik bij dr ben wordt ze weer heel wakker dus ik moet echt goed nadenken wat ik doe op zo'n moment! Stom!
F_R pfoe, sterkte vandaag met wakker blijven!
Susie, heeeeeeeeeeeerlijk he verliefd zijn op je kind!!
Nu al vooruit? De maxi cosi is zo lang mogelijk het veiligst.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:21 schreef cleany het volgende:
Zo...de wandelwagen is omgebouwd naar buggy en hij vind het verrassend leuk eigenlijk...hoewel...hij kijk heel serieus en boos om zich heen als we een rondje doen. Na een tijdje gaat ie een beetje babbelen tegen z'n omgeving. Jammere is dat je hem niet zelf continu meer kan aan kijken.
Vandaag of van de week ook het autostoeltje plaatsen en de wipstoel naar boven verhuizen totdat we hem weer nodig hebben...![]()
Wat worden ze groot...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |